Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen Houston in 2 uur genoeg?
Overstappen Houston in 2 uur genoeg?
Wij gaan op 1 september voor het eerste naar de VS. We vliegen via Houston naar SF en we hebben daar 2 uur de tijd om over te stappen.
Nu lees ik nogal wisselende berichten of dit wel genoeg tijd is, lange rijen bij de douane en zo. Maar de meeste topics hierover zijn al wat ouder.
Heeft iemand recentere ervaringen? Is 2 uur tegenwoordig genoeg om over te stappen? Moeten we nog ergens rekening mee houden?
Oh ja; we vliegen met United.
Nu lees ik nogal wisselende berichten of dit wel genoeg tijd is, lange rijen bij de douane en zo. Maar de meeste topics hierover zijn al wat ouder.
Heeft iemand recentere ervaringen? Is 2 uur tegenwoordig genoeg om over te stappen? Moeten we nog ergens rekening mee houden?
Re: Overstappen Houston in 2 uur genoeg?
Tja, het kan nog steeds lang duren in Houston. Ik stap er nooit over, maar het is onze ervaring dat je er toch vaak wel een uur over doet om door immigration te gaan. Maar, als je op tijd land, zou 2 uur dan nog voldoende moeten zijn.
Terug in Texas!
- knop
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Houston durf ik niet te zeggen. Vorig jaar september hebben wij 3,5 uur (!) gewacht bij de douane van Las Vegas Mccarren...
Groet,
Frans
Frans
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Vorig jaar hoe raar het ook mag klinken met megadrukte (gesloten vliegveld, noodweer, alles vertraagd) binnen het uur uit het oude en in het nieuwe vliegtuig. Wij hadden oorspronkelijk 3u overstaptijd, maar doordat er een grote storm onder IJsland hing en in het midden van de US vele tornado's waren vlogen we ipv over Engeland eerst over Parijs en vanaf daar naar het westen de oceaan over. Kwamen bij de monding van de Chesapeak Bay Amerika binnen, geweldig gezicht vanaf 8km hoogte met die enorme brug (denk ik, of wat het ook mocht wezen ).
Het is vooral afwachten of er niet 6 andere intercontinentale vluchten voor je landen en er dus 1000 man in de zaal voor je is. Verder vond ik de controle voor de doorvlucht zeg maar naar LAX in ons geval heel traag. Smalle en vooral onoverzichtelijke rijen. Als je geen vertraging hebt ga je het redden, maar met wat pech heb je pech.
Het is vooral afwachten of er niet 6 andere intercontinentale vluchten voor je landen en er dus 1000 man in de zaal voor je is. Verder vond ik de controle voor de doorvlucht zeg maar naar LAX in ons geval heel traag. Smalle en vooral onoverzichtelijke rijen. Als je geen vertraging hebt ga je het redden, maar met wat pech heb je pech.
Ja, het is een (tol)brug; beide keren dat we er richting Delaware overheen reden, was er net een zelfmoord gaande. De eerste lag al in het water, de tweede zat op de railing. Het is een prachtige brug, maar er is wel een hoop drama aan verbonden vermoed ik.PSVwally schreef:Kwamen bij de monding van de Chesapeak Bay Amerika binnen, geweldig gezicht vanaf 8km hoogte met die enorme brug (denk ik, of wat het ook mocht wezen ).
Op weg naar DC kom je vaak recht over Manhattan heen trouwens, ook erg fraai.
En nu weer on topic
:
De wachttijd wordt vooral bepaald door het aantal vluchten dat rond die tijd binnenkomt. Voor Houston weet ik het niet, maar hier op Dulles ligt de intercontinentale piek tussen 2 en 4. Mijn man had laatst een late vlucht uit London, en hij kon zo doorlopen, maar als je in die bulk zit, dan moet je veel mazzel hebben om binnen het uur klaar te zijn.

De wachttijd wordt vooral bepaald door het aantal vluchten dat rond die tijd binnenkomt. Voor Houston weet ik het niet, maar hier op Dulles ligt de intercontinentale piek tussen 2 en 4. Mijn man had laatst een late vlucht uit London, en hij kon zo doorlopen, maar als je in die bulk zit, dan moet je veel mazzel hebben om binnen het uur klaar te zijn.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik vlieg de dag na jou ook van Amsterdam naar Houston met United, al gaat mijn aansluitende vlucht wel naar Denver. Ik kom normaal gezien om 13u45 aan Houston & mijn volgende vlucht is om 16u00, 2u15min overstaptijd dus. In normale omstandigheden is dat voldoende, ik maak me dus ook weinig zorgen. Moest echt ALLES tegen zitten, bv 1000 mensen aan immigratieBeeJee78 schreef:Wij gaan op 1 september voor het eerste naar de VS. We vliegen via Houston naar SF en we hebben daar 2 uur de tijd om over te stappen.

Ik ken jouw vluchttijden nu wel niet, maar ik ga er even van uit dat die ongeveer hetzelfde zijn als die van mij. Dan zie ik dat er bv om 15u45, 17u45, 19u00 & 21u vluchten richting San Francisco vertrekken van uit Houston. In het slechtste geval zou je dan om 23u21 in SF aankomen, maar dat is dan ook wel het worst case scenario. Ik zou me dus geen zorgen maken. Niet treuzelen en het komt wel in orde, moest het toch mislopen, dan zorgt United er wel voor dat het in orde komt.
Reisblog: thisisfraa.be
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
En dat boeken naar een latere vlucht gaat bij United automatisch, als je dan naar zo'n incheck kiosk gaat zie je dat je op een andere vlucht geboekt bent.
Vorig jaar oktober naar Houston gevlogen (ook met United). Wat een ellende! Ben al op veel vliegvelden de VS binnengekomen maar nog nooit zo'n ongelovelijk ongeorganiseerde rotzooi gezien als daar. En dus ook heel lang gewacht
Terwijl het absoluut véél sneller had gekund. Voor mij is dit reden om dit vliegveld als het kan te mijden. Of je het gaat redden in twee uur weet ik echt niet.

Dank voor alle reacties!
Het komt er dus op neer dat het allemaal gewoon mee moet zitten. En er zijn inderdaad nog een paar vluchten richting SF die dag, want we komen ook rond 13u45 aan in Houston (als het goed is
), en 15u45 vertrekt de vlucht naar SF.
Niet te druk maken dus, we komen wel aan, eventueel wat later.
Maar 3u45 in een rij staan lijkt me wel een horrorscenario trouwens...
Het komt er dus op neer dat het allemaal gewoon mee moet zitten. En er zijn inderdaad nog een paar vluchten richting SF die dag, want we komen ook rond 13u45 aan in Houston (als het goed is

Niet te druk maken dus, we komen wel aan, eventueel wat later.
Maar 3u45 in een rij staan lijkt me wel een horrorscenario trouwens...
Ik vlieg in juni vanuit Amsterdam naar Houston en moet dan van Houston naar Las Vegas.
Mijn overstaptijd is ook 2 uur. Ik hoop dat het goed gaat.
13:30 uur aankomst in Houston
15:30 uur vertrek naar Las Vegas.
In principe is de overstaptijd niet eens 2 uur. Pray pray pray. Meestal komt het vliegtuig wel iets eerder aan dan de planning. tenminste, dat is altijd mijn ervaring.
In principe is de overstaptijd niet eens 2 uur. Pray pray pray. Meestal komt het vliegtuig wel iets eerder aan dan de planning. tenminste, dat is altijd mijn ervaring.
Ik las ergens anders dat iemand nog nooit op tijd geland istetouani schreef:Ik vlieg in juni vanuit Amsterdam naar Houston en moet dan van Houston naar Las Vegas.

Blijft idd gewoon hopen dat alles lekker loopt. Succes in juni!
Zó erg heb ik het gelukkig nog niet meegemaakt, maar wel vorig jaar anderhalf uur met een slapende kleuter op de arm die in zijn broek geplast had....BeeJee78 schreef:Maar 3u45 in een rij staan lijkt me wel een horrorscenario trouwens...
Ben nu vier keer op Houston geland, zonder overstappen, want wij blijven meestal in Houston.
Onze ervaring is heel wisselend.
De ene keer ben je er met een half uurtje door en zit je in je huurauto voordat je het weet, de andere keer duurt het langer.
Afgelopen december was het heel bar.
Twee vliegtuigen tegelijk aangekomen en als er dan maar 2 (!) loketten open zijn, dan weet je meteen dat het lang gaat duren. Ze liepen niet hard en waren ook totaal niet van plan om dat te gaan doen, dus het gemopper van de wachtenden was niet van de lucht.
Maar ja, als je dan anderhalf uur later buiten op de rental car shuttle staat te wachten, dan is alle leed snel vergeten, want je vakantie gaat beginnen
Onze ervaring is heel wisselend.
De ene keer ben je er met een half uurtje door en zit je in je huurauto voordat je het weet, de andere keer duurt het langer.
Afgelopen december was het heel bar.
Twee vliegtuigen tegelijk aangekomen en als er dan maar 2 (!) loketten open zijn, dan weet je meteen dat het lang gaat duren. Ze liepen niet hard en waren ook totaal niet van plan om dat te gaan doen, dus het gemopper van de wachtenden was niet van de lucht.
Maar ja, als je dan anderhalf uur later buiten op de rental car shuttle staat te wachten, dan is alle leed snel vergeten, want je vakantie gaat beginnen

16x USA / 30 staten
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nog een tip, maar het kost je wel geld. Ik heb voor de vlucht richting Houston Economy Plus genomen in 't vliegtuig.Ik zit dus helemaal vooraan op de 2de rij, dan ben je normaal gezien als één van de eerste uit het vliegtuig. Als je dan door stapt, dan moet het normaal gezien wel lukken 

Ik heb binnenkort 1 uur en 45 minuten de tijd
Ik heb natuurlijk wel gekeken of er nog meer vliegtuigen vliegen naar bestemming en dat zijn er 3 dus ik zit goed. Denk ik...

Ik heb natuurlijk wel gekeken of er nog meer vliegtuigen vliegen naar bestemming en dat zijn er 3 dus ik zit goed. Denk ik...
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat ik me dan wel afvraag, stel dat zij veronderstellen dat je te laat gaat zijn voor je volgende vlucht, ze boeken je dan automatisch om naar een latere vlucht. Maar op ene of andere manier lukt het je toch om tijd aan de gate te zijn, kan je dan je originele vlucht nog nemen? Of MOET je die volgende vlucht nemen, aangezien zij jou al omgeboekt hebben? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat als iemand niet weet dat United je automatisch omboekt, dan die dan wel even het noorden kwijt is, zeker als je al in zo'n stresssituatie zit.Harry schreef:En dat boeken naar een latere vlucht gaat bij United automatisch, als je dan naar zo'n incheck kiosk gaat zie je dat je op een andere vlucht geboekt bent.
Laatst gewijzigd door Fraa op 30 jan 2013, 16:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Haha laten we hopen dat wij dan geluk hebben. We zitten in hetzelfde schuitje.BeeJee78 schreef:
Ik las ergens anders dat iemand nog nooit op tijd geland is
Blijft idd gewoon hopen dat alles lekker loopt. Succes in juni!
Jij succes in September.

Ja, dat is mijn man al eens gebeurd, die mocht toen inderdaad niet mee. Maar aan de andere kant is het hem ook al eens overkomen dat hij zo vroeg op de luchthaven was dat hij een eerdere vlucht kon nemen, en dat is toen wél gelukt. Eenmaal aan de gate kunnen ze echter niet zo veel meer voor je doen denk ik.Fraa schreef:Wat ik me dan wel afvraag, stel dat zij veronderstellen dat je te laat gaat zijn voor je volgende vlucht, ze boeken je dan automatisch om naar een latere vlucht. Maar op ene of andere manier lukt het je toch om tijd aan de gate te zijn, kan je dan je originele vlucht nog nemen? Of MOET je die volgende vlucht nemen, aangezien zij jou al omgeboekt hebben? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat als iemand niet weet dat United je automatisch omboekt, dan die dan wel even het noorden kwijt is, zeker als je al in zo'n stresssituatie zit.
Dat is misschien nog best een idee voor de heenweg. Is het verder ook de moeite waard, of zit er weinig verschil tussen economy en economy plus?Fraa schreef:Nog een tip, maar het kost je wel geld. Ik heb voor de vlucht richting Houston Economy Plus genomen in 't vliegtuig.Ik zit dus helemaal vooraan op de 2de rij, dan ben je normaal gezien als één van de eerste uit het vliegtuig. Als je dan door stapt, dan moet het normaal gezien wel lukken
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1007 Weergaves
-
Laatste bericht door Frasi
-
- 14 Reacties