Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Nici »

Bedankt voor de tip Martin!
Wij willen voor een ticket meedoen voor eind juni en/of begin juli, dus nog even wachten met inschrijven, maar na 2 keer buiten de boot gevallen te zijn (2010 en 2012), ga ik jou tip zeker in mijn achterhoofd houden voor als het niet lukt.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat de niet geclaimde permit weer vrijkomen op de 15de van de maand is al veel langer bekend staat trouwens ook op de BLMsite in de permitvoorwaarden.
Dat de site de drukte niet aankan ben in op 1 februari ook achtergekomen, ben toen anderhalf uur bezig geweest om op de site te komen voor Coyote Buttes South permits voor mei, dat is toen trowuens wel gelukt dus gaan wij 7 mei CBS en White Pocket bezoeken.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb de 15de januari veel gekeken, maar allicht niet punktlich om 8u, helaas, dat wist ik dus niet.
Ach ja, mijn permits voor CBS zijn inmiddels toegekomen en ben daar ook heel blij mee...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja pünktlich om acht uur - dat zal daar denk ik 12 uur 's middags plaatselijke tijd zijn vermoed ik - komen die permits vrij.

Vervolgens liep dus het reserveringssysteem vast en toen het ruim een uur later weer in beweging kwam zat ik eerlijk gezegd niet meer zo op te letten. Ik zag pas na een tijdje dat één van de schermen was doorgelopen. :roll: Die stond toen op het scherm met het videofilmpje waar je moest aanklikken dat je het filmpje gezien had en aan moest klikken dat je akkoord was met de voorwaarden. Nadat ik dat gedaan kwam ik dus bij een scherm waarop stond dat er geen permits voor die datum meer beschikbaar waren. Ik vermoed dat je anders bij een scherm komt waarop je je creditcard gegevens kan invullen. Dat wil nog niet zeggen dat je de permits dan hebt. Ik las het verslag van iemand die bezig was met het invullen van zijn creditcardgegevens en toen alsnog het scherm kreeg dat er geen permits meer vrij waren. Blijkbaar een kwestie wie het snelste in kan vullen :hiding:

Mede gezien de ervaringen van Rob - mooi dat het gelukt is - is het niet alleen een kwestie van van geluk hebben maar ook van lange adem.

Martin
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

rob heeft ook permits voor de South regio denk ik, dat is niet zo moeilijk als de North (de wave); je moet wat minder punktlich zijn :lol: anders was ook mij dat nooit gelukt hoor
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat ligt er maar aan voor welke maand je die permits wil hebben voor onze maand (mei) waren de permit voor alle dagen binnen de kortste keren op terwijl er voor de maand maart nu nog permits zijn voor sommigge dagen, zelfs voor februari zijn er nog beschikbaar.
Vandaag zat er trouwens een envelope van UNITED STATES DEPARTMENT OF INTERIOR in de brievenbus met daarin onze permits voor 7 mei, poststempel is van feb 8 2013 heeft er dus 8 dagen over gadaan.
Er zit behalve de permits ook een landkaart bij met een route beschrijving om bij CBS te komen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

die van april waren ook na een paar dagen allemaal weg voor CBS...
mijn permits zitten ook al in mijn road-map te blinken :thumbup: kijk er erg naar uit!
hebben jullie nu ook bij dreamland geboekt? wij gaan 28 april....
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yep, combo met White Pocket
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Helaas,weer niet naar de Wave dit jaar in Juni,of we moeten nog naar de loting in Kanab. :evil:

Albert.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

jammer!!!!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor wie geen permit voor de Wave voor juni heeft gewonnen en er wel een wil, vanavond komen de permits voor juni vrij die om de een of andere reden niet afgenomen zijn. Dit gebeurt altijd exact om 8 uur Nederlandse tijd maar dat zal vanwege verschillen in zomertijd deze maand vermoedelijk om zeven uur zijn. In mei waren er 7 dagen waarbij permits vrij kwamen. Vermoedelijk loopt de site direct vast, :computer: :confused1: maar wie weet kom je er door heen. Vorige maand duurde het een uur voordat de site weer actief werd, waarna binnen no-time de permits weg waren. En kleine kans dus dat het je lukt, maar voor wie het wil proberen succes.

Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor wie snel is. Er zijn tien dagen met plekken in juni .

Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

En allemaal weg!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Om 19.00 uur kwamen er 31 permits vrij verspreid over 10 dagen. In tegenstelling tot vorige maand liep de site niet vast en om 19.04 uur waren ze allemaal weg. Zie hier hoe snel het gaat.

Afbeelding

Martin
NenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door NenE »

Is er nog enige mogelijkheid dat ik voor 1 juni een permit kan bemachtigen of zijn ze nu echt allemaal weg?
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

pff, wij zijn ook niet uitgeloot voor juni. Wat is de kans dat je een permit kunt bemachtigen in Kanab? Staan ze daar in rijtje aan te schuiven? Wanneer opent daar het bureau? Wij verblijven in Page dus even om en weer naar Kanab is niet zo evident. Wel bij Terry Alderman al de White Pocket tour geboekt ter compensatie.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Even lezen op de site, in Kanab is ter plaatse ook een loterij onder alle aanwezigen.
Voor juni is alles nu definitief weg.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb nog een vraagje bij de lottery ter plekke, in kanab dus...
(misschien staat het hier al ergens maar dan heb ik er over gelezen)
-> kunnen mijn man en ik daar gewoon elk voor 2 personen meeloten zodat we ietsie meer kans hebben? Of gaan ze daar heel lastig overdoen als ze merken dat we bij elkaar horen (zo ja dan kunnen we misschien even doen alsof we mekaar niet kennen :lol: of gewoon één keer meeloten)
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ja dat kan als je doet alsof je niet samen bent maar neen, dat doe je niet (is mijn mening).
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als ze merken dat je bij elkaar hoort kunnen ze de permits weigeren/ongeldig verklaren (Staat ook in de regels)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer