Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bibitv: Hulp bij reis Phoenix - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
bibitv
Amerikafan

Reis bibitv: Hulp bij reis Phoenix - Las Vegas

Bericht door bibitv »

Hier ben ik dan opnieuw. Ons eerder plan om Yellowstone in september te doen, ligt helemaal in het water. Probs met vakantiedagen in die periode...dus dit moeten we noodgedwongen uitstellen naar 2014.

Niet getreurd, even goed nagedacht en besloten om voor een oude droom te gaan. Arizona, Utah, Nevada... maar wel op 16 dagen.
We lieten er geen gras over groeien en hebben snel vluchten geboekt en een midsize SUV via USAautoreisen.
VLucht naar Phoenix op 4 oktober en terug op 19 oktober vanuit Vegas.

We zitten natuurlijk met een aantal ideetjes, maar of deze realiseerbaar zijn binnen deze tijdspanne is niet helemaal duidelijk.

Onze suggestie:

Vrij 4 okt: Brussel - Phoenix: aankomst 18.55 u (slapen Scottsdale ? )
Zat 5 okt: Scottsdale en omgeving Phoenix
Zon 6 okt: Sedona - Petrified Forest - Flagstaff (totale rijtijden +/- 3.5 u)
Ma 7 okt: Flagstaff - Mesa Verde (276 mijl - 4.5 u rijden)
Di 8 okt: Mesa Verde - Monument Valley (135 mijl - 2.44 u)
Woe 9 okt: Monument Valley
Do 10 okt: Monument Valley - Page : Antelope Canyon (2 u rijden)
Vrij 11 okt: Page
Zat 12 okt: Page - Bryce: 2.45 u
Zon 13 okt: Bryce
Ma 14 okt: Bryce - Zion : 1.50 u
Di 15 okt: Zion
Woe 16 okt: Zion - Valley of Fire - Lake Mead (2 u)
Do 17 okt: Las Vegas
Vrij 18 okt: LAs Vegas
Zat 19 okt: Las Vegas - Brussel

We hadden graag tips en adviezen gehad ivm planning.

Zijn er bepaalde zaken die we niet goed inschatten of rijden we onze route mss beter anders?
Ik heb een beetje het gevoel dat onze trip vooral in het begin nog niet optimaal is...

Wat vinden jullie absolute must-do's? Uiteraard zijn aanvullingen altijd welkom. Evenzeer als hotel tips..

Het is allemaal nog ver weg, maar dromen doen we alvast :)
Daniels300
Amerika-ontdekker

Re: Hulp bij reis Phoenix - Las Vegas

Bericht door Daniels300 »

Ben momenteel ook een route aan het plannen met een aantal plekken die je opnoemt.
Kijk eens daar bij. Daar staan al een aantal tips van anderen.

Tevens kan ik je de routeplanner aanraden op tiogatours.nl
Succes met plannen!

Maeve
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het een heerlijke periode is voor die omgeving!
Kijk eens goed naar de indeling: eerst naar Petrified Forest, en dan naar Flagstaff en de volgende dag naar Mesa verde betekent wat heen en weer rijden.
Voor Monument Valley is een volle dag te veel. Misschien in plaats daarvan wat meer tijd voor Sedona (wanneer rijden jullie daar naartoe?).
De Grand Canyon hebben jullie al eens bezocht?
Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor bezienswaardigheden in de omgeving, zoals Coal Mine Canyon, de Wave, Rimrocks, etc
Misschien heb je ook iets ana mijn 2011-verslag voor onder andere Bryce, Zion, Page.
In Bryce kan het in oktober al aardig koud zijn. Wat hebben jullie daar allemaal gepland?
Voor dit gebied is de Indian country Map van de AAA een aanrader.

Marianne
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Bedankt Maeve en Marianne voor jullie reacties!
Ik ga zeker kijken hoe jouw tour nu gepland is, Maeve. Ook de tip van tioga tours ga ik eens van dichtbij bekijken.

De Grand Canyon hebben we drie jaar geleden gedaan, dus dat laten we dit jaar aan ons voorbij gaan. Sedona zit in het begin van onze reis. Op sommige reisverslagen lees ik weinig enthousiasme over deze stad en bij anderen is het net omgekeerd. Dus, twijfels...

De eerste dagen van onze reis zijn nog niet je dat. Daar moet duidelijk nog aan gepuzzeld geworden
Hier zijn suggesties dan ook meer dan welkom :shock:

Moab staat ook nog op ons verlanglijstje...maar 16 dagen zijn natuurlijk maar ... 16 dagen :wink:

We hebben voor Bryce, evenmin als voor de andere locaties, nog niets echt in detail gepland.
bibitv
Amerikafan

Re: Reis bibitv: Hulp bij reis Phoenix - Las Vegas

Bericht door bibitv »

Heb een paar daagjes zitten denken en puzzelen.

Wat denken jullie van deze nieuwe route? Is deze evenwichtiger :-)

Vrij 4 okt: Brussel - Phoenix: aankomst 18.55 u (slapen Scottsdale )
Zat 5 okt: Scottsdale en omgeving Phoenix
Zon 6 okt: Sedona en omgeving Red Rocks
Ma 7 okt: Page (264 mijl - 3 u rijden)
Di 8 okt: Page (Antelope Canyon - The Wave??)
Woe 9 okt: Page - Monument Valley (165 mijl - 2 u rijden)
Do 10 okt: Monument Valley - Mesa Verde (265 mijl - 3 u rijden)
Vrij 11 okt: Mesa Verde - Moab (224 mijl)
Zat 12 okt: Moab (Canyonlands en Arches)
Zon 13 okt: Capitol Reef (215 mijl - 3 u rijden) Hier logeren of ineens doorrijden naar Bryce???
Ma 14 okt: Capitol Reef - Bryce (133 mijl - 3 u rijden??)
Di 15 okt: - Bryce - Zion (88 mijl - 2.5 u ?)

Sedona lijkt me toch schitterend. The red Rocks, Cathedral Rock en omgeving lijken me heel mooi.
Is het stadje zelf leuk?

Is deze route realistisch op 16 dagen of wordt het echt teveel autorijden?

Zouden jullie Capitol Reef als mooie onderbreking tussen Moab en Bryce steken... of rijden we beter door naar Bryce om daar langer van het park te genieten?
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Beste Amerika-forum gangers,
Ik weet dat er vele vragen op jullie afgevuurd worden ... :wink: maar mag ik misschien toch nog even mijn vraagjes in herinnering brengen.
Ik vind jullie ervaren mening altijd erg waardevol dus, mocht er iemand zich geroepen voelen... :D
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Mooie route !
Niet te veel auto rijden. Deze route is goed te doen.
Als je overnacht in canyonlands, kan je globlin valley nog makkelijk meenemen.
Je hebt niet zo heel vele tijd voor Moab, maar gezien de afstanden bij aankomst en vertrek niet zo groot zijn vind ik het juist genoeg om een eerste indruk te krijgen.
De 12 is heel mooi om te rijden. Ga iets drinken bij Kiva coffeehouse. Echt gezellig daar ! Kom je onderweg op de 12 tegen.
Groetjes,
Carine
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Superbedankt :clap: voor je advies.
Dan zoeken we iets bij Canyonlands. Zijn er ook motelletjes bij Capitol Reef?

Bij Sedona lijkt Cottonwood en Jerome ook heel leuk.

Ineens van Moab naar Bryce zou dus toch wat veel van het goede zijn. We dachten eraan dit te doen omdat Bryce misschien wat meer tijd nodig heeft.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bij Canyonlands kun je niet overnachten, dat bezoek je vanuit Moab.
Je hebt meerdere mogelijkheden in Torrey, zoals Auston's Chuckwagon Motel. ZIe ook bij de hotel & campingbeoordelingen (zie de linkhierbvoen). Je kunt ook overnachten bij Kiva Coffeehouse, lijkt mij erg mooi (iemand ervaring hiermee?).

Marianne
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

bibitv schreef:

Ineens van Moab naar Bryce zou dus toch wat veel van het goede zijn. We dachten eraan dit te doen omdat Bryce misschien wat meer tijd nodig heeft.
Theoretisch gezien kan je van Moab naar Bryce rijden in 1 keer. Maar de 12 is zo mooi dat het zonde is dat je hier niet de nodige tijd voor neemt.
Wat Bryce betreft heb je niet zo vele tijd nodig , tenzij je wandelingen gaat doen. Maar je kan het park perfect bekijken langs de loop. Dan kom je met enkele uren toe. Het mooiste is het bij zonsondergang of opgang. Zoek die uren even op en zorg dat je ruim op tijd in het park bent.
Groetjes,
Carine
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wat zijn jullie van plan met die dag in Scottsdale? Ik kan je wel een lijstje geven hoor maar je kan natuurlijk ook meteen de volgende dag naar Sedona rijden.
Van Sedona naar Page kan in 3 uur als je flink doorrijdt maar er is nogal wat te zien onderweg. Oak Creek Canyon, Walnut Canyon, Sunset Crater Volcano, Painted desert views, Wupatki, Cameron Trading Post en de zijweg 89A naar Navajo Bridges, Lees Ferry en Marble Canyon Vermillion Cliffs overlook en "The Cut" Die laatste 2 zijn korte fotostops.
Tussen Moab en Torrey (Capitol reef) heb je behalve Goblin Valley ook nog Little Wildhorse Canyon en het John Wesley Powell museum in Green River (en de meloenen in Green River zijn in october ook nog heel smakelijk...)
O ja Jerome. Ik denk dat je daar te weinig tijd voor hebt met zo kort in Sedona zelf. 45 minutes rijden en weer terug en dan nog de tijd in Jerome zelf. Als je geen hele dag in Phx blijft kan je een mooie route nemen richting Sedona via Lake Pleasant, Wickenburg, Prescott en Jerome maar ook dat gaat natuurlijk ten koste van je tijd in Sedona.
Kiva Koffeehouse heeft maar 2 kamers. Duur maar lokatie lokatie. Ik heb ze gezien maar helaas nooit gelogeerd. Je zal zeker moeten reserveren en dat is iets dat wij nooit doen, zeker niet in october maar Moab in october heeft vaak heel wat festivals, vooral in het weekend dus wellicht daar wel iets vastleggen.
Zion-Las Vegas is al 3 uur rijden. Wil je via Valley of Fire en Lake Mead gaan, tel er dan nog maar eens 2-3 uur bij op.
Yeehaw
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Hey, allemaal heel erg bedankt voor al dit nuttige advies.
We zijn al meteen eens gaan kijken naar de Kiva Coffeehouse. Wel mooi, maar indeed pricey!
Maar een koffietje en genieten van het uitzicht is ook al een prettig idee :-)

Austin's Chuckwagon krijgt ook goede recencies, dus lijkt me meer iets voor onze portemonnee.

@ Yeehaw: Wij komen 4 oktober aan in Phoenix met een avondvlucht. Dus we dachten van even te acclimatiseren door een dag Scottsdale en omgeving. Maar we zouden inderdaad in Scottsdale op zaterdag 5 okt in de voormiddag wat kunnen rondkijken en in de namiddag al vertrekken naar Sedona. Zo hebben we de hele zondag om Sedona en omgeving wat uit te kammen.
Als we dan Ma 7/10 vroeg vertrekken, dan lijkt een ommetje langs Navajo Bridge en Marble Canyon misschien toch nog realistischer...
bibitv schreef:
Vrij 4 okt: Brussel - Phoenix: aankomst 18.55 u (slapen Scottsdale )
Zat 5 okt: Scottsdale en vertrek Sedona (slapen Sedona)
Zon 6 okt: Sedona en omgeving Red Rocks (slapen Sedona)
Ma 7 okt: Page (264 mijl - 3 u rijden)
Di 8 okt: Page (Antelope Canyon - The Wave??)
Do 10 okt: Monument Valley - Mesa Verde (265 mijl - 3 u rijden)
Zon 13 okt: Capitol Reef (215 mijl - 3 u rijden)
Di 15 okt: - Bryce - Zion (88 mijl - 2.5 u ?)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Austin is prima in Torrey. Stukje ten westen van Austin is Cafe Diablo. Een beroemd restaurant maar helaas ook niet goedloop.
In Scottsdale is het leuk om even rond te rijden en iets drinken in Old Town Scottsdale. Waarschijnlijk logeer je in de buurt van Scottsdale Rd. Op weg naar Sedona rijd je deze weg tot de loop 101 en daarna de interstate. Het is echter leuk om Scottsdalwe rd helemaal af te rijden tot Cave Creek. Je rijdt dan door de woestijn. Voor Cave Creek neem je Carefree hw (74) naar I17 als je 74 volgt kom je bij de route naar Lake Pleasant.
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Bedankt Yeehaw!

Net op Google Maps de route eens bekeken... dat ziet er een interessant alternatief uit. Gezien we 2 nachtjes in Sedona zullen verblijven hebben we wat meer tijd om de must-sees in de omgeving te gaan bekijken.

Ik las ergens dat de "chocolate falls" ook de moeite zijn... een groot watervallen complex waar weinig toerisme naartoe trekt. Lijkt me vreemd, maar goed daarom de moeite waard om even naar te informeren?
Heeft iemand deze gezien en zo ja, zijn deze mee te pikken op een interessante route?

Iemand een leuke suggestie voor een hotel in Sedona?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Grand Falls of Chocolate Falls ten oosten van Flagstaff. Zal weinig water in staan in september en de weg er naar toe verlangt awd and high clearance alhoewel er altijd waaghalzen zijn die het met een gewone auto proberen. In Sedona logeren we bij vrienden maar in het verleden hebben we wel eens gelogeerd in Matterhorn (Uptown bij de restaurants) en Sky Ranch Lodge (langs a/p road voor de sunsets.)
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Hey bibitv,

Ik zie dat jouw ideeën wat overeenkomen met de dingen die wij in 2010 en 2011 gedaan hebben. Dit was telkens een reis van Phoenix naar Vegas, en dit ook maar in de "beperkte" tijd die jij hebt. Wellicht kan je uit onze reisverslagen een hoop tips halen (zie links hieronder). :wink:

Nog wat tips:
bibitv schreef:Maar een koffietje en genieten van het uitzicht is ook al een prettig idee :-)
Vergeet niet naar de openingsuren te kijken. Toen wij er toe kwamen was het bordje met Open/Closed net omgedraaid en konden we er dus niet meer in. :-(
bibitv schreef:Austin's Chuckwagon krijgt ook goede recencies, dus lijkt me meer iets voor onze portemonnee.
Is inderdaad een goede plaats om te overnachten. Naast Cafe Diabolo is er ook nog Slackers met lekkere hamburgers en milkshakes. Mjamie!
bibitv schreef:@ Yeehaw: Wij komen 4 oktober aan in Phoenix met een avondvlucht. Dus we dachten van even te acclimatiseren door een dag Scottsdale en omgeving. Maar we

zouden inderdaad in Scottsdale op zaterdag 5 okt in de voormiddag wat kunnen rondkijken en in de namiddag al vertrekken naar Sedona. Zo hebben we de hele zondag om Sedona

en omgeving wat uit te kammen.
Je kan inderdaad in de buurt van Phoenix nog dingen doen, maar persoonlijk zou ik gewoon direct vertrekken richting Sedona. Je kan dan langs Montezuma Castle, of via Prescot en Jerome zo naar Sedona rijden. Sedona als dorp vonden wij maar niets. Chapel of the Holy Cross is knap om te zien. Red Rock Crossing voor de zonsondergang bij Cathedral Rock vond ik wel tegenvallen. Ik denk dat het 9$ kostte, wel voor een ganse dag, maar ja als je er maar een uurtje naartoe wilt gaan... De weg van Sedona richting Flagstaff, langs Oak Creek Canyon, is daarentegen écht wel de moeite! Je komt dan langs Slide Rock SP en kan de West Fork of Oak Creek trail wandelen.

Vrij 4 okt: Brussel - Phoenix: aankomst 18.55 u (slapen Scottsdale)
Zat 5 okt: Scottsdale en vertrek Sedona (slapen Sedona)
Zon 6 okt: Sedona en omgeving Red Rocks (slapen Sedona)
Ma 7 okt: Page (264 mijl - 3 u rijden) --> Sunset Crater onderweg is ook wel de moeite
Di 8 okt: Page (Antelope Canyon - The Wave??) --> Ben je al eens in Page geweest? Anders is Horseshoe Bend toch ook een must. Indien je The Wave wilt doen: je bent al snel een aantal uren kwijt hiermee. Ik denk niet dat Antelope Canyon en The Wave te combineren zijn op 1 dag.
Do 10 okt: Monument Valley - Mesa Verde (265 mijl - 3 u rijden) --> ik zou zeggen: vergeet Mesa Verde en besteed deze tijd aan Moab ;-)
Zon 13 okt: Capitol Reef (215 mijl - 3 u rijden) --> Hier kan je Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon meepikken.
Di 15 okt: Bryce - Zion (88 mijl - 2.5 u ?)
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Thx again iedereen !

Opnieuw twijfels... we zaten zelf ook te denken dat met Mesa Verde erbij het wel een heel druk programma wordt. Anderzijds ... je bent dan in de buurt, alleszins naar Amerikaanse normen :D

@Doockles: Waarom zou je Mesa Verde overslaan en deze dag eerder aan Moab besteden? Mesa Verde lijkt me anders best indrukwekkend...

Zijn er nog meer A-forummers die Mesa Verde zouden skippen?

Horseshoe Bend zouden we idd ook graag meepikken en als het effe kan ook naar Lake Powell. The Wave zou meegenomen zijn. Maar de kans dat je erbij geraakt is relatief klein gezien je eruit geloot moet worden. Dus daar rekenen we niet echt helemaal op.

Heeft iemand van jullie trouwens al eens een gelijkaardige route gedaan in oktober? Wat kan je qua klimaat verwachten in die periode?
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Mesa verde overslaan, tja, over smaken valt niet te twisten ;-)
Je hebt een minimum aan tijd in Moab. Maar in principe kan het wel. Het is wel vroeg donker in oktober. Dus reken niet op lange dagen.
Als je mesa verde skipt, ben je relaxter qua tijd in Moab.
Als ik in jouw schoenen zou staan, sloeg ik mesa verde over. Maar ik heb makkelijk spreken, want ben er al geweest ;-)
Het park staat niet bovenaan mijn lijstje. Maar voor anderen misschien wel.
Groetjes,
Carine
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mesa Verde is zeker indrukwekkend maar je kan al heel wat zien als je Montezumas Castle, Walnut Canyon en Wupatki doet.
Wij reizen bijna altijd die tijd van het jaar (september/oktober) en we willen niet anders.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

bibitv schreef:@Doockles: Waarom zou je Mesa Verde overslaan en deze dag eerder aan Moab besteden? Mesa Verde lijkt me anders best indrukwekkend...
Als Mesa Verde je indrukwekkend lijkt, moet je dat gewoon doen. ;-) Niet iedereen vindt dezelfde dingen interessant. Maar ik weet niet of je al eens wat informatie opgezocht hebt over Arches en Canyonlands (en je vergeet nog Dead Horse Point ;-) ), maar dat zijn nu niet echt parken waar je even snel door gaat en alles gezien hebt. In Arches kan je leuke wandelingen maken en eigenlijk ben je daar snel 2 dagen zoet. Vandaar dus dat ik zou opteren om toch minstens 2 dagen in Moab door te brengen zodat je voldoende tijd hebt voor deze prachtige natuurfenomenen. ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer