Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eten in Yosemite?
Eten in Yosemite?
Dag,
Begin september kampeer ik met mijn vriendin 3 dagen in Yosemite (Crane flat campground).
Wij vroeg ons af hoe we dit met eten moeten regelen.
Wordt er aangeraden om al het eten en drinken buiten het park te kopen? (hoe zit dit met houdbaarheid van bijv. vlees/brood en past dat allemaal wel in die bearboxes?)
Of zijn er ook genoeg winkels om spullen te kopen?
Groet en alvast bedankt,
Rogier
Begin september kampeer ik met mijn vriendin 3 dagen in Yosemite (Crane flat campground).
Wij vroeg ons af hoe we dit met eten moeten regelen.
Wordt er aangeraden om al het eten en drinken buiten het park te kopen? (hoe zit dit met houdbaarheid van bijv. vlees/brood en past dat allemaal wel in die bearboxes?)
Of zijn er ook genoeg winkels om spullen te kopen?
Groet en alvast bedankt,
Rogier
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Eten in Yosemite?
Je kunt vrijwel alles in het park zelf kopen. Het zal er wellicht duurder zijn dan buiten het park, maar zelf let ik daar nooit zo op.
In Yosemite Village zit een behoorlijk ruime supermarkt, en in Curry Village een wat kleinere variant. Ook bij Housekeeping Camp kun je de nodige levenmiddelen en kampeerspullen kopen (vergelijkbaar met een campingwinkel).
Er past aardig wat in de bearboxes, zeker een ruime koelbox (ijs is in het park te krijgen) en dan heb je ook nog ruimte voor andere spullen zoals brood, toilettassen etc. (In ons 2006-verslag staat een foto van een bearbox, zie bij 12 augustus, laatste foto, links op de foto.)
Zie voor alle winkels, restaurants en andere voorzieningen http://www.yosemitepark.com onder PLAN.
Marianne
In Yosemite Village zit een behoorlijk ruime supermarkt, en in Curry Village een wat kleinere variant. Ook bij Housekeeping Camp kun je de nodige levenmiddelen en kampeerspullen kopen (vergelijkbaar met een campingwinkel).
Er past aardig wat in de bearboxes, zeker een ruime koelbox (ijs is in het park te krijgen) en dan heb je ook nog ruimte voor andere spullen zoals brood, toilettassen etc. (In ons 2006-verslag staat een foto van een bearbox, zie bij 12 augustus, laatste foto, links op de foto.)
Zie voor alle winkels, restaurants en andere voorzieningen http://www.yosemitepark.com onder PLAN.
Marianne
Vorige maand stonden wij ook op Crane Flat. Je kunt daar boodschapen doen bij het benzinestation vlakbij de camping. De bearbox is behoorlijk groot, maar je zit natuurlijk wel met bederfelijke spullen. Wij hadden een camper met een koelkast: dan heb je dat probleem niet.
Mag een NIET gebruikte koelbox in de wagen blijven staan? Ben van plan om op de weg naar Yos 2 piepschuim koelboxen te kopen, maar deze pas te gebruiken 3 dagen later op weg naar Bishop en DV en de rest van onze trip.
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beren herkennen een koelbox, dus je zult ze uit het zicht moeten zetten. Als ze niet ruiken zal er dan niets aan de hand zijn denk ik. Overnacht je in het park? Het zal toch ook niet veel moeite zijn om ze in de bearbox of in je kamer te zeten, of koop ze pas als je het park verlaat. Even uit nieuwsgierigheid; waarom 2 koelboxen en waarom van piepschuim?
Marianne
Marianne
Wij overnachten in Curry Village. Ik heb op uw foto's gezien naar de bearboxen, maar het is niet echt duidelijk voor mij of daar een koelbox in kan. Ik wist ook niet dat je voedsel mee in de tent mag nemen. 2 koelboxen is volgens mij handiger om voedsel en drinken apart koel te houden. Waarom piepschuim? We gebruiken ze enkel daar ter plaatse, mogen dus na onze reis op de vuilhoop.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je had niet aangegeven dat je in een tent zat. Als je een kamer hebt kun je je spullen mee naar binnen nemen, bij een tent is dat niet het geval. Zoals ik hierboven ook al had geschreven is een bearbox (eigenlijk vanzelfsprekend) groot genoeg voor een flinke koelbox. Twee kan natuurlijk ook, wij hadden alles altijd in een grote koelbox. Volgens mij is een gewone koelbox niet veel duurder dan een van piepschuim maar wel veel steviger en lekvrij.
Het is altijd wel jammer om ze - goedkoop of niet - te moeten dumpen. Wij hebben die van ons vaak meegenomen, als extra bagage, met de nodige (kampeer)spullen er in, maar dat is tegenwoordig met de beperkte bagagehoeveelheden niet meer zo aantrekkelijk.
Marianne
Het is altijd wel jammer om ze - goedkoop of niet - te moeten dumpen. Wij hebben die van ons vaak meegenomen, als extra bagage, met de nodige (kampeer)spullen er in, maar dat is tegenwoordig met de beperkte bagagehoeveelheden niet meer zo aantrekkelijk.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
ha,
Eten is voldoende te krijgen in Yosemite. Marianne gaf dat al aan. En een koelbox past makkelijk in de bearlocker. Twee ook wel. Maar waarom je twee piepschuimen koelboxen wilt snap ik niet zo goed. Eten en drinken apart, maar waarom? Ach, da's ook wel weer
Antwoord op je vraag: er is voldoende eten te kopen en er is voldoende ruimte om het op te bergen in een bearlocker. Ook ergens eten is nog een mogelijkheid. Geen haut cuisine bij de camping (met name Curry Village dan), maar wel goed eetbaar.
Eten is voldoende te krijgen in Yosemite. Marianne gaf dat al aan. En een koelbox past makkelijk in de bearlocker. Twee ook wel. Maar waarom je twee piepschuimen koelboxen wilt snap ik niet zo goed. Eten en drinken apart, maar waarom? Ach, da's ook wel weer

Antwoord op je vraag: er is voldoende eten te kopen en er is voldoende ruimte om het op te bergen in een bearlocker. Ook ergens eten is nog een mogelijkheid. Geen haut cuisine bij de camping (met name Curry Village dan), maar wel goed eetbaar.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Wij vonden dat buffet in Curry Village nog best OK, eigenlijk. Veel keus voor weinig geld!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ja, dat klopt wel. Maar geen hoogstaande keuken. Een goeie hap voor niet teveel geld. Niks mis mee. Ik vond het alleen druk en de eetzaal was niet helemaal schoon te houden. Ze deden wel hun best, maar er was niet tegenop te poetsen leek het wel.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Ik zal even mijn "coolbox" verhaal verduidelijken. We reizen van SF naar Yos zo naar DV, en van daaruit verder. Het is de bedoeling om de koelbox te beginnen gebruiken vanaf dat we vanuit Yos onze reis verder zetten (toch nog een dikke 3 weken). Ik wil de koelbox(en)Laura&Edwin schreef:ha,
Eten is voldoende te krijgen in Yosemite. Marianne gaf dat al aan. En een koelbox past makkelijk in de bearlocker. Twee ook wel. Maar waarom je twee piepschuimen koelboxen wilt snap ik niet zo goed. Eten en drinken apart, maar waarom? Ach, da's ook wel weer![]()
Hoi,
Hoe zit het eigenlijk met eten en drinken in een rugzak meenemen tijdens je wandeling?
Groetjes Margot
Hoe zit het eigenlijk met eten en drinken in een rugzak meenemen tijdens je wandeling?
Groetjes Margot
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt vrijwel overal koelboxen kopen, ook in bijvoorbeeld Yosemite, en bij benzinepompen, etc. Ik zou hem meteen kopen, want in Yosemite zul je hem ook wel willen gebruiken lijkt me.
Tijdens wandelingen kun je je eten en drinken gewoon in je rugzak meenemen.
Marianne
Tijdens wandelingen kun je je eten en drinken gewoon in je rugzak meenemen.
Marianne
.Helga-tij schreef:Vorige maand stonden wij ook op Crane Flat. Je kunt daar boodschapen doen bij het benzinestation vlakbij de camping. De bearbox is behoorlijk groot, maar je zit natuurlijk wel met bederfelijke spullen. Wij hadden een camper met een koelkast: dan heb je dat probleem niet.
Misschien onnozele vraag maar je eten, toiletspullen etc in een camper, moet dat ook in de bearbox , of alles wat niet in de koelkast/vriezer zit?
Die bearbox/kist staat tenslote ook op de RV plekken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook hier is de NPS-site weer een goede hulp, zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/bears.htm.
Daar staat onder meer:
Food lockers are available at every campsite, Housekeeping unit, and Curry Village tent cabin.
Food may be stored out of sight in hard-sided trailers and RVs, as long as windows, doors, and vents are closed when you're not there. Food may not be stored in pop-up or tent trailers, or other soft-sided campers
Marianne
Daar staat onder meer:
Food lockers are available at every campsite, Housekeeping unit, and Curry Village tent cabin.
Food may be stored out of sight in hard-sided trailers and RVs, as long as windows, doors, and vents are closed when you're not there. Food may not be stored in pop-up or tent trailers, or other soft-sided campers
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3580 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-