Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis oliver: reisplanning Phoenix-LA in 26 dagen
Reis oliver: reisplanning Phoenix-LA in 26 dagen
Hallo mensen,
Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Oliver, 29 jaar en ik lees al een tijdje mee op dit forum.
Wij ( 5 vrienden (eind 20 begin 30), bestaande uit 2 stelletjes en een vrijgezel) zijn van plan om volgend jaar september (2013) een reis door het zuid-westen en californie te maken. Dit wordt onze eerste Amerika reis. Het is natuurlijk nog erg ver weg, maar we hebben deze voorlopige planning gemaakt:
dag 1: Aankomst in Phoenix
dag 2: Phoenix - Sedona (Sedona schijnt de moeite waard te zijn?)
dag 3: Sedona - Grand Canyon Village (via Flagstaff, is dit de moeite waard om te stoppen?) (vroeg vertrekken en dus vroeg aankomen)
dag 4: Grand Canyon
dag 5: Grand Canyon (teveel?)
dag 6: Grand Canyon - Bryce Canyon NP (ja, dit is ver rijden, dus een volledig reisdag, maar na 3 dagen rust niet heel erg. Is dit te doen? )
dag 7: Bryce Canyon NP
dag 8: Bryce - Zion
dag 9: Zion
dag 10: Zion (teveel?)
dag 11: Zion - Las Vegas (vroeg vertrekken en dus vroeg aankomen)
dag 12: Las Vegas
dag 13: Las Vegas - Death Valley
dag 14: Death Valley - Yosemite NP
dag 15: Yosemity NP
dag 16: Yosemity NP
dag 17: Yosemity NP - San Francisco
dag 18: San Fransisco
dag 19: San Fransisco
dag 20: San Fransisco
dag 21 - 23: San Fransisco - LA via kustroute (Highway 1), tussenstops nog niet bekend, tips?
dag 24: LA (Universal studios)
dag 25: LA - naar huis
We willen de reis uitvoeren met een huurauto.
Vragen met betrekking tot de planning:
Blijven we hiermee te lang in parken hangen? We twijfelen of we Bryce en Zion beide willen doen. Monument valley en Moab hebben we er uit gelaten omdat we niet uitkwamen met het aantal dagen (26 is max). Wellicht dat we sommige parken een dag er uit kunnen halen en dit toch mee kunnen pikken? We willen in ieder geval niet te gehaast reizen.
Is grand Canyon - Bryce in een dag te reizen? Wellicht een tussenstop in Page?
We hebben bewust 3 vole dagen in San Francisco gekozen, op aanraden van vrienden. LA bewust minder tijd gekozen. De aankomst dag in LA willen we wat standaard toeristische dingen bekijken, dag erna Universal studios, is dit een goed idee?
3 dagen voor de kustroute SF - LA, is dit tijd genoeg om rustig aan te doen? We willen hier een beetje relaxen en genieten van de kust.
Algemene vragen:
We willen eigenlijk niet alles van tevoren vast leggen qua overnachtingen (alleen de grote steden). De parken willen we camperen indien mogelijk. Mochten we dan een dag eerder door willlen, of langer willen blijven, dan kan dit. Is het in September noodzakelijk om campingplaatsen in de nationale parken toch al van tevoren te reserveren?
Ikzelf ben wel een actief type, dus wil behalve wandelen/hiken ook wel eens iets sportiefs doen (raften, canyoning mountainbike enz...). Tips om dit te doen op deze route?
Alle tips zijn welkom!
Groeten
Oliver
Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Oliver, 29 jaar en ik lees al een tijdje mee op dit forum.
Wij ( 5 vrienden (eind 20 begin 30), bestaande uit 2 stelletjes en een vrijgezel) zijn van plan om volgend jaar september (2013) een reis door het zuid-westen en californie te maken. Dit wordt onze eerste Amerika reis. Het is natuurlijk nog erg ver weg, maar we hebben deze voorlopige planning gemaakt:
dag 1: Aankomst in Phoenix
dag 2: Phoenix - Sedona (Sedona schijnt de moeite waard te zijn?)
dag 3: Sedona - Grand Canyon Village (via Flagstaff, is dit de moeite waard om te stoppen?) (vroeg vertrekken en dus vroeg aankomen)
dag 5: Grand Canyon (teveel?)
dag 6: Grand Canyon - Bryce Canyon NP (ja, dit is ver rijden, dus een volledig reisdag, maar na 3 dagen rust niet heel erg. Is dit te doen? )
dag 10: Zion (teveel?)
dag 11: Zion - Las Vegas (vroeg vertrekken en dus vroeg aankomen)
dag 13: Las Vegas - Death Valley
dag 14: Death Valley - Yosemite NP
dag 21 - 23: San Fransisco - LA via kustroute (Highway 1), tussenstops nog niet bekend, tips?
We willen de reis uitvoeren met een huurauto.
Vragen met betrekking tot de planning:
Blijven we hiermee te lang in parken hangen? We twijfelen of we Bryce en Zion beide willen doen. Monument valley en Moab hebben we er uit gelaten omdat we niet uitkwamen met het aantal dagen (26 is max). Wellicht dat we sommige parken een dag er uit kunnen halen en dit toch mee kunnen pikken? We willen in ieder geval niet te gehaast reizen.
Is grand Canyon - Bryce in een dag te reizen? Wellicht een tussenstop in Page?
We hebben bewust 3 vole dagen in San Francisco gekozen, op aanraden van vrienden. LA bewust minder tijd gekozen. De aankomst dag in LA willen we wat standaard toeristische dingen bekijken, dag erna Universal studios, is dit een goed idee?
3 dagen voor de kustroute SF - LA, is dit tijd genoeg om rustig aan te doen? We willen hier een beetje relaxen en genieten van de kust.
Algemene vragen:
We willen eigenlijk niet alles van tevoren vast leggen qua overnachtingen (alleen de grote steden). De parken willen we camperen indien mogelijk. Mochten we dan een dag eerder door willlen, of langer willen blijven, dan kan dit. Is het in September noodzakelijk om campingplaatsen in de nationale parken toch al van tevoren te reserveren?
Ikzelf ben wel een actief type, dus wil behalve wandelen/hiken ook wel eens iets sportiefs doen (raften, canyoning mountainbike enz...). Tips om dit te doen op deze route?
Alle tips zijn welkom!
Groeten
Oliver
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis oliver: reisplanning Phoenix-LA in 26 dagen
Ik vind dit er best goed uitzien. Je neemt de tijd om iets te zien. Bryce en Zion zijn 2, naar mijn mening, totaal verschillende National Parcs, en ik vind beiden heel mooi met een kleine voorkeur voor Zion.
De rit van GC naar Bryce kost je ongeveer 5 uur. Vertrek dan vroeg in de ochtend en stop vlak voor Page nog even aan de Horseshoebend aan de 89 en pik dan ook nog even de Antelope Upper of Lower canyon mee.
Alvast veel voorpret toegewenst,
Frans
De rit van GC naar Bryce kost je ongeveer 5 uur. Vertrek dan vroeg in de ochtend en stop vlak voor Page nog even aan de Horseshoebend aan de 89 en pik dan ook nog even de Antelope Upper of Lower canyon mee.
Alvast veel voorpret toegewenst,
Frans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twee volle dagn GC is best mooi, maar het zou ook met een dag minder kunnen. Veel mensen houden het zelfs bij slechts één overnachting. Willen jullie naar beneden wandelen? Kijk dan alvast naar de mogelijkheden om te kunnen overnachten in de Phantom ranch. Is jaren van te voren volgeboekt. Als je het bij 1 dag/2 nachten houdt zou je de laatste nacht kunnen gebruiken voor een overnachting in Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon dam).
Bryce en zion absoluut allebei doen. Alweer afhankelijk van wat jullie willen doen zouden beide parken met een dag minder kunnen. Tussen Death Valley en Yosemite zou ik wel een extra nacht plannen, het is een behoorlijke afstand en er is veel te zien onderweg.
Drie dagen SF is mooi, maar ik denk dat je in 2 dagen ook al heel veel kunt zien. Maar een week kan ook natuurlijk.
Raften in september is niet zo interessant denk ik. Je kunt varen op de Colorado vanaf Page naar Lee's Ferry. Kijk eens op http://www.nps.gov/zion (via plan your visit/things to do) voor activiteiten in Zion. Als je daar de Narrows helemaal gaat lopen, of gaat canyoneering etc, dan is een extra dag Zion wel aan te raden. Angel's Landing of Observatin Point zijn ook mogelijkheden.
Marianne
Bryce en zion absoluut allebei doen. Alweer afhankelijk van wat jullie willen doen zouden beide parken met een dag minder kunnen. Tussen Death Valley en Yosemite zou ik wel een extra nacht plannen, het is een behoorlijke afstand en er is veel te zien onderweg.
Drie dagen SF is mooi, maar ik denk dat je in 2 dagen ook al heel veel kunt zien. Maar een week kan ook natuurlijk.
Raften in september is niet zo interessant denk ik. Je kunt varen op de Colorado vanaf Page naar Lee's Ferry. Kijk eens op http://www.nps.gov/zion (via plan your visit/things to do) voor activiteiten in Zion. Als je daar de Narrows helemaal gaat lopen, of gaat canyoneering etc, dan is een extra dag Zion wel aan te raden. Angel's Landing of Observatin Point zijn ook mogelijkheden.
Marianne
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bryce en Zion zijn, zoals hier al gezegd, twee totaal verschillende parken. Zeker beide meenemen!oliver schreef:Blijven we hiermee te lang in parken hangen? We twijfelen of we Bryce en Zion beide willen doen. Monument valley en Moab hebben we er uit gelaten omdat we niet uitkwamen met het aantal dagen (26 is max). Wellicht dat we sommige parken een dag er uit kunnen halen en dit toch mee kunnen pikken? We willen in ieder geval niet te gehaast reizen.

Je zou eventueel wel Monument Valley kunnen meenemen hoor. Een mogelijkheid is Grand Canyon - Monument Valley / Monument Valley - Page / Page - Bryce. Maar dan moet je wel ergens nog 2 nachten van afhalen. Je zou hiervoor een nacht bij GC kunnen laten vallen. Eventueel dan ook die tweede nacht Bryce? Bryce - Zion is niet zo ver rijden, dus kan je die morgen nog tijd in Bryce besteden.
Zion vinden wij een heel tof park, daar kan je met gemak 2 volle dagen aan spenderen.

Ik zou wel zeker zoals Marianne zegt een nacht extra inplannen tussen Death Valley en Yosemite.
En euh, maar 1 dag in Vegas?

Ik vind het in ieder geval een leuke route. Misschien nog wat finetunen hier en daar.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Definieer goed idee. 2 dagen LA is prima, meer kan heel erg goed, en dan hoef je je niet te vervelen, maar 2 dagen is prima.oliver schreef:We hebben bewust 3 vole dagen in San Francisco gekozen, op aanraden van vrienden. LA bewust minder tijd gekozen. De aankomst dag in LA willen we wat standaard toeristische dingen bekijken, dag erna Universal studios, is dit een goed idee?
3 dagen kustroute is zeer prima. Ik zou zelfs twee weken kunnen doen, afhankelijk van je voorkeuren. Als stops zou ik dan nemen Monterey (of Carmel) en in Monterey het Aquarium bekijken. De dag erna door naar San Simeon, hier de Elephant Seals bekijken en eventueel Hearst Castle. Lunchen in Cambria, daarna door naar Morro bay of Pismo Beach, en dan de dag erna door naar LA, met een tussenstop in Solvang. Ik ben geen Santa Barbara fan dus dat sla ik zelf altijd over.
Bedankt voor de tips!
Waar zouden we dan het beste kunnen overnachten tussen Death Valley en Yosemite? We hadden sowieso al een overnachting gepland in de buurt van death valley. Maar dus een nacht extra is geen overbodige luxe? Dan moeten we alleen even kijken waar we die dag vanaf halen...Yosemite? Of zijn hier 3 dagen aan te raden?
Voor wat betreft sedona op dag 2: Ik zie niet veel mensen hier heen gaan, is dit wel de moeite waard? De lonely planet stelt dit op de 2e plaats van de highlights in de southwest. Vandaar dat we hier een overnachting gepland hebben. Anders zouden we in een keer door rijden naar GC.
En qua reserveringen in de parken? Is het aan te raden om in alle parken (GC, Bryce, Zion, Yosemite) te camperen? Zijn er wel overal campings met goede voorzieningen (douchen, toiletten enz...)?, dit vinden de vrouwen nogal belangrijk namelijk
. En is het noodzakelijk om in elk park de campings van tevoren te reserveren in September? Een lodge kan natuurlijk ook wel, mocht dit aan te raden zijn ipv een camping.
Groeten,
Oliver
Nou, met goed idee bedoel ik: is het te doen om de standaard toeristische zaken in LA (walk of fame, stukje Hollywood enz...)in een halve dag te zien, zodat we de 2e dag naar Universal Studios kunnen gaan. Ik heb van veel mensen vernomen dat dit toch wel de moeite waard is. We zullen hoogstwaarschijnlijk de laatste dag ook pas in de avond naar huis vertrekken, dus hebben dan ook nog wel de tijd om de stad te bekijken. Hiernaast hebben we ook nog de aankomstdag in LA natuurlijk.Hockey schreef:Definieer goed idee. 2 dagen LA is prima, meer kan heel erg goed, en dan hoef je je niet te vervelen, maar 2 dagen is prima.oliver schreef:We hebben bewust 3 vole dagen in San Francisco gekozen, op aanraden van vrienden. LA bewust minder tijd gekozen. De aankomst dag in LA willen we wat standaard toeristische dingen bekijken, dag erna Universal studios, is dit een goed idee?
Dus een dag Page is wel de moeite waard ipv een extra dag GC? Dat is dan inderdaad een optie.Martin & Marianne schreef:Twee volle dagn GC is best mooi, maar het zou ook met een dag minder kunnen. Veel mensen houden het zelfs bij slechts één overnachting. Willen jullie naar beneden wandelen? Kijk dan alvast naar de mogelijkheden om te kunnen overnachten in de Phantom ranch. Is jaren van te voren volgeboekt. Als je het bij 1 dag/2 nachten houdt zou je de laatste nacht kunnen gebruiken voor een overnachting in Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon dam).
Marianne
Waar zouden we dan het beste kunnen overnachten tussen Death Valley en Yosemite? We hadden sowieso al een overnachting gepland in de buurt van death valley. Maar dus een nacht extra is geen overbodige luxe? Dan moeten we alleen even kijken waar we die dag vanaf halen...Yosemite? Of zijn hier 3 dagen aan te raden?
Voor wat betreft sedona op dag 2: Ik zie niet veel mensen hier heen gaan, is dit wel de moeite waard? De lonely planet stelt dit op de 2e plaats van de highlights in de southwest. Vandaar dat we hier een overnachting gepland hebben. Anders zouden we in een keer door rijden naar GC.
En qua reserveringen in de parken? Is het aan te raden om in alle parken (GC, Bryce, Zion, Yosemite) te camperen? Zijn er wel overal campings met goede voorzieningen (douchen, toiletten enz...)?, dit vinden de vrouwen nogal belangrijk namelijk

Groeten,
Oliver
Sedona is zeker de moeite waard. Mooie rode rotsformaties. Prachtig wandelgebied en ik denk (geen ervaring) dat het ook voor mountainbiken een geweldig gebied is: www.mountainbikeheaven.com/. Wij hebben Sedona vorig jaar ook de tweede dag van onze vakantie bezocht (vanuit Phoenix).
Sedona is zeker de moeite waard. Probeer eens een Jeep Tour door de rode rotsen.
Tussen DV en Yosemite zou je kunnen overnachten in bv Mammoth Lakes of Lee Vining.
Met 5 volwassenen en waarschijnlijk ook nog kampeerspullen heb je wel een grote auto nodig. Full size SUV of een Minivan. Zeker ook een overnachting plannen in Page e/o Monument Valley.
Tussen DV en Yosemite zou je kunnen overnachten in bv Mammoth Lakes of Lee Vining.
Met 5 volwassenen en waarschijnlijk ook nog kampeerspullen heb je wel een grote auto nodig. Full size SUV of een Minivan. Zeker ook een overnachting plannen in Page e/o Monument Valley.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor een eerste reis zou ik (en ik zeg dit met grote tegenzin) een dag Grand Canyon laten vallen en een extra dag nemen om Page te bekijken. Page zelf stelt weinig voor, maar er is veel moois te zien in de omgeving.
Hi all,
We zijn inmiddels alweer een paar maanden verder en de reisplanning begint steeds concretere vormen aan te nemen: De tickets zijn geboekt en we vertrekken op 1 september.
De route is hier en daar ook aangepast met tips van jullie....
Vooralsnog:
dag 1 (1-9): Vertrek Amsterdam - Aankomst in Phoenix
dag 2: Phoenix - Sedona
dag 3: Sedona - Grand Canyon Village (via Flagstaff, is dit de moeite waard om te stoppen?)
dag 5: Grand Canyon - page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
dag 6: Page - Bryce Canyon NP
dag 10: Zion- Las Vegas
dag 11: Las Vegas
dag 13: Las Vegas - death valley - mammoth lakes??? Zie vragen onderaan
dag 14: mammoth lakes/lee Vines - Tioga Pass - aankomst Yosemite NP ??? Zie vragen onderaan
dag 26 (26-9): Amsterdam
Ik ben de route langzaam dag voor dag door aan het nemen om te kijken waar we het beste kunnen overnachten en wat acceptabele reisafstanden zijn. De reis is nu gepland met 6 volwassenen (dus zal wel een Van worden ipv SUV).
Waar ik nu vooral nog tegenaan loop:
We willen vooral kamperen in de National parks (Grand Canyon, Bryce, Zion, Yosemity). Echter bij voorkeur moet de camping wel enigzins voorzieningen hebben (douche on site, water en stroom).
Wat ik tot nu toe gelezen heb:
Grand canyon Village: Mather en Desert view? zijn hier douches aanwezig en stroom mogelijk?
Bryce: Ruby's Inn Campground en North Campground: beschikken beide over douches en stoom?
Zion: Watchmen geen douches? Alleen in Springdale? Wellicht hier overnachting in Hurricane/Springdale
Yosemity: Pines campgrounds? Zijn hier douches en stroom aanwezig?
vragen over campgear: is het aan te raden campingspullen te huren? Het initiele plan was om een van de eerste dag dit bij een local winkel te bemachtigen, maar las op de site ook over de mogelijkheid om tenten/campingsuppel te huren.
Overnachting tussen Las Vegas en Yosemity? : Wat is slim hier qua reisafstand?: Death valley en omgeving gedurende de dag en daar overnachten of verder doorrijden die dag richting mammoth lakes/Lee vines en daar overnachten om de volgende dag sneller in Yosemity te zijn? Welke route/bezienswaardigheden zijn een must op deze 2 dagen?
Hopelijk hebben jullie wat tips...
Groetjes,
Oliver
We zijn inmiddels alweer een paar maanden verder en de reisplanning begint steeds concretere vormen aan te nemen: De tickets zijn geboekt en we vertrekken op 1 september.
De route is hier en daar ook aangepast met tips van jullie....
Vooralsnog:
dag 3: Sedona - Grand Canyon Village (via Flagstaff, is dit de moeite waard om te stoppen?)
dag 5: Grand Canyon - page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
dag 13: Las Vegas - death valley - mammoth lakes??? Zie vragen onderaan
dag 14: mammoth lakes/lee Vines - Tioga Pass - aankomst Yosemite NP ??? Zie vragen onderaan
dag 26 (26-9): Amsterdam
Ik ben de route langzaam dag voor dag door aan het nemen om te kijken waar we het beste kunnen overnachten en wat acceptabele reisafstanden zijn. De reis is nu gepland met 6 volwassenen (dus zal wel een Van worden ipv SUV).
Waar ik nu vooral nog tegenaan loop:
We willen vooral kamperen in de National parks (Grand Canyon, Bryce, Zion, Yosemity). Echter bij voorkeur moet de camping wel enigzins voorzieningen hebben (douche on site, water en stroom).
Wat ik tot nu toe gelezen heb:
Grand canyon Village: Mather en Desert view? zijn hier douches aanwezig en stroom mogelijk?
Bryce: Ruby's Inn Campground en North Campground: beschikken beide over douches en stoom?
Zion: Watchmen geen douches? Alleen in Springdale? Wellicht hier overnachting in Hurricane/Springdale
Yosemity: Pines campgrounds? Zijn hier douches en stroom aanwezig?
vragen over campgear: is het aan te raden campingspullen te huren? Het initiele plan was om een van de eerste dag dit bij een local winkel te bemachtigen, maar las op de site ook over de mogelijkheid om tenten/campingsuppel te huren.
Overnachting tussen Las Vegas en Yosemity? : Wat is slim hier qua reisafstand?: Death valley en omgeving gedurende de dag en daar overnachten of verder doorrijden die dag richting mammoth lakes/Lee vines en daar overnachten om de volgende dag sneller in Yosemity te zijn? Welke route/bezienswaardigheden zijn een must op deze 2 dagen?
Hopelijk hebben jullie wat tips...
Groetjes,
Oliver
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Met je kampeervragen kan ik je niet helpen... Maar ivm Las Vegas - Yosemite:
Als je de rit met 1 overnachting wilt doen, is Lone Pine een betere overnachtingsplek dan Mammoth Lakes, denk ik. Je hebt zeker wel tijd dan om dingen in Death Valley te doen. Wij deden dat in 2008 en hebben Badwater, Devils Golfcourse en Zabriskie Point gedaan. We waren toen in de late namiddag in Lone Pine. De volgende dag kan je dan naar Yosemite met zelfs nog een stop voor Mono Lake erbij.
In jouw geval heb je denk ik wel tijd voor 2 overnachtingen: eentje in Death Valley zelf en dan eentje in Mammoth Lake of Lee Vining. Op deze manier kan je iets meer zien van Death Valley, ook de zonsondergang en -opgang.
In de buurt van Lone Pine kan je dan eventueel naar de Alabama Hills. En vergeet dan natuurlijk Mono Lake ook niet. In dit geval heb je ook tijd voor Bodie bijvoorbeeld. Dat hebben wij toen met 1 overnachting laten vallen omdat we liever meer tijd in Yosemite doorbrachten.
Op dit moment heb je 1 overnachting gepland zie ik. Met 2 ga je wel moeten snoeien op een andere plek. Maar je moet best voor jezelf even bekijken wat je het liefste wilt doen. 1 overnachting kan zeker, dan zijn het gewoon dagen waar je iets meer rijdt. De rest van je route is heel mooi en rustig, dus je kan wel wat drukkere dagen aan.
Als je de rit met 1 overnachting wilt doen, is Lone Pine een betere overnachtingsplek dan Mammoth Lakes, denk ik. Je hebt zeker wel tijd dan om dingen in Death Valley te doen. Wij deden dat in 2008 en hebben Badwater, Devils Golfcourse en Zabriskie Point gedaan. We waren toen in de late namiddag in Lone Pine. De volgende dag kan je dan naar Yosemite met zelfs nog een stop voor Mono Lake erbij.
In jouw geval heb je denk ik wel tijd voor 2 overnachtingen: eentje in Death Valley zelf en dan eentje in Mammoth Lake of Lee Vining. Op deze manier kan je iets meer zien van Death Valley, ook de zonsondergang en -opgang.

Op dit moment heb je 1 overnachting gepland zie ik. Met 2 ga je wel moeten snoeien op een andere plek. Maar je moet best voor jezelf even bekijken wat je het liefste wilt doen. 1 overnachting kan zeker, dan zijn het gewoon dagen waar je iets meer rijdt. De rest van je route is heel mooi en rustig, dus je kan wel wat drukkere dagen aan.

Onze reisverslagen:
Flagstaff heeft het mooie museum of Northern Az and Lowells Observatory. Ook gaat R66 dwars door Flag en je vindt Walnut Canyon net ten oosten van Flagstaff. Velen blijven slechts een nacht bij Bryce of zelfs bij GC. Tussen SF en LA zou ik gaan overnachten in Monterey of Carmel en in Cambria, Morro Bay of Pismo Beach.
Er is heel wat te doen en te zien op de route van Las vegas naar Yosemite:
http://www.tripadvisor.com/Travel-g2892 ... .Park.html
Yeehaw
Er is heel wat te doen en te zien op de route van Las vegas naar Yosemite:
http://www.tripadvisor.com/Travel-g2892 ... .Park.html
Yeehaw
Hi all!!
Over een week is het zover en zitten we in het vliegtuig!
Met hulp van dit forum hebben we een mooie route kunnen uitstippelen:
dag 3: Sedona - Grand Canyon Village
dag 5: Grand Canyon - page
dag 13: Las Vegas - Lone Pine
dag 14: Lone Pine - Mammoth lakes (Extra overnachting om rustig aan te doen, de ochtend erna Tioga pass)
dag 15: Yosemity NP (overnachting El Portal)
dag 16: Yosemity NP (overnachting El Portal)
dag 17: El Portal - San Francisco
dag 21: San Fransisco - Monterey
dag 22: Monterey - Cambria
dag 23: Cambria - Santa Barbara
Dag 24: Santa Barbara - LA (maar een nacht, we moesten keuzes maken)
Ik volg het nieuws uiteraard ook en zie dat er nogal een behoorlijke brand woedt nabij Yosemite...
Momenteel is er volgens mij nog geen probleem om de valley via de 120 te bereiken vanuit het oosten en wij zijn er ook pas over 3 weken...
Mocht Yosemity echter niet bereikbaar zijn, wat heb ik dan voor alternatieven vanaf dag 14? Ik wil een beetje voorbereid zijn zou dit nodig blijken...
Ik heb dan zon drie dagen tussen Lone Pine en San Fransisco hoe vul ik deze op als ik de 120 en Yosemity moet vermijden?
Vanuit Lone Pine naar Bakersfield - Sequioa NP? - Fresno? - San Fransisco? Ik kan niet de hele route om gaan gooien (teveel geboekt etc met 6 man), dus zal toch in San Fransisco moeten uitkomen.
Wellicht dat we een dag eerder is SF kunnen aankomen er dit in 2 dagen kunnen doen...tegen de tijd dat we uit Las Vegas vertrekken zullen we moeten weten wat te doen..
Misschien een beetje voorbarig, maar je weet het maar nooit...Iemand tips?
Groetjes,
Oliver
Over een week is het zover en zitten we in het vliegtuig!
Met hulp van dit forum hebben we een mooie route kunnen uitstippelen:
dag 3: Sedona - Grand Canyon Village
dag 5: Grand Canyon - page
dag 13: Las Vegas - Lone Pine
dag 14: Lone Pine - Mammoth lakes (Extra overnachting om rustig aan te doen, de ochtend erna Tioga pass)
dag 15: Yosemity NP (overnachting El Portal)
dag 16: Yosemity NP (overnachting El Portal)
dag 17: El Portal - San Francisco
dag 21: San Fransisco - Monterey
dag 22: Monterey - Cambria
dag 23: Cambria - Santa Barbara
Dag 24: Santa Barbara - LA (maar een nacht, we moesten keuzes maken)
Ik volg het nieuws uiteraard ook en zie dat er nogal een behoorlijke brand woedt nabij Yosemite...
Momenteel is er volgens mij nog geen probleem om de valley via de 120 te bereiken vanuit het oosten en wij zijn er ook pas over 3 weken...
Mocht Yosemity echter niet bereikbaar zijn, wat heb ik dan voor alternatieven vanaf dag 14? Ik wil een beetje voorbereid zijn zou dit nodig blijken...
Ik heb dan zon drie dagen tussen Lone Pine en San Fransisco hoe vul ik deze op als ik de 120 en Yosemity moet vermijden?
Vanuit Lone Pine naar Bakersfield - Sequioa NP? - Fresno? - San Fransisco? Ik kan niet de hele route om gaan gooien (teveel geboekt etc met 6 man), dus zal toch in San Fransisco moeten uitkomen.
Wellicht dat we een dag eerder is SF kunnen aankomen er dit in 2 dagen kunnen doen...tegen de tijd dat we uit Las Vegas vertrekken zullen we moeten weten wat te doen..
Misschien een beetje voorbarig, maar je weet het maar nooit...Iemand tips?
Groetjes,
Oliver
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou niet in zowel Lone Pine als Mammoth Lakes overnachten, dat is nog geen 2 uur rijden. Overnacht dan in DV, dat zie je dat met het mooiste licht, en niet op het heetst van de dag. Tenzij je bijvoorbeeld een bezoek wilt brengen aan het Ancient Bristlecone Pine Forest, of nog naar Bodie wilt. In dat laatste geval kun je beter in Lee Vining of Bridgeport overnachten. Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor dat stuk.
Mocht je de 120 niet meer kunnen rijden dan is de Sonora Pass een mogelijkheid, zie ook daarvoor ons 2013-verslag.
Als een groot deel van Yosemite onder de brand/rook te lijden heeft zou je ook onderlangs kunnen gaan rijden, via Bakersfield, en dan een bezoek brengen aan Sequoia/Kings Canyon.
Wat is er met de kampeerplannen gebeurd?
Marianne
Mocht je de 120 niet meer kunnen rijden dan is de Sonora Pass een mogelijkheid, zie ook daarvoor ons 2013-verslag.
Als een groot deel van Yosemite onder de brand/rook te lijden heeft zou je ook onderlangs kunnen gaan rijden, via Bakersfield, en dan een bezoek brengen aan Sequoia/Kings Canyon.
Wat is er met de kampeerplannen gebeurd?
Marianne
Ow de kampeerplannen zijn er nog steeds, alleen niet in Yosemity. Er zijn een paar medereisgenoten die een hantavirus-fobie hebben
.
Kamperen in Grand Canyon, Bryce en Zion staat nog steeds op de planning...
Die overnachting in Mammoth Lakes had er volgens mij ook mee te maken dat we die eerste dag Yosemity geen overnachting meer kregen voor 6 man in El Portal.
Toe hebben we besloten om gewoon rustig op ons gemak ook in Mammoth Lakes te overnachten en die dag wellicht ook Bodie mee te pakken.
Groetjes,
Oliver

Kamperen in Grand Canyon, Bryce en Zion staat nog steeds op de planning...
Die overnachting in Mammoth Lakes had er volgens mij ook mee te maken dat we die eerste dag Yosemity geen overnachting meer kregen voor 6 man in El Portal.
Toe hebben we besloten om gewoon rustig op ons gemak ook in Mammoth Lakes te overnachten en die dag wellicht ook Bodie mee te pakken.
Groetjes,
Oliver
Denk niet dat je over 3 weken nog problemen zult hebben maar er kunnen natuurlijk altijd nieuwe branden ontstaan . Je zal je in de eastern sierra niet vervelen. Ideaal voor wandelingen. Bv een dagtrip naar Devils Postpile, Bristlecones, Mono Lake, Laws museum, Lake Tahoe etc. Over een tijdje gaan wij misschien ook weer naar Yosemite maar reserveren niets. Geen probleem om naar Mariposa of Oakhurst te rijden voor ons.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1529 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties