Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegticke
Ga er vanuit dat het een United vlucht, je blijft dan op de C/D terminal zijn dus twee terminals in een lang gebouw kan dus nog wel een flinke wandeling zijn als je op C-1 aankomt en op D-30 moet vertrekken.
nu is dezelfde vlucht via United van BRU - LV 850€ pp
Enig idee hoe dit enorme prijsverschil te verklaren is (600€ pp 2 dagen geleden) ?

Enig idee hoe dit enorme prijsverschil te verklaren is (600€ pp 2 dagen geleden) ?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Welkom in de wondere wereld van de vliegtickets!!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ja, welkom is de duistere wereld van de vliegtarieven. Heb je cookies en tijdelijke internetbestanden al verwijderd? De meningen zijn er over verdeeld, maar ik geloof daar heilig in!tijseneve schreef:nu is dezelfde vlucht via United van BRU - LV 850€ pp![]()
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
@Purga
Als de overstap krap lijkt, vraag ik mezelf het volgende af:
Kom ik daar laat in de middag of avond aan?
Indien niet laat dan heb je genoeg kans op een andere vlucht waar ze je kunnen opzetten.
Om zeker te zijn kan je b.v.b. met Kayak.com eens kijken wanneer er allemaal vluchten zijn van Washington naar Denver. En als het maatschappijen zijn in dezelfde alliantie met United.
En als je liever geen stress hebt, speel dan op safe en probeer min. 2 uur aan te houden.
Ik heb 1 maal geland (via Virgin Atlantic, weet niet meer welke terminal) op Dulles en migration was echt druk. Zeker een uur staan aanschuiven.
Als de overstap krap lijkt, vraag ik mezelf het volgende af:
Kom ik daar laat in de middag of avond aan?
Indien niet laat dan heb je genoeg kans op een andere vlucht waar ze je kunnen opzetten.
Om zeker te zijn kan je b.v.b. met Kayak.com eens kijken wanneer er allemaal vluchten zijn van Washington naar Denver. En als het maatschappijen zijn in dezelfde alliantie met United.
En als je liever geen stress hebt, speel dan op safe en probeer min. 2 uur aan te houden.
Ik heb 1 maal geland (via Virgin Atlantic, weet niet meer welke terminal) op Dulles en migration was echt druk. Zeker een uur staan aanschuiven.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
normaal heeft Schiphol de naam om duurder te zijn dan Brussel, maar vandaag was het omgekeerde waar. Ik zocht tickets naar Houston vertrek begin mei en retour rond de 25 ste. Uiteindelijk blijkt het per persson maar liefts 175 euro goedkoper om vanaf Schiphol te vliegen en nog eens betere vluchttijden en in de terugkeer ook nog eens zonder overstap.
Ik heb ook op de Nederlandse site geboekt: op de Belgische site van klm kon ik niet dezelfde vluchten krijgen of het was wel mogelijk maar veel duurder. Het enige nadeel: ik kan er niet gelijk een annulatieverzekering bijnemen : dat is enkel voor 'ingezetenen van Nederland' . Mag dat wel van Europa?
Ik heb ook op de Nederlandse site geboekt: op de Belgische site van klm kon ik niet dezelfde vluchten krijgen of het was wel mogelijk maar veel duurder. Het enige nadeel: ik kan er niet gelijk een annulatieverzekering bijnemen : dat is enkel voor 'ingezetenen van Nederland' . Mag dat wel van Europa?

onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tracht anders ook eens in te loggen met een andere Pc en op een andere plek. Ik heb de indruk dat die zoekmachines ook Dat in de gaten houden. Het scherpe vliegtarief dat ik gisteren gevonden had op pc van het werk was vanmiddag plots ook 'verdwenen'. De cookies verwijderd: zelfde probleem. thuis ingelogd op eigen Pc: terug de lage tarieven, dus nu maar gelijk geboekt.tijseneve schreef:nu is dezelfde vlucht via United van BRU - LV 850€ pp![]()
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoe het bij KLM zit weet ik niet, bij Delta kon ik vorig jaar tijdens het boeken zelf een reis/annulatie verzekering afsluiten. Bij United kon ik dit enkel doen NA de boeking. Maar uiteindelijk heb ik er zelf eentje afgesloten bij Mondial, kwam neer op 65€ dacht ik.SenT schreef:Het enige nadeel: ik kan er niet gelijk een annulatieverzekering bijnemen : dat is enkel voor 'ingezetenen van Nederland' . Mag dat wel van Europa?
In het ergste geval sluit je er dus zelfs eentje af, of kies je meteen voor een doorlopende reis/annulatie verzekering, dan ben je er meteen vanaf.
Reisblog: thisisfraa.be
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar weet niet goed wat nu wijsheid is.
In oktober ga ik samen met mijn man en mijn ouders een once in a lifetime reis maken door NC, SC, GA en FL.
In verband met een bruiloft wordt het start en eindpunt van de rondreis Charlotte in NC, vliegen vanaf AMS.
Vertrekdata in het weekend van 28/29 september en terug na 29 oktober (ergens in die week...).
Eind vorig jaar heb ik prijzen gevonden rond de 600 euro en nu allemaal vanaf 720 ongeveer, wachten tot ze weer naar beneden gaan of toch maar boeken nu? Wat denken jullie?
In oktober ga ik samen met mijn man en mijn ouders een once in a lifetime reis maken door NC, SC, GA en FL.
In verband met een bruiloft wordt het start en eindpunt van de rondreis Charlotte in NC, vliegen vanaf AMS.
Vertrekdata in het weekend van 28/29 september en terug na 29 oktober (ergens in die week...).
Eind vorig jaar heb ik prijzen gevonden rond de 600 euro en nu allemaal vanaf 720 ongeveer, wachten tot ze weer naar beneden gaan of toch maar boeken nu? Wat denken jullie?
Moeilijke vraag die niet te beantwoorden is. Het is al vaker gezegd: de prijsontwikkeling van vliegtickets is niet te voorspellen. Als jij de prijs goed vindt moet je boeken. Als jij het te hoog vindt dan moet je wachten met het risico dat je later nog meer moet betalen. De prijzen op alle ticketsites elke dag in de gaten houden en meteen toeslaan bij een goede deal, meer kan ik er niet van maken.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Als je wat flexibel kunt zijn dan kan je (met vertrek op de 27e) voor 680 euro vliegen. Als je nog flexibeler bent en op Tampa(620) of nog beter Orlando(580) zou kunnen vliegen dan kan je nog wat meer besparen. Loopt toch snel op als je met 4 personen reist.Merleyne schreef:Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar weet niet goed wat nu wijsheid is.
Beetje spelen met data en luchthavens dus als je wilt besparen. Als je op zeker wilt spelen dan zit er niets anders op dan nu al te boeken voor 720,00
Succes met plannen en alvast heel veel plezier tijdens jullie reis.
Lang leve British Airways! Wil hier toch even mijn succesverhaal kwijt. In december ben ik met 10 personen inclusief ondergetekende gevlogen naar Amerika met BA. Direct zijn mijn vrouw en ik lid geworden van het BA executive club spaarprogramma. Vandaag viel mij op dat je accounts kan samenvoegen tot een familieaccount. Dus ook mijn de overige familieleden toegevoegd en zo kon ik "out of the blue" 5 hotelovernachtingen gratis krijgen! Dat is toch een leuk cadeautje van BA. Kan ik direct stoppen met Priceline en andere koopjessites 

2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Ik heb zo al een stuk of 10 overnachtingen geboekt. Ze hebben goede hotels waar je uit kan kiezen, jammer genoeg de meeste wel zonder ontbijt.
Met zo'n familie account gaat het sparen lekker snel. Let wel op dat je je hotelboekingen niet meer kan wijzigen en/of een boete moet betalen bij annuleren.
Ik vlieg ook wel met united maar die punten kan je niet samenvoegen en het lukt me ook niet om die punten voor iets zinvols te gebruiken.
Met zo'n familie account gaat het sparen lekker snel. Let wel op dat je je hotelboekingen niet meer kan wijzigen en/of een boete moet betalen bij annuleren.
Ik vlieg ook wel met united maar die punten kan je niet samenvoegen en het lukt me ook niet om die punten voor iets zinvols te gebruiken.
Vandaag toch maar geboekt voor 688,23 p.p., toch maar de knoop doorgehakt. Bedankt voor het meedenken!Merleyne schreef:Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar weet niet goed wat nu wijsheid is.
- Rudgermaas
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar tickets naar LV / SF, maar mijn ervaring is dat A'dam toch structureel goedkoper is dan Brussel.SenT schreef:normaal heeft Schiphol de naam om duurder te zijn dan Brussel, maar vandaag was het omgekeerde waar. Ik zocht tickets naar Houston vertrek begin mei en retour rond de 25 ste. Uiteindelijk blijkt het per persson maar liefts 175 euro goedkoper om vanaf Schiphol te vliegen en nog eens betere vluchttijden en in de terugkeer ook nog eens zonder overstap.
2001: Toronto, Niagara,
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ook één van de redenen waarom ik liever van uit Amsterdam vlieg, al is de afstand tot Brussel in principe iets korter voor mij. Als ik tickets zoek, dan kom ik ook vaak goedkoper uit bij vluchten vanuit Amsterdam.
Reisblog: thisisfraa.be
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
En vroegere jaren was het omgekeerd, wie weet wat de toekomst brengt.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
Tot een maand geleden was het richting LA en LV een stuk goedkoper om via Antwerpen of Brussel met de trein naar Schiphol te komen ipv. direct vanaf Schiphol, maar dat is inmiddels ook weer over zie ik..
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Voor mij was het voor mijn volgende reis goedkoper vanuit Brussel.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik in de afgelopen 4 jaar allemaal heb gezien is het vanuit Amsterdam steeds goedkoper voor mijn reizen. Alleen Dusseldorf ooit goedkoper gezien, maar daar waren de vliegtijden weer niet je van het.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2862 Weergaves
-
Laatste bericht door roverdijk
-
- 16 Reacties