Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verhuizen naar San Francisco
Verhuizen naar San Francisco
Hey iedereen,
Ik ben onlangs getrouwd met een Amerikaans/Nederlandse (dubbel paspoort) en we hebben plannen om naar San Francisco te emigreren.
Nu vroeg me mbt een paar punten af hoe dit het beste aan te pakken en hoop dat men me daar bij eea wat kan helpen aangezien eea aan regelgeving wat ondoorzichtig is.
Mijn moeder stelt dat ze van een paar mensen gehoord heeft dat je het beste een aanvraag voor een verblijf/werkvergunning kan doen op het moment dat je in de VS verblijft op een toeristenvisum (en dus niet terwijl je in Nederland zit), klopt dat?
Adviseren jullie me gebruik te maken van een (juridisch) bemiddelingsbureau om een verblijfsvergunning aan te vragen? Ik las ergens dat het duur en onnodige is maar volgens mij is laatste toch wel omstreden?
Verder heb ik gelezen dat de kosten van een visum zo'n 1000 dollar bedragen maar zijn dat alle kosten? Wat voor gehele kosten moet ik precies verwachten? (gerelateert aan het krijgen van een visum..)
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik ben onlangs getrouwd met een Amerikaans/Nederlandse (dubbel paspoort) en we hebben plannen om naar San Francisco te emigreren.
Nu vroeg me mbt een paar punten af hoe dit het beste aan te pakken en hoop dat men me daar bij eea wat kan helpen aangezien eea aan regelgeving wat ondoorzichtig is.
Mijn moeder stelt dat ze van een paar mensen gehoord heeft dat je het beste een aanvraag voor een verblijf/werkvergunning kan doen op het moment dat je in de VS verblijft op een toeristenvisum (en dus niet terwijl je in Nederland zit), klopt dat?
Adviseren jullie me gebruik te maken van een (juridisch) bemiddelingsbureau om een verblijfsvergunning aan te vragen? Ik las ergens dat het duur en onnodige is maar volgens mij is laatste toch wel omstreden?
Verder heb ik gelezen dat de kosten van een visum zo'n 1000 dollar bedragen maar zijn dat alle kosten? Wat voor gehele kosten moet ik precies verwachten? (gerelateert aan het krijgen van een visum..)
Alvast bedankt voor de reacties!
-
- Amerika-expert
Re: Verhuizen naar San Francisco
De precieze kosten weet ik niet, maar de kosten van I-130 als stap naar CR-1 zijn al $420, en dan zijn er nog een heleboel ditjes en datjes hier en daar, dus aan $1K kom je wel. Aanvragen van een GC na eerst een toeristenvisum aan te vragen ... wellicht was het bedoelde advies om op het VWP in te reizen, te liegen over je bedoelingen aan de grens, en vervolgens in de VS van status te veranderen? Dat kan: als echtgenoot van een USC val je onder een uitzonderingsregel, maar het is niet de bedoeling van het VWP.
Of een advocaat zin heeft, hangt vooral af van hoe je zelf tegenover het lezen van legale documenten en het (precies) invullen van documenten staat. Als je met een bureau in zee gaat, kijk dan vooral naar wat voor hulp ze bieden als je een audit krijgt of USCIS met andere vragen terugkomt.
Gr., Flipje
Of een advocaat zin heeft, hangt vooral af van hoe je zelf tegenover het lezen van legale documenten en het (precies) invullen van documenten staat. Als je met een bureau in zee gaat, kijk dan vooral naar wat voor hulp ze bieden als je een audit krijgt of USCIS met andere vragen terugkomt.
Gr., Flipje
Als je de Engelse taal een beetje machtig bent en je hebt de tijd op een regenachtige zondagmiddag de instructies te lezen, dan zou ik geen bureau of advocaat inschakelen om louter wat formuliertjes in te vullen. Als je dit legaal wilt doen, de eerste stappen van dit process moeten gestart worden door jouw Amerikaanse man. Meer informatie:
http://www.visajourney.com/content/i130guide1
http://www.visajourney.com/content/i130guide1
Bedankt voor de reacties!
De eerste vraag is echter meer als volgt: wanneer je een aanvraag doet voor een permanente verblijfsvergunning dan zou je tijdens die procedure niet meer op een toeristenvisum binnen kunnen komen (?) aangezien je met een toeristenvisum verklaart niet in het land te zullen blijven. Ik zou namelijk nu de aanvraag willen starten en dan over ongeveer twee maanden willen vertrekken naar de VS en dan daar de rest van aanvraag procedure uitzitten, maar kan ik tijdens de procedure het land wel in komen vraag ik me af?
Een advocaat is denk ik vooral om door te laten schemeren dat je weet wat je rechten zijn en dat ze je dus niet zomaar zullen afpoeieren. Maar als het duur is doen we het maar niet, formulieren invullen moet opzich wel te doen zijn moeilijk
De eerste vraag is echter meer als volgt: wanneer je een aanvraag doet voor een permanente verblijfsvergunning dan zou je tijdens die procedure niet meer op een toeristenvisum binnen kunnen komen (?) aangezien je met een toeristenvisum verklaart niet in het land te zullen blijven. Ik zou namelijk nu de aanvraag willen starten en dan over ongeveer twee maanden willen vertrekken naar de VS en dan daar de rest van aanvraag procedure uitzitten, maar kan ik tijdens de procedure het land wel in komen vraag ik me af?
Een advocaat is denk ik vooral om door te laten schemeren dat je weet wat je rechten zijn en dat ze je dus niet zomaar zullen afpoeieren. Maar als het duur is doen we het maar niet, formulieren invullen moet opzich wel te doen zijn moeilijk

Je spreekt steeds over een toeristenvisum. Betekent dit dat je een B2 visum hebt? Of doel je op een VWP? Want dat is geen visum. En als je al getrouwd bent en op VWP naar de VS reist met de intentie daar te blijven dan maak je oneigenlijk gebruik van het VWP en lieg je dus.
- DixieChick
- Amerika-expert
Als je vrouw in Nederland woont, waarom vraag je niet gewoon een CR-1 aan? Het is de officiele manier, en hoeft helemaal niet zo lang te duren. Ik zou dat eerder doen dan allerlei semi-officiele constructies waarmee je jezelf eventueel in de problemen kan brengen. Je kan tijdens die aanvraag naar de VS reizen, ik meen dat smittenimmigrant dat met de kerstvakantie nog heeft gedaan, maar het is dan wel de bedoeling dat je gewoon terugkomt naar Nederland. Je zult namelijk het laatste deel van je aanvraag in Nederland moeten doen, via het consulaat in Amsterdam.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Nogmaals bedankt voor de reacties!
Indien VWP de toegangswijze betekent die je krijgt bij de douane (stempel) op het moment dat je normaliter als toerist naar de VS vliegt dan is dat wat ik bedoelde met toeristenvisum.
Mijn vrouw zit momenteel al in de VS en ik wil haar over 1,5 maand achterna, ik heb momenteel nog verplichtingen op de Universiteit en ben van plan daarna in de VS m'n scriptie af te maken.
Kan ik dan nu een CR-1 aanvraag procedure starten en dan over 1,5 maand toch naar de VS afreizen (voordat ik dus een permanente verblijfsvergunning heb, want dit duurt ongeveer een half jaar naar ik begrijp..), en zo ja hoe?
Indien VWP de toegangswijze betekent die je krijgt bij de douane (stempel) op het moment dat je normaliter als toerist naar de VS vliegt dan is dat wat ik bedoelde met toeristenvisum.
Mijn vrouw zit momenteel al in de VS en ik wil haar over 1,5 maand achterna, ik heb momenteel nog verplichtingen op de Universiteit en ben van plan daarna in de VS m'n scriptie af te maken.
Kan ik dan nu een CR-1 aanvraag procedure starten en dan over 1,5 maand toch naar de VS afreizen (voordat ik dus een permanente verblijfsvergunning heb, want dit duurt ongeveer een half jaar naar ik begrijp..), en zo ja hoe?
Als toerist wellicht wel maar niet als emigrant. Je zult vanuit NL op de CR1 moeten wachten om te kunnen emigreren.
'wellicht'Oeboemoe schreef:Als toerist wellicht wel maar niet als emigrant. Je zult vanuit NL op de CR1 moeten wachten om te kunnen emigreren.
Dat is nu net de vraag, misschien had ik al

@Pirrewiet, ik snap jouw vraag niet. Ja je kan naar de VS als toerist, en ze zullen je wat vragen stellen en in het meest extreme geval wordt je geweigerd. Maar je moet terug naar Nederland om daar je CR1 af te wachten en mag dus niet blijven. Dat is al een aantal keer gezegd. Wat wil je dan nog horen?
-
- Amerika-expert
Wat mij ook niet duidelijk is (al die schuilnamen op het web!) is of dit een mannetje-vrouwtje huwelijk is. Maakt in de VS nogal wat verschil, vrouw-vrouw of man-man lukt namelijk niet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Als je een CR-1 aanvraag hebt lopen, dan kun je dus wel nog als toerist het land inkomen maar zul je terugmoeten wanneer 3 maanden verlopen zijn en om je CR-1 verblijfsvergunning op te halen. Begrijp ik dat goed? Of gaan ze moeilijk doen wanneer je als toerist bij de douane staat terwijl je een CR-1 procedure hebt lopen.
Ik ben een man en ben getrouwd met een vrouw met twee paspoorten.
Ik ben een man en ben getrouwd met een vrouw met twee paspoorten.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
In principe, wanneer je gewoon als bezoeker naar de US gaat (niet dus als 'toerist', want dat is een klasse waarvoor je een speciaal toeristenvisum aan moet vragen), moet je dus verklaren dat je geen intentie hebt om je in de US te vestigen... Dat kan je dus niet echt verklaren als je een procedure hebt lopen om te immigreren op basis van huwelijk. (al zal je er soms mee weg komen, en soms niet. Vooral in dat laatste geval moet je je bewust zijn dat dit mogelijk tot vertraging in je procedure zal leiden)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik weet niet zoveel van de materie, maar hoe kan zij Amerikaans zijn en toch een Nederlands paspoort hebben? Ik was in de veronderstelling dat als je de Amerikaanse nationaliteit aanneemt, je de Nederlandse opgeeft? Zit ze daar op een Greencard?
Dat is nou exact wat m'n moeder van iemand anders hoorde en hoopte hier dus een oplossing voor te vinden.kastelke schreef:In principe, wanneer je gewoon als bezoeker naar de US gaat (niet dus als 'toerist', want dat is een klasse waarvoor je een speciaal toeristenvisum aan moet vragen), moet je dus verklaren dat je geen intentie hebt om je in de US te vestigen... Dat kan je dus niet echt verklaren als je een procedure hebt lopen om te immigreren op basis van huwelijk. (al zal je er soms mee weg komen, en soms niet. Vooral in dat laatste geval moet je je bewust zijn dat dit mogelijk tot vertraging in je procedure zal leiden)
Het schijnt overigens wel mogelijk te zijn om als je in de VS bent, daar je VWP om te zetten en te wachten op een verblijfsvergunning maar dan zou ik nog 1,5 maand moeten wachten tot de aanvraag en heb een werkvergunning natuurlijk liever eerder dan later.
M'n vrouw is in Amerika geboren en heeft verder nooit problemen gehad met haar dubbele paspoorten.
Je mag er niet 3 maanden heen, maar slechts 90 dagen. Ja, het zou kunnen dat ze moeilijk doen en je wellicht helemaal niet toelaten.Pirrewiet schreef:maar zul je terugmoeten wanneer 3 maanden verlopen zijn en om je CR-1 verblijfsvergunning op te halen. Begrijp ik dat goed? Of gaan ze moeilijk doen wanneer je als toerist bij de douane staat terwijl je een CR-1 procedure hebt lopen.
Maar dit is toch eigenlijk tegenstrijdig met wat Dixiechick boven schrijft?kastelke schreef:In principe, wanneer je gewoon als bezoeker naar de US gaat (niet dus als 'toerist', want dat is een klasse waarvoor je een speciaal toeristenvisum aan moet vragen), moet je dus verklaren dat je geen intentie hebt om je in de US te vestigen... Dat kan je dus niet echt verklaren als je een procedure hebt lopen om te immigreren op basis van huwelijk. (al zal je er soms mee weg komen, en soms niet. Vooral in dat laatste geval moet je je bewust zijn dat dit mogelijk tot vertraging in je procedure zal leiden)
Zaterdag de 9e en zondag de 10e is de emigratie beurs in houten. Misschien een idee om daar eens naar toe te gaan met je vragen.
Laatst gewijzigd door Harmse op 08 feb 2013, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry harmse, maar ik vind dat geen goed advies. Op die emigratiebeurs zullen ze een dergelijke vraag niet kunnen beantwoorden.
Als ik het goed begrijp is de vraag van pirrewiet of hij nu de VS binnenkomt als hij voor een periode van minder dan 90 dagen gaat, en dus middels het Visa Waiver Program (VWP) de VS wil binnenkomen. Wetende dat er al een procedure loopt voor een visum waarmee hij naar de VS mag emigreren.
Het antwoord daarop is dat het als het goed is zou moeten kunnen, maar je kan ook tegengehouden worden.
Als ik het goed begrijp is de vraag van pirrewiet of hij nu de VS binnenkomt als hij voor een periode van minder dan 90 dagen gaat, en dus middels het Visa Waiver Program (VWP) de VS wil binnenkomen. Wetende dat er al een procedure loopt voor een visum waarmee hij naar de VS mag emigreren.
Het antwoord daarop is dat het als het goed is zou moeten kunnen, maar je kan ook tegengehouden worden.
Dat is een dubbelzinnig antwoord, en dus eigenlijk geen antwoordHockey schreef:Sorry harmse, maar ik vind dat geen goed advies. Op die emigratiebeurs zullen ze een dergelijke vraag niet kunnen beantwoorden.

Ik hoef overigens komende keer niet perse op een VWP binnen te komen, dat mag ook een andere naam hebben, in de vorm van een ander soort visum bijvoorbeeld?
Maargoed het blijkt toch een wat lastige vraag te zijn, anders moet ik het zelf toch maar eens flink gaan bestuderen en/of het consulaat bellen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2919 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills
-
- 2 Reacties