Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Daverbee: Juni-juli 2013
Reis Daverbee: Juni-juli 2013
Beste Amerika-liefhebbers,
Ik hoop volgend jaar in juni/juli een rondreis te doen in het Noordwesten met 3 vrienden. Het rondje dat ik nu in gedachten heb, is een redelijk standaard rondje. We zijn allen zeer geïnteresseerd in natuur en wandelen. Toch is er ook afwisseling nodig met enkele leuke steden. Hieronder vinden jullie de mogelijke route met daaronder de vragen die ik nog heb. Hebben jullie verder nog opmerkingen? Laat maar horen!
Van Naar
Dag 1 Brussel - Seattle
Dag 2 Seattle - Olympic NP
Dag 3 Olympic NP
Dag 4 Olympic NP - Clatskanie (Mt Rainier bezoeken)
Dag 5 Clatskanie (Portland bezoeken)
Dag 6 Clatskanie - Bend
Dag 7 Bend
Dag 8 Bend - Boise?
Dag 9 Boise? - Grand Teton
Dag 10 Grand Teton
Dag 11 Grand Teton - Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone - Glacier NP
Dag 16 Glacier NP
Dag 17 Glacier NP
Dag 18 Glacier NP - Calgary
Dag 19 Calgary
Dag 20 Calgary - Banff NP
Dag 21 Banff NP - Jasper NP
Dag 22 Jasper NP
Dag 23 Jasper NP - Kamloops
Dag 24 Kamloops - Vancouver
Dag 25 Vancouver
Dag 26 Vancouver - Seattle
Dag 27 Seattle
Dag 28 Seattle - Brussel
1. Dag 4 en 5 gaan we vrienden bezoeken en kunnen we samen met die vrienden Portland bezoeken.
2. Ik heb reeds gelezen dat er in de omgeving van Bend voldoende te bezoeken is voor 2 nachten te spenderen, klopt dit?
3. Dag 8: Is Boise een goede tussenstop om van Bend naar Grand Teton np te gaan? Of is het beter om in 1 rijdag naar Grand Teton te gaan? Of een eventuele andere tussenstop?
4. Dag 18-19: Beter 1 dag minder in Calgary en ergens anders 1 dag langer verblijven?
5. Dag 22: Is het de moeite om in Kamloops te overnachten en onderweg Wells Gray Provincial Park te bezoeken? Of kan dit overgeslagen worden en in 1 lange rijdag naar Vancouver rijden?
6. Is Crater Lake in te passen of is dit te moeilijk?
Vriendelijke groeten,
Davy
Ik hoop volgend jaar in juni/juli een rondreis te doen in het Noordwesten met 3 vrienden. Het rondje dat ik nu in gedachten heb, is een redelijk standaard rondje. We zijn allen zeer geïnteresseerd in natuur en wandelen. Toch is er ook afwisseling nodig met enkele leuke steden. Hieronder vinden jullie de mogelijke route met daaronder de vragen die ik nog heb. Hebben jullie verder nog opmerkingen? Laat maar horen!
Van Naar
Dag 1 Brussel - Seattle
Dag 2 Seattle - Olympic NP
Dag 3 Olympic NP
Dag 4 Olympic NP - Clatskanie (Mt Rainier bezoeken)
Dag 5 Clatskanie (Portland bezoeken)
Dag 6 Clatskanie - Bend
Dag 7 Bend
Dag 8 Bend - Boise?
Dag 9 Boise? - Grand Teton
Dag 10 Grand Teton
Dag 11 Grand Teton - Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone - Glacier NP
Dag 16 Glacier NP
Dag 17 Glacier NP
Dag 18 Glacier NP - Calgary
Dag 19 Calgary
Dag 20 Calgary - Banff NP
Dag 21 Banff NP - Jasper NP
Dag 22 Jasper NP
Dag 23 Jasper NP - Kamloops
Dag 24 Kamloops - Vancouver
Dag 25 Vancouver
Dag 26 Vancouver - Seattle
Dag 27 Seattle
Dag 28 Seattle - Brussel
1. Dag 4 en 5 gaan we vrienden bezoeken en kunnen we samen met die vrienden Portland bezoeken.
2. Ik heb reeds gelezen dat er in de omgeving van Bend voldoende te bezoeken is voor 2 nachten te spenderen, klopt dit?
3. Dag 8: Is Boise een goede tussenstop om van Bend naar Grand Teton np te gaan? Of is het beter om in 1 rijdag naar Grand Teton te gaan? Of een eventuele andere tussenstop?
4. Dag 18-19: Beter 1 dag minder in Calgary en ergens anders 1 dag langer verblijven?
5. Dag 22: Is het de moeite om in Kamloops te overnachten en onderweg Wells Gray Provincial Park te bezoeken? Of kan dit overgeslagen worden en in 1 lange rijdag naar Vancouver rijden?
6. Is Crater Lake in te passen of is dit te moeilijk?
Vriendelijke groeten,
Davy
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Reis Daverbee: Juni-juli 2013
Ja hoor er is genoeg te doen; Bijvoorbeel Smith Rock State Park, Cascade scenic byway.Ik heb reeds gelezen dat er in de omgeving van Bend voldoende te bezoeken is voor 2 nachten te spenderen, klopt dit?
Ja, dat is een prima tussenstop. Wij hebben zelf overnacht in Ontario (OR)Dag 8: Is Boise een goede tussenstop om van Bend naar Grand Teton np te gaan? Of is het beter om in 1 rijdag naar Grand Teton te gaan? Of een eventuele andere tussenstop?
In één dag ga je die afstand niet redden. Je verliest hier ook nog een uur omdat je overgaat naar een andere tijdzone.
Ik zou die dag bij Banff voegen, er is genoeg te zien daar. Calgary schijnt ook niet zo'n geweldige stad te zijn.Dag 18-19: Beter 1 dag minder in Calgary en ergens anders 1 dag langer verblijven?
Ik zou zeker niet in één dag van Jasper naar Vancouver rijden dat is niet te doen. Wij zijn via de mooie Sea-to-Sky highway van Vancouver naar Jasper gereden en hebben dat in drie dagen gedaan. Vergis je niet in de afstand van Jasper naar Vancouver, je rijdt soms over slechte stukken weg en het gaat vrij langzaam.Dag 22: Is het de moeite om in Kamloops te overnachten en onderweg Wells Gray Provincial Park te bezoeken? Of kan dit overgeslagen worden en in 1 lange rijdag naar Vancouver rijden?
--Yellowstone- Glacier in één dag is wel wat veel vind ik. Het hangt er een beetje vanaf waar je in Yellowstone overnacht. Als je in het noorden overnacht is het misschien nog te doen in een hele lange rijdag, maar als je eerst nog een stuk Yellowstone door moet rijden met het risico op een aantal opstoppingen wordt het er lastig.
Misschien kun je nog tips halen uit ons reisverslag (USA en Canada 2008) Wij hebben vrijwel dezelfde route gereden.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi Davy,
Dit gaat een mooie reis worden.
Waar overnacht je op dag 3? Een route van Forks via Mount Rainier N.P. naar Clatskanie betekent al meer dan 8 uur pure rijtijd, zonder tank-, lunch- en plaspauzes. Ik heb dan nog niet meegerekend dat je naar Sunrise gaat.
In één dag van Bend naar Jackson (Grand Teton) is in mijn ogen gekkenwerk met 1100 km en minstens 13 uur pure rijtijd.
De omgeving van Bend is inderdaad mooi. Je zou ook Crater Lake N.P. vanuit Bend kunnen bezoeken.
Kijk eens of je niet beter met de route uitkomt als je start in Portland en dan via Olympic N.P., Canada, Glacier, Yellowstone en Grand Teton in Salt Lake City eindigt.
Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Dit gaat een mooie reis worden.

Waar overnacht je op dag 3? Een route van Forks via Mount Rainier N.P. naar Clatskanie betekent al meer dan 8 uur pure rijtijd, zonder tank-, lunch- en plaspauzes. Ik heb dan nog niet meegerekend dat je naar Sunrise gaat.
In één dag van Bend naar Jackson (Grand Teton) is in mijn ogen gekkenwerk met 1100 km en minstens 13 uur pure rijtijd.
De omgeving van Bend is inderdaad mooi. Je zou ook Crater Lake N.P. vanuit Bend kunnen bezoeken.
Kijk eens of je niet beter met de route uitkomt als je start in Portland en dan via Olympic N.P., Canada, Glacier, Yellowstone en Grand Teton in Salt Lake City eindigt.
Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Boise is wel een prima stop, maar er is niet zoveel te zien en te doen. Ik weet niet of het haalbaar is om door te rijden naar Twin Falls bijvoorbeeld? Daar vind je enkele heel mooie watervallen, en ook de blik over de Snake River Valley vind ik wel heel mooi. Je kunt er prima een middag of een ochtend vermaken, wij vond het in elk geval de moeite waard. Ik vond Niagara Springs erg mooi, en ook de route over de Thousand Springs Scenic Byway is wel de moeite, je ziet er enkele watervallen uit de bergen komen. Wat er spectaculair is, is de watervallen niet ontstaan vanuit het verval van een zichtbare rivier, maar uit het ondergrondse waterniveau, waardoor er opeens een waterval ontstaat ergens midden in een bergwand, het water komt dan uit de wand. Wij vonden dat wel bijzonder! De Perine Coulee Falls is ook heel mooi, en vooral ook het uitzicht over de vallei daar is prachtig. En natuurlijk mag je ook de Twin Falls en de Shoshone Falls niet overslaan. Het zijn bijna allemaal plekjes die gemakkelijk met de auto bereikbaar zijn, je moet alleen even weten waar ze liggen. Maar daar kom je wel achter via internet.daverbee schreef: 3. Dag 8: Is Boise een goede tussenstop om van Bend naar Grand Teton np te gaan? Of is het beter om in 1 rijdag naar Grand Teton te gaan? Of een eventuele andere tussenstop?
Hier lees je ons reisverslag van die dag, en hier zie je de foto's van die dag.
Calgary vonden wij op zich niet zo'n bijzondere stad. Je kunt er prima winkelen, maar verder zou ik er niet veel tijd aan besteden. Als je echt mooie steden wil bezoeken, zou ik die tijd besteden aan Seattle of Vancouver. Nu heb je die beiden achter elkaar gepland, je zou er ook voor kunnen kiezen aan het begin van de trip iets langer in Seattle te blijven, en Vancouver aan het einde van de trip aan te doen. Dan heb je de steden iets beter verdeeld. In plaats van Calgary aan te doen, zou je vanuit Glacier gelijk door kunnen rijden naar Banff. Het stadje Banff vonden wij trouwens ook wel leuk om even doorheen te wandelen. Heel toeristisch, maar wel gezellig.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Bedankt voor de leuke reacties tot nu toe!
Wij zijn van plan om veel te kamperen. Wij hopen alleszins in alle nationale parken te kunnen kamperen. Dit is dan ook makkelijker zodat we niet heel lang op voorhand moeten reserveren. Ik heb reeds de website van Michelly doorgelezen, dit heeft mij een beetje een beeld gegeven van de campings in de USA.
In Yellowstone is het de bedoeling om van zuid naar noord te reizen, dit maakt de route naar Glacier NP toch wat korter. Zijn er mensen die dit reeds gereden hebben in 1 dag? Is het laat toekomen in Glacier NP dan geen probleem qua plaats op de camping?
Er is nog geen enkele verblijfplaats geregeld, ook niet in Olympic NP, dus weet ik niet hoe dit eruit ziet. Mount Rainier zullen we dan maar laten vallen, ik had de afstand wat minder ver ingeschat. Een te gehaaste route willen we ook niet. En zo brengen we wat extra tijd door met onze vrienden in Clatskanie.
Verder heb ik de tussenstop tussen Bend en Grand Teton (Jackson) aangepast naar Twin Falls. Ik denk wel dat de vrienden dit leuker zullen vinden dan Boise.
Calgary gaan we ook laten vallen, een extra dag Banff of een extra dag Vancouver behoren tot de mogelijkheden. Is Vancouver Island eigenlijk de moeite en is dit haalbaar op 1 dag? Is een overnachting op het eiland de moeite?
Ik heb de tijd tussen de steden inderdaad wat beter verspreid. Seattle in het begin van de route (2 nachten) en Vancouver aan het einde van de route (3 nachten). Seattle heb ik reeds bezocht in 2009, maar vind ik zeker de moeite om terug te gaan.
Ik hoop dat ik de route nog iets kan uitbreiden, ik wacht nog op antwoord van de vrienden die hopelijk nog iets langer verlof krijgen, zo kan ik Portland er gemakkelijker bij voegen.
Alleszins al erg bedankt voor de reacties, ik ga nog even verder puzzelen
Davy
Wij zijn van plan om veel te kamperen. Wij hopen alleszins in alle nationale parken te kunnen kamperen. Dit is dan ook makkelijker zodat we niet heel lang op voorhand moeten reserveren. Ik heb reeds de website van Michelly doorgelezen, dit heeft mij een beetje een beeld gegeven van de campings in de USA.
In Yellowstone is het de bedoeling om van zuid naar noord te reizen, dit maakt de route naar Glacier NP toch wat korter. Zijn er mensen die dit reeds gereden hebben in 1 dag? Is het laat toekomen in Glacier NP dan geen probleem qua plaats op de camping?
Er is nog geen enkele verblijfplaats geregeld, ook niet in Olympic NP, dus weet ik niet hoe dit eruit ziet. Mount Rainier zullen we dan maar laten vallen, ik had de afstand wat minder ver ingeschat. Een te gehaaste route willen we ook niet. En zo brengen we wat extra tijd door met onze vrienden in Clatskanie.
Verder heb ik de tussenstop tussen Bend en Grand Teton (Jackson) aangepast naar Twin Falls. Ik denk wel dat de vrienden dit leuker zullen vinden dan Boise.
Calgary gaan we ook laten vallen, een extra dag Banff of een extra dag Vancouver behoren tot de mogelijkheden. Is Vancouver Island eigenlijk de moeite en is dit haalbaar op 1 dag? Is een overnachting op het eiland de moeite?
Ik heb de tijd tussen de steden inderdaad wat beter verspreid. Seattle in het begin van de route (2 nachten) en Vancouver aan het einde van de route (3 nachten). Seattle heb ik reeds bezocht in 2009, maar vind ik zeker de moeite om terug te gaan.
Ik hoop dat ik de route nog iets kan uitbreiden, ik wacht nog op antwoord van de vrienden die hopelijk nog iets langer verlof krijgen, zo kan ik Portland er gemakkelijker bij voegen.
Alleszins al erg bedankt voor de reacties, ik ga nog even verder puzzelen

Davy
toch jammer dat je calgary laat schieten, weet niet of jullie rodeo leuk vinden maar van 5 juli t/m 14 juli is de calgary stampede aan de gang. en google waterton park eens dit ligt ten noorden van glacier park, erg mooi park.
Hoi, ik zag dat het alweer een tijdje geleden is dat het laatste bericht geplaatst is, maar omdat wij ook kampeerders zijn heb je misschien ook nog iets aan ons blog, zie link onderaan. Vooral de reis in 2011 is voor jullie dan interessant denk ik.
In Glacier Park hadden we in het Canadese deel het laatste plekje, misschien toch handig om van tevoren, als je onderweg bent en weet wanneer je er precies zult zijn.
Veel plezier met voorbereiden, dat is bijna (nou ja
) net zo leuk als de reis zelf!
Saskia
In Glacier Park hadden we in het Canadese deel het laatste plekje, misschien toch handig om van tevoren, als je onderweg bent en weet wanneer je er precies zult zijn.
Veel plezier met voorbereiden, dat is bijna (nou ja

Saskia
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht