Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat moet ik doen?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wat moet ik doen?
Hallo allemaal ,
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op dit forum naar info om op een dag mijn grote droom te kunnen waarmaken en naar Amerika te verhuizen.
L.a / beverly hills vind ik fantastisch ik ben er ondertussen 2x geweest, maar is het ook realistisch?
Ik ben nu net 21 geworden en werk ook fulltime om te kunnen sparen.
Mijn eerste vraag is nu, de green card waar het toch allemaal mee begint.
Ik heb in Amerika familie maar het is een neef van mijn vader die daar woont, ik neem aan dat dat te verre familie is om kans te maken op een green card via familie?
Het zou dan al moeten via de lotterij zijn om nog kans te maken, maar heb je eigenlijk als Belg wel kans om die effectief te winnen of is het maar een waterkansje?
Stel nu, ik win er een en mag gaan, heb ik dan kans om werk te vinden?
Mijn diploma is maar gewoon een A2 elektriciteit of is het beter om nog eerst hier iets te gaan studeren?
Wil er wel even bijzeggen dat mijn Engels meer dan behoorlijk is.
Ik hoop dat jullie me op deze vragen al een antwoord kunnen geven.
Alvast bedankt
Groetjes Ruben
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op dit forum naar info om op een dag mijn grote droom te kunnen waarmaken en naar Amerika te verhuizen.
L.a / beverly hills vind ik fantastisch ik ben er ondertussen 2x geweest, maar is het ook realistisch?
Ik ben nu net 21 geworden en werk ook fulltime om te kunnen sparen.
Mijn eerste vraag is nu, de green card waar het toch allemaal mee begint.
Ik heb in Amerika familie maar het is een neef van mijn vader die daar woont, ik neem aan dat dat te verre familie is om kans te maken op een green card via familie?
Het zou dan al moeten via de lotterij zijn om nog kans te maken, maar heb je eigenlijk als Belg wel kans om die effectief te winnen of is het maar een waterkansje?
Stel nu, ik win er een en mag gaan, heb ik dan kans om werk te vinden?
Mijn diploma is maar gewoon een A2 elektriciteit of is het beter om nog eerst hier iets te gaan studeren?
Wil er wel even bijzeggen dat mijn Engels meer dan behoorlijk is.
Ik hoop dat jullie me op deze vragen al een antwoord kunnen geven.
Alvast bedankt
Groetjes Ruben
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Wat moet ik doen?
Welkom hier
. Tja, als ik eerlijk ben... een grote kans is het niet. Via die familierelatie gaat het niet lukken (alleen spouse, kinderen of broer/zus). Een tijdelijk werkvisum vraagt opleiding/ervaring minimaal bachelor nivo (master nivo geeft meer kans). De greencard lottery winnen is een kleine kans (1 a 2%), maar geeft wel toestemming om te mogen werken. Mocht je winnen dan mag je natuurlijk wel werken in de VS. Je kunt altijd meedoen, en mocht je winnen kun je dan altijd nog beslissen of je de stap gaat maken. Een gebied als LA is wel erg risicovol om te beginnen, want het leven is duur daar. Dan ben je snel door je spaargeld heen als je niet snel een baan kan vinden.
Meedoen met de loterij, sparen, en aan je opleidingsnivo en ervaring werken is het beste wat je kan doen. En zorgen dat je ook andere leuke plannen nastreeft!

Meedoen met de loterij, sparen, en aan je opleidingsnivo en ervaring werken is het beste wat je kan doen. En zorgen dat je ook andere leuke plannen nastreeft!
Laatst gewijzigd door goldenhills op 08 feb 2013, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Amerikaanse dame aan de haak slaan voor een CR1 / IR1. Succes! 

-
- Amerika-newbie
Dus je kan zeggen dat ik best mijn droom opberg dan?
Dat lees ik nergens maar je kansen zijn niet groot. Ik zou meedoen met de loterij en ondertussen gewoon vrolijk doorleven.
Het is gewoon heel moeilijk maar zeker niet onmogelijk, daar ben ik ook een bewijs van.
Het is gewoon heel moeilijk maar zeker niet onmogelijk, daar ben ik ook een bewijs van.
-
- Amerika-newbie
Ga er deze zomer in ieder geval terug op reis.
Voor de rest alleen maar hopen dat het er ooit van komt zeker.
Voor de rest alleen maar hopen dat het er ooit van komt zeker.
Hoi Ruben
Je hebt een kans, maar makkelijk is het niet. Mijn vrouw werd geselecteerd bij de eerste keer dat we deelgenomen hebben en we zijn bijna 3 maanden geleden verhuisd (naar de Bay Area).
Werk vinden is zeker niet makkelijk, maar het kan. Stel misschien je doel bij, zo deden wij het. Zoals al gezegd is het erg duur in de omgeving waar jij naartoe wil, er zijn zeker andere regio`s die veel goedkoper zijn waar je met je spaargeld een tijdje kan leven (ons plan was om naar San Antonio, TX te gaan als we geen werk vonden).
Mijn vrouw vond snel werk in de Bay Area en ik was dus werkloos toen we hier kwamen. Na een paar weken had ik ook werk gevonden, je moet voor alles openstaan, de gekste dingen op craigslist lezen en niet vies zijn om misschien eens wat dingen voor 1 of 2 dagen te doen. Je weet niet waar het toe kan leiden. Je legt contacten en als je inzet en wat doorzetting toont, kom je er vast wel.
Berg je droom dus niet per se op, maar realiseer dat het niet makkelijk is en dat LA je geld snel op zal eten.
Je hebt een kans, maar makkelijk is het niet. Mijn vrouw werd geselecteerd bij de eerste keer dat we deelgenomen hebben en we zijn bijna 3 maanden geleden verhuisd (naar de Bay Area).
Werk vinden is zeker niet makkelijk, maar het kan. Stel misschien je doel bij, zo deden wij het. Zoals al gezegd is het erg duur in de omgeving waar jij naartoe wil, er zijn zeker andere regio`s die veel goedkoper zijn waar je met je spaargeld een tijdje kan leven (ons plan was om naar San Antonio, TX te gaan als we geen werk vonden).
Mijn vrouw vond snel werk in de Bay Area en ik was dus werkloos toen we hier kwamen. Na een paar weken had ik ook werk gevonden, je moet voor alles openstaan, de gekste dingen op craigslist lezen en niet vies zijn om misschien eens wat dingen voor 1 of 2 dagen te doen. Je weet niet waar het toe kan leiden. Je legt contacten en als je inzet en wat doorzetting toont, kom je er vast wel.
Berg je droom dus niet per se op, maar realiseer dat het niet makkelijk is en dat LA je geld snel op zal eten.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ Rubenvanraepenbusch: maak eens een realistische schatting van hoeveel geld je maandelijks nodig hebt om te overleven in die plaats waar je wilt wonen (huur, utilities, voeding, transport, verzekeringen, communicatie,...).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ga eerst eens een paar jaar lekker op vakantie naar de VS en kijk dan verder zou ik zeggen.
Verder maak je altijd kans op een Amerikaanse liefde via het internet bijvoorbeeld. Daar hebben we hier wel eens voorbeelden van de gezien.

Verder maak je altijd kans op een Amerikaanse liefde via het internet bijvoorbeeld. Daar hebben we hier wel eens voorbeelden van de gezien.

-
- Amerika-newbie
Je kan toch moeilijk daten met een Amerikaanse als je in Europa zit?
Maar wie er toch een goeie datingsite weet, geef maar zou ik zeggen.
Voor al de andere reacties hartelijk bedankt voor de tips.
Maar wie er toch een goeie datingsite weet, geef maar zou ik zeggen.
Voor al de andere reacties hartelijk bedankt voor de tips.
-
- Amerika-newbie
Nog een vraagje, stel je hebt je green card en ook een job, huur je dan of koop je een huis?
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik zou altijd beginnen met huren. Sowieso moet je eerst credit history opbouwen voordat je een hypotheek kunt krijgen, maar het is ook goed om een omgeving te leren kennen voordat je een huis koopt. Huur opzeggen is een stuk makkelijker (en goedkoper) dan een huis verkopen / kopen. De huizenprijzen varieren trouwens enorm binnen de VS, dus de haalbaarheid van kopen hangt er vanaf waar je wilt wonen / werk kunt vinden.
-
- Amerika-newbie
Is het dan dom om in L A te gaan wonen?
Met dat ik van iedereen al heb gehoord dat het daar zo duur is.
Maar ik ben nog maar 3 keer in vs geweest 2x in l a en 1x in new york.
Vooral het klimaat van daar spreekt me aan maar ook omdat het toch beetje een jongerenstad?
Met dat ik van iedereen al heb gehoord dat het daar zo duur is.
Maar ik ben nog maar 3 keer in vs geweest 2x in l a en 1x in new york.
Vooral het klimaat van daar spreekt me aan maar ook omdat het toch beetje een jongerenstad?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 6368 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie