Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitwisseling >> DENVER COLORADO

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Dutchess
Amerika-expert

Re: Uitwisseling >> DENVER COLORADO

Bericht door Dutchess »

dimona schreef:Op zich wel raar dat ze je verplichten om 10 maanden te huren terwijl de programma's maar 6 maanden duren. Dan hebben ze blijkbaar geen speciale voorzieningen voor exchange students.
The Regency is niet direct aan deze school verbonden, het is onafhankelijk. Er wonen ook studenten die aan andere colleges/universiteiten in de buurt studeren. Ik ben niet bekend met organisaties van gastgezinnen voor college studenten.

Ik zie bij RMCAD's website geen vermelding van een international student office, maar dat verbaast me niet aangezien ze zo klein zijn. Nogmaals, je moet gewoon contact opnemen met de school. Als ze zo'n officieel uitwisselingsprogramma organiseren, moet er toch iemand zijn die de I-20 regelt.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tenzij ze compleet onwetend in het project gestapt zijn, met het idee dat het hun school wat meer prestige zou kunnen geven? Het is hier al vaak gezegd: de gemiddelde Amerikaan heeft er geen idee van hoe visumwetgeving en aanvragen in elkaar zitten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kastelke schreef:Tenzij ze compleet onwetend in het project gestapt zijn, met het idee dat het hun school wat meer prestige zou kunnen geven? Het is hier al vaak gezegd: de gemiddelde Amerikaan heeft er geen idee van hoe visumwetgeving en aanvragen in elkaar zitten.
Ja, dat gevoel bekruipt mij ook inderdaad. Misschien onterecht, maar het is wel iets om in de gaten te houden. Ook daarom is het belangijk om te vragen naar andere exchange studenten, of nog beter: eerdere exchange studenten die hun ervaring willen delen.
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

In Nederland bestaat zover ik weet de Erasmus beurs, een ondersteuning in de kosten die je maakt omdat je tijdelijk in het buitenland gaat studeren.

Dit zijn enkele voorwaarden:

Voor je studie gelden de volgende voorwaarden voor de erasmusbeurs
Je studeert aan een hogeschool of universiteit.
Je eigen hogeschool of universiteit moet ook deelnemen aan het Erasmus programma.
De instelling, school, universiteit in het buitenland moet deelnemen aan het Erasmus programma.
Je hogeschool of universiteit bepaalt welke studenten voor een beurs in aanmerking komen en binnen welke termijn je aanvraag binnen moet zijn.
Je onderwijsinstelling dient de in het buitenland doorgebrachte studieperiode volledig te erkennen.
Je moet ingeschreven blijven aan je eigen instelling – hogeschool of universiteit.
Je moet een leerovereenkomst van je studieperiode aangeboden krijgen. Zo’n leerovereenkomst dient zowel door je eigen onderwijsinstelling als door de gastinstelling bekrachtigd te worden. Let op! Hier treden soms problemen op bij terugkomst, informeer dus goed!
Je studie in het buitenland is fulltime.
De studie duurt minimaal drie en maximaal twaalf maanden.
Je krijgt slechts eenmaal de Erasmusstatus voor studie toegekend.

Daarnaast kun je soms ook voor stage in het buitenland gebruik maken van een Erasmus beurs ( voorheen ook Leonardo beurs genoemd).

Toevallig heb ik laatst meegekeken toen een vriendin haar Erasmusbeurs ging aanvragen, en toegewezen kreeg. Mijn ervaring is dat als je laat zien dat je alles goed op orde hebt. Dus al het papierwerk, goed contact met de des betreffende school of stage en voldoet aan de eisen. Ze redelijk makkeljk die beurs toekennen. Wel is het zo dat het bij haar school zo was hoe eerder hoe beter, omdat elke school maar een aantal beurzen te vergeven heeft.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Evelyne Dieu
Amerika-newbie

Bericht door Evelyne Dieu »

aangezien, zoals hierboven verteld geweest is, het geen erasmus is maar een uitwisseling is krijg ik geen beurs.
De uitwisseling naar Amerika is uit eigen zak te betalen, zonder toelage.

Een beurs is ook niet waar ik naar zoek.

Eerder iemand die een goede organisatie kent die uitwisselingsstudenten in gezinnen plaatst. En hoe/ waar je een visum aanvraag kan doen.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Evelyne, wat betreft visum aanvraag, als je deze link en ook deze nog niet bekeken hebt, raad ik je aan daar maar te beginnen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Er zijn wel organisaties die studenten in gastgezinnen plaatsen, maar die gaan er vanuit dat jij naar de lokale high school wil, of een lokaal commnity college, en niet naar een specifieke universiteit. Vaak heb je bij die organisaties ook geen zeggenschap over waar je geplaatst wordt; je geeft je op, en zij zoeken een gezin voor je ergens in de VS. Het is niet alsof je naar zo'n organisatie kan gaan en aangeeft dat je een gezin daar en daar wilt. Plus die organisaties (denk EF, TA, AFS) vragen ook een zak met geld.

Ik denk toch echt dat je dit aan de universiteit daar zal moeten vragen. En huren voor een semester of een heel schooljaar is aan Amerikaanse universiteiten heel normaal, daar kom je vrees ik niet onderuit. Ik heb veel studenten die op de campus wonen, dan stage elders gaan lopen, en dan in feite gedwongen zijn hun kamer hier aan te houden omdat ze daar nou eenmaal voor het schooljaar aan vast zitten.

Sowieso zou ik contact op nemen met die school. Je zult hen nodig hebben voor je visum (dat I-20 formulier waar iedereen het over heeft), en dan kun je net zo goed vragen wat voor een verdere begeleiding je kan verwachten. Want alleen regelen, dat gaat alleen al vanwege dat visum niet lukken.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Hallo Evelyne,

Ik kan je denk ik wel helpen, stuur maar even een PB.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

@UStudy: Als jullie er met zijn tweeën uitkomen, kun je dan even een samenvatting hier plaatsen? Daar hebben anderen in de toekomst ook wat aan, en ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het afloopt. :wink:
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Ja, zal ik doen. Ik heb echter niets van Evelyne mogen horen.
evelyne.dieu
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door evelyne.dieu »

Dag iedereen,

Mijn excuses maar ik ben dit totaal uit het oog verloren.

Ik ben naar Slovenië getrokken om mezelf op een internationale workshop week voor interior design students voor te stellen aan een Amerikaanse Universiteit. Wie niet waagt,.... .
Het hoofd van het kunst departement van de Universiteit van North Texas heeft dan een overeenkomst gesloten met mijn internationaal coördinator.
Ik ben zo een semester aan de University of North Texas kunnen gaan studeren.
Wat een prachtige ervaring!

Voor het tweede semester van mijn laatste jaar had ik een stage plaats nodig.
Ik heb op google maps 'interior design firm' ingetypt en elke rode bol met een deftig email adres een mail gestuurd.
Zo ben ik terercht gekomen bij een grote commercial interior design firm in downtown Dallas.

Ik kan jullie verzekeren; ik heb de tijd van mijn leven gehad.

Ondertussen ben ik afgestudeerd en werk ik als interieur architect bij D'ieteren in Brussel.
Mijn grote droom is uiteraard om asap terug te keren en daar werk ik ook hard voor.
Het is niet makkelijk. Maar dat zullen jullie ook wel weten.
Er een job vinden is nog 10 x zo moeilijk dan een universiteit of een stage.

Ik leef op hoop.

Groeten,

Evelyne
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Evelyne, wat leuk dat je laat weten hoe het verder is gegaan.
Ik vind het zo jammer als mensen niets meer van zich laten horen. Al is het goed te begrijpen, druk, druk, druk.
Ik hoop dus altijd maar dat het een kwestie 'geen nieuws, goed nieuws' is.

Jij hebt zo te lezen wel uitstekende stappen gezet om studie en stage in de US waar te maken. Petje af !

Inderdaad is immigratie naar de US werkgebonden, uitermate moeilijk te verwezenlijken.
Maar gezien je successen tot nu toe, wie weet lukt het je toch.
Je zou je kunnen oriënteren op mogelijkheden een eigen bedrijfje te beginnen in de US.

Je doet mee met de visa-lottery denk ik ?

Nogmaals, fijn om over je succesen te lezen, en ik wens je geluk en voorspoed voor je toekomst - je verdient het !
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Wow goed gedaan zeg! Zo is je inzet toch goed beloond!
Ik heb zelf ook een semester aan UNT gestudeerd en vond het echt geweldig daar.
evelyne.dieu
Amerika-ontdekker

Ik doe inderdaad mee aan de lottery.
Ik heb me oktober 2014 asap ingeschreven toen ik vernam dat het bestond.
Ik heb om zeker te zijn dat alles correct verliep wel een bureau mijn applicatie laten invullen.

Ik speel met de gedachte om mijn Master aan UNT te gaan behalen. Dan heb ik op zen minst een Amerikaans diploma in de hand.
Ik heb ook al een business plan uitgewerkt. In het geval ik er zelf een bedrijfje kan starten.
Ik heb al honderden bedrijven aangeschreven en ik krijg vrij veel reacties terug dat ze mijn werk goed vinden en me nog succes wensen maar dat ze niet in staat zijn om mij een visa te bezorgen. Of dat het te lang zou duren om van start te kunnen gaan.
Ik vind dat maar spijtig maar niets aan te doen.
Nu zoek ik gewoon een manier om er een oplossing voor te vinden.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb je al uitgebreid geantwoord in het voorstel-ond. (En dacht: wat komt dit me bekend voor !)

Jammer dat je een bureau hebt ingeschakeld voor de lottery. Want de kans is groot dat men het slechter heeft aangepakt dan jij het zelf gedaan zou hebben. (Plus als je een I-phone, I-pad of Android phone hebt, ik schreef er een App voor.) A.s. oktober komt de volgende kans.

Een M.S. is een goed idee, als je het kunt trekken financieel enz. Onderzoek wat voor mogelijkheden afstuderen je geeft voor OPT - Optional Practical Training.
Bedrijven aanschrijven is zonde van je tijd in jouw vakgebied (denk ik).
evelyne.dieu
Amerika-ontdekker

@USinsider,

ivm de GK lottery,
ik had opgezocht welke bureaus dat het 'beste' invullen of welke het meest aanbevolen worden en daar stond deze bureau in de top 3.
Nu, ik heb betaald om dat levenslang (zolang ik niet win) voor mij elk jaar opnieuw in te dienen.
Nu is mijn vraag, is dat een pdf of document dat je moet invullen of een online formulier?
Want dan ga ik hen precies eens vragen om mij daar een kopie van te bezorgen. Dan kan ik nakijken of alles klopt.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bij mijn weten is het deze bureaus sinds 1995 of 1996 verboden 'levenslange' kontrakten te verkopen. Maar het kan zijn dat dit alleen geldt voor in de US of voor in CA gevestigde bureaus. Het meest gebruikte bureau - usafis - was (is ?) gevestigd op Cyprus.

Heb je de afgelopen keer het bevestigings-nummer gekregen waarmee je zelf kon op de speciale E-DV website kon controleren of je was geselecteerd ? Of doet het bureau dat ook ?
Moet je ieder jaar opnieuw je gegevens ingeven en een verse pasfoto insturen ?

Wie controleert of ze 'goed invullen' ? Niet de US Dep. of State. Niet de deelnemers.

Het inschrijven gebeurt op de speciale E-DV website - opgezet door DOS - via een interactief on-line formulier. Zijn alle vereiste regels ingevuld, en is een aan de eisen voldoende pasfoto meegezonden, dan stuurt het systeem een bevestiging terug - met het unieke bevestigings-nummer.
Ik weet niet of en zo ja hoe, het bedrijf in kwestie inschrijvingen bewaart, en of men in staat/bereid is, jou een kopie te bezorgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer