Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

911

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

rene.jager schreef:Tsja, ik heb toch het tegenovergestelde. Ik wil het liefst alle documentaires die er over zijn uitgebracht zien, alles lezen en alle discussies volgen.
..en ook ik zit meestal met een brok in m'n keel.
Toch heb ik de drang om meer te weten te komen, maar ....naar blijkt steeds minder te weten, naarmate je meer informatie krijgt. :?
Ik heb hetzelfde gevoel, wil alles zien en weten, blijf ernaar kijken nog steeds vol ongeloof en afschuw.
Kennelijk wil dit zeggen (volgens de psychologen) dat je dit drama nog steeds niet hebt verwerkt.

Helena
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Ik kreeg net weer een link doorgestuurd.............. :shock: Ik moet er wel gelijk bij zeggen: Voor de mensen die speciaal beelden van 9/11 proberen te ontwijken, kijk dit filmpje dan niet!

http://dump.geenstijl.nl/mediabase/3029 ... index.html

In dit filmpje worden de instortingen van het WTC van allerlei kanten weergegeven en dingen aangeduid die erop zouden wijzen dat er van binnen uit gewerkt zou zijn met explosieven......
onze blog - Bouwmanfamily
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Overigens wil ik nog wel even melden dat ik hier niet in geloof.............
onze blog - Bouwmanfamily
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Ook deze theorie werd in Loose Change aangevoerd in verband met de snelle ineenstorting van de torens. Ofwel het vrije val effect.

Een explosieven expert heeft daarop het volgende gemeld:
Omdat de torens opbebouwd zijn uit grote centrale stalen balken, op de hoeken en binnen in torens worden er grote zware bouten gebruikt. Deze wordendoor de enorme druk van de inelkaar stortende lagen van de toren als explosieven uit de balken geperst. Dit is overigens geen letterlijke tekst hoor.
Tsja, als ik dit lees, klinkt mij dat plausibeler dan wat zo'n stelletje beunhazen beweert.
Vrije val???
Ik zie op de beelden puin dat snel naar beneden valt. De daadwerkelijke ineenstorting gaat hierachter verscholen. Maar... waarom zou de ineenstorting niet met een dergelijke vaart kunnen gebeuren? Ik heb nog geen "bewijzen" gezien, dat zoiets niet kan.

Nogmaals ik ben er wel klaar mee, met die "gezochte" theorieën.

Een gebouw opblazen doe je met explosieven op de onderste etage, zodat je het gewicht van het vallende gebouw in je voordeel hebt. Niet tijdens de val, van boven naar beneden. Volstrekt onlogisch en een onbegonnen klus om daar de springladingen voor te plaatsen.

En als er dan toch een vliegtuig binnenslaat dat brand veroorzaakt, lijkt me het nogal vreemd dat de springladingen niet beschadigd zijn. Wellicht had die imbiciel van een kaper van Bush persoonlijk doorgekregen dat 'ie precies op de 93e etage naar binnen moest vliegen om zo de springladingen te ontwijken. Dat lijkt me eigenlijk, nu ik het zelf zo lees, de enige juiste theorie. De piloot had immers vrij ziht en kon van te voren de verdiepingen tellen om zo op de juiste plek naar binnen te gaan.

Zo zie je maar. In 5 minuten tijd... OPGELOST
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Als terroristen het hele gebouw vol met explosieven hebben, waarom dan al die moeite om vliegtuigen te kapen en in de gebouwen te vliegen?
Sandy schreef:
SpaceAce schreef: Het vliegtuig vloog iets onder de bovenste verdiepingen in het gebouw. Uiteindelijk zijn dus die paar etages helemaal afgebrand en gaven de muren of iets dergelijks geen ondersteuning meer. Het bovenste deel stortte dus in en omdat dit zo zwaar was, drukte dat door en door en door en floep.. de toren viel als een kaartenhuis in elkaar...
Zo is het me ook uitgelegd .. Ik vraag me af of de kapers dit ook exact betrachtten te beogen. Of dat zij ook zeer verrast waren dat deze aanval (hoe wrang het ook klinkt) enorm geslaagd was!
Naar mijn mening is het idee geweest om de torens om te laten vallen. Moet je voorstellen wat er dan gebeurd was... Anders hadden ze idd ook explosieven in het gebouw kunnen verstoppen. Volgens mij hebben ze die torens willen omduwen met die vliegtuigen.

En alleen door de goede constructie van de torens, zijn ze 1. nog even blijven staan (wat toch veel mensen het leven gered heeft) en 2. recht naar beneden gestort.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Ik heb aan mijn Amerikaanse universiteit in Leiden een paar jaar geleden eenheerlijk vak gevolgd, Conspiracy Theories. Na een of twee weken algemene instructies, gingen we gelijk over op presentaties. Ik heb toen een flink aantal dingen gehoord, de bekende natuurlijk zoals nooit op de maan geland, JFK, etc etc,

Ik deed zelf de mijne over Martin Luther King en alle verhalendie er rond zijn moord zijn en mijn term paper over het hardnekkige gerucht/geloof dat AIDS door de regering is gemmakt specifiek om zwarten (Afrikanen en Afro-Amerikanen) uit te roeien.

We werden erop getraind om de juiste vragen te stellen, te kijken naar sources, naar facts vs fiction, etc etc.

Ik realiseer me nu net dat geen van de studenten over 9/11 heeft gepresenteerd. En dat terwijl de theorieen vanaf het begin rond strooiden. Ik denk dat het emotioneel te vroeg was, misschien. Nobody wanted to touch it.

Ik heb heel even gedacht (en onderdukt omdat ikhet niet wil geloven) dat het inderdaad door de USG was gedaan met als doel steun voor bush krijgen ingeneral maar specifiek om de oorlog met het M.O. aan te kunnen ngaan, maar dat het niet de bedoeling was dat er zoveel slachtoffers zouden vallen. Genoeg om de Amerikanente laten schrikken (collateral damage van de planes en de paar vloeren van de WTC), maar niet dat de torens echt zouden instorten en zouden leiden tot 2700 plus doden.

Dit idee is natuurlijk op zich niet zo gek, want je ziet allerlei conspiracy theorien van binnen de USG op tv en in boeken en het had zo door Tom Clancy of Wlliam Forsythe geschreven kunnen worden. Zelfs in de West Wing zag je soms dingen waarvan je dacht: het is maar goed dat het volk dit niet weet. Maar of het echt zo ver kan gaan in reality?
SEEING IS BELIEVING
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Sandy schreef:

Ik heb gisteravond in de herhaling van RTL Boulevard, wel nog het interview gezien van 2 ouders waarvan de dochter bovenin de twintowers werkten. Ze konden er nu pas over praten. Toen het eerste vliegtuig de ene toren doorboorde, belde hun dochter vanuit de andere toren om te zeggen dat ze OK was. Vervolgens zagen haar ouders live op TV hoe het 2e vliegtuig de tweede toren doorboorde. En vervolgens niets meer van hun dochter vernamen. Het ergste was dat beide ouders nog iedere dag 9/11 beleven. Ze hadden het er echt zwaar mee.. Moeilijk vonden ze dat er geen lichaam was, geen graf ... en niet eens een memorial op ground zero. Ze kunnen nergens heen om haar te herdenken .. Ik kan me daar zelf niet veel bij voorstellen, maar voor sommige mensen is dat heel belangrijk blijkbaar ..
Ging dat over het enige Nederlandse slachtoffer :?: ; een Nederlandse vrouw die boven in de twin towers werkte. Ik heb het hoofdartikel gelezen in de Elsevier over haar namelijk, zeer aangrijpend om te lezen... Destijds vond ik het dom dat ze niet vluchtte toen dat vliegtuig in de andere toren vloog maar als je het verhaal leest begrijp je het beter.
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
reinalda
Amerika-ontdekker

Bericht door reinalda »

Heb deze dag zoveel mogelijk gevolgd en heb s,middags met mijn dochter van 15 de herdenking gekeken.
Was helemaal van slag door de droefheid die ik daar zag maar ik probeerde me groot te houden voor mijn dochter totdat ik zag dat ook bij haar de tranen over haar wangen rolde.
Ze vroeg aan mij hoe iemand zoiets aan richten kon en ik moest haar het antwoord schuldig blijven want ik snap zelf niet eens waarom zoveel onschuldige mensen het slachtoffer moesten worden.
S,avonds hebben wij met het hele gezin de documantaire gekeken en dit was volgens mij de eerste keer dat we iets op tv hebben gekeken zonder met elkaar te praten ieder zat vol ongeloof,verbazing , afschuw en verdriet de beelden op tv te kijken.
Er was zelfs een moment dat ik dacht dat het niet geschikt was voor mijn jongste dochter van 12 maar aan de andere kant vond ik dat ze mocht zien hoe wreed de wereld ook kan zijn.
Na de documantaire hebben we nog lang nagepraat en hebben we we samen een kaars aangestoken voor alle mensen die betrokken zijn bij deze ramp.
Net heb ik weer de filmpjes bekeken en weer lopen de rillingen over mijn rug ook al heb je deze beelden al tig keer gezien steeds is het net of je ze voor het eerst ziet en denk je bij je zelf dit kan niet waar zijn maar helaas.....

GOD BLESS DE WORLD

reinalda
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Aan de ene kant vind ik het nog steeds ontzettend moeilijk om naar dergelijke filmpjes etc te kijken en het ook nog droog te houden, maar aan de andere kant wil ik er toch alles over zien! Gek is dat...
Ik kijk dan ook nog steeds naar allerlei documentaires enzo over 9/11.

In de afgelopen vijf jaar heb ik dan ook zoveel gehoord, gezien en gelezen over dit onderwerp, inclusief de complottheoriën.

Ik kán (en wíl) me gewoon niet voorstellen dat dit opgezet zou zijn door de Bush administration. Het kán toch gewoon niet? Enig idee hoeveel mensen van zo'n complot op de hoogte zouden moeten zijn? Dat gaat niet om een groepje van een paar mensen, dat zijn er echt een heleboel.

Stél nou eens dat een of andere idioot op de proppen komt met dit idee. Dan gaat diegene dus mensen "ronselen" om mee te werken. Er hoeft er dan maar één te zijn die daar niet aan mee wil werken (en dat er zo iemand is, dat lijkt me heel waarschijnlijk) en het hele "feestje" kan toch niet doorgaan? Gaat het toch door, dan is er altijd wel iemand die z'n mond niet kan houden.

Hoeveel moordenaars geven zichzelf, soms na jaren, toch aan bij de politie omdat het gaat wringen en wroegen? Ze kunnen dan niet meer met zichzelf leven omdat ze iemand omgebracht hebben...

Je kan mij niet wijsmaken dat mensen die dit bedacht zouden hebben nu nog met zichzelf kunnen leven, zeker omdat je vanaf de aanslagen zo ontzettend veel op tv ziet en in kranten leest over de aanslagen.

Nee, ik blijf bij Osama.

En dan nog wat over de aanslagen zelf: ik zie in dit draadje een aantal keren de vraag voorbij komen of de kapers echt de bedoeling hadden de gebouwen ineen te laten storten.
Ik heb, korte tijd na de aanslagen, beelden gezien van Osama bin Laden net na de aanslag en net na het instorten van de Twin Towers. Hieruit bleek dat het niet zijn directe bedoeling was de torens te laten instorten. Hij zag het als een "bijkomend voordeel, met nog meer slachtoffers dan verwacht". Zo heeft hij het verwoord.
Ziek toch...
reinalda
Amerika-ontdekker

Bericht door reinalda »

Dat gevoel heb ik idd ook aan de ene kant denk ik ik kijk niet meer naar de beelden van 9/11 omdat ik toch elke keer erg geraakt word en het die dag niet meer uit mijn hoofd kan zetten maar aan de andere kant is het te belangrijk om er niks over te willen weten.
Ik stond trouwens perplex dat het al weer 5 jaar gelden was voor mijn gevoel een jaar of 2 en ik was niet de enige in mijn omgeving.

Ik geloof zelf niet dat de Bush administratie/regering zelf achter de aanslagen zouden zitten.
Maar ik heb wel 1 grote vraagteken die me vaak bezig houd: waarom hoorde je al snel niks meer over Osama b.v dat er nog naar hem gezocht word??

Reinalda
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer