Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe streng is de douane op Schiphol bij vluchten vanuit NY?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
KimberleySTH
Amerika-ontdekker

Hoe streng is de douane op Schiphol bij vluchten vanuit NY?

Bericht door KimberleySTH »

Beste forumbezoekers!

In april ga ik voor het eerst naar New York voor een paar dagen. We zijn van plan om behoorlijk te shoppen en ik vroeg me af hoe streng de douane controleert op vluchten vanuit New York? Ik heb op internet gezien dat mensen hun labels uit de kleding knippen en de bonnetjes weggooien maar dit is natuurlijk niet geloofwaardig als je maar een paar dagen weg bent geweest maar met een koffer voor 3 weken terug komt :-).

Weet ook iemand hoe veel invoerrechten je moet betalen als je wel besluit om alles netjes aan te geven?

Alvast bedankt!
Ebelix
Amerikakenner

Re: Hoe streng is de douane op Schiphol bij vluchten vanuit

Bericht door Ebelix »

Heeeeel erg streng! Nee hoor. Iedereen heeft een kans om eruit gehaald te worden voor een controle. Voor vluchten uit Amerika zijn geen verscherpte controles of 100% controles wat wel plaats vind bij vluchten uit andere bestemmingen (Turkije, Antillen, Suriname en sommige aziatische bestemmingen). Vlieg je met KLM of Delta dan is de kans groot dat er maar een paar mensen Amsterdam als eindbestemming hebben. De rest vliegt door naar een andere bestemming. Kom je met United aan dan heeft bijna het gehele toestel Amsterdam als eindbestemming.

Ik heb geregeld meegemaakt dat er bij de uitgang geen douane staat.
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Hoe het zit met een vlucht vanuit NY zit weet ik niet, maar van de keren dat ik ben geweest ben ik er één keer tussenuit gehaald. We waren twee weken weggeweest en kwamen met drie volle koffers terug. Na een vraaggesprekje, waar we eigenlijk hadden doorschemeren dat wij heel goed wisten wat wel en niet mocht en dat wij volgens ons binnen de marge waren gebleven, moesten onze koffers toch even door de scan. Wij vroegen of we mochten meekijken en dat mocht! Bij elke opmerking die zij maakte, kreeg ze van ons uitgelegd wat het was, ontstond nog een gezellig gesprek. En zo stonden wij ongeveer 10 minuten later buiten en erg blij dat de koffers niet open waren geweest, want dan waren wij er gloeiend bij geweest! Denk dat je je niet al te ongerust moet maken, heen met een vrijwel lege koffer of zaken die je daar achterlaat en vol met een koffer nieuwe kleding, die je daar al hebt gedragen. Of je moet wel heel erg uit je dakkie gaan. Waar men ook op let is of je bv meerdere maten van dezelfde broek oid meeneemt (handel)

Voor reizigers die door de lucht komen (en dat is bij Amerika vrijwel altijd het geval) geldt een vrijstelling van € 430,- per persoon. Deze vrijstelling mag niet opgeteld worden voor een groep reizigers, dus bijvoorbeeld één artikel van 800 euro voor een echtpaar wordt niet geaccepteerd.
Indien je één artikel invoert dat meer dan € 430,- euro kost, moet je over het hele bedrag belastingen betalen. Bij meerdere artikelen die gezamenlijk de grens van € 430,- euro overschrijden mag je alle artikelen die samen minder dan 430 euro kosten belastingvrij invoeren, over de artikelen waarmee je de grens overschrijdt moet je wel belasting betalen.
Als je bijvoorbeeld 4 artikelen gekocht hebt die omgerekend 200, 150, 100 en 35 euro gekost hebben dan kun je 200+150+35= 385 euro aan waarde vrij invoeren en moet je over het artikel dat 100 euro gekost heeft belasting betalen. Parfums zijn tegenwoordig bij deze regeling inbegrepen. (bron: Landenportal.nl)

430 euro is bij de huidige dollarkoers: 582 dollar, bedenk dat kleding daar behoorlijk goedkoper is, je kan dus evengoed behoorlijk shoppen. Ook wij hebben op bij de meeste vluchten op de terugweg geen douane gezien (wij landen meestal op zondagmorgen vroeg)
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

de laatste 4 keer dat ik weer in nederland aan kwam..toen heb ik geen douane gezien s'morgens op schiphol.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik zie ze eigenlijk nooit. Maar meestal zijn ze enkel uit op handelaren. Officieel ligt de bewijslast overigens bij jezelf. Vertrouwen ze het niet dan heffen ze eerst een boete en dan mag je daarna zelf met bonnetjes bewijzen dat je het al in je bezit had.

Dus neem je 1 iPad mee dan is dat meestal geen probleem. Neem je er 5 mee dan heb je wat uit te leggen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik ben er zelf in alle keren 1 keer uitgepikt.
En toen moest alles open. Kreeg veel vragen over mijn fototoestel en lenzen toen. Maar mocht door.
Ons neefje is vorige week terug gevlogen en werd er ook uit gehaald.
Had veel Abercrombie & Hollister kleren in de uitverkoop gekocht voor leuke prijzen.
En veel van zijn aankopen werden op echtheid gecontroleerd.
Maar mocht uiteindelijk ook door.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik word er nogal eens uitgekozen, de laatste tijd. Ze vertrouwen mijn oude koffer schijnbaar niet.
het hangt er ook vanaf, een non-stop vlucht uit New York zijn ze denk ik strenger ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Matt2
Amerikafan

Bericht door Matt2 »

begin januari was ik in NY en had voor verschillende mensen dingen meegenomen, 2 ipads, uggs en nog meer kleren.

Niks aan het handje.

Eind februari ga ik weer heen en neem een bijna lege koffer mee, zodat ik dat ik daar nieuwe kleren kan kopen voor de zomer enzo. Dus zal met een redelijke volle koffer terug gaan. Ik verwacht daar geen problemen mee.

Ik knip inderdaad wel de labels enzo af
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je al eens eerder in de US geweest bent, dan zou ik geen labeltjes beginnen knippen. In een T-shirt misschien nog wel, maar in een broek of een vest of jas zou ik dat maar heel vreemd (verdacht) vinden.
Ik zou dan aan een aantal kleren de pricetags van de winkels er aan laten (voor een bedrag net onder wat je zo in mag voeren), en bij de rest de tags er af halen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Over de kans dat je eruit gepikt wordt door de douane valt niks te zeggen. Als de één zegt nooit gecontroleerd te worden wil dat niet zeggen dat een ander ook nooit gecontroleerd wordt. Je zal net die ene zijn die er uitgepikt wordt.
KimberleySTH
Amerika-ontdekker

Het is dus eigenlijk een kwestie van gokken op goed geluk.. Heeft iemand er ook ervaring mee dat ze uiteindelijk toch moesten betalen? En wat moet je dan precies betalen? 21 procent belasting plus nog een heffing?
Ik vind het allemaal zeer spannend haha. Op zich heb ik er geen moeite mee om wat spullen netjes aan te geven maar als ik de enige ben die dat doet is dat toch wel zuur. We zijn trouwens niet van plan om spullen als Ipad's etc. aan te schaffen.
MiekeJ
Amerika-ontdekker

Bericht door MiekeJ »

Ik ben ooit 3 maanden in ny geweest en kwam terug met 4 paar nieuwe schoenen, nieuwe macbookpro (wel daar al gebruikt) en kleding. Had drie tassen handbagage en twee koffers en het enige dat ik kreeg was een vriendelijk goedemorgen, fijne dag nog. Dit was niet op Amsterdam maar op Dusseldorf.. Zal niet veel uitmaken toch? Deze krokusvakantie ga ik weer een weekje! Ditmaal vanaf Amsterdam. Ben heel benieuwd want ik wil graag een iphone kopen! Ik zal er vast wat muziek opzetten en hem een weekje gebruiken, dan zullen ze er niets van zeggen...

Gewoon de koffer op de heenweg niet te vol doen! En zoals Kastelke al zei; prijskaartjes eraf en doen alsof er niets aan de hand is ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik gaf een nuance met de prijskaartjes: sommige er af doen, anderen er aan laten.

En mentaal altijd voorbereid zijn dat het je extra kan gaan kosten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
KimberleySTH
Amerika-ontdekker

Ja dat is inderdaad ook slim :-). Bij de helft de kaartjes erop laten en de andere helft eraf halen.
Ik had ergens anders ook al gelezen dat ze voornamelijk op zoek zijn naar duurdere artikelen zoals camera's en Ipads en dat ze kleding niet echt interessant vinden. Ach we gaan gewoon de gok wagen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Kleding zijn ze vooral opzoek naar nep-kleding. Maar die koop je hopelijk niet in NY, anders hebben ze je daar opgelicht :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Njit schreef:Ik zie ze eigenlijk nooit. Maar meestal zijn ze enkel uit op handelaren. Officieel ligt de bewijslast overigens bij jezelf. Vertrouwen ze het niet dan heffen ze eerst een boete en dan mag je daarna zelf met bonnetjes bewijzen dat je het al in je bezit had.

Dus neem je 1 iPad mee dan is dat meestal geen probleem. Neem je er 5 mee dan heb je wat uit te leggen.
Ik weet nog goed hoe er in 2010 op USA vluchten werd gecontroleerd. Dat is nu niet meer het geval, maar bij controle wordt je voor één iPad (oid) gewoon aangeslagen.

http://www.parool.nl/parool/nl/38/MEDIA ... acht.dhtml

http://www.telegraaf.nl/digitaal/mobiel ... hol__.html
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Bijna alles is al gezegd...mijn persoonlijke visie...als de spullen die je hebt gekocht voor jezelf zijn (maten en aantallen) en origineel dan hoop ik dat je bij een overschrijding op coulance kan rekenen...feit blijft dat de letter van de wet een maximum bedrag beschrijft en je als je pech hebt de douanier kan treffen die de wet naleeft. Ben je dan bewust dat je hebt gegokt en verloren en neem je verlies. Alle smoesjes zijn al verzonnen :oops:
Mijn feiten, wij zijn er al een keer of 6 geweest en wij zijn nog nooit gecontroleerd...en geloof me, we zaten net iets :wink: boven het toegestane bedrag... :P
Grote Amerika fan
KimberleySTH
Amerika-ontdekker

Bedankt voor al jullie reacties!
We nemen gewoon zo min mogelijk kleding mee zodat we daar de nieuwe spullen al kunnen dragen. We halen wat kaartjes eraf en we laten er wat kaartjes op zitten. Als we eruit gepikt worden en een overschrijding zullen we inderdaad ons verlies maar moeten nemen en de boete betalen :-). Bedankt voor alle tips!
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Als je de gekochte kleding gewoon al draagt tijdens de vakantie dan lijkt (ruikt :lol: ) het ook al wat minder verdacht.
Zo weinig mogelijk meenemen vanuit Nederland op de heenreis, zoveel als mogelijk uit de VS op de terugreis.

In November ben ik in Cuba geweest, toen heb ik ook geen controle gezien op Schiphol.
Ik had nog veel meer sigaren en flessen rum van €3 mee moeten nemen
Crisis ? What Crisis ?
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

KimberleySTH schreef:...maar dit is natuurlijk niet geloofwaardig als je maar een paar dagen weg bent geweest maar met een koffer voor 3 weken terug komt :-).
De douane kan aan je koffer en gezicht niet zien of je 1 dag weg bent geweest of 1 jaar.

Mijn ervaring : nog nooit door de douane er uit gehaald. Hele enkele keer hebben ze wel gevraagd waar ik vandaan kwam, maar dat
was blijkbaar nooit reden om de koffer open te moeten gooien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer