Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis GDONK: Denver - Los Angeles 24 Dagen
Reis GDONK: Denver - Los Angeles 24 Dagen
Hallo forumleden,
Ik ben al een paar weken veelvuldig te vinden op dit fantastische forum. Ik heb al veel tips gelezen en ben ook zelf aan de slag gegaan.
Mijn vriendin en ik hebben al vliegtickets geboekt (Lufthansa): 2-6 van Amsterdam naar Denver, 25-6 terug vanaf Los Angeles. We gaan daar een auto huren. Las Vegas, maar 1 nacht is een bewuste keuze, want dat trekt me eigenlijk niet zo, maar ik wil het natuurlijk wel een keer gezien hebben. Verder lijken me wandelingen in de parken heel erg mooi, maar vraag ik me af of we na 8 dagen Canyon er niet snel genoeg van hebben.
Kortom, ik ben nog volop aan het puzzelen aan ons reisschema. Dit is het tot nu toe:
1 Amsterdam - Houston - Denver
2 Denver - Arches
3 Arches - Page
4 Page - Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon - Bryce Canyon
7 Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas - Sequoia
12 Sequoia / Kings Canyon - Yosemite
13 Yosemite (in het park)
14 Yosemite (in het park) - San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco - Carmel/Monterey
17 Carmel Monterey
18 Carmel/Monterey - Anaheim
19 Anaheim
20 Anaheim - San Diego
21 San Diego
22 San Diego - Los Angeles
23 Los Angeles
24 Los Angeles - Chicago
Kunnen jullie hier eens op schieten om te kijken of dit haalbaar is? Ik schat dat dit wel weer heel erg: wil je de hele vakantie in de auto zitten is. Ik heb nl. wel al gezien dat er een paar reisdagen achtermekaar inzitten, maar er is gewoon teveel te zien.
Misschien moeten we San Diego wel opofferen, of de dag in Anaheim/Disney? Alvast hartelijk dank!
Ik ben al een paar weken veelvuldig te vinden op dit fantastische forum. Ik heb al veel tips gelezen en ben ook zelf aan de slag gegaan.
Mijn vriendin en ik hebben al vliegtickets geboekt (Lufthansa): 2-6 van Amsterdam naar Denver, 25-6 terug vanaf Los Angeles. We gaan daar een auto huren. Las Vegas, maar 1 nacht is een bewuste keuze, want dat trekt me eigenlijk niet zo, maar ik wil het natuurlijk wel een keer gezien hebben. Verder lijken me wandelingen in de parken heel erg mooi, maar vraag ik me af of we na 8 dagen Canyon er niet snel genoeg van hebben.
Kortom, ik ben nog volop aan het puzzelen aan ons reisschema. Dit is het tot nu toe:
2 Denver - Arches
3 Arches - Page
4 Page - Grand Canyon
5 Grand Canyon
7 Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas - Sequoia
13 Yosemite (in het park)
15 San Francisco
16 San Francisco - Carmel/Monterey
17 Carmel Monterey
18 Carmel/Monterey - Anaheim
19 Anaheim
20 Anaheim - San Diego
21 San Diego
22 San Diego - Los Angeles
23 Los Angeles
24 Los Angeles - Chicago
Kunnen jullie hier eens op schieten om te kijken of dit haalbaar is? Ik schat dat dit wel weer heel erg: wil je de hele vakantie in de auto zitten is. Ik heb nl. wel al gezien dat er een paar reisdagen achtermekaar inzitten, maar er is gewoon teveel te zien.
Misschien moeten we San Diego wel opofferen, of de dag in Anaheim/Disney? Alvast hartelijk dank!
Re: Reis GDONK: Denver - Los Angeles 24 Dagen
Ik ben bij dag 3 al afgehaakt.
Kijk, voordat je een schema maakt, eerst eens wat er eigenlijk allemaal te zien en te doen is in de parken die je aandoet.
Kies dan de dingen uit die je wil gaan doen (en die zijn voor iedereen persoonlijk) en hou daar dan ook tijd voor beschikbaar.
Gebruik voor je planning o.a. onderstaande links.
Nationale parken: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Andere bezienswaardigheden: http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html
Nog meer nationale parkeninfo: (zoek een park en klik dan op "plan your visit" ) http://www.nps.gov/findapark/index.htm

Kijk, voordat je een schema maakt, eerst eens wat er eigenlijk allemaal te zien en te doen is in de parken die je aandoet.
Kies dan de dingen uit die je wil gaan doen (en die zijn voor iedereen persoonlijk) en hou daar dan ook tijd voor beschikbaar.
Gebruik voor je planning o.a. onderstaande links.
Nationale parken: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Andere bezienswaardigheden: http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html
Nog meer nationale parkeninfo: (zoek een park en klik dan op "plan your visit" ) http://www.nps.gov/findapark/index.htm
- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Van Denver naar LA in 23 dagen is idd wel heel erg veel. Maar je tickets zijn geboekt dus concentreer je op wat je echt wil zien.
Ik zou iig de trip van LA naar San Diego en terug eruit halen, dan scheelt alweer in tijd. Ook sla je veel moois over.
Kijk ook eens naar de route van Arches naar Bryce via Capitol Reef...
Kijk eens in google maps hoe lang je er over doet om van A naar B te rijden (miles zeggen soms te weinig, op sommige wegen kun je niet echt doorrijden).
Rondom Arches verblijven mensen meestal 2 dagen. Vervolgens rij je midden op de dag door Monument Valley om in Page aan te komen. MV is juist aan het eind van de dag op zn mooist.
Als je zo weinig tijd hebt, dan zou ik voor de Grand Canyon en Bryce geen hele dag plannen.
Dus zoals Cees als zei; duik nog eens de boeken in en bekijk vooral ook planningen van anderen.
Keuzes, keuzes, keuzes!
Zoals
Ik zou iig de trip van LA naar San Diego en terug eruit halen, dan scheelt alweer in tijd. Ook sla je veel moois over.
Kijk ook eens naar de route van Arches naar Bryce via Capitol Reef...
Kijk eens in google maps hoe lang je er over doet om van A naar B te rijden (miles zeggen soms te weinig, op sommige wegen kun je niet echt doorrijden).
Rondom Arches verblijven mensen meestal 2 dagen. Vervolgens rij je midden op de dag door Monument Valley om in Page aan te komen. MV is juist aan het eind van de dag op zn mooist.
Als je zo weinig tijd hebt, dan zou ik voor de Grand Canyon en Bryce geen hele dag plannen.
Dus zoals Cees als zei; duik nog eens de boeken in en bekijk vooral ook planningen van anderen.
Keuzes, keuzes, keuzes!
Zoals
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Naar Arches is zonder een stop al dik 5.5u rijden. De dag erna van Arches naar Page is ook zonder stops bij MV al ongeveer 5u rijden. Wil je ook op je gemak nog iets bekijken?? Je vraagt je af of je er na 8 dagen canyon niet snel genoeg van hebt, nou...in het begin heb je gewoon al te weinig tijd.2 Denver - Arches
3 Arches - Page
Dan...
Rij vanuit Moab de 163 naar Monument Valley en de 160/89/64 naar de Grand Canyon, rij daarna de 89 terug naar Page en zo via Bryce naar Zion.4 Page - Grand Canyon
5 Grand Canyon
7 Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion
11 Las Vegas - Sequoia
De snelste route, zonder stops is al dik 7.5u rijden. Via Death Valley is het met de highlights daar al een complete dagtocht voor je in Sequoia aankomt. De volgende dag zou je best via de generals highway naar Yosemite kunnen rijden, maar het geeft je heel weinig tijd in het park zelf. Voor Kings Canyon heb je dat geenszins.
Het stuk Yosemite - SF en de volle dag SF en evt de dag erna nog een groot deel voor je naar Carmel Monterey rijdt heb je in principe genoeg tijd

Maar de volle dag Carmel/Monterey begrijp ik dan weer niet zo goed?
Daarna weer zo'n Monsterrit van Monterey naar LA??? Dat moet je echt in 2-en hakken hoor. Ook eerst Anaheim, daarna San Diego en dan terug naar LA zou je gewoon LA-Anaheim-San Diego kunnen doen en dan de dag voor vertrek eindigen in een hotel bij LAX?
Ik zou echt eerst inderdaad je prioriteiten op papier leggen, want met een paar aanpassingen (waar je dingen dus moet laten) komt je reis al veel rustiger over.
Een vraagje tussendoor? Waarom hebben jullie voor tickets naar Denver gekozen, als je daar in buurt helemaal niets gaat bekijken? En de 2e vraag: Vliegen jullie via Chicago terug, of blijven jullie daar ook nog ?
Toch proberen even mee te denken. Misschien is dit iets?
2 Denver - trail ridge road - grand Junction (lange maar mooie rit) ben je een volle dag mee bezig.
3 Grand Junction - capitol reef - torrey
4 Torrey - Bryce Canyon
5 Bryce canyon - Zion
6 Zion
7 Zion - Page
8 Page - Grand Canyon
9 Grand Canyon
10 Grand Canyon - Las Vegas
11 Las Vegas - Lone Pine en als je niet persé veel in death valley wilt doen doorrijden naar Mammoth Lakes
12 Lone Pine/Mammoth Lakes - Tioga Pass - Yosemite
13 Yosemite
15 San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco - Carmel/Monterey (als je hier vroeg uit SF vertrekt kun je de hele dag in en om Monterey doorbrengen)
18 Carmel Monterey - Pismo Beach/Santa Barbara
19 Pismo Beach/Santa Barbara - LA
20 LA - in de avond naar Anaheim
20 Anaheim (disney)
21 Anaheim - San Diego
22 San Diego
23 San Diego - Los Angeles
24 Los Angeles - Chicago
Eventueel kun je dan nog een dag SF minder doen zoals in je oorspronkelijke plan. Die zou je dan bv tussen Page en de GC kunnen inzetten voor Monument Valley of in Las Vegas of Death Valley of in RMNP, zodat je wat rustiger vertrekt.
Wij zijn twee jaar geleden van Denver naar San Francisco gereden en een van de mooiste dingen die wij gezien hebben is Antelope Canyon bij Page. Je gaat er achter op een pickup naartoe onder begeleiding van een paiute indiaan. Het is een heel smalle Canyon met onvoorstelbaar bijzonder licht. Zeer aan te bevelen! Kost je ongeveer een uurtje of drie en is vlakbij Page. Fijne reis, er zijn zoveel mooie dingen te zien!
Bedankt voor alle reacties. Ik ben er weer volop mee aan de slag. Ik ga in ieder geval het eerste stuk rustiger aan doen en ook een stukje van The Rockies meepakken. Minder rijden, meer kijken. San diego kan ik schrappen om daar wat tijd voor te creëren. Als basis pak ik nu de Rocky Mountains to Pacific tour die Tiogatours als voorbeeldreis heeft staan zonder de staart in San Diego.
Ik heb er vandaag maar weer eens flink aan zitten snijden en tot dusver kom ik hierop. Dit lijkt me een haalbaar schema.
2-6. Amsterdam - Denver
3-6. Denver - Estes Park (121)
4-6. Estes Park - Gunnison (399)
5-6. Gunnison - Million Dollar Highway - Mesa Verde (334)
6-6. Mesa Verde NP - Monument Valley (216)
7-6. Monument Valley - Grand Canyon NP (202)
8-6. Grand Canyon NP (0)
9-6. Grand Canyon NP - Page (220)
10-6. Page (0)
11-6. Page - Bryce Canyon NP (244)
12-6. Bryce Canyon NP - Zion NP (127)
13-6. Zion NP (0)
14-6. Zion NP - Las Vegas (273)
15-6. Las Vegas - Lone Pine (359)
16-6. Lone Pine - Yosemite National Park (316)
17-6. Yosemite National Park (0)
18-6. Yosemite National Park - San Francisco (365)
19-6. San Francisco (0)
20-6. San Francisco (0)
21-6. San Francisco - Monterey (190)
22-6. Monterey - Los Angeles (533)
23-6. Los Angeles (0)
24-6. Los Angeles (0)
25-6. Los Angeles - Chicago
26-6. Chicago - Amsterdam
Een alternatief zou zijn:
5-6. Gunnison - Arches NP (387)
6-6. Arches - Capitol Reef NP (230)
7-6. Capitol Reef NP - Bryce Canyon NP (195)
8-6. Bryce Canyon - Zion NP (139)
9-6. Zion NP
10-6. Zion NP - Page (187)
11-6. Page
12-6. Page - Grand Canyon (220)
13-6. Grand Canyon
14-6. Grand Canyon - Las Vegas (445)
Wat zou jullie voorkeur hebben?
Daarna kan ik aan de slag met de overnachtingen en de daginvullingen/routes. Weer een stapje dichterbij. Vooral bij de Canyon's zag ik dat het lastig is om lodges te boeken. Misschien heeft iemand daar nog tips voor?
2-6. Amsterdam - Denver
3-6. Denver - Estes Park (121)
4-6. Estes Park - Gunnison (399)
5-6. Gunnison - Million Dollar Highway - Mesa Verde (334)
6-6. Mesa Verde NP - Monument Valley (216)
7-6. Monument Valley - Grand Canyon NP (202)
8-6. Grand Canyon NP (0)
9-6. Grand Canyon NP - Page (220)
10-6. Page (0)
11-6. Page - Bryce Canyon NP (244)
12-6. Bryce Canyon NP - Zion NP (127)
13-6. Zion NP (0)
14-6. Zion NP - Las Vegas (273)
15-6. Las Vegas - Lone Pine (359)
16-6. Lone Pine - Yosemite National Park (316)
17-6. Yosemite National Park (0)
18-6. Yosemite National Park - San Francisco (365)
19-6. San Francisco (0)
20-6. San Francisco (0)
21-6. San Francisco - Monterey (190)
22-6. Monterey - Los Angeles (533)
23-6. Los Angeles (0)
24-6. Los Angeles (0)
25-6. Los Angeles - Chicago
26-6. Chicago - Amsterdam
Een alternatief zou zijn:
5-6. Gunnison - Arches NP (387)
6-6. Arches - Capitol Reef NP (230)
7-6. Capitol Reef NP - Bryce Canyon NP (195)
8-6. Bryce Canyon - Zion NP (139)
9-6. Zion NP
10-6. Zion NP - Page (187)
11-6. Page
12-6. Page - Grand Canyon (220)
13-6. Grand Canyon
14-6. Grand Canyon - Las Vegas (445)
Wat zou jullie voorkeur hebben?
Daarna kan ik aan de slag met de overnachtingen en de daginvullingen/routes. Weer een stapje dichterbij. Vooral bij de Canyon's zag ik dat het lastig is om lodges te boeken. Misschien heeft iemand daar nog tips voor?
Ziet er al een stuk beter uit.
Een extra overnachting aan de Calfornische kust zou het nog beter maken, maar als geheel is het best goed.
In je alternatieve route is het eerste deel (langs Arches, Canyonlands en Dead Horse Point) te gehaast en dit alternatief heeft dan ook niet mijn voorkeur.
V.w.b. overnachtingsruimte kun je ook kijken in plaatsjes in de nabijheid van nationale parken.
Voor Bryce is dat bv het plaatsje Tropic. Voor Zion Springdale en voor Grand Canyon Tusayan.
Een extra overnachting aan de Calfornische kust zou het nog beter maken, maar als geheel is het best goed.
In je alternatieve route is het eerste deel (langs Arches, Canyonlands en Dead Horse Point) te gehaast en dit alternatief heeft dan ook niet mijn voorkeur.
V.w.b. overnachtingsruimte kun je ook kijken in plaatsjes in de nabijheid van nationale parken.
Voor Bryce is dat bv het plaatsje Tropic. Voor Zion Springdale en voor Grand Canyon Tusayan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de eerste route mooi, maar via Moab is natuurlijk ook prachtig. Als je dat doet moet je daar echter wel meer tijd voor uittrekken. In dat geval zou ik Gunnisson overslaan, en ook RMNP.
Dus zo:
2-6. Amsterdam - Denver
3-6. Denver - Moab(121)
4-6. Moab (399)
5-6. Moab (334)
6-6. Moab - Monument Valley (216)
etc.
Eventueel maak je op 3/6 eerst nog een stop in Grand Junction of al iets eerder.
Voor een verblijf in juni zou je wel meer tijd voor Yosemite uit mogen trekken, de watervallen zijn dan prachtig en normaal gesproken zullen alle wegen dan open zijn en de trails begaanbaar.
Wij gaan een paar weken eerder iets vergelijkbaars doen. Omdat het voor ons niet de eerste keer is doen we niet alle gangbare parken maar misschien heb je toch iets aan onze planning, ook voor onze overnachtingsadressen. Op deze site vind je al onze reisverslagen en de 2013-planning.
Marianne
Dus zo:
2-6. Amsterdam - Denver
3-6. Denver - Moab(121)
4-6. Moab (399)
5-6. Moab (334)
6-6. Moab - Monument Valley (216)
etc.
Eventueel maak je op 3/6 eerst nog een stop in Grand Junction of al iets eerder.
Voor een verblijf in juni zou je wel meer tijd voor Yosemite uit mogen trekken, de watervallen zijn dan prachtig en normaal gesproken zullen alle wegen dan open zijn en de trails begaanbaar.
Wij gaan een paar weken eerder iets vergelijkbaars doen. Omdat het voor ons niet de eerste keer is doen we niet alle gangbare parken maar misschien heb je toch iets aan onze planning, ook voor onze overnachtingsadressen. Op deze site vind je al onze reisverslagen en de 2013-planning.
Marianne
- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik denk dat ik ook voor de 2e optie zou gaan.
En ipv zoals Marianne voorstelt om na Moab richting Monument Valley te gaan, zou je natuurlijk ook richting Capitol Reef kunnen gaan.
Omgeving van Moab zou ik wel 2 dagen (3 nachten) doen.
Schrijf de verschillende routes eens voor jezelf uit, dan kun je zien waar je allemaal tijd voor hebt en bepalen waar je voorkeur naar uit gaat.
Zoals je eerste voorgestelde planning eruit ziet, trek je 'genoeg' tijd uit om ook lekker te wandelen en wat te kunnen kijken en niet alleen te rijden.
Nici
En ipv zoals Marianne voorstelt om na Moab richting Monument Valley te gaan, zou je natuurlijk ook richting Capitol Reef kunnen gaan.
Omgeving van Moab zou ik wel 2 dagen (3 nachten) doen.
Schrijf de verschillende routes eens voor jezelf uit, dan kun je zien waar je allemaal tijd voor hebt en bepalen waar je voorkeur naar uit gaat.
Zoals je eerste voorgestelde planning eruit ziet, trek je 'genoeg' tijd uit om ook lekker te wandelen en wat te kunnen kijken en niet alleen te rijden.
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind je nieuwe eigenlijk planning zeer zeker al 99% beter dan de 1e planning die je hier opschreef. Ik zou ook alleen nog Monterey - LA opdelen in Monterey - (en dan een plaats tussen cambria en santa barbara) en vanuit daar de dag erna naar LA. Waar kun je deze dag vandaan halen? Nou..... De vraag is dan, wat wil je gaan doen bij de Grand Canyon en bij Page? Wil je de Canyon in wandelen, dan zou ik die volle dag GC zeker houden. Wil je alleen de highlights zien dan zou ik de dag erna al naar Page rijden. Bv de dag van Monument Valley alle viewpoints al meenemen. Dan de ochtend erna evt een (heli)vlucht en dan door naar Page waar je horseshoe bend (langs de 89 en de glen canyon dam meeneemt). Dan de rest van de dag bij lake Powell doorbrengen. Dan de ochtend erna om 10.30 de lower antelope canyon doen en dan door naar Bryce Canyon NP.
voor Yosemite altijd nog even een slag om de arm houden mbt de Tioga Pass. In bv 2011 was die nog niet open op jullie doorkomstdag. Maar meestal wel.... Als je zeker weet dat de pas open is zou je evt ook vanuit Las Vegas en wat langere dag door death valley naar Mammoth Lakes of Lee Vining kunnen maken, zodat je de dagen erna een aantal uren meer in het park zelf kunt besteden.
voor Yosemite altijd nog even een slag om de arm houden mbt de Tioga Pass. In bv 2011 was die nog niet open op jullie doorkomstdag. Maar meestal wel.... Als je zeker weet dat de pas open is zou je evt ook vanuit Las Vegas en wat langere dag door death valley naar Mammoth Lakes of Lee Vining kunnen maken, zodat je de dagen erna een aantal uren meer in het park zelf kunt besteden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, LA - Monterey/Monterey - SF is niet handig. Het kan best met 1 tussenstop, maar dan wel iets dichter bij LA.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hij rijdt andersom Marianne he
SF - cambria/Cambria - LA zou overigens wel kunnen, maar als het enigszins kan een overnachting erbij.

SF - cambria/Cambria - LA zou overigens wel kunnen, maar als het enigszins kan een overnachting erbij.
Wederom bedankt voor alle adviezen.
Ik ben vandaag weer aan het puzzelen. Ik ga denk ik toch voor de eerste optie (dus niet over MOAB) om de simpele reden dat we daar gewoon te weinig tijd voor kunnen nemen. Om daar alles op een normaal tempo te kunnen zien ben je als ik de reisverslagen lees een paar dagen kwijt en die gebruik ik toch liever om rustig aan van Denver naar Gunnison te komen in plaats van meteen de eerste dag naar Moab te racen. Ach, dan hebben we een goede reden om een keer terug te gaan.
We hebben denk ik inderdaad genoeg aan een overnachting in Grand Canyon, maar ik twijfel of ik die niet beter in kan zetten in Yosemite aangezien dat me een duidelijk hoogtepunt lijkt. Bijkomend voordeel is dat ik nu een overnachting in Las Vegas heb van donderdag op vrijdag ipv vrijdag op zaterdag. In plaats van Monterey stoppen we denk ik in San Simeon of Cambria zodat de rit tussen San Francisco en Los Angeles beter verdeeld is. De overnachting tussen Las Vegas en Yosemite laat ik gewoon open zodat ik daar nog wat speling heb.
Ik ben vandaag weer aan het puzzelen. Ik ga denk ik toch voor de eerste optie (dus niet over MOAB) om de simpele reden dat we daar gewoon te weinig tijd voor kunnen nemen. Om daar alles op een normaal tempo te kunnen zien ben je als ik de reisverslagen lees een paar dagen kwijt en die gebruik ik toch liever om rustig aan van Denver naar Gunnison te komen in plaats van meteen de eerste dag naar Moab te racen. Ach, dan hebben we een goede reden om een keer terug te gaan.
We hebben denk ik inderdaad genoeg aan een overnachting in Grand Canyon, maar ik twijfel of ik die niet beter in kan zetten in Yosemite aangezien dat me een duidelijk hoogtepunt lijkt. Bijkomend voordeel is dat ik nu een overnachting in Las Vegas heb van donderdag op vrijdag ipv vrijdag op zaterdag. In plaats van Monterey stoppen we denk ik in San Simeon of Cambria zodat de rit tussen San Francisco en Los Angeles beter verdeeld is. De overnachting tussen Las Vegas en Yosemite laat ik gewoon open zodat ik daar nog wat speling heb.
Hallo
Je wilt van Estes Park naar Gunnison, afstand 399 km (Estes Park - Denver - Gunnison zie Google maps). Ik neem aan dat je via RMNP wilt gaan maar dan is de afstand ongeveer 460 km. Reistijd ideaal al 6 uur zonder stops. Zonder, er is zoveel te zien onderweg in RMNP maar ook de route via Granby. Geen echt alternatief is vanaf Granby een stuk I70 nemen want dan komen er veel kilometers en tijd bij. Ik zou hier persoonlijk een nachtje tussen plakken in Granby (of omgeving bijv Winter Park). Dan heb je alle tijd voor RMNP maar ook nog wel een pittige maar mooie reisdag daarna naar Gunnison. Als de rest van het schema hiermee de mist in gaat zou ik (persoonlijk) RMNP voor een volgende keer laten.
Succes
Aad
Je wilt van Estes Park naar Gunnison, afstand 399 km (Estes Park - Denver - Gunnison zie Google maps). Ik neem aan dat je via RMNP wilt gaan maar dan is de afstand ongeveer 460 km. Reistijd ideaal al 6 uur zonder stops. Zonder, er is zoveel te zien onderweg in RMNP maar ook de route via Granby. Geen echt alternatief is vanaf Granby een stuk I70 nemen want dan komen er veel kilometers en tijd bij. Ik zou hier persoonlijk een nachtje tussen plakken in Granby (of omgeving bijv Winter Park). Dan heb je alle tijd voor RMNP maar ook nog wel een pittige maar mooie reisdag daarna naar Gunnison. Als de rest van het schema hiermee de mist in gaat zou ik (persoonlijk) RMNP voor een volgende keer laten.
Succes
Aad
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6545 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa