Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen: San-Francisco

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
San-Francisco
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Even voorstellen: San-Francisco

Bericht door San-Francisco »

Hoi, hier is San-Francisco

Een paar dagen terug heb ik mij op dit forum ingeschreven met de naam San-Francisco.
Deze naam gebruik ik, omdat ik het de leukste stad in de Verenigde Staten vind.
Vroeger, toen ik nog single was, heb ik 4 reizen naar de Verenigde Staten gemaakt, en omdat ik geen rijbewijs had was ik aangewezen op het openbaar vervoer.
Dat werd dus hoofdzakelijk Greyhound en soms Continental Trailways, maar in Yellowstone National Park verplaatste ik mij met een in West Yellowstone gehuurde racefiets, en dat beviel mij zo goed (in 1976), dat ik 2 jaar later hier opnieuw met een huurfiets ging rondreizen. Zo heb ik in 2 bezoeken zo`n 1100 km door Yellowstone gefietst.
Met Greyhound heb ik in totaal misschien wel 50.000 km afgelegd.
New York, Chicago, San-Francisco, Los Angeles, Salt Lake City, Las Vegas, New Orleans, Miami, Key West zijn slechts enkele van de vele plaatsen waar ik ben geweest.
Het mooist vond ik toch de natuur, en dan vooral de National Parks, waarvan ik er slechts 3 heb kunnen bezoeken: Yellowstone, Yosemite en Grand Canyon.
Mijn laatste reis daar was in 1981, en daarna ben ik er nooit meer geweest.
Destijds waren er nog geen camcorders, die moesten nog uitgevonden worden.
Maar ik heb er wel enige honderden 3 dimensionale dia`s geschoten met een speciale stereo camera, dus herinneringen genoeg om te koesteren.
En nu sta ik in de startblokken om eindelijk weer eens de grote plas over te steken, in maart vlieg ik met mijn gezin naar Seattle waar we bij vrienden gaan logeren en de omgeving gaan bekijken. Misschien ga ik er ook een paar dagen een auto huren.
Het zal voor mij een hernieuwde kennismaking met de VS worden na bijna 32 jaar!
Heb ik meteen een vraagje over autohuur. Is het verstandig om een internationaal rijbewijs te laten maken?
En is het er mogelijk om redelijk voordelig een Toyota Prius te huren?
Ik hoop nog veel leuks op dit forum te lezen en hier laat ik het nu even bij.
Groetjes aan iedereen,

San-Francisco
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: San-Francisco

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :wave:
Blijkbaar is het Amerika virus bij jou na vele jaren sluimeren toch weer actief geworden.

Het Internationaal Rijbewijs is op het forum al vaker aan de orde geweest en leidt veelal tot verschillende meningen. Kijk in dit topic, daar staan ook nog enkele links naar andere topics over dit onderwerp.

De optie om een Toyota Prius te kunnen huren, ben ik bij de bekende Europese brokers nog niet tegen gekomen. Volgens Google zouden er wel mogelijkheden zijn, o.a. bij Budget en Avis. Let op dat je de juiste verzekeringen hebt, als je rechtstreeks bij de verhuurmaatschappij boekt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer