Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mexx: SF-Yellowstone-SLC, camperreis September 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mexx
Amerika-ontdekker

Re: Reis Mexx: SF-Yellowstone-SLC, camperreis September 2012

Bericht door Mexx »

Wij zijn ondertussen terug van een ge-wel-dige reis in Amerika! Ontzetten genoten en prachtige dingen gezien, wauw wat een reis....
Jullie allemaal bedankt voor de tips en adviezen. De km's waren voor ons goed te doen en ik ben blij dat we voor deze route hebben gekozen. We hebben 1x een nachtje doorgehaald met rijden, maar ook zeker genoten van de dagen waarbij we lekker in een park bleven. De tijd ging wat ons betreft veel te snel voorbij en Amerika is echt een land om vaker heen te gaan, zoveel moois en leuks dat is bijna niet in 1 vakantie te doen :mrgreen:

De Havasu Falls hebben we helaas toch laten schieten, maar daarintegen wel een bezoekje gebracht aan Zion en Bryce! Was het ook helemaal waard, vooral Zion was mooier dan gedacht.

Craters of the moon en Twin falls hebben we toch mee kunnen nemen, alhoewel we voornamelijk door Twin Falls heen zijn gereden en daar even kort gestopt zijn om bij de brug te kijken (de watervallen waren zo goed als droog). Craters of the moon vond ik ook het bezoek dubbel en dwars waard, zo bijzonder!

Het enige wat tegen viel was voor ons Monument Valley, we zijn daar ook niet wezen paardrijden het voelde voor ons niet goed aan. Via een foldertje kwamen we terecht bij Sentinel Rock Horseback adventures in Kanab vlak bij Page en Grand Staircase Escalante National monument. Geweldige ervaring, 4 uur lang paardgereden met 2 gidsen en ons gezin (in totaal dus met zijn 6en) écht een aanrader. We reden over het Grand Staircase Escalante National Monument op fijne paardjes waar verantwoord mee omgegaan werd. Ik hoop dat ik een linkje mag plaatsen? : http://www.sentinelrockhorses.com/index ... age393.htm

Nog even een extra dank je wel aan Martin en Marianne voor hun tip over Kings Canyon Scenic Byway en Cedar Grove, we hebben echt op een prachtige campeerplaats overnacht die zeker bij 1 van de favorieten hoort. Prachtig! Van een vaste bezoeker hoorde we dat dit 1 van de minder bekende maar zeer bijzondere plekken van het park was, super tip dus!

De Grand Canyon is ook vanuit de helikopter bezichtigd maar nog indrukwekkender was het om naar beneden te lopen (heb ik mij laten vertellen door mijn zus). Zij hebben een stuk van de Kaibab trail gelopen.

Antelope Canyon was mooi om te zien maar wel erg toeristisch en we werden behoorlijk door de canyon 'gejaagd'. Foto hier hier en hier en hop door naar het volgende punt. Toch was het leuk en mooi om mee te maken.

én 1 van mijn eigen 'highlights' is dat we wolven hebben gezien! Iets wat ik zelf érg graag wilde, net op de laatste dag kwamen we ze tegen, wauw!

Al met al kan ik iedereen zo'n geweldige reis aanraden :mrgreen:
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Geen idee of dat linkje is toegestaan, maar ik heb 'm even opgeslagen.. Ben namelijk nog op zoek naar zoiets. Het was bij ons thuis altijd "traditie" om op vakanties te gaan paardrijden (terwijl mijn ouders en ik niets met paarden hebben..), dus die wilde ik komend jaar weer invoeren! :mrgreen:

Ik zie overigens dat jullie 3 nachten in Yellowstone hebben doorgebracht, hoe hebben jullie de dagen verdeeld qua dingen bezoeken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk dat je nog even vertelt hoe het geweest is! Fijn dat het goed bevallen is (maar dat kon ook bijna niet anders :wink: ). En ja, Amerika is erg verslavend!

Marianne
Mexx
Amerika-ontdekker

Bericht door Mexx »

Ems, leuk ik kan het je zeker aanraden! Vooral de manier waarop er met de paarden wordt omgegaan vonden wij ontzettend positief en was voor ons belangrijk. Op tripadvisor kan je nog reviews van mensen lezen mocht je het leuk vinden.

3 dagen Yellowstone was eigenlijk nog best heel kort :mrgreen: het is zó'n groot park, veel en veel groter dan wij hadden gedacht. We zijn trouwens door Grand Teton naar Yellowstone gereden en dat was ook erg leuk om te doen.

We hebben 1 nachtje bij Fishing Bridge gestaan, 's ochtends opgestaan en op de fiets in de hoop beren te spotten (helaas niet gezien), wezen kijken bij een eagle nest (helaas leeg) en daarna doorgereden naar Slough Creek voor een overnachting. Van de eigenaar hoorde we dat er dit jaar maar erg weinig "wild" werd gezien rond/op de camping. Die ochtend op zoek gegaan naar woven in Lamar Valley zonder succes. Die avond toevallig "bij" een karkas gezeten, helaas ook niets gezien, dat soort dingen komen er "tussendoor" en dat maakt het extra leuk. Een kwestie van de mensen in de gaten houden en zo nu en dan eens rondvragen.
We hebben ook heerlijk rondgekeken in alle visitors centers, 's avonds in een restaurant gegeten, gesproken met rangers en hebben nog een trail gelopen, ook écht een aanrader! De laatste dag hebben we de ochtend besteed aan het wolven spotten (hayden valley met succes) en de rest van de dag aan het bezoeken van alle hotsprings/mudpools en geysers.
Dat was het zo ongeveer :mrgreen: Ik zou zeggen vergis je vooral niet in de afstanden tussen de verschillende campings en praat met rangers voor leuke tips!

@Marianne, ja dat verslavende begrijp ik nu heel goed :mrgreen:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Leuke tips hoor. En ja Yellowstone kun je makkelijk 45 dagen doro brengen. En Teton vonden wij ook geweldig mooi vooral de scenic vaartocht over het water!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer