Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Shipment overseas

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Evaa
Amerika-ontdekker

Shipment overseas

Bericht door Evaa »

Hallo allemaal.

Mijn vriend wil voorgoed naar Nederland komen, gaat hier een aanvraag doen bij die IND, ben daar geweest voor informatie. Hij komt ui Dallas en wil hier komen rond Maart of April
en is aan het kijken om zijn inboedel te verschepen. Het gaat hier niet zozeer om grote meubels, meer om kleingoed, zoals kleding, en persoonlijke spullen , en zijn computer en keyboards, en versterker, (het is een Jazz muzikant) ik had zo gedacht aan een kleine container.
Hij was zelf ook aan het kijken maar kan er 123 niet uitkomen..daar hij inmiddels ook al 69 jaar is. Ik ben er zelf ook niet zo "goed" in om dat allemaal uit te zoeken want ik zie er zoveel
dat ik door de bomen het bos niet meer zie....pffff
Heeft iemand een goede tip voor mij? En ook wat het zo ongeveer gaat kosten? Of zou kunnen kosten....

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Evaa
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Shipment oversseas

Bericht door roelb »

Een container (ook een 20 voets container) is echt groot! Denk aan zo'n bakwagen die je in Nederland nog met een b-rijbewijs mag rijden, dat is ongeveer het formaat.

Als jullie geen meubels gaan verhuizen, maar alleen wat kleine persoonlijke eigendommen dan denk ik eerder aan dozen dan aan een container. Een container verschepen is ook erg kostbaar. En misschien lukt het wel om gewoon alles als bagage mee te nemen.

Voor wat betreft pakketten versturen kun je wellicht even informeren bij forumlid Ned in MO, die doet dat bedrijfsmatig.

Verder lijkt mij het advies: zoveel mogelijk zelf meeslepen, dat is over het algemeen goedkoper dan versturen per post, ook als je fees moet betalen voor extra bagage. Je mag ook gewoon een (goed ingepakte) doos inchecken ipv een koffer.

Oh, en vraag je bij elk item kritisch af: is het de moeite waard om mee te nemen. Ik zag een computer staan. Wellicht hoort daar ook een monitor bij. Daarvan kun je je afvragen of dat de moeite waard is. Wellicht kun je van het geld dat je uitspaart door zo'n monitor niet te verschepen net zo goed een nieuwe kopen. Als er een grote, zware kast om die PC zit kun je ook overwegen om alleen de inhoud (moederbordje, harddisk) mee te nemen en hier een nieuw kastje te kopen voor 50 euro en het daarin te schroeven.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Er is ook nog de optie van een deelcontainer. Toen wij vanuit India hierheen verhuisden hebben we vanaf daar een 20ft container verscheept, maar we hadden ook nog spullen in NL in de opslag. Wat kleine meubelstukken, fietsen, keukenspullen, speelgoed, dekbedden. Te veel en te groot voor extra bagage of verzending per post, maar veel te weinig voor een 20ft container. Het is dus uiteindelijk samen met spullen van een ander in een container gegaan, en zo hierheen gekomen. Allemaal uiteraard geregeld door een verhuisbedrijf, enige nadeel was dat we wat langer op onze spullen moesten wachten aangezien we moesten wachten op een 2e persoon om die container op te vullen.
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Toen wij verhuisden, mochten we 1 kuub airfreight meenemen. Daar zijn speciale dozen voor en daar past waanzinnig veel in (wij hebben er toen o.a. een paar kinderfietsen in gedaan). Ik heb geen idee van de kosten, het is misschien veel te duur, maar daar weet NedinMO ongetwijfeld meer over.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Zou je niet eerst afwachten of hij wel (voorgoed) mag komen?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Evaa
Amerika-ontdekker

Re: Shipment overseas

Bericht door Evaa »

Dank jullie hartelijk voor de comments....graag zou ik er nog meer willen horen om te vergelijken....
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Meenemen in het vliegtuig wat je zelf meenemen kan. Roelb heeft een hoop zinnige punten aangegeven.
Ik kan alles voor je versturen maar zoals eerder gezegd doe het op een zinvolle manier
Het hangt een beetje af hoeveel en hoe groot je verstuurt en hoe snel je het wilt hebben. Als het niet groot en relatief licht is zoals gitaren etc dan kun je ong $3.15 per lb aanhouden bij een minimum van 100 lbs(ik heb het dan over kleding, boeken etc). Dit zijn zeg maar 2 koffers vol. 4 koffers is dan twee keer zo veel. Zo heb je misschien een indicatie.
Heb je meer dan 300 lbs te vervoeren dan is een deelcontainer misschien goedkoper.
Probleem met containers is dat de goederen door veel meer handen gaan die allemaal een centje willen hebben. Fedex wordt bij je deur opgehaald in Dallas en in nederland weer voor de deur afgezet.

Mark
Evaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Evaa »

Bedankt voor je reply, FedEx staat er bekend om dat ze heel erg duur zijn. Er gaan 2 yamaha keyboards mee, een flinke Roland Versterker, koffertjes/tassen met snoeren etc. Veel kleding, en heel veel schoenen, allemaal nog heel nieuw had hij nodig voor het optreden. Er gaat een klein tafeltje mee, en een groot licht schilderij, een aandenken. Ook wat stapels pianoboeken, CD's en zijn nieuwe pc met mooi groot scherm en printer. Ik denk zelf dat een kleine container voldoende zou zijn, maar hoe gaat dat dan? En wat zouden de kosten ongeveer zijn? Ik weet dat hij daar ook kan checken en kijken maar misschien zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en een niet zo dure oplossing kunnen vinden.

in ieder geval nog hartelijk bedankt voor nog eventuele reacties!

Evaa
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik zou zeggen: benader eens wat transporteurs of verhuizers. Maar schrik niet van de tarieven, als ik dit zo zie vraag ik me af of je niet beter kunt kiezen voor verkopen en hier opnieuw aankopen van de grote goederen en de rest zelf meenemen.

Richtprijzen voor een pallet (daar krijg je het wel op als ik dit zo lees, wel overwegen een kist erom te timmeren voor bescherming breekbare goederen): EUR 500-1500
Container: EUR 2500-5000

Vergeet ook niet de zaken als inklaringskosten! Verhuisbedrijven hebben vaak meer expertise op dat vlak als het om verhuisgoederen gaat. Er zijn regelingen voor wat betreft BTW bij invoer en invoerheffingen bij verhuizingen en zij kunnen dat voor je afhandelen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als je naar de fedex winkel gaat en verstuurt is dat duur. Niet als ik het doe. (ook heb je geen inklaringskosten)Ik zou ook als roel zegt, het meeste verkopen. Wat moet je met 50 paar nieuwe schoenen die je niet gaat dragen? Piano boeken? Haal ze door de scanner en zet ze op de computer of op een stickie.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Het is denk ik wel een vervelende hoeveelheid. Versturen wordt duur, maar voor een deelcontainer is het dan weer vrij weinig denk ik. Een hele 20ft container is in elk geval veel te groot. Wij hadden destijds denk ik ongeveer een halve container (wij hadden beduidend meer, kleren, schoenen en boeken zijn allemaal erg compact in te pakken), ik geloof dat dat ook al ruim 3000 eur kostte, niet eens heel veel minder dan een hele container. Ik heb ook geen idee of het vanuit de VS juist duurder of goedkoper is.
Terug in Texas!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als ik het zo lees is het een halve pallet of zo.
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Heb je er aan gedacht dat haast alles wat je noemt op 110 V / 60Hz en of je dit in NL wel kunt gebruiken ?
Cedrik
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Cedrik »

Shipment overseas. Dit blijft toch echt een drama in mijn optiek. Begin januari een sieraad besteld voor een vriendin vanuit Colorado, als het goed is komt het straks éindelijk binnen, en kan daarop dan nog eens lekker 33 euro inklaringskosten betalen. Zucht.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zo'n klein cadeautje is een totaal ander verhaal dan een 'echte' zending van goederen.
(trouwens, onze ganse inboedel was hier op minder dan 5 weken, dus sneller dan jouw sieraad. :mrgreen: En brieven over-en-weer naar Belgie doen er vaak ook maar een week over.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Onze inboedel was ook maar koud 4 weken onderweg, maar post doet er soms weken of zelfs maanden over. Ik krijg bankafschriften en tijdschriften bijvoorbeeld niet persé in chronologische volgorde binnen en van de jaaropgaves van (een en dezelfde) bank heb ik ook pas de helft binnen. Mijn moeder was het zo zat dat de verjaardagskaarten voor de kleinkinderen weken te laat aankwamen, dat ze er nu echt heel op tijd bij was en de kaart 3 weken voor de verjaardag al aankwam :lol: Sorry, beetje :offtopic:

Zendingen met track en trace systeem zijn natuurlijk wel een stuk betrouwbaarder in hun levertijd, daar betaal je ook voor.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kastelke schreef:En brieven over-en-weer naar Belgie doen er vaak ook maar een week over.)
Dat is een stuk sneller dan bij ons, maar eigenlijk vind ik dat nog steeds veel te lang. Een brief die iemand vandaag op de bus doet, moet zonder al te veel moeite morgen op het vliegtuig zitten. Waarom er dan nog dagen overheen moeten gaan voordat zo'n ding uiteindelijk wordt afgeleverd, is mij een raadsel. Ik heb in de logistiek gewerkt en er is - douane ellende en feestdagen daar gelaten - totaal geen reden te bedenken waarom goederen ergens meer dan een dag zouden moeten stilstaan. Het kost alleen maar geld.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik kan er voor kiezen om bij te betalen, en dan gaat het sneller. Kreeg een uitleg van dat je brief dan gegarandeerd aan boord ging, en anders misschien enkele dagen langer bleef liggen omdat extra betalenden voorrang hadden. Heb toen gezegd dat dat misschien relevant is als je brief naar Timboektoe of zo gestuurd moet worden, maar niet naar 'the centre of Europa'. Dat er vast wel meer dan 1 vlucht die kant uit ging dagelijks, en dat er dan vast wel een plaatsje aan boord was voor mijn brief. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kastelke schreef:Kreeg een uitleg van dat je brief dan gegarandeerd aan boord ging, en anders misschien enkele dagen langer bleef liggen omdat extra betalenden voorrang hadden. Heb toen gezegd dat dat misschien relevant is als je brief naar Timboektoe of zo gestuurd moet worden, maar niet naar 'the centre of Europa'. Dat er vast wel meer dan 1 vlucht die kant uit ging dagelijks, en dat er dan vast wel een plaatsje aan boord was voor mijn brief. :lol:
Ja, nou, precies. Want die brief van jou die een dag moet wachten, zorgt er dan ook weer voor dat een andere brief de volgende dag ook weer niet mee kan en die moet dan óók weer een dag wachten. Ofwel dat stapelt zich op den duur op tot hoeveelheden die niet meer beheersbaar zijn, ofwel het is gewoon flauwekul en gewoon het gevolg van inefficiëntie. Ik vermoed dus het laatste.
Evaa
Amerika-ontdekker

Freight Overseas

Bericht door Evaa »

Hallo, heb een vraag over vrachtkosten overzee vanuit Dallas naar Rotterdam.
Het gaat om 1 persoon die gaat verhuizen van Dallas naar Nederland en die voornamelijk veel kleding en schoenen meeneemt, maar ook o.a. zijn 2 Keyboards Yamaha, Roland grote versterker, printer Computer, printer, en wat klein huisgoed. Eigenlijk zou je misschien een kleine container nodig hebben. Maar heb gezien dat het niet goedkoop is....heeft iemand hier nog wat ideeen, of suggesties?
Hoe dat precies in zijn werk gaat? En wat je eventueel kwijt zou zijn.....
Kan je ook muziekinstrumenten meenemen in het vliegtuig? En ook een eventuele versterker?
Wat zou het kosten als je bijvoorbeeld 2 koffers van 20 kg meeneemt, dus in totaal 3...bij wijze van spreken voor de kleding.

Het gaat niet om grote meubelen te verschepen!

Hoop dat iemand wat informatie kan verstrekken!

Alvast bedankt!!

vr. groet Evaa
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer