Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

17 mile drive Monument Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: 17 mile drive Monument Valley

Bericht door kalaman »

We zullen het meeste vanuit de auto bekijken en af en toe uitstappen voor een foto.
reken daar maar niet te veel op, eens je er bent wil je om de 50m stoppen...
Ik kan ook niet goed de reacties volgen die hier geschreven worden betreffende de weg. Wij hebben die vroeger ook nog gereden met een
doodgewone personenauto en dat was totaal geen probleem. Wij hebben toen met dezelfde auto heel wat slechtere dirt roads gereden.
Er rijden inderdaad ook campers over, dus dat zegt al voldoende.
Helemaal geen schrik hebben om ze zelf te rijden. Je kan dan nog altijd een tour boeken om "behind the scenes" te komen.
In april ll leerden we in Blue Canyon een indiaan, Daniel, kennen die geboren en getogen is in MV en er ook tours organiseert.
We hebben lang met die man gesproken en hij gaf een zeer sympathieke en betrouwbare indruk. Volgend jaar april plannen we opnieuw MV in onze
roadtrip door het ZW en we zullen zeker een tour rijden met hem.
Ter info : http://www.danielsguidedtours.com/Danie ... lcome.html
Zijn website werd trouwens gemaakt door de New Yorkse fotografe die
we samen met hem ontmoetten in Blue Canyon (zie 9 april op onze onderstaande blog).
Rudy78
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Rudy78 »

De weg is gewoon slecht en zoals aangegeven kan dat iedere dag verschillen. Er wordt hier ook om de mening van andere gevraagd. Als ik die van mij mag geven, ik raad het aan om niet zelf te rijden. Er zit trouwens nog wel verschil tussen een 4WD of een normale personen auto (zoals een toyota yaris). DIe eerste zijn voor zulk terrein gemaakt, dus het risico dat er iets gebeurd is natuurlijk minder omdat die auto's beter bestand zijn tegen zulk terrein. Een normale personen auto is daar niet voor gemaakt!

Trouwens wat is er nog relaxer dan je rond laten rijden door Monument Valley. Achter op zo'n pickup is ook een hele ervaring. Het schud dan soms alle kanten op!
2005 West Canada
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2013 Java en Bali - Indonesië
2014 Cruise Italië - Griekenland
2014 New York
2015 - 2024 voornamelijk campings in Frankrijk
2025 Florida (VS)
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb een mailtje gestuurd, want ik ben op 6 oktober in MV & ik heb wel interesse in een tour. Ik ben wel alleen daar, dus ik heb geen idee of dat een probleem zal vormen om een tour te boeken.
Reisblog: thisisfraa.be
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

je kan bij hem kiezen tussen 'group' en 'private' tours. Je zal enkel 'iets' meer betalen, vermoed ik, als je een private tour wil.
Graag update van zijn reactie, want ondertussen heb ik al verschillende mensen zijn coördinaten doorgegeven, maar die moeten
ook allemaal nog vertrekken.
Mocht er geen reactie komen, dan stuur ik hem wel eens een mailtje op zijn privé mailadres.
deejaykb
Amerika-ontdekker

Bericht door deejaykb »

Ik vond het geen pretje om te rijden, vooral het zand waar ik bijna niet meer omhoog kwam...
Dus tot Ford Point gereden en toen weer terug. Hadden genoeg van de hobbelige weg....
2008 New York & Zuidwesten
2009, 2010, 2012, 2013 Florida
2010 Canada
2011 Yellowstone, MT Rushmore, Zuidwesten
2012 Las Vegas - Salt Lake City, Dallas - Atlanta

Afbeelding
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

kalaman schreef:je kan bij hem kiezen tussen 'group' en 'private' tours. Je zal enkel 'iets' meer betalen, vermoed ik, als je een private tour wil.
Graag update van zijn reactie, want ondertussen heb ik al verschillende mensen zijn coördinaten doorgegeven, maar die moeten
ook allemaal nog vertrekken.
Mocht er geen reactie komen, dan stuur ik hem wel eens een mailtje op zijn privé mailadres.
Ja ik had al meteen een mailtje terug gekregen, als ik de normale tour wou, dan had hij minstens 2 personen nodig & hing't er dus vanaf of er nog mensen op dat moment een tour wouden EN of die 't zagen zitten dat ik meeging (want ik ben maar alleen). Ik kon ook gewoon de Photo Tour reserveren, dat ging wel helemaal solo & dan zou't 100$ per uur kosten, maar dat is dan ook vrij exclusief want je komt dan op plaatsen waar je normaal niet kan komen & je hebt alle tijd om rustig je foto's te nemen. Ik ga er eens over nadenken, misschien dat ik zo'n tour van een uurtje of twee wel zie zitten.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Toch maar besloten om de Photo Tour te gaan reserveren dus, ik heb voor een tour van 2u gekozen, net voor sunset. Moet normaal gezien wel leuke beelden gaan opleveren dus :mrgreen:
Rudy78
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Rudy78 »

Heb je al geboekt? Wij hebben bij Monument Valley Safari ook een privé tour gehad. We waren met 2 personen. Weet niet of dit was omdat er verder niemand was op dat tijdstip of dat het echt zo was geregeld. Voor ons koste dat $ 90 p.p. (natuurlijk excl. tip) voor een tour van 3,5 uur (in totaal 4,5 uur weggeweest). Maar ik weet niet of ze andere tarieven hanteren als je alleen bent.

De 3,5 uur durende tour is bij hun de foto tour. De tour werd helemaal op mij (fotograaf) afgestemd. Als we ergens stopte kreeg ik de tijd om mijn foto's te maken. Als ik aangaf dat ik mijn foto's had gingen we weer verder. Er werd dus totaal niet gehaast dat we verder moesten. Gids bij ons was Clint.
2005 West Canada
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2013 Java en Bali - Indonesië
2014 Cruise Italië - Griekenland
2014 New York
2015 - 2024 voornamelijk campings in Frankrijk
2025 Florida (VS)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Fraa : het zou ons bijzonder interesseren om te weten hoe het afgelopen is. Hebben jullie een blog? Of anders via het forum?

@Rudy78 : als dit inderdaad overeenkomt met de foto tour, dan is dit wel heel wat interessanter dan bij Daniel. En dan voel ik mij wel een beetje schuldig
tov Fraa om Daniel aan te bevelen... :oops:
Kunnen we ergens de foto's zien die jullie genomen hebben? Blog, Flickr, Picassa,...?
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Wij zullen in mei Monument Valley bezoeken.
We komen op zondag aan vanuit Page (waar we 's ochtends nog Antelope Canyon willen bezoeken).
De volgende dag vertrekken we richting Moab, waar we Arches NP willen bezoeken.
Aangezien ik gelezen heb dat de toegang voor MV maar een etmaal geldt kunnen we dus niet zowel 's avonds als 's ochtends de 17 mile drive (deels) rijden.
Qua tijdsbesteding lijkt ons de dag van aankomst in de namiddag/avond het beste, maar misschien is MV bij zonsopgang mooier?
Wat vinden jullie het beste tijdstip?
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

De laatste keer dat we er waren hoefden we 's avonds geen ticket te kopen omdat het al laat op de dag was.
We zijn dan de dag erna 's morgens gaan paardrijden en hebben toen wel een ticket gekocht.
Misschien lukt het dus jou ook wel met vriendelijk vragen.
Mijn gevoel was dat het 's morgens (echt vroeg) veel rustiger is dan 's avonds.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Ik heb dit in augustus 2010 met een Chevrolet Camaro gedaan en in juni 2012 met een Ford Mustang cabrio.

Ik moet zeggen dat de eerste gedeelte best hobbelig is en je moet erg goed uitkijken waar je rijdt. Verder lukte het me best aardig alhoewel mensen me aankeken alsof ze iets raars op de weg zagen hahaha.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Kan ik me wel iets bij voorstellen. Toen wij er in juli waren zagen we ook een in het mulle zand vastgelopen Mustang. Trouwens ook een vastgelopen minivan en een kleine personenauto die de helling niet meer opgereden kwam. Ik wil niemand bang maken, maar weet waar je aan begint.

Wij waren en toen in de vroege ochtend tot halverwege de middag. Ochtend is erg mooi, maar volgens mij is de golden hour in de avond nog mooier. De rode rotsen zullen nog mooier zijn.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Wij zagen ook een mini en wat 2wheel drives die de helling niet op geraakten toen wij er afgelopen vakantie waren.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Ik heb deze route de afgelopen 10 jaar 3x gedaan met 1x Sedan, 1x Mid SUV 2wheel en 1x Mid SUV Allwheel en geen van deze keren hadden wij problemen met de dirtroad. Ik kan me wel voorstellen dat het na regen een ander verhaal is, maar zolang je op de 'standaard' dirtroad blijft moet het geen probleem zijn.

Als je twijfelt kun je, zoals eerder te lezen is altijd nog een tour doen, maar dan ben je afhankelijk van het schema van de tour en daar houden wij niet zo van. Komt nog bij dat je in die open auto's een partij zand zit te happen want die chauffeurs rijden als gekken.

http://media-cdn.tripadvisor.com/media/ ... e-very.jpg
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hij is ook helemaal geen 17 miles maar 13. Wij hebben hem ook meermalen gereden maar tijdens een van die keren toen we tot stilstand kwamen in een zanderig stuk op de weg terug kwam de awd even in actie. Ook lekke banden zijn aan de orde van de dag. Je doet er goed aan het stuk van de parkeerplaats tot Ford's Point en terug niet te onderschatten.
rian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tour Monument Valley

Bericht door rian »

Wij gaan met een RV, en gaan dus om Monument Valley te zien een tour doen.
Wie heeft ervaring met de tours van Gouldings? we staan daar ook op de camping. Heb ergens gelezen dat dat een goede optie is.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer