Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Overstappen

Bericht door RNA »

Een maandje geleden hebben we totaal onverwachts een mooie deal gezien richting Florida en hebben gelijk toegeslagen natuurlijk! Enige nadeel hieraan is dat we een aantal keer moeten overstappen, iemand ervaring met deze tijden/vliegvelden?

De heenweg:
1,5 uur op Londen Heathrow (als ik de zoekfunctie gebruik is dat redelijk te doen denk ik)
1,5 uur op Miami airport (hier komen we de VS in en vliegen vanaf daar door naar de eindbestemming, Tampa)

De terugweg:

3,5 uur....... op Londen Gatwick. Verschrikkelijk, we zijn vaak erg moe na de terugvlucht. Is er daar genoeg ruimte om even te gaan 'liggen' of desnoods relaxed zitten?

Heb nog even zitten twijfelen over world traveler plus (soort economy plus), maar kan nergens vinden hoeveel dat mag gaan kosten. Ik weet niet eens of ik überhaupt wel kan upgraden met deze goedkope tickets :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Re: Overstappen

Bericht door mtl »

Ik vind de overstaptijden op de heenreis nogal krap. Als alles goed gaat dus geen vertragingen of ander ongemak dan kan het lukken. Op Heathrow hangt het ervan af of je van terminal moet wisselen en hoe druk het is bij de veiligheidscontrole. En dan je overstap in Gatwick: er zijn geen gelegenheden om ergens rustig relaxed te zitten tenzij je business class reist. In dat geval kun je chillen in de airlinelounge.
Auronde
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Auronde »

Hoi , 1,5 uur overstaptijd in Miami is erg kort . Je komt daar de states binnen en dus flinke controle .
Mag wel een hele goede prijs zijn anders zou ik gwoon Arkefly nemen naar Florida .
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Het is al geboekt, ik weet dat 1,5 uur krap is maar in mijn ogen wel te doen. Was meer benieuwd naar ervaringen van anderen :D

@mtl op Gatwick zijn toch wel restaurantjes e.d. waar je normaal kunt zitten?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Op Miami Intl Airport vorig jaar (bij terugvlucht vanaf Mexico) ruim 2 u in de rij gestaan. Alle balies waren open, maar het schoot gewoon niet op. Gelukkig hadden we dit ingecalculeerd en hadden we 4,5 u voor onze overstap gerekend.

Op de heenweg hadden wij 2 u op Heathrow (incl terminal wissel) en dat was ruimschoots voldoende. Op de terugweg hadden we slechts 1 u, ook dit was te doen, aangezien je dan een soort "fast passes" krijgt, waardoor je alle rijen langs mag lopen. :thumbup: Amerikanen in hetzelfde vliegtuig (onderweg naar Amsterdam), hadden nog eens 4 u. Moet er zelf niet aan denken (als je ook eerder red), zeker niet op de terugweg.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Lastig! Ik ga het eens aankaarten bij BA.

Afbeelding
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Kijk anders eens (via bijv. skyscanner.nl) naar latere vluchten van Miami naar Tampa. Vooral vluchten van dezelfde alliantie zijn van belang (Oneworld toch van BA?). Zolang er nog latere vluchten zijn ,heb je een back-up.
Mocht je je geplande overstap in Miami missen, wordt je namelijk automatisch en kosteloos overgeboekt naar een latere vlucht. Om je op voorhand al over te laten boeken naar deze latere vlucht...
Als er dus nog meer mogelijkheden zijn richting Tampa, zou ik zelf de boeking zo houden: haal je de overstap dan ben je vroeg/op tijd op je eindbestemming. Mocht je de overstap niet halen, kom je hooguit een paar uur later aan in Tampa.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
richardbrand
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door richardbrand »

Wij hebben ook een overstap van 1uur en 25 min maar dan op Detroit.
We vliegen naar Las Vegas met Delta, nu zie ik hier dat het wel te doen moet zijn maar er niks tegen moet zitten.
Er vliegen nog meerdere vluchten die dag dus komen doen we er wel alleen wat later dan.
Maar heeft de dag dat je vliegt nog invloed op de drukte op het vliegveld?
Wij vliegen op donderdag, ik zou zeggen dat het dan rustiger is dan op maandag of vrijdag en de weekenden?
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dagen is over het algemeen weinig over te zeggen, het ligt er maar net aan hoeveel 'Europese' vluchten er arriveren tegelijk met jouw vlucht.

Ik heb overigens zojuist voor de grap eens naar BA gebeld, kijken wat zij zeggen over de ovestap tijd. Uiteraard zeggen ze dat 1,5 uur op Miami te doen 'moet zijn', normaal twijfel ik niet aan de kundigheid van de medewerkers totdat hij zei: maar sinds kort werken we met ESTA, als u een ESTA heeft ingevuld kunt u veel sneller doorlopen op het vliegveld dan wordt u niet meer zo uitgebreid gecontroleerd........................... right :blink:

Afbeelding
mimi2013
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mimi2013 »

Gisteren geboekt naar Las Vegas in september. We vliegen met Lufthansa naar Chicago. En van Chicago naar las Vegas met UA Onze overstap duurt 2 uur. Is dit een redelijke tijd om de bagage op te halen en weer in te checken? Normaal vliegen wij altijd rechtstreeks naar LAX en dit is de eerste keer dat wij een vlucht hebben met een overstap.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Inchecken hoef je niet, je hoeft alleen door immigrations, je baggage op te halen en weer af te geven. Security check en vliegen maar!

Afbeelding
richardbrand
Amerikafan
Contacteer:

Weet iemand waar ik kan zien welke vluchten er rond het tijdstip dat wij aankomen op Detroit allemaal aankomen?
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
YYZ727
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door YYZ727 »

ik gebruik hiervoor graag deze site :

http://www.flightstats.com/go/FlightSta ... ueryType=0
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

mimi2013 schreef:Gisteren geboekt naar Las Vegas in september. We vliegen met Lufthansa naar Chicago. En van Chicago naar las Vegas met UA Onze overstap duurt 2 uur. Is dit een redelijke tijd om de bagage op te halen en weer in te checken? Normaal vliegen wij altijd rechtstreeks naar LAX en dit is de eerste keer dat wij een vlucht hebben met een overstap.
Vorig jaar vlogen we ook met Lufthansa naar Chicago, alwaar een overstaptijd van 2:20 uur voor de volgende vlucht. We kwamen een half uur eerder dan gepland op een ERG druk tijdstip (halverwege de middag) aan. Tegelijk met ons waren er nog diverse andere vliegtuigen uit Europa geland. Het duurde 25 minuten voor we aan konden sluiten in de rij voor de immigrations. Die rij begon ver voor de eigenlijke immigrationshal. Alle balies waren open. In totaal 45 minuten in de rij gestaan. Op dit punt ben je dus al 70 minuten 'onder de pannen'. Daarna moet je nog je koffer pakken en weer afgeven en naar het treintje lopen die je naar een andere terminal brengt. Daar weer controle. Op het drukste tijdstip zul je dus aan 2 uur net genoeg hebben. Wij waren in ieder geval blij dat ons vliegtuig wat eerder geland was, temeer daar er blijkbaar iets met de ESTA van mijn man 'niet klopte' en we 'apart' genomen werden, wat weer zorgde voor een extra oponthoud van 15-20 minuten... Het kwam ons dus goed uit dat de aansluitende vlucht een vertraging had van een half uur bleek te hebben....
We hadden trouwens aanvankelijk een vlucht geboekt met een overstaptijd van 3 uur, dat vervolgens vanwege vluchtwijziging veranderde in resp. 1:55 uur en later in 2:20 uur. Een aanvankelijk telefoontje met Lufthansa haalde niets uit. Ze vonden een overstaptijd van anderhalf uur acceptabel...
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

RNA schreef: Een maandje geleden hebben we totaal onverwachts een mooie deal gezien richting Florida en hebben gelijk toegeslagen natuurlijk! Enige nadeel hieraan is dat we een aantal keer moeten overstappen, iemand ervaring met deze tijden/vliegvelden?
RNA schreef:Lastig! Ik ga het eens aankaarten bij BA.
Waren je vluchten ineens veranderd dan nadat je had geboekt ? 8)
richardbrand
Amerikafan
Contacteer:

YYZ727 schreef:ik gebruik hiervoor graag deze site :

http://www.flightstats.com/go/FlightSta ... ueryType=0

Dank je dan kan ik tegen de tijd dat we moeten vliegen even van tevoren kijken of dat we moeten rennen naar immigrations :mrgreen:
als er veel vluchten buiten de States aankomen op het moment dat wij aankomen
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

US-fanboy schreef: Waren je vluchten ineens veranderd dan nadat je had geboekt ? 8)
Neehoor, in mijn ogen is de overstap ook haalbaar. Echter kreeg ik hier te horen dat het nog wel is lastig kon worden, nooit geschoten is altijd mis!

Afbeelding
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Mocht het niet lukken wordt je altijd meteen overgeboekt naar de eerstvolgende (beschikbare) vlucht.

Bovendien bij het uitkomen van de gate even opletten of er niet iemand staat te roepen of je een bepaalde vlucht nog moet halen. Dan kun je wellicht een soort "fast-track pass" krijgen.
Wij hadden dit in januari in Los Angeles. 2 uur vertraging door de sneeuw en moesten een vlucht naar Las Vegas halen.
Alle rijen voorbij en in 15 minuten door immigrations :D
Toen wachten op de koffers en in 5 minuten door de douane waar een redelijk lange rij stond.
Helaas toch de vlucht gemist op 5 minuten, maar een goed uur later zaten we op de volgende vlucht.

Nog nooit zo snel de VS binnen gekomen :lol:
mimi2013
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mimi2013 »

gera_r schreef:
mimi2013 schreef:Gisteren geboekt naar Las Vegas in september. We vliegen met Lufthansa naar Chicago. En van Chicago naar las Vegas met UA Onze overstap duurt 2 uur. Is dit een redelijke tijd om de bagage op te halen en weer in te checken? Normaal vliegen wij altijd rechtstreeks naar LAX en dit is de eerste keer dat wij een vlucht hebben met een overstap.
Vorig jaar vlogen we ook met Lufthansa naar Chicago, alwaar een overstaptijd van 2:20 uur voor de volgende vlucht. We kwamen een half uur eerder dan gepland op een ERG druk tijdstip (halverwege de middag) aan. Tegelijk met ons waren er nog diverse andere vliegtuigen uit Europa geland. Het duurde 25 minuten voor we aan konden sluiten in de rij voor de immigrations. Die rij begon ver voor de eigenlijke immigrationshal. Alle balies waren open. In totaal 45 minuten in de rij gestaan. Op dit punt ben je dus al 70 minuten 'onder de pannen'. Daarna moet je nog je koffer pakken en weer afgeven en naar het treintje lopen die je naar een andere terminal brengt. Daar weer controle. Op het drukste tijdstip zul je dus aan 2 uur net genoeg hebben. Wij waren in ieder geval blij dat ons vliegtuig wat eerder geland was, temeer daar er blijkbaar iets met de ESTA van mijn man 'niet klopte' en we 'apart' genomen werden, wat weer zorgde voor een extra oponthoud van 15-20 minuten... Het kwam ons dus goed uit dat de aansluitende vlucht een vertraging had van een half uur bleek te hebben....
We hadden trouwens aanvankelijk een vlucht geboekt met een overstaptijd van 3 uur, dat vervolgens vanwege vluchtwijziging veranderde in resp. 1:55 uur en later in 2:20 uur. Een aanvankelijk telefoontje met Lufthansa haalde niets uit. Ze vonden een overstaptijd van anderhalf uur acceptabel...
Ik had ook al met het ticketbureau gebeld en die hebben aangegeven dat het "haalbaar" is. Nu ik jouw verhaal lees heb ik zo mijn twijfels. Hoe vond je het vliegen met Lufthansa?
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Ik vond het vliegen met Lufthansa vergelijkbaar met KLM. Geen enkel probleem verder gehad. Ze gaven trouwens ook aan dat er een latere vlucht diezelfde dag zou zijn (4 uur later) en vonden dat ook reden om niets te wijzigen. (Ik wilde graag de vervolgvlucht laten vervallen, daar onze aanvankelijke bestemming ook met 3-4 uurtjes autorijden te doen was). Verder kan ik nog zeggen, dat in de aankomsthal regelmatig mensen uit de rij werden gehaald van 'op het punt' staande vluchten. Zij gingen met voorrang door een aparte immigrationsbalie helemaal rechts (daar waar ook vluchtpersoneel door ging). Misschien geeft je die wetenschap wat 'rust'... (er vanuitgaande dat ze dat op Chicago vaker doen bij grote drukte... :?:)
Dit jaar zullen we weer dezelfde vlucht hebben (LH436 vanaf Dusseldorf). Geen vervolgvlucht dit keer... We pakken toch maar de auto direct vanaf Chicago.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer