Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Empire State Building
Empire State Building
Hoi,
Een vraagje over het ESB. Als je naar boven gaat met de lift, gaat deze dan in 1 keer of stopt hij ook nog ondertussen. En hoe zit het met je maag? Is het net een kermisattractie ( dus dat je het gevoel hebt dat je maag tussen je oren zit ) of valt dit mee.
Niet dat als we vroeg in de ochtend naar boven gaan dat ik me dan de hele dag beroerd voel.
Groetjes Mirjam
Een vraagje over het ESB. Als je naar boven gaat met de lift, gaat deze dan in 1 keer of stopt hij ook nog ondertussen. En hoe zit het met je maag? Is het net een kermisattractie ( dus dat je het gevoel hebt dat je maag tussen je oren zit ) of valt dit mee.
Niet dat als we vroeg in de ochtend naar boven gaan dat ik me dan de hele dag beroerd voel.
Groetjes Mirjam
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Het is inderdaad nog overstappen, volgens mij op de 80e om naar de 86e te gaan. Eerst langs een foto-shoot, waar ze je een foto proberen aan te smeren en dan de volgende lift in. Je mag ook de laatste verdiepingen met de trap gaan.
Je kan ook nog hoger volgens mij (zelf nog nooit gedaan), maar schijnt niet zo leuk te zijn als het platform op de 86e.
Wij hadden allemaal geen last van de liften. Gaat erg 'smooth' inderdaad
.
Je kan ook nog hoger volgens mij (zelf nog nooit gedaan), maar schijnt niet zo leuk te zijn als het platform op de 86e.
Wij hadden allemaal geen last van de liften. Gaat erg 'smooth' inderdaad

-
- Amerika-ontdekker
- Bushmaster
- Amerika-expert
Inderdaad, een foto voor een "blue screen" waar met de computer het ESB wordt in-geprojecteerd.Eerst langs een foto-shoot, waar ze je een foto proberen aan te smeren
Ik heb nog nooit een amerikaan zo hard "WHAT!!!! 20 DOLLARS FOR THAT PIECE OF SH*T" horen roepen (20 dollar ex. btw)
Dus bij de fotograaf gewoon lekker doorlopen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij vonden die foto-shoot een grote oplichterij die ook nog eens alles en iedereen ophoud.
De 1ste keer in 2004 was men verplicht om op de foto te gaan ook als (zoals wij) aangeeft geen belangstelling hiervoor te hebben.
Op de terug weg weer verplicht in de rij om je foto op te halen ook wij kregen hem opgedrongen, toen ik de (heer) duidelijk had gemaakt dat hij de foto op een plek kon steken waar geen zonlicht komt had hij eindelijk door dat we hem niet wilden.
De 2de keer in 2005 konden we doorlopen toen we aangave geen foto te willen, wel werden we bij het verlaten van ESB weer in de rij gezet, na protesten van verschillende bezoekers greep de security in en konden de mensen die geen foto wilden doorlopen naar de liften.
Al bij al vind ik het jammer dat ze voor zoiets een vergunning hebben gegeven en dat het dan op deze manier wordt uitgevoerd.
Rob
De 1ste keer in 2004 was men verplicht om op de foto te gaan ook als (zoals wij) aangeeft geen belangstelling hiervoor te hebben.
Op de terug weg weer verplicht in de rij om je foto op te halen ook wij kregen hem opgedrongen, toen ik de (heer) duidelijk had gemaakt dat hij de foto op een plek kon steken waar geen zonlicht komt had hij eindelijk door dat we hem niet wilden.
De 2de keer in 2005 konden we doorlopen toen we aangave geen foto te willen, wel werden we bij het verlaten van ESB weer in de rij gezet, na protesten van verschillende bezoekers greep de security in en konden de mensen die geen foto wilden doorlopen naar de liften.
Al bij al vind ik het jammer dat ze voor zoiets een vergunning hebben gegeven en dat het dan op deze manier wordt uitgevoerd.
Rob
-
- Amerikafan
Wij gingen ook in de ESB NY-skyride!
In een aantal reisgidsen wordt dit afgeraden (duurt te kort, kost teveel).
Het voordeel: Je mag als je mee gaat de urenlange rij omzijlen! Je gaat met een aparte groep. Gaat veel sneller.
Bovendien was het erg leuk! Je zit in van die bewegende stoelen en dan ga je over en door Manhattan.
De volgende keer doe ik het opnieuw!
In een aantal reisgidsen wordt dit afgeraden (duurt te kort, kost teveel).
Het voordeel: Je mag als je mee gaat de urenlange rij omzijlen! Je gaat met een aparte groep. Gaat veel sneller.
Bovendien was het erg leuk! Je zit in van die bewegende stoelen en dan ga je over en door Manhattan.
De volgende keer doe ik het opnieuw!
Voor wie niet naar boven durft, kan of wil, hier een mooie ESB-cam:
http://live7.truelook.com/face/newface. ... uth%20View
Destijds naar de rokende WTC puinhopen gekeken met deze cam.
http://live7.truelook.com/face/newface. ... uth%20View
Destijds naar de rokende WTC puinhopen gekeken met deze cam.
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Die fotoshoot in het het ESB moeten ze direct verbieden. Iedereen wordt er door opgehouden! En dan ook nog eens 20 dollar voor een foto belachelijk. Ik moet er wel bij vermelden dat je niet gepusht wordt om de foto te kopen. Maar je moet natuurlijk wel met zijn allen langs de balie om hem toch ff te bekijken.
Persoonlijk ben ik bij de fotoshoot gewoon in een keer doorgelopen en heb niet staan poseren. De fotograaf vond dit erg irritant en knipte in het voorbij gaan alsnog een foto, na ja moet ie lekker zelf weten.
Leuke (gemene) tip om een groot deel van de rij te omzeilen;
informeer bij binnenkomst naar de speedpass (kost 40 USD tegen 16 normaal) je mag dan overall voorbij lopen en direct naar boven. Door de (beveiligings)medewerkers wordt je direct vooraan bij de kassa's neergezet om een dergelijke kaart te kopen en de medewerker loopt vervolgens weer terug naar zijn/haar oorspronkelijke plaats. Bij de kassa sta je dus alleen en koop je gewoon een normaal kaartje en je hebt jezelf de eerste wachtrij bespaard
Persoonlijk ben ik bij de fotoshoot gewoon in een keer doorgelopen en heb niet staan poseren. De fotograaf vond dit erg irritant en knipte in het voorbij gaan alsnog een foto, na ja moet ie lekker zelf weten.
Leuke (gemene) tip om een groot deel van de rij te omzeilen;
informeer bij binnenkomst naar de speedpass (kost 40 USD tegen 16 normaal) je mag dan overall voorbij lopen en direct naar boven. Door de (beveiligings)medewerkers wordt je direct vooraan bij de kassa's neergezet om een dergelijke kaart te kopen en de medewerker loopt vervolgens weer terug naar zijn/haar oorspronkelijke plaats. Bij de kassa sta je dus alleen en koop je gewoon een normaal kaartje en je hebt jezelf de eerste wachtrij bespaard

In 2005 hebben we die foto zelfs gekocht... Slecht hè...
Skyride zou ik zeker doen, want die is ook gewoon leuk. En je kunt de rij omzeilen...

Skyride zou ik zeker doen, want die is ook gewoon leuk. En je kunt de rij omzeilen...
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Erg slecht ja. Door mensen als jij wordt die belachelijke vertoning in stand gehoudenMack schreef:In 2005 hebben we die foto zelfs gekocht... Slecht hè...![]()

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
Wij hebben ergens vorige week ook de ESB + skyride gedaan, en ik moet zeggen dat ik het ook best wel irritant vond dat je daar "moest" aanschuiven en staan wachten omdat ze eerst van iedereen zo'n foto wouden maken... en er was idd geen ontsnappen aan, of je nu wou of niet, je moest er passeren.
In het buitengaan dan toch even het resultaat bekeken, en die foto was echt slecht, ze hadden er dan de achtergrond achtergezet van de ESB met een zonsondergang, de belichting klopte langs geen kanten...maarja, iedereen is vrij te doen wat hij/zij wil hé.
Die foto's, dat is trouwens aan bijna elke grote attractie dat je daar mee geconfronteerd wordt....en de prijzen stijgen met de grootte van de bezienswaardigheid kennelijk....
Voor de rest geen file gehad, wellicht kwam dat ook doordat eerst de skyride deden, we konden gelijk doorlopen naar de skyride (eerst wel security check) en daarna konden we direct naar boven.
Wij hadden een New York Pass gekocht voor 7 dagen, en daar zat de skyride + ESB inbegrepen. Ik zag dat een combo-ticket 34 dollar kost, maar ik denk niet dat ik dat bedrag er zou aan gegeven hebben... tenzij we zo de de files konden vermijden.
In het buitengaan dan toch even het resultaat bekeken, en die foto was echt slecht, ze hadden er dan de achtergrond achtergezet van de ESB met een zonsondergang, de belichting klopte langs geen kanten...maarja, iedereen is vrij te doen wat hij/zij wil hé.
Die foto's, dat is trouwens aan bijna elke grote attractie dat je daar mee geconfronteerd wordt....en de prijzen stijgen met de grootte van de bezienswaardigheid kennelijk....
Voor de rest geen file gehad, wellicht kwam dat ook doordat eerst de skyride deden, we konden gelijk doorlopen naar de skyride (eerst wel security check) en daarna konden we direct naar boven.
Wij hadden een New York Pass gekocht voor 7 dagen, en daar zat de skyride + ESB inbegrepen. Ik zag dat een combo-ticket 34 dollar kost, maar ik denk niet dat ik dat bedrag er zou aan gegeven hebben... tenzij we zo de de files konden vermijden.
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains

2006: New York
2007: Rocky Mountains

- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
TIP: Top of The Rocks is in november 2005 geopend omdat t ESB dee enorme stroom toeristen niet meer aan kan
Ik heb t deze zomer gedaan en vond t heel leuk om t ESB weer eens van hoog te kunnen aanschouwen.
Sinds t WTC ingestort is, kon dit in feite bijna niet meer...maar vanaf t Rockefeller Center dus wel
De lift omhoog is ook spectaculairder dan die van t ESB....je kan door t glazen plafond de liftschacht in kijken waar gekleurde lasers voorbij flitsen.
Je hebt echt t gevoel afgevuurd te worden
Hoewel t het nog steeds niet haalt bij de charme van t ESB vond ik t zeker leuk om eens ander uitzicht te hebben. En ik heb fantastische nightshots van t ESB kunnen maken met m'n statief en telelens
Ik heb t deze zomer gedaan en vond t heel leuk om t ESB weer eens van hoog te kunnen aanschouwen.
Sinds t WTC ingestort is, kon dit in feite bijna niet meer...maar vanaf t Rockefeller Center dus wel
De lift omhoog is ook spectaculairder dan die van t ESB....je kan door t glazen plafond de liftschacht in kijken waar gekleurde lasers voorbij flitsen.
Je hebt echt t gevoel afgevuurd te worden
Hoewel t het nog steeds niet haalt bij de charme van t ESB vond ik t zeker leuk om eens ander uitzicht te hebben. En ik heb fantastische nightshots van t ESB kunnen maken met m'n statief en telelens

Skyride is een soort attractie in het ESB. Je krijgt dan eerst een soort presentatietje op tv-schermen, en dan kom je in een zaal met stoelen en dan krijg je een soort interactieve bioscoopfilm. Allemaal over New York. Is best lachen.
Zie http://www.skyride.com

Zie http://www.skyride.com

Mack
MW Drawings
MW Drawings