Wij hebben overigens in elk park een donatie gedaan, dat werd wel overal gevraagd, behalve weer in DV, waar we het automatisch ook maar aan een parkranger gegeven hebben. Dat wij er met national parkweek waren wist ik ook niet totdat ik dat te horen kreeg bij de ingang van Yosemite. En dat dat toevallig begon op de 1e dag dat wij een NP aandeden en dat we op de laatste dag onze laatste NP aandeden was wel in ons voordeel. En ik schaam me dan niet dat ik geen $80 voor een Parkenpas uit ga geven die ik niet gebruik..
Wij kregen nooit de vraag om te doneren. Je betaalt toch voor de parkenpas of voor de losse toegang tot een park?
Misschien dat het bij jou wel gevraagd werd omdat jullie in de national park week waren, omdat je dan gratis het park in mag?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Bij Yosemite stonden 5 parkrangers bij de ingang met een emmertje klaar waar je kon doneren. Ze vertelde elke auto in de rij kort een verhaaltje over national parkweek en waar normaal gesproken het entreegeld heengaat. En omdat er dus geen entree gevraagd wordt is dat voor veel mensen een reden om goedkoop die parken te bezoeken. Door die donaties kwam er volgens de ranger toch ook die week nog veel geld binnen.
Copie van de website met uitleg over de America the Beautifull Pass (National Park Pass)
"How do I show my pass at a site that doesn't have an entrance station?
At Federal recreation sites that don't have entrance stations you need to display your pass or show proof of pass ownership to compliance officers via one of the two following methods:
HANGTAGS
A pass can either be displayed on your rearview mirror using a free hangtag or on your dashboard with the signature side showing. Remember, the hangtag itself is only a way to display your Pass, and is not valid for entry unless it holds a valid Pass.
DECALS
If you own an open-topped vehicle (jeep, motorcycle, etc.) you may obtain a free decal to attach to your vehicle that will serve as proof of payment at sites that don't have a staffed entrance station.
◦Decals are issued on annual basis, even for owners of lifetime Senior/Access passes
◦Decals are NOT valid for entry at staffed entrance sites - you MUST show your pass
◦Decals must be obtained in person and you must show the following: your Pass, driver's license and vehicle registration. The name on all three documents must match.
◦All sites that issue passes issue free hangtags"
Je Np pas moet je blijkbaar alleen in de auto achter laten in parken waar park rangers bij de ingang staan
Kent er iemand de precieze regeling van de Annual Pass?
Via familie zouden wij zo'n pass kunnen overkopen/krijgen. Zij gebruikten de pass met 1 voertuig, blijkbaar is het geen probleem om deze pass door te geven/verkopen. Kunnen wij mits onze handtekening op het tweede vakje eveneens met ons huurvoertuig gebruik maken van de pass (binnen het jaar uiteraard)?
Wij reizen met 1 huurwagen, met daarin 6 of 7 personen in totaal.
Het is geen probleem als je de pas van de familie gebruikt en je handtekening zet in het tweede vakje.
Je kunt echter wel veel reakties verwachten hier, die een moreel beroep op je zullen doen om vooral de pas
zelf aan te schaffen.
Iedereen beslist het natuurlijk voor zichzelf, persoonlijk bekeken zou ik de pas zelf aankopen omdat ik dan ook het gevoel heb dat ik effectief de NPS steun. Zo'n pas doorgeven aan een familielid kan dus inderdaad, maar op een hele reis bekeken zal dat bedrag natuurlijk ook weinig uitmaken. Als je er echt geld mee wil uitsparen, dan kan het dus. Wil je zelf je steentje er aan bijdragen, dan koop je hem zelf.
Ok bedankt iedereen. Ik begrijp de reacties volledig en kan hiermee ook wel akkoord gaan hoor. Het is niet zo dat wij de "winst" die we maken lekker voor ons houden, op die manier kunnen wij gewoon nog iets meer spenderen in en rond de parken We zien wel hoe we het aanpakken, ik vind het geld alvast zeker de moeite om te geven!
Ik heb op de website van de pas gezocht maar ik kan nergens vinden voor welke parken de pas geldig is. Ik ben van plan naar redelijk veel parken/bezichtigingen te gaan (Zion, Sedona, Grand Canyon, Bryce Canyon, Yosemite, Moab, e.d.) Is zo'n pas ook voor mij voordeliger?
Zoveel parken ? Ja dan wel. Voor de meeste parken ligt de inkom tussen de 15 en de 25$. Die 80$ haal je er dus zo uit.
Alle nationale parken kan je dan gratis binnen, maar ook voor sommige national monuments kan je de pas gebruiken. Dat wordt dan ook aangegeven aan de parkingang. Ik ben ooit een lijst tegen gekomen met de parken die je kan binnen gaan met de pas maar ik kan het niet meteen terug vinden.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Die lijst was ik inderdaad ook tegen gekomen. Maar dat is de lijst waar je de pas kan kopen. Maar ik vermoed dat je op de plekken waar je de pas kan kopen, er ook gebruik van kan maken. Omdat ik niet zeker was heb ik de link maar niet gepost
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.