Ik heb er alles voor over om met mijn liefde in Amerika te gaan wonen schrijft dan iemand .Ziva schreef: Voor de een is trouwen slechts een papiertje en voor de ander veel meer. Bovendien is het best een grote stap als je elkaar net kent. Emigreren is dat ook natuurlijk maar op een andere manier.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar USA (CA) om bij vriendin te kunnen zijn
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Emigreren naar USA (CA) om bij vriendin te kunnen zijn
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
En ...... als je trouwt voor een greencard, dus als je op die manier de VS binnenkomt, is je partner 10 jaar financieel aansprakelijk voor jou.
- bedeve
- Amerika-expert
Hockey : vertel alles en noem al je bronnen !Hockey schreef:En ...... als je trouwt voor een greencard, dus als je op die manier de VS binnenkomt, is je partner 10 jaar financieel aansprakelijk voor jou.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Van deze link. Naar ik begrijp, van horen zeggen, gaat het sponsoren wat verder dan alleen iemand in leven houden. Bijvoorbeeld aansprakelijk zijn voor belastingschulden.Q. When does a sponsor's obligation to support sponsored aliens end?
A. The sponsorship obligation continues until the sponsored alien naturalizes, has worked or can be credited with 40 quarters of work, leaves the United States permanently, or dies. However, a sponsor or the sponsor's estate remains liable for any support or requests for repayment of benefits that arose before the support obligation ended.
Kan aan mij liggen maar iemand moet toch gewoon zelf weten of hij of zij wil trouwen om te kunnen emigreren? Ik vind het raar om dan te suggereren dat je niet genoeg voor iemand over hebt om dat te willen doen.
Met iemand trouwen om een verblijfsvergunning te krijgen is wel iets anders dan wanneer je alleen maar trouwt uit liefde. Ja, in beide gevallen zal je genoeg van iemand houden om te willen trouwen maar bij trouwen vanwege een verblijfsvergunning kom je wel in de positie dat:
1) je Amerikaanse partner financieel verantwoordelijk voor je is zoals Hockey al aangaf,
2) je in feite 3 jaar getrouwd moet blijven voordat je een verblijfsvergunning krijgt (stel je voor dat je net een leven in Amerika hebt opgebouwd en het gaat mis.... lekker dan mag je weer terug....)
Je wordt dus volledig afhankelijk van je Amerikaanse partner.
Dat moet je wel kunnen en willen en zeker als je elkaar nog niet zo lang kent lijkt me dit helemaal niet zo eenvoudig. Ik heb bewondering voor de mensen die het doen hoor
Met iemand trouwen om een verblijfsvergunning te krijgen is wel iets anders dan wanneer je alleen maar trouwt uit liefde. Ja, in beide gevallen zal je genoeg van iemand houden om te willen trouwen maar bij trouwen vanwege een verblijfsvergunning kom je wel in de positie dat:
1) je Amerikaanse partner financieel verantwoordelijk voor je is zoals Hockey al aangaf,
2) je in feite 3 jaar getrouwd moet blijven voordat je een verblijfsvergunning krijgt (stel je voor dat je net een leven in Amerika hebt opgebouwd en het gaat mis.... lekker dan mag je weer terug....)
Je wordt dus volledig afhankelijk van je Amerikaanse partner.
Dat moet je wel kunnen en willen en zeker als je elkaar nog niet zo lang kent lijkt me dit helemaal niet zo eenvoudig. Ik heb bewondering voor de mensen die het doen hoor

- bedeve
- Amerika-expert
Dank je.Hockey schreef:Naar ik begrijp, van horen zeggen, gaat het sponsoren wat verder dan alleen iemand in leven houden. Bijvoorbeeld aansprakelijk zijn voor belastingschulden.
weer wat geleerd.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Het is eigenlijk een soort "contract" tussen je sponsor en de overheid dat je sponsor in alle opzichten verantwoordelijk voor je is voor (dacht ik) 10 jaar of totdat je US citizen wordt.
Dat vind ik nogal wat eerlijk gezegd. Je weet nooit hoe het leven loopt toch?
Dat vind ik nogal wat eerlijk gezegd. Je weet nooit hoe het leven loopt toch?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3712 Weergaves
-
Laatste bericht door Disney-Golf
-
- 3 Reacties