Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route 1- welke plekken moet ik zien SF-->LA
Re: Route 1- welke plekken moet ik zien SF-->LA
Ik bedoel ook niet zozeer moeilijk, maar eenmaal bij Big Sur is het een gewone nagenoeg rechte weg, zonder continu stijgen en dalen en dus tegenliggers wiens lampen in je gezicht schijnen.
Goed topic met zeer nuttige info
Wij doen het dit jaar zo:
12-07: SF – Carmel
13-07: Carmel – Pismo Beach
14-07: Pismo Beach – LA
We kunnen vast niet alles zien wat er in dit topic is gezet.. keuze maken dus. Wat zijn de échte mustsee's?

We kunnen vast niet alles zien wat er in dit topic is gezet.. keuze maken dus. Wat zijn de échte mustsee's?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zie veel opmerkingen over de Whale trip bij Monterey, wij gaan ook nog naar San Diego, daar kun je toch prima zulke trips doen? En als jullie moesten kiezen tussen een Whale trip en de San Diego Zoo wat zou het dan worden??wookie schreef:Venice Beach bij L.A., whale watch trip bij Monterey, Alcatraz trip bij SF.
In de zoo zie je de dieren in gevangenschap, en de meeste dieren kan je elders ook zien in een zoo, bij een whale watching trip zie je de dieren in hun natuurlijke habitat, en hun natuurlijke gedrag, daar kan geen enkele zoo ter wereld tegenop! En dan komt er ook nog eens bij dat je sommige van die dieren nooit (hopelijk) in gevangenschap zult zien zoals een bultrug of een blauwe walvis!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij een whale trip heb je geen garantie om iets te zien, je kunt zeeziek worden, als je al walvissen of dergelijke ziet moet je het geluk hebben dat ze naar de boot zwemmen (of een hele dikke lens meenemen), maar de aanblik van zo'n zeedier die je misschien wel nooit meer gaat zien, in het wild is adembenemend en onvergetelijk.
@jaydee
Zowieso bij de zeeolifanten bij Piedra's blanca's even stoppen. Staat aangegeven met vista point bord en volgen mij ook een bruin infobordje elefant seals of iets dergelijks. Als je vanaf de kant van Cambria komt net voor Hearst Castle.
Als je van Carmel afkomt heeft Nephente weinig nut, want die is dan nog niet open. Wat wij deden is regelmatig in een inham even stoppen ipv een parkeerplaats waar al tientallen auto's stonden.
Wij hebben ook een stop gemaakt bij Ragged Point. Daar heb je een klein supermarktje, een japanse tuin en je kunt daar door de bossen richting zee lopen, je hebt dan een leuk uitkijkpunt op een waterval.
@jaydee
Zowieso bij de zeeolifanten bij Piedra's blanca's even stoppen. Staat aangegeven met vista point bord en volgen mij ook een bruin infobordje elefant seals of iets dergelijks. Als je vanaf de kant van Cambria komt net voor Hearst Castle.
Als je van Carmel afkomt heeft Nephente weinig nut, want die is dan nog niet open. Wat wij deden is regelmatig in een inham even stoppen ipv een parkeerplaats waar al tientallen auto's stonden.
Wij hebben ook een stop gemaakt bij Ragged Point. Daar heb je een klein supermarktje, een japanse tuin en je kunt daar door de bossen richting zee lopen, je hebt dan een leuk uitkijkpunt op een waterval.
Tuurlijk moet je wel geluk hebben, kan zijn dat er niets te zien is, maar als ik zo de ervaringen lees zien de meesten toch wel iets, en zeeziek worden kan je op voorhand een pilletje nemen of zo'n electronisch armbandje huren om dat tegen te gaan. Dat gaan wij zowiezo doen, zou zonde zijn om de trip hierdoor te laten vergallen!
-
- Amerika-ontdekker
Wij doen precies dezelfde route alleen een maandje eerder dus ik sta ook open voor tips. Waar slapen jullie in Pismo of zie je dat daar wel? Maar ik ben van plan gewoon lekker te gaan rijden en te zien wat op ons pad komt. Maar als iemand nog een leuke tip heeft voor lunchtentjes op die routes hou ik me van harte aanbevolen.Jaydee84 schreef:Goed topic met zeer nuttige info![]()
Dé must-see's zal iedereen voor zichzelf moeten bepalen aan de hand van de tips gegeven in dit topic. Niet iedereen zal alles even leuk en interessant vinden. Dus helaas, de vraag wat je nu absoluut niet mag missen, valt niet te beantwoorden. Helaas.
Aangaande zeeziekte bij walvissen kijken, niet bij iedereen helpen de pilletjes en elektronische armbandjes.
Aangaande zeeziekte bij walvissen kijken, niet bij iedereen helpen de pilletjes en elektronische armbandjes.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wat Hockey inderdaad zegt dus...Jaydee84 schreef:We kunnen vast niet alles zien wat er in dit topic is gezet.. keuze maken dus. Wat zijn de échte mustsee's?
Vandaar dat je op de linkjes kunt klikken, in het lijstje op blz 1. Super handig, zodat je zélf kunt bepalen waar jouw interesses en mustsee's liggen

(want de gehele lijst zijn mustsee's... want als het geen mustsee's waren, stonden ze ook niet in het lijstje tenslotte... Toch?)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
En hier nog meer tips. Met name het stukje Big Sur op deze site.
@PSVwally
Dank voor de tip, daar kunnen we wel wat mee.
@Rodg
Wij doen alles op de bonnefooi.. we kopen bij de eerste de beste Walmart een tent en kampeerspullen en zien wel waar het schip strand. Alleen de overnachtingen in Yellowstone zijn vastgelegd.
@Hockey en SpaceAce
Ik snap dat iedereen z'n eigen interesses heeft, maar door dit topic kom ik er eigenlijk achter dat er dus zóveel te beleven valt langs de kustweg dat je wel keuzes moet maken. Daarom mijn vraag
Ik zal alles nog eens heel goed door lezen en kijken wat het dicht bij onze interesses ligt.
Dank voor de tip, daar kunnen we wel wat mee.

@Rodg
Wij doen alles op de bonnefooi.. we kopen bij de eerste de beste Walmart een tent en kampeerspullen en zien wel waar het schip strand. Alleen de overnachtingen in Yellowstone zijn vastgelegd.
@Hockey en SpaceAce
Ik snap dat iedereen z'n eigen interesses heeft, maar door dit topic kom ik er eigenlijk achter dat er dus zóveel te beleven valt langs de kustweg dat je wel keuzes moet maken. Daarom mijn vraag

Ik zal alles nog eens heel goed door lezen en kijken wat het dicht bij onze interesses ligt.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
in december 2012 reden wij dezelfde route, zie anders onze blog via onderstaande link voor dag per dag beschrijving.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij vonden dit mooi om te zien:
17 miles drive (betaald)
Monterey vond ik een leuke plaats, Fisherman's Warf
Julia Pfeifer State Park - erg mooi uitzicht op baai met waterval
Zeekoeien bij Piedras Blancas
Solvang - deens dorpje
Dat lijstje aan het begin is ook makkelijk met de links naar alles toe.
Voor de rest is Big Sur erg mooi met allerlei uitkijkpunten waar je kunt stoppen.
17 miles drive (betaald)
Monterey vond ik een leuke plaats, Fisherman's Warf
Julia Pfeifer State Park - erg mooi uitzicht op baai met waterval
Zeekoeien bij Piedras Blancas
Solvang - deens dorpje
Dat lijstje aan het begin is ook makkelijk met de links naar alles toe.
Voor de rest is Big Sur erg mooi met allerlei uitkijkpunten waar je kunt stoppen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Mostertje
- Amerikafan
Volgens mij heb ik hier nog geen reply op gezien. Is het mogelijk om bij Google of een ander groot IT bedrijf een rondleiding te krijgen?assendelft80 schreef:Is er überhaupt een mogelijkheid dat je hier mag rondkijken in een tour of is het meer windowshoppen bij de poort?PSVwally schreef:Het hoofdkantoor van Google, silicon valley... een mens zou weken door kunnen brengen op dit stuk.
In 2006 waren wij al eens in MountainView, maar omdat het toen al aan het eind van de middag was, waren alle bedrijven gesloten. Wel van alle kantoren een foto kunnen nemen en sowieso erg leuk om doorheen te rijden.
Later zagen we dat het wel mogelijk was om een rondleiding bij Google aan te vragen, maar nu kan ik daar niets meer over terugvinden.
Iemand enig idee of dit nog kan en waar we dat dan aanvragen?
Had ik allang gelezenkalaman schreef:in december 2012 reden wij dezelfde route, zie anders onze blog via onderstaande link voor dag per dag beschrijving.

Wat een informatie geef je zeg.. echt goed!

- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
wij hebben in december 2012 achtereenvolgens YouTube, GoPro, Electronic Arts, Google en Apple "bezocht". Enkel bij GoPro en EA zijn we echt binnen geweest. Bij GoPro was men bijzonder vriendelijk en men verontschuldigde zich zelfs uitgebreid omdat men ons niet beter kon ontvangen...(en dit zonder de minste afspraak). Het was immers de eerste dag dat ze in de nieuwe kantoren waren en ze waren dan ook nog volop met de verhuis bezig. Toch gaven ze ons enkele goodies mee. Bij EA vroeg men ons, ook heel vriendelijk, om eerst een afspraak te maken. Vermits we direct doorreden naar het zuiden konden we dat niet en we mochten dan wel uitgebreid de prachtige inkomhal fotograferen. Bij YouTube en Google waren we eigenlijk niet van plan om binnen te gaan en we hebben dan ook enkel wat buiten rondgelopen en gefotografeerd. Bij Apple tenslotte was het enkel de bedoeling om binnen te gaan in de Company Store, de enige plaats wereldwijd waar men niet-elektronische Apple-merchandising kan kopen. We hebben daar dan ook enkele zaken gekocht maar hadden niet de ambitie om écht bij Apple binnen te gaan. Ik denk overigens ook helemaal niet dat men daar zou mee opgezet zijn
.

Als je ook ri San Diego gaat kun je het beste whale trip doen bij Dana Point. vlakbij Laguna Beach (ook erg mooi) daar is het warmer en rustiger...en maar uurtje rijden vanaf LaRodg schreef:Ik zie veel opmerkingen over de Whale trip bij Monterey, wij gaan ook nog naar San Diego, daar kun je toch prima zulke trips doen? En als jullie moesten kiezen tussen een Whale trip en de San Diego Zoo wat zou het dan worden??wookie schreef:Venice Beach bij L.A., whale watch trip bij Monterey, Alcatraz trip bij SF.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Als je van LA naar Pismo Beach rijdt. Zou je dan bij Santa Barbara de 154 opgaan en dan de 101 volgen. Of na Santa Barbara de 1 blijven volgen richting Pismo Beach.
Ik vraag dit omdat ik moeilijk kan vinden of het de moeite waard is om de 1 na Santa Barbara te blijven volgen.
Graag jullie advies.
Ik vraag dit omdat ik moeilijk kan vinden of het de moeite waard is om de 1 na Santa Barbara te blijven volgen.
Graag jullie advies.
De 101 en de 1 zijn na Santa Barbara hetzelfde. Tot iets voorbij Gaviota State Park en dan wordt de 1 ook de San Julian Road genoemd. Dat stuk is niet interessant. Tenzij je naar Lompoc Airport, Vandenberg Airport en de gevangenis in Lompoc wil. Maar puur voor het natuurschoon kan je dit stukje 1 overslaan.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
@hockey Dank je voor je reactie. Ik zie ook dat je van Santa Barbara de 154 kan nemen die dan later op de 101 komt. Zou je dit aanbevelen of na Santa Barbara de 101/1 stukje langs de kust en dan naar boven wat later de 101 word.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 5821 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 12 Reacties