Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Viper: NY => SF -> SF
Reis Viper: NY => SF -> SF
Dag allen,
Mijn vriendin en ik + een bevriend koppel gaan in september/oktober 2013 een maand naar Amerika. Na zovele tips te hebben gelezen dacht ik dat het eens tijd was om onze planning op dit forum te zetten om eens te kijken wat jullie ervan vinden. De planning ziet er momenteel zo uit:
VR 13/09: Brussel -> New York
ZA 14/09: NY
ZO 15/09: NY
MA 16/09: NY
DI 17/09: NY
WO 18/09: New York - San Francisco
DO 19/09: SF
VR 20/09: SF
ZA 21/09: San Francisco -> Yosemite (314 km)
ZO 22/09: Yosemite -> Mono Lake (65 km)
Mono Lake -> Death Valley (369 km)
MA 23/09: Death Valley -> Las Vegas (234 km)
DI 24/09: LV
WO 25/09: LV
DO 26/09: Las Vegas -> Zion (273 km)
VR 27/09: Zion -> Bryce (124 km)
ZA 28/09: Bryce -> Page (240 km)
ZO 29/09: Page -> Kayenta (160 km)
MA 30/09: Kayenta -> Valley Of The Gods (93 km)
Valley OTG -> Monument Valley (64 km)
Monument Valley -> Grand Canyon (287 km)
DI 01/10: Grand Canyon -> Flagstaff (128 km)
WO 02/10: Flagstaff -> Palm Springs (624 km)
DO 03/10: Palm Springs -> San Diego (198 km)
VR 04/10: SD
ZA 05/10: San Diego -> LA
ZO 06/10: LA
MA 07/10: LA
DI 08/10 - DO 10/10: LA -> SFO via Coastal Highway
VR 11/10: SFO -> Brussel
Lijkt me doenbaar denk ik, je kan natuurlijk veel meer tijd in de parken spenderen maar ik denk dat dit nog meevalt qua tijd om bezienswaardigheden te gaan bewonderen. Mijn twijfel dag is wel 30/09. Ik weet niet of dit haalbaar is, zeker en vast niet als ik nog aan tickets geraak voor The Wave. Misschien een dag minder Las Vegas en een dag meer in Page?
Vliegtuigtickets liggen reeds vast dus daar kan niets meer aan veranderd worden. Hartelijk dank alvast voor jullie kritische blikken op dit schema.
Met vriendelijke groeten
Viper
Mijn vriendin en ik + een bevriend koppel gaan in september/oktober 2013 een maand naar Amerika. Na zovele tips te hebben gelezen dacht ik dat het eens tijd was om onze planning op dit forum te zetten om eens te kijken wat jullie ervan vinden. De planning ziet er momenteel zo uit:
VR 13/09: Brussel -> New York
ZA 14/09: NY
ZO 15/09: NY
MA 16/09: NY
DI 17/09: NY
WO 18/09: New York - San Francisco
DO 19/09: SF
VR 20/09: SF
ZA 21/09: San Francisco -> Yosemite (314 km)
ZO 22/09: Yosemite -> Mono Lake (65 km)
MA 23/09: Death Valley -> Las Vegas (234 km)
DI 24/09: LV
WO 25/09: LV
DO 26/09: Las Vegas -> Zion (273 km)
VR 27/09: Zion -> Bryce (124 km)
ZA 28/09: Bryce -> Page (240 km)
ZO 29/09: Page -> Kayenta (160 km)
MA 30/09: Kayenta -> Valley Of The Gods (93 km)
Valley OTG -> Monument Valley (64 km)
Monument Valley -> Grand Canyon (287 km)
DI 01/10: Grand Canyon -> Flagstaff (128 km)
WO 02/10: Flagstaff -> Palm Springs (624 km)
DO 03/10: Palm Springs -> San Diego (198 km)
VR 04/10: SD
ZA 05/10: San Diego -> LA
ZO 06/10: LA
MA 07/10: LA
DI 08/10 - DO 10/10: LA -> SFO via Coastal Highway
VR 11/10: SFO -> Brussel
Lijkt me doenbaar denk ik, je kan natuurlijk veel meer tijd in de parken spenderen maar ik denk dat dit nog meevalt qua tijd om bezienswaardigheden te gaan bewonderen. Mijn twijfel dag is wel 30/09. Ik weet niet of dit haalbaar is, zeker en vast niet als ik nog aan tickets geraak voor The Wave. Misschien een dag minder Las Vegas en een dag meer in Page?
Vliegtuigtickets liggen reeds vast dus daar kan niets meer aan veranderd worden. Hartelijk dank alvast voor jullie kritische blikken op dit schema.
Met vriendelijke groeten
Viper
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Viper NY => SF -> SF
Hallo,
Die dag 30/09 is niet zo'n probleem als je vanuit Page komt, maar je moet dan niet nog naar de Grand Canyon rijden...Als je niets goedkoops bij Monument valley kunt vinden kun je evt wel in Kayenta overnachten. Wij kwamen vanuit Page en hebben zowel valley of the gods, moki dugway, goosenecks state park als monument valley die dag gezien. Dus in principe heb je die extra dag daar helemaal niet voor nodig.
Ik snap alleen je indeling daar niet. Je gaat van Page naar Kayenta voor wat te doen??
Er zijn andere stukken die me veel drukker lijken. Je hebt heel weinig tijd voor Yosemite. En het stuk vanaf dat je naar Zion rijdt tot aan Palm Springs heb je ook weinig rust in de route.
Is San Diego een must? Die 3 dagen (ik reken even 3/4 en 5-10) kun je heel goed voor andere zaken gebruiken. Flagstaff ligt overigens niet echt op je route, kun je niets aan de south rim, in Tusayan of daarna evt. Williams vinden?
Waar wil je aan de kust stoppen?
Die dag 30/09 is niet zo'n probleem als je vanuit Page komt, maar je moet dan niet nog naar de Grand Canyon rijden...Als je niets goedkoops bij Monument valley kunt vinden kun je evt wel in Kayenta overnachten. Wij kwamen vanuit Page en hebben zowel valley of the gods, moki dugway, goosenecks state park als monument valley die dag gezien. Dus in principe heb je die extra dag daar helemaal niet voor nodig.
Ik snap alleen je indeling daar niet. Je gaat van Page naar Kayenta voor wat te doen??
Er zijn andere stukken die me veel drukker lijken. Je hebt heel weinig tijd voor Yosemite. En het stuk vanaf dat je naar Zion rijdt tot aan Palm Springs heb je ook weinig rust in de route.
Is San Diego een must? Die 3 dagen (ik reken even 3/4 en 5-10) kun je heel goed voor andere zaken gebruiken. Flagstaff ligt overigens niet echt op je route, kun je niets aan de south rim, in Tusayan of daarna evt. Williams vinden?
Waar wil je aan de kust stoppen?
Re: Reis Viper: NY => SF -> SF
Hey PSVwally,
Bedankt voor de reactie. Aan de hand van je opmerkingen heb ik een alternatief reisschema opgemaakt en dat voorgelegd aan men medereisgenoten. Ze gingen het bekijken maar ik heb wel de indruk dat het beter is dan daarvoor.
13/09 Brussel -> New York
14/09 New York
15/09 New York
16/09 New York
17/09 New York
18/09 New York -> San Francisco
19/09 San Francisco
20/09 San Francisco
21/09 SFO -> Yosemity (314 km)
22/09 Yosemity
23/09 Yosemity -> Mono Lake (65 km)
24/09 Death Valley -> Las Vegas (234 km)
25/09 Las Vegas
26/09 Las Vegas
27/09 Las Vegas -> Zion (273 km)
28/09 Zion -> Bryce (124 km)
29/09 Bryce -> Page (240 km)
30/09 Page
01/10 Page -> Grand Canyon (220 Km)
02/10 Grand Canyon -> Kingman (277 Km)
03/10 Kingman -> Palm Springs (385 Km)
04/10 Palm Springs -> San Diego (incl. dag Seaworld) (200 km)
05/10 San Diego -> LA (200 km)
06/10 LA (Universal Studio’s)
07/10 LA
08/10 LA -> Pismo Beach (Coastal Highway) (295 km)
09/10 Pismo Beach -> Monterey (Coastal Highway) (237 km)
10/10 Monterey -> San Francisco (Coastal Highway) (193 km)
11/10 San Francisco -> Brussel
Dus een extra dag Yosemity en een extra dag in Page (wat meer tijd om alles te zien). Met als gevolg een dag minder in LA en een dag minder in San Diego. San Diego willen we toch in de planning houden omdat we dolgraag naar Seaworld willen gaan + we hebben al van verschillende mensen gehoord dat San Diego een leuke en mooie stad is.
De trip van LA naar SF via de Coastal Highway is nu opgedeeld in ongeveer drie gelijke stukken. Ik heb Kingman genomen als tussenstop tussen Grand Canyon en Palm Springs omdat dat ongeveer in het midden ligt van de trip.
Dit lijkt me een meer uitgebalanceerd programma te zijn.
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen
Groeten
Viper
Bedankt voor de reactie. Aan de hand van je opmerkingen heb ik een alternatief reisschema opgemaakt en dat voorgelegd aan men medereisgenoten. Ze gingen het bekijken maar ik heb wel de indruk dat het beter is dan daarvoor.
13/09 Brussel -> New York
14/09 New York
15/09 New York
16/09 New York
17/09 New York
18/09 New York -> San Francisco
19/09 San Francisco
20/09 San Francisco
21/09 SFO -> Yosemity (314 km)
22/09 Yosemity
23/09 Yosemity -> Mono Lake (65 km)
24/09 Death Valley -> Las Vegas (234 km)
25/09 Las Vegas
26/09 Las Vegas
27/09 Las Vegas -> Zion (273 km)
28/09 Zion -> Bryce (124 km)
29/09 Bryce -> Page (240 km)
30/09 Page
01/10 Page -> Grand Canyon (220 Km)
02/10 Grand Canyon -> Kingman (277 Km)
03/10 Kingman -> Palm Springs (385 Km)
04/10 Palm Springs -> San Diego (incl. dag Seaworld) (200 km)
05/10 San Diego -> LA (200 km)
06/10 LA (Universal Studio’s)
07/10 LA
08/10 LA -> Pismo Beach (Coastal Highway) (295 km)
09/10 Pismo Beach -> Monterey (Coastal Highway) (237 km)
10/10 Monterey -> San Francisco (Coastal Highway) (193 km)
11/10 San Francisco -> Brussel
Dus een extra dag Yosemity en een extra dag in Page (wat meer tijd om alles te zien). Met als gevolg een dag minder in LA en een dag minder in San Diego. San Diego willen we toch in de planning houden omdat we dolgraag naar Seaworld willen gaan + we hebben al van verschillende mensen gehoord dat San Diego een leuke en mooie stad is.
De trip van LA naar SF via de Coastal Highway is nu opgedeeld in ongeveer drie gelijke stukken. Ik heb Kingman genomen als tussenstop tussen Grand Canyon en Palm Springs omdat dat ongeveer in het midden ligt van de trip.
Dit lijkt me een meer uitgebalanceerd programma te zijn.
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen
Groeten
Viper
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Voor Zion heb je heel weinig tijd en voor eigenlijk Page ook. Wat wil je daar juist gaan doen ?
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Je zou natuurlijk een dag minder Las Vegas kunnen doen en een dag meer Zion.....
Je kan ook in een dag van GC naar Palm Springs of in een dag van Kingman naar San Diego. Moeilijke keuzes allemaal
Je kan ook in een dag van GC naar Palm Springs of in een dag van Kingman naar San Diego. Moeilijke keuzes allemaal

Hey Kurt10,
De bedoeling is om op 27/09 heel vroeg te vertrekken in Las Vegas zodat we op een deftig uur aankomen in Zion. Op 28/09 is het de bedoeling om heel de dag in Zion te blijven en zo laat mogelijk naar Bryce door te rijden. Dat geeft ons bijna 2 volle dagen Zion. Lijkt ons voldoende om een goed beeld van het park te krijgen.
Wat Page betreft, 30/09 -> zeker antilope canyon, lake powell en horseshoe bend. Indien mogelijk op 01/10 doorrijden naar Valley of the Gods en Monument Valley (gewoon doorrijden om het eens gezien te hebben) en daarna naar Grand Canyon.
Groeten
Viper
De bedoeling is om op 27/09 heel vroeg te vertrekken in Las Vegas zodat we op een deftig uur aankomen in Zion. Op 28/09 is het de bedoeling om heel de dag in Zion te blijven en zo laat mogelijk naar Bryce door te rijden. Dat geeft ons bijna 2 volle dagen Zion. Lijkt ons voldoende om een goed beeld van het park te krijgen.
Wat Page betreft, 30/09 -> zeker antilope canyon, lake powell en horseshoe bend. Indien mogelijk op 01/10 doorrijden naar Valley of the Gods en Monument Valley (gewoon doorrijden om het eens gezien te hebben) en daarna naar Grand Canyon.
Groeten
Viper
Hey Yeehaw,
Zoals in mijn vorig bericht gezegd hebben we bijna 2 volle dagen Zion, ik was in de veronderstelling dat dat je een goed beeld van het park geeft. Het is natuurlijk een moeilijke balanceeroefening tussen zo veel mogelijk zien en zo veel mogelijk grondig zien
Als mijn idee over 2 dagen Zion fout is corrigeer me dan maar hoor
Palm Springs is een moeilijke. We horen van verschillende mensen dat we daar zeker een dag moeten spenderen terwijl anderen zeggen dat het niet de moeite is en dat we Palm Springs moeten overslaan. Hier zijn we nog niet 100% uit wat we gaan doen.
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken en de constructieve opmerkingen
Groeten
Viper
Zoals in mijn vorig bericht gezegd hebben we bijna 2 volle dagen Zion, ik was in de veronderstelling dat dat je een goed beeld van het park geeft. Het is natuurlijk een moeilijke balanceeroefening tussen zo veel mogelijk zien en zo veel mogelijk grondig zien

Palm Springs is een moeilijke. We horen van verschillende mensen dat we daar zeker een dag moeten spenderen terwijl anderen zeggen dat het niet de moeite is en dat we Palm Springs moeten overslaan. Hier zijn we nog niet 100% uit wat we gaan doen.
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken en de constructieve opmerkingen
Groeten
Viper
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
28/09 : Als je zo lang mogelijk in Zion blijft heb je wel tijd voor een leuke hike. Ik heb zelf Observation Point gedaan en deze vind ik een aanrader met een fantastische beloning ( uitzicht ) op het einde.
29/09 : Heb je de hele voormiddag en een groot deel van de namiddag voor Bryce wat wel volstaat.
30/09 : Heb je de hele dag voor Page , hier kan je eventueel een boottocht op Lake Powell naar de Rainbow Bridge doen , deze heb ik eind mei gedaan en vond ik één van de hoogtepunten van de reis. Antilope Canyon heb ik niet gedaan maar schijnt wel een aanrader te zijn. Ik denk als je alles goed plant dat je deze ook nog wel kan doen.
01/10 : Hier kan je wanneer je naar Monument Valley vertrekt , Horseshoe Bend meepakken dit ligt nagenoeg op de weg en neemt ongeveer 45 minuten in beslag.
Palm Springs heb ik gebruikt als overnachtingsplaats tussen Flagstaff en LA. Het was er toen eind mei verschrikkelijk warm en het was wel lekker om na een rijdag ( we hebben toen wat plaatsen op de Route 66 bezocht ) 's avonds nog enkele uurtjes aan het zwembad te liggen.
29/09 : Heb je de hele voormiddag en een groot deel van de namiddag voor Bryce wat wel volstaat.
30/09 : Heb je de hele dag voor Page , hier kan je eventueel een boottocht op Lake Powell naar de Rainbow Bridge doen , deze heb ik eind mei gedaan en vond ik één van de hoogtepunten van de reis. Antilope Canyon heb ik niet gedaan maar schijnt wel een aanrader te zijn. Ik denk als je alles goed plant dat je deze ook nog wel kan doen.
01/10 : Hier kan je wanneer je naar Monument Valley vertrekt , Horseshoe Bend meepakken dit ligt nagenoeg op de weg en neemt ongeveer 45 minuten in beslag.
Palm Springs heb ik gebruikt als overnachtingsplaats tussen Flagstaff en LA. Het was er toen eind mei verschrikkelijk warm en het was wel lekker om na een rijdag ( we hebben toen wat plaatsen op de Route 66 bezocht ) 's avonds nog enkele uurtjes aan het zwembad te liggen.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat het begin oktober heel lekker is qua weer in palm springs. Je kunt er oa de aerial tramway doen. Aan de andere kant zou je ook van Kingman naar San Diego kunnen rijden, zodat je 4/10 een hele dag in San Diego hebt te besteden.
Aerial Tramway is aan te bevelen, vooral 's middags. Wij hebben weken in PS doorgebracht relaxen, golfen, daytrips etc en october is perfect daarvoor. Rijd niet tussen Zion en Bryce in het donker, je mist niet alleen de scenery maar je loopt ook de kans op een aanrijding met wildlife. San Diego is een heerlijke stad maar wij geven niets om zoiets als seaworld of dierentuinen. Dan gaan we wel naar Harderwijk of Artis.
Uitgezonderd van het uitstapje naar San Diego is je route precies hetzelfde als onze reis van sept / okt 2012.
Jullie blijven echter veel langer in steden, waar wij meer "wandeldagen" hadden in de parken.
Jullie blijven echter veel langer in steden, waar wij meer "wandeldagen" hadden in de parken.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Nog een vraagje over een hotel in Los Angeles. Momenteel hebben we nog geen idee welk hotel we daar moeten nemen. Ik ben nu na wat zoeken op een paar websites terechtgekomen op de site van 'America's best value inn'. Ik zie dat ze een hotel hebben op South Alvarado Street vlakbij het Dodger stadium. Zijn er hier mensen die reeds in dit hotel hebben gelogeerd of in deze buurt? Was dat te doen? Kon je 'savonds nog buitenkomen?
Ik lees toch regelmatig dat je Downtown (waar dit hotel zich situeert) moet oppassen. Ik heb wel al goede revieuws gelezen van hun hotel in hollywood. Maar het hotel waar ik over spreekt ligt toch wat centraler.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Met vriendelijke groeten
Viper
Ik lees toch regelmatig dat je Downtown (waar dit hotel zich situeert) moet oppassen. Ik heb wel al goede revieuws gelezen van hun hotel in hollywood. Maar het hotel waar ik over spreekt ligt toch wat centraler.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Met vriendelijke groeten
Viper
Wij (vrouwen, onder de 25), in mei 2012.
We vonden het een prima motel (prijs/kwaliteitverhouding). We werden vriendelijk geholpen (early check-in, late check-out), kamers waren schoon, bedden prima, AC werkte
. Het is een beetje een latino buurt, rondom het motel zijn een aantal restaurants (ook een Subway/Starbucks). We zijn 's avonds nog naar een wedstrijd van de Dodgers geweest, naar het stadium gelopen en laat weer terug, moet zeggen dat ik me niet onveilig heb gevoeld.
De "andere" kant op (naar beneden vanaf het motel) hebben we ook lopend gedaan, toen het begon te schemeren (op zoek naar het politiebureau) en dat vond ik geen fijne buurt. Gelukkig was er ook niets te beleven en was het dus maar eenmalig.
Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat er geen zwembad aanwezig is (wat soms met de temperatuur wel prettig was).

We vonden het een prima motel (prijs/kwaliteitverhouding). We werden vriendelijk geholpen (early check-in, late check-out), kamers waren schoon, bedden prima, AC werkte

De "andere" kant op (naar beneden vanaf het motel) hebben we ook lopend gedaan, toen het begon te schemeren (op zoek naar het politiebureau) en dat vond ik geen fijne buurt. Gelukkig was er ook niets te beleven en was het dus maar eenmalig.
Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat er geen zwembad aanwezig is (wat soms met de temperatuur wel prettig was).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik noem dat een (krappe) middag en een ochtend, geen 2 volle dagen.Viper schreef: Zoals in mijn vorig bericht gezegd hebben we bijna 2 volle dagen Zion, ik was in de veronderstelling dat dat je een goed beeld van het park geeft. Het is natuurlijk een moeilijke balanceeroefening tussen zo veel mogelijk zien en zo veel mogelijk grondig zienAls mijn idee over 2 dagen Zion fout is corrigeer me dan maar hoor
![]()

Kijk eens hoe wij dat in 2011 deden, met 2 nachten Zion. Denk er aan dat het erg vroeg donker is en dat je niet in het donker naar Bryce wilt rijden. Op weg van Zion naar Bryce zou ik de Canyon Overlook Trail meenemen - zie weer mijn reisverslag.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3643 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-