Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Must-see's en pareltjes in Californië
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Must-see's en pareltjes in Californië
Ik heb het reisvirus te pakken geloof ik. Ondanks de trips die ik voor dit jaar heb gepland (Marokko in april/mei, Italië in september en tussendoor nog een lang weekend Praag), ben ik langzaam ook weer aan het denken over de voorbereiding van een reis naar Amerika. Dat zal zeker niet voor dit jaar zijn, en misschien ook niet voor volgend jaar, maar heel misschien ook wel. De tijd zal het leren. Hoe dan ook, ik vind het wel leuk om wat plannen uit te werken daarvoor, zodat we weten waar we naartoe leven.
Het is al een tijdje een wens van ons om nog eens terug te gaan naar Californië. In 2002 hebben we ook een trip gemaakt door die mooie staat, maar toen was ik nog helemaal niet bezig met fotograferen en ook was de liefde voor de mooie natuur toen nog een lagere prioriteit dan de liefde voor snelle achtbanen. Daar moet nu dus maar eens verandering in komen. Natuurlijk willen we ook wel een pretpark (of 2) meenemen, maar we hoeven ze niet meer allemaal te zien. In 2002 hebben we in 2 weken gereisd van San Francisco naar San Diego, tussen SF en LA over Highway 1. Daarna zijn we toen naar Las Vegas gegaan. Nu willen we dat dus anders doen. Hoewel, highway one wil ik graag nog eens rijden, ook omdat ik toen behoorlijk ziek was op dat gedeelte van de reis. En ook San Francisco en San Diego verdienen een tweede bezoek. Verder wil ik ook de mooie natuur meenemen op de trip.
Wat zijn nu de must see's en de pareltjes in California, die we zeker niet moeten overslaan?
Ik heb zelf al het volgende lijstje gemaakt:
Must see:
- San Francisco (49-miles drive, Alcatraz, Golden Gate)
- Highway One (Big Sur, Julia Pfeiffer, Nepenthe, Santa Cruz, Hearst Castle)
- Yosemite NP
- Kings Canyon / Sequoia NP
- McArthur-Burney Falls SP
- Death Valley NP
- Mono Lake
- Bodie
- Joshua Tree NP
- Anza Borego SP
- San Diego (San Diego Zoo, USS Midway)
- Los Angeles (Six Flags Magic Mountain, Guggenheim, Hollywood Sign)
- Lassen NP
Eventueel:
- Lake Tahoe
- Redwood NP (???)
Wat missen we nog? Wat zijn bijzondere plekjes? We houden van afwisseling. Bergen en watervallen zie ik graag, maar ook de ruige kust vind ik geweldig. Verder houden we van winkelen en van mooie plekjes om te fotograferen.
Het is al een tijdje een wens van ons om nog eens terug te gaan naar Californië. In 2002 hebben we ook een trip gemaakt door die mooie staat, maar toen was ik nog helemaal niet bezig met fotograferen en ook was de liefde voor de mooie natuur toen nog een lagere prioriteit dan de liefde voor snelle achtbanen. Daar moet nu dus maar eens verandering in komen. Natuurlijk willen we ook wel een pretpark (of 2) meenemen, maar we hoeven ze niet meer allemaal te zien. In 2002 hebben we in 2 weken gereisd van San Francisco naar San Diego, tussen SF en LA over Highway 1. Daarna zijn we toen naar Las Vegas gegaan. Nu willen we dat dus anders doen. Hoewel, highway one wil ik graag nog eens rijden, ook omdat ik toen behoorlijk ziek was op dat gedeelte van de reis. En ook San Francisco en San Diego verdienen een tweede bezoek. Verder wil ik ook de mooie natuur meenemen op de trip.
Wat zijn nu de must see's en de pareltjes in California, die we zeker niet moeten overslaan?
Ik heb zelf al het volgende lijstje gemaakt:
Must see:
- San Francisco (49-miles drive, Alcatraz, Golden Gate)
- Highway One (Big Sur, Julia Pfeiffer, Nepenthe, Santa Cruz, Hearst Castle)
- Yosemite NP
- Kings Canyon / Sequoia NP
- McArthur-Burney Falls SP
- Death Valley NP
- Mono Lake
- Bodie
- Joshua Tree NP
- Anza Borego SP
- San Diego (San Diego Zoo, USS Midway)
- Los Angeles (Six Flags Magic Mountain, Guggenheim, Hollywood Sign)
- Lassen NP
Eventueel:
- Lake Tahoe
- Redwood NP (???)
Wat missen we nog? Wat zijn bijzondere plekjes? We houden van afwisseling. Bergen en watervallen zie ik graag, maar ook de ruige kust vind ik geweldig. Verder houden we van winkelen en van mooie plekjes om te fotograferen.
Laatst gewijzigd door Jasmino op 12 feb 2013, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Must-see's en pareltjes in Californië
Ook boven San Francisco ligt nog een mooi stuk Californië met nationale parken als Lassen Volcanic National Park en Redwood National Park.
Zie ook deze link: http://www.californiavisit.org/north.html voor tips (en vooral mooie foto's) van noord Californië.
Martin
Zie ook deze link: http://www.californiavisit.org/north.html voor tips (en vooral mooie foto's) van noord Californië.
Martin
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hé, waarom staat Lassen nu niet op mijn lijstje? Dat ga ik snel toevoegen, want dat is wel een must see voor mij. Ik was het noorden van Californie dus niet vergeten hoor. Redwood weet ik niet zo goed, is dat echt de moeite waard ten opzichte van Yosemite? En bedankt voor de link, Martin! Ik ben dol op mooie foto's.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Hey leuk, alles wat je opnoemt staat in mijn lijstje voor de reis in juni 2013 in California.
Zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=45815
Zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=45815
Ja REDWOOD ! Echt prachtig vonden wij dat, het mooiste wat we bezochten afgelopen september.
Maar ik mis ook de Alabama Hills op jouw lijstje.

Misschien wat kleinschaliger maar de regio 'goldcountry' is ook leuk, met een bezoekje aan het Columbia State Historic Park?
En misschien Mojave National Preserve? Ik ben er zelf nog niet geweest, maar het staat wel op mijn veel te lange lijstje
Bart
Maar ik mis ook de Alabama Hills op jouw lijstje.

Misschien wat kleinschaliger maar de regio 'goldcountry' is ook leuk, met een bezoekje aan het Columbia State Historic Park?
En misschien Mojave National Preserve? Ik ben er zelf nog niet geweest, maar het staat wel op mijn veel te lange lijstje

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wat ons betreft wel, wij vonden Redwood zo mooi dat we er dit jaar nog eens terug gaan. Vooral de Fern Canyon Trail is erg de moeite waard. En als je van hoge bomen houdt, sla dan ook Avenue of the Giants niet over!Jasmino schreef:Redwood weet ik niet zo goed, is dat echt de moeite waard ten opzichte van Yosemite?
Op deze site vind je mooie foto's en beschrijvingen van wandelingen: http://www.redwoodhikes.com/
Wat andere Californië tips: nog meer mooie bomen in Muir Woods, de Trona Pinnacles (ten westen van Death Valley), het strandpark Bean Hollow State Park (net ten zuiden van San Francisco) en Pinnacles National Monument (100 mijl ten zuiden van San Francisco).
Wat fotografie betreft: wij vonden Alcatraz helemaal geweldig. Maar dan niet net zoals wij met de laatste middagtour naar het eiland gaan, dan heb je veel te weinig tijd voor het maken van je foto's

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Zelf nog nooit gedaan maar staat op ons lijstje: wandelen in de buurt van Mt. Shasta ziet er tof uit.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Avenue of the Gigants kan ik ook aanraden. Mooie weg. Voor wat betreft de vraag of Redwood NP echt de moeite waard is, dat hangt er van af (echt een antwoord waar je wat aan hebt
). Het hangt er denk ik van af van wat je nog meer gaat bezoeken. Het is op zich een bijzonder park maar als je ook naar de Mariposa Grove van de Yosemite NP gaat of naar Sequoia NP dan voegt het niet heel veel toe. Persoonlijk staat bij mij van de bomenparken qua bomen Sequoia NP op 1.
Nu heb ik niet zoveel verstand van bomen, laat staan van sequoia's, maar het verschil tussen de Sequoia's Sempervirens in Redwood NP en de Sequoia's Gigantea in Sequoia NP is dat de gigantea's wat dikker zijn bij de stam en dat de sempervirens wat hoger worden. Alleen dat laatste verschil zie je niet goed. Het verschil tussen 90 meter hoog en 100 meter hoog zit op kerkhoogteverschil. Het verschil in breedte zit bij de voet van de stam en dat zie je op ooghoogte.
Desalniettemin zijn de grote sequoia sempervirens ook erg dik en indrukwekkend om te zien. Je zal aan een bezoek aan het park dan ook beslist geen "miskoop" hebben. De kustweg (de 101) in noord Californië en vooral het deel daarboven in Oregon is bovendien een mooie weg.
Martin

Nu heb ik niet zoveel verstand van bomen, laat staan van sequoia's, maar het verschil tussen de Sequoia's Sempervirens in Redwood NP en de Sequoia's Gigantea in Sequoia NP is dat de gigantea's wat dikker zijn bij de stam en dat de sempervirens wat hoger worden. Alleen dat laatste verschil zie je niet goed. Het verschil tussen 90 meter hoog en 100 meter hoog zit op kerkhoogteverschil. Het verschil in breedte zit bij de voet van de stam en dat zie je op ooghoogte.
Desalniettemin zijn de grote sequoia sempervirens ook erg dik en indrukwekkend om te zien. Je zal aan een bezoek aan het park dan ook beslist geen "miskoop" hebben. De kustweg (de 101) in noord Californië en vooral het deel daarboven in Oregon is bovendien een mooie weg.
Martin
Nog een paar aanvullingen (in ieder geval goed voor mooie/leuke foto's):
- verschillende missieposten in Californié, w.o San Juan Capistrano, Carmel (sowieso een leuke plaats), Sonoma, Santa Barbara en Mission Dolores in SF
- Salvation Mountain
- Coachella Valley Preserve
- Zzyzx
- China Ranch Date Farm
- Travertine Hot Springs (Bridgeport)
- Nevada City en Grass Valley (Empire Mine State Historic Park)
- Bean Hollow SP
- Getty Center LA
- verschillende missieposten in Californié, w.o San Juan Capistrano, Carmel (sowieso een leuke plaats), Sonoma, Santa Barbara en Mission Dolores in SF
- Salvation Mountain
- Coachella Valley Preserve
- Zzyzx
- China Ranch Date Farm
- Travertine Hot Springs (Bridgeport)
- Nevada City en Grass Valley (Empire Mine State Historic Park)
- Bean Hollow SP
- Getty Center LA
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bart, heb je die foto getrokken met een filter of gewoon zo? Mooie foto namelijk.
Ik zou in LA ook het Griffith Observatory en Mulholland drive erbij zetten.
Verder vonden wij Sequoia Forest ook een mooi gebied om doorheen te rijden.(dus niet het NP)

Ik zou in LA ook het Griffith Observatory en Mulholland drive erbij zetten.
Verder vonden wij Sequoia Forest ook een mooi gebied om doorheen te rijden.(dus niet het NP)
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ladder canyon (cfr ontdek-amerika) - echt een aanrader!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wauw! Ontzettend bedankt voor de vele reacties, tips en adviezen! Wat is er veel te zien in Californië zeg. Ik heb al jullie tips opgezocht en bekeken, en diegenen die ik interessant vond voor ons heb ik allemaal gemarkeerd op een kaart van Google Maps. En als je dat zo ziet, kunnen we volgens mij wel 6 weken op reis naar Californië.
Wat is nu een logische periode voor een reis door deze staat, als je buiten juli/augustus wil gaan. Ik dacht zelf aan september.
Wat is nu een logische periode voor een reis door deze staat, als je buiten juli/augustus wil gaan. Ik dacht zelf aan september.
Winston Churchill
Winston Churchill
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik heb er nog eentje, Jacqueline! We hebben er zelf nog geen ervaring mee, maar hopelijk komt daar straks in mei verandering in. De foto's van Salt Point State Park zien er veelbelovend uit, dit park staat dan ook op ons lijstje voor de volgende vakantie. Het ligt 34 mijl ten zuiden van Point Arena.
http://jwallphoto.blogspot.nl/2011/01/s ... -park.html
http://jwallphoto.blogspot.nl/2011/01/s ... -park.html
Laatst gewijzigd door Henriëtte op 14 feb 2013, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo'n ruig strand vinden wij ook altijd geweldig, dus die heb ik ook toegevoegd aan het kaartje. Dat wordt nog een hele route volgens mij 

Winston Churchill
Winston Churchill
BedanktPSVwally schreef:Bart, heb je die foto getrokken met een filter of gewoon zo? Mooie foto namelijk.![]()

Neen, geen filter. Gewoon zo genomen, wel in RAW en achteraf licht bijgewerkt. De prachtige locatie en de vroege ochtendzon deden de rest.
Grts, Bart
Ik heb er nog één: Ancient Bristlecone Pine Forest
(" onclick="window.open(this.href);return false;)
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank voor het meedenken aan iedereen!
Wat vinden jullie nu de meest geschikte maand om in Californië te reizen? Is september een goede keuze?
Wat vinden jullie nu de meest geschikte maand om in Californië te reizen? Is september een goede keuze?
Winston Churchill
Winston Churchill
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vorig jaar ben ik er 2 dagen geweest, prachtig om te zien. Vooral 's nachts is het indrukwekkend met de melkweg als achtergrond voor die bomen van duizenden jaren oud! Overdag ben ik in het nieuwe Visitor Center geweest (het oude is jaren geleden bij een brand verloren gegaan). Ik heb daar veel uitleg gekregen van de rangers over hun research, zo heb ik ook een stukje hout mogen vasthouden dat bijna 8000 jaar oud was! Ook zijn er verschillende trails & geven de rangers tips waar je de mooiste bomen kan vinden. Hier is een foto, diep in de nacht genomenvtveen schreef:Ik heb er nog één: Ancient Bristlecone Pine Forest

PS: Het is heel goed te combineren met bv Mono Lake, je kan dan in Bishop verblijven om beide te bezoeken.
Reisblog: thisisfraa.be
-
- Amerikakenner
Juist ja, een omweg meer dan waard vind ik. Heel interessant, en fotogeniek. Ook mooie zichten op de Sierras.Ik heb er nog één: Ancient Bristlecone Pine Forest
Deze foto is helaas niet van mij.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals Fraa zegt, zijn Mono Lake en ook Bodie niet ver uit de buurt. Ook weer must-see's, zeker voor wie graag af en toe een fotootje trekt

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fraa, even een vraagje. Heb je nog iets speciaals moeten doen qua sluitertijd ofzo om die sterren zo in beeld te nemen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht