Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beenruimte KLM economy stoelen
- jeroenenmariska
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Beenruimte KLM economy stoelen
Hallo allemaal,
Eind mei vlieg ik samen met mijn vriendin met KLM rechtstreeks naar LA (voor de 1e keer).
We hebben de standaard economy stoelen geboekt en twijfelen nog over een upgrade naar economy comfort.
Echter, dit kost ons maar liefst € 160 per persoon, per enkele reis!!
Ik ben zelf 1,87m, heeft er iemand van ongeveer dezelfde lengte ervaring met de beenruimte van de standaard economy stoelen?
Ik vind een totaalprijs van € 640 namelijk wel erg aan de forse kant, maar 12 uur opgevouwen zitten lijkt me ook geen pretje.
Alvast bedankt!!
Groeten,
Jeroen
Eind mei vlieg ik samen met mijn vriendin met KLM rechtstreeks naar LA (voor de 1e keer).
We hebben de standaard economy stoelen geboekt en twijfelen nog over een upgrade naar economy comfort.
Echter, dit kost ons maar liefst € 160 per persoon, per enkele reis!!
Ik ben zelf 1,87m, heeft er iemand van ongeveer dezelfde lengte ervaring met de beenruimte van de standaard economy stoelen?
Ik vind een totaalprijs van € 640 namelijk wel erg aan de forse kant, maar 12 uur opgevouwen zitten lijkt me ook geen pretje.
Alvast bedankt!!
Groeten,
Jeroen
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Re: Beenruimte KLM economy stoelen
Heb 4 jaar geleden met economy KLM gevlogen. De beenruimte is gewoon te weinig. Maar zelfs met upgrade betwijfel ik of ik beter zal zitten ( 2 meter, en verhoudingsgewijs lange benen) Dus ik zorg dat ik altijd aan het gangpad zit en pleur mijn stelten daar neer. Moet ze wel regelmatig intrekken voor wc gangers en de karretjes van de stewardessen maar het zij zo. Slapen doe ik toch niet in het vliegtuig.
Ik ga echt niet zoveel meer betalen (3x160x2=960€) voor die paar cm ruimte die waarschijnlijk toch onvoldoende zijn. dan maar een beetje ongemakklijker (want ongemak is het toch in mijn geval)
Ik ga echt niet zoveel meer betalen (3x160x2=960€) voor die paar cm ruimte die waarschijnlijk toch onvoldoende zijn. dan maar een beetje ongemakklijker (want ongemak is het toch in mijn geval)
De beenruimte in economy bij de KLM is 31 inch van rugleuning tot rugleuning. In economy comfort is dit 35 inch. Bij zo lange zit vind ik comfort belangrijk en boek daarom altijd comfort. Die 4 inch maakt net het verschil. In mijn ogen zijn de meerkosten het waard.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben 1m97 en kan op zich zitten, zolang mijn voorganger de stoel niet naar achteren gooit.
Slapen is wat lastiger - dan zit je echt klem.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Kijk anders ook naar de nooduitgang stoelen, zijn een stuk goedkoper om bij te boeken en dan heb je zeeen van beenruimte. Ik neem die altijd en kan heerlijk relax zitten met mijn 1,95m
- jeroenenmariska
- Amerika-ontdekker
Allemaal bedankt voor de snelle reacties!
@ Royke: Heb je bij de nooduitgang wel een persoonlijk interactief beeldscherm? Want als ik de plattegrond van het toestel bekijk zit er inderdaad aardig wat ruimte tussen de stoelen, maar vraag me af of die afstand misschien weer niet te groot is om je beeldscherm goed te kunnen bedienen/bekijken.
@ Royke: Heb je bij de nooduitgang wel een persoonlijk interactief beeldscherm? Want als ik de plattegrond van het toestel bekijk zit er inderdaad aardig wat ruimte tussen de stoelen, maar vraag me af of die afstand misschien weer niet te groot is om je beeldscherm goed te kunnen bedienen/bekijken.
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Je beeldscherm zit in de armleuning van je stoel wanneer je bij de nooduitgang en op de eerste rij bij een bulkhead zit. Ook je tafeltje komt uit de andere armleuning. Deze stoelen hebben vaste leuningen. Kijk voor meer informatie op http://www.seatguru.com.
Het scherm zit in de armleuning. Bij KLM heb je bij normale stoelen bovendien de afstandsbediening in je armleuning zitten, dus de afstand tot het scherm maakt sowieso niet zo veel uit.jeroenenmariska schreef:Allemaal bedankt voor de snelle reacties!
Inderdaad hebben die stoelen fors meer beenruimte nog dan economy plus, en ze zijn goedkoper. Als je nogal fors gebouwd bent, dan heb je wel weer het nadeel dat je nogal klem zit als je het tafeltje gebruikt. Mijn schoonmoeder wil om die reden nooit vooraan zitten of bij een nooduitgang.
Ik ben zelf 1.82 en ik boek altijd economy plus, als het kan. Ik kan mijn benen languit strekken onder de stoel voor me, en dan is er nog een heel eind ruimte over. Voor mij is het de meerprijs dubbel en dwars waard, en daarbij heb je idd nog het voordeel dat je als eerste het vliegtuig uit bent (wat op Dulles dan weer enigszins teniet wordt gedaan door die stomme people movers, maar goed).
Mijn man is ook 1.87, voor hem zijn de normale stoelen wel te doen, maar heel comfortabel is het natuurlijk niet. Toevallig is hij laatst met Economy comfort bij United gevlogen, dat is hem zeker wel goed bevallen. Maar dat was op kosten van de baas, ik betwijfel of we het er zelf voor zouden betalen. Al twijfelen we er wel over deze zomer onze miles ervoor te gebruiken.
Terug in Texas!
Ik ben 1.96 lang maar weiger pertinent om extra te betalen voor meer beenruimte. Inderdaad, altijd
een stoel in het gangpad en de stewardess met haar karretje heeft simpelweg pech.
Eigenlijk vind ik het enigzins ridicuul dat het tegenwoordig zo normaal is dat luchtvaartmaatschappijen
extra geld rekenen voor stoelen met meer beenruimte. Waarom zou ik meer moeten betalen voor een
normale, passende zitplek dan iemand die 1.70 lang is?
Als je afwijkende dieeteisen hebt, in een rolstoel zit, blind bent of om andere redenen waar je zelf
niets aan kunt doen extra of andere diensten nodig hebt tijdens zo'n vlucht krijg je die gewoon, zonder
daarvoor extra te betalen. Ondanks dat ook daarvoor kosten gemaakt worden door de airline.
Ik denk ook dat diverse belangenorganisaties direct in de steigers springen en iedereen er schande van
spreekt als luchtvaarmaatschappijen bijvoorbeeld extra geld zouden rekenen voor maaltijden die iemand
om religieuze redenen wil. En dat is gewoon een keuze van iemand. Helemaal schande zouden we er
van spreken als airlines geld zouden rekenen voor de extra begeleiding en huur van een rolstoel voor
iemand die slecht ter been is.
Maar waarom is het dan wel acceptabel dat langere mensen /wel/ extra moeten betalen om niet
opgevouwen te hoeven zitten in een stoel die en te laag is en te weinig beenruimte heeft?
Harstikke oncomfortabel en het geeft ook nog een sterk verhoogd risico op zaken als trombose.
Vroeger kon je altijd wel een goede zitplek regelen. Maar sinds dat de airlines dit als cash-cow
gebruiken zijn wij lange mensen de klos.
Sorry, stukje frustratie
.
een stoel in het gangpad en de stewardess met haar karretje heeft simpelweg pech.
Eigenlijk vind ik het enigzins ridicuul dat het tegenwoordig zo normaal is dat luchtvaartmaatschappijen
extra geld rekenen voor stoelen met meer beenruimte. Waarom zou ik meer moeten betalen voor een
normale, passende zitplek dan iemand die 1.70 lang is?
Als je afwijkende dieeteisen hebt, in een rolstoel zit, blind bent of om andere redenen waar je zelf
niets aan kunt doen extra of andere diensten nodig hebt tijdens zo'n vlucht krijg je die gewoon, zonder
daarvoor extra te betalen. Ondanks dat ook daarvoor kosten gemaakt worden door de airline.
Ik denk ook dat diverse belangenorganisaties direct in de steigers springen en iedereen er schande van
spreekt als luchtvaarmaatschappijen bijvoorbeeld extra geld zouden rekenen voor maaltijden die iemand
om religieuze redenen wil. En dat is gewoon een keuze van iemand. Helemaal schande zouden we er
van spreken als airlines geld zouden rekenen voor de extra begeleiding en huur van een rolstoel voor
iemand die slecht ter been is.
Maar waarom is het dan wel acceptabel dat langere mensen /wel/ extra moeten betalen om niet
opgevouwen te hoeven zitten in een stoel die en te laag is en te weinig beenruimte heeft?
Harstikke oncomfortabel en het geeft ook nog een sterk verhoogd risico op zaken als trombose.
Vroeger kon je altijd wel een goede zitplek regelen. Maar sinds dat de airlines dit als cash-cow
gebruiken zijn wij lange mensen de klos.
Sorry, stukje frustratie

Volgens mij kun je miles alleen gebruiken voor een upgrade naar business class, niet voor economy plus. Als we met de kinderen vliegen, dan doen wij het normaal gesproken ook niet, al kwam het afgelopen zomer toevallig zo uit bij Icelandair, omdat de rest van het vliegtuig vol zat - wel op kosten van de baashemmie schreef:Mijn man is ook 1.87, voor hem zijn de normale stoelen wel te doen, maar heel comfortabel is het natuurlijk niet. Toevallig is hij laatst met Economy comfort bij United gevlogen, dat is hem zeker wel goed bevallen. Maar dat was op kosten van de baas, ik betwijfel of we het er zelf voor zouden betalen. Al twijfelen we er wel over deze zomer onze miles ervoor te gebruiken.

Nee, ik zag laatst op de website dat je met miles een upgrade naar comfort kunt boeken, en toen begon ik me inderdaad af te vragen of dat fijner zou zijn dan een stoel voor jongste.
Terug in Texas!
Wij hebben voor onze reis in mei (heenweg, directe vlucht naar LAX) ook voor de zekerheid economy comfort geboekt. En dan ook nog eens de comfort stoelen BIJ de nooduitgang genomen.
Op de terugweg hebben we eerst een korte vlucht naar Atlanta (gewoon economy), daarna de plekken bij de nooduitgang. Kost wat extra, maar dat liever dan de hele weg een klagende vent naast me.
Op de terugweg hebben we eerst een korte vlucht naar Atlanta (gewoon economy), daarna de plekken bij de nooduitgang. Kost wat extra, maar dat liever dan de hele weg een klagende vent naast me.

- jeroenenmariska
- Amerika-ontdekker
Wederom bedankt voor alle reacties!!
We hebben besloten om toch te gaan voor de normale economy stoelen.....
Mocht het op de heenweg heel erg tegenvallen, gokken we erop dat we voor de terugweg misschien nog economy comfort stoelen kunnen boeken.
We hebben besloten om toch te gaan voor de normale economy stoelen.....
Mocht het op de heenweg heel erg tegenvallen, gokken we erop dat we voor de terugweg misschien nog economy comfort stoelen kunnen boeken.
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
van klagen wordt die stoelruimte echt niet groter...Ems2012 schreef:Kost wat extra, maar dat liever dan de hele weg een klagende vent naast me.
^ Haha nee, I know. Maar krijg dat maar eens in de vent z'n koppie.
Dus daarom proberen we standaard bij vluchten langer dan 4-5 u iets met extra beenruimte te boeken.

Met 31 inch beenruimte komt van slapen niet zoveel. Maar dagvlucht is wel te doen. American Airlines schijnt in een ver verleden te hebben geconcurreerd op beenruimte, maar in de praktijk boekte bijna iedereen toch gewoon het goedkoopste ticket. Nu met alle info via het internet zou je makkelijker deze zaken kunnen laten meewegen.
Ik boek overigens zelf ook bijna altijd het goedkoopste ticket, maar er moet wel een groot verschil in prijs zijn. Ben zelf 1.93.
Ik boek overigens zelf ook bijna altijd het goedkoopste ticket, maar er moet wel een groot verschil in prijs zijn. Ben zelf 1.93.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Njit, wat doe je dan als iemand zijn stoel wel naar achter zet? Vraag je dan om m terug recht te zetten?Njit schreef:Ik ben 1m97 en kan op zich zitten, zolang mijn voorganger de stoel niet naar achteren gooit.
Groetjes,
Carine
Carine
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eerst vriendelijk ja. En als dat niet helpt dan zitten mijn knieeen irritant in zijn rug
Wel eens discussies over maar mijn recht op knie-ruimte telt net zo hard als iemand anders z'n recht om de stoel naar achteren te gooien...

Wel eens discussies over maar mijn recht op knie-ruimte telt net zo hard als iemand anders z'n recht om de stoel naar achteren te gooien...
Nou, dat lijkt me toch lastig. Ik wil best overwegen om mijn stoel niet achteruit te doen, maar als de persoon voor mij het wel doet vind ik dat ook heel vervelend zitten, dan wordt het erg krap. En meestal heb ik in elk geval deel van de reis een kind op schoot, dan past dat zeker niet. Dus dan zou ik toch mijn stoel naar achteren laten, die knieen in mijn stoel voel ik volgens mij nauwelijks.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1018 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-