Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welk type wagen huren voor ons gezin?
Welk type wagen huren voor ons gezin?
Deze zomer zullen wij (2 volwassenen en 2 tieners) circa 25 dagen rondtoeren in het zuidwesten van de VS. De reis ligt grotendeels vast maar we blijven twijfelen over het type wagen dat we zouden huren. Wij boekten via connections en de momenteel gereserveerde wagen is het type E via AVIS. Men schuift als voorbeeld de Chevrolet Impala naar voor. Onze twijfel zit hem niet zozeer in het aspect comfort in de wagen maar vooral in de bagageruimte. Bieden een type F (intermediate SUV vb Ford Escape) of een type W (standard SUV vb Chevrolet Equinox) naast meer ruimte in de wagen ook veel meer bagageruimte? Iemand ervaring met deze wagens? Alvast bedankt.
Re: Welk type wagen huren voor ons gezin?
Hoe groter hoe beter, dus fullsize SUV of minivan. Daar zal je echter wel voor moeten betalen. 22 jaar geleden ben ik met mijn ouders en broer zo'n reis gaan maken en we hadden een minivan. Meer dan genoeg ruimte voor koffers, handbagage en koelbox.
De auto is in principe jouw thuis voor de 25 dagen, dan ben je het beste af met comfort. Een Impala is vergelijkbaar met een Passat. Prima auto voor dagelijks woon-werk verkeer, maar niet voor 4 man met bagage 25 dagen lang. Een kleine SUV is al beter, maar nog niet goed. Beste blijft eigenlijk de minivan, en daarna de fullszie SUV.
De auto is in principe jouw thuis voor de 25 dagen, dan ben je het beste af met comfort. Een Impala is vergelijkbaar met een Passat. Prima auto voor dagelijks woon-werk verkeer, maar niet voor 4 man met bagage 25 dagen lang. Een kleine SUV is al beter, maar nog niet goed. Beste blijft eigenlijk de minivan, en daarna de fullszie SUV.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hadden geen Fullsize maar een Standard SUV en die vonden wij echt ruim genoeg met twee tieners. Een minivan lijkt mij persoonlijk een beetje overdreven met zijn vieren.
Onze tweede reis hadden we een Nissan X-Terra (volgens mij is dat een midsize SUV?) en die was ook ruim genoeg.
Onze tweede reis hadden we een Nissan X-Terra (volgens mij is dat een midsize SUV?) en die was ook ruim genoeg.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben een aantal keer een minivan gehad. Dat was wel erg fijn, zeker met een grote koelbox erbij. Wij hebben de tweede achterbank ook veel gebruikt. Nu hadden wij ook kampeerspullen bij ons, het hangt er ook van af hoeveel bagage je meeneemt.
Wij hebben eens met z'n vieren een SUV gehad (voor een korte periode) en dat was wat krap. Ik denk dat het een midsize SUV was, hier een foto. Daar had geen koelbox meer bij gekund.
Marianne
Wij hebben eens met z'n vieren een SUV gehad (voor een korte periode) en dat was wat krap. Ik denk dat het een midsize SUV was, hier een foto. Daar had geen koelbox meer bij gekund.
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Het hangt er natuurlijk sterk vanaf hoeveel bagage je meeneemt, dus daar zou ik de grootte van de auto van af laten hangen.
Als je alle vier een grote koffer meehebt neemt dat natuurlijk veel ruimte in en nog meer als je ook nog kampeerspullen meehebt.
Wij nemen nooit enorm veel bagage mee, met zijn vieren maar 3 grote tassen, dus dat neemt weinig ruimte in. De eerste reis hadden wij zelfs een een gewone premium auto met zijn vieren en dat ging ook best, zelfs met een koelbox erbij in de bagageruimte. Hoewel ik de hoge zit van een SUV toch prettiger vind op de lange afstanden.
Als je alle vier een grote koffer meehebt neemt dat natuurlijk veel ruimte in en nog meer als je ook nog kampeerspullen meehebt.
Wij nemen nooit enorm veel bagage mee, met zijn vieren maar 3 grote tassen, dus dat neemt weinig ruimte in. De eerste reis hadden wij zelfs een een gewone premium auto met zijn vieren en dat ging ook best, zelfs met een koelbox erbij in de bagageruimte. Hoewel ik de hoge zit van een SUV toch prettiger vind op de lange afstanden.
Wij zullen 4 grote (sport) tassen meehebben en nog wat handbagage. Harde koffers werd ons afgeraden. Op basis van de reacties tot nu toe lijkt een SUV inderdaad aangewezen boven een gewone wagen. Nu nog kiezen standard of intermediate SUV.
Wie heeft jullie harde koffers afgeraden? Ik reis altijd met een harde koffer en dat is nog nooit een probleem geweest.
Dit werd ons afgeraden door meerdere mensen indien we zouden opteren voor een normale gezinswagen. Indien de harde koffers niet passen in de kofferbak heb je een probleem. Grote reistassen kunnen nog gemanipuleerd worden.
Wij rijden zelf in een Ford Explorer, dat is geloof ik een standard SUV. Daarin kun je best een aantal koffers kwijt. 4 en een koelbox kan misschien wat puzzelen worden (nooit geprobeerd, en je weet nooit welk type auto je nu mee gaat krijgen), maar een paar harde koffers kan prima in een standard SUV. In een maatje kleiner gaat 4 koffers lastig worden denk ik, wij hebben dat wel gedaan met 2 koffers en wat handbagage enzo, dat was plek zat.
Oh, ik bedenk me nu dat wij een Escape gehuurd hadden vanaf het vliegveld toen we in eerste instantie in de VS aankwamen. Toen hadden we volgens mij 3 grote koffers, 2 kleinere trolly's, 2 grote rugzakken een buggy en ik denk nog wel wat. 2 jonge kinderen, dus er kon wat onder hun voeten, maar het pastte in elk geval wel, na wat gepuzzel.
Oh, ik bedenk me nu dat wij een Escape gehuurd hadden vanaf het vliegveld toen we in eerste instantie in de VS aankwamen. Toen hadden we volgens mij 3 grote koffers, 2 kleinere trolly's, 2 grote rugzakken een buggy en ik denk nog wel wat. 2 jonge kinderen, dus er kon wat onder hun voeten, maar het pastte in elk geval wel, na wat gepuzzel.
Terug in Texas!
Ik weet niet of je boeking al helemaal vastligt (als in niet zonde boete kunnen annuleren), maar als dit niet het geval is kun je dichter bij de vertrekdatum ook nog even kijken bij hotwire.com of priceline.com. Waar huren jullie de auto? Als het een plaats zoals las vegas is, daar is het aanbod van huurauto's zo groot dat je daar vaak prima deals kunt vindenolkasemar schreef:Deze zomer zullen wij (2 volwassenen en 2 tieners) circa 25 dagen rondtoeren in het zuidwesten van de VS. De reis ligt grotendeels vast maar we blijven twijfelen over het type wagen dat we zouden huren. Wij boekten via connections en de momenteel gereserveerde wagen is het type E via AVIS. Men schuift als voorbeeld de Chevrolet Impala naar voor. Onze twijfel zit hem niet zozeer in het aspect comfort in de wagen maar vooral in de bagageruimte. Bieden een type F (intermediate SUV vb Ford Escape) of een type W (standard SUV vb Chevrolet Equinox) naast meer ruimte in de wagen ook veel meer bagageruimte? Iemand ervaring met deze wagens? Alvast bedankt.

===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Hou in gedachte dat je in een (midi) suv de hoogte in kan als het eventueel niet goed past. Bij een sedan kan dat niet.
Koop dan wel even een zwart kleedje zodat je e.e.a. een beetje aan het zicht kan onttrekken.
Koop dan wel even een zwart kleedje zodat je e.e.a. een beetje aan het zicht kan onttrekken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je daar precies mee? Een andere auto meekrijgen dan je gereserveerd hebt? Of ter plekke een upgrade vragen?Jrabakker schreef:Waar huren jullie de auto? Als het een plaats zoals las vegas is, daar is het aanbod van huurauto's zo groot dat je daar vaak prima deals kunt vinden
Marianne
Precies, vaak kun je met een beetje onderhandelen er wel een grotere klasse uitslepen, er vanuitgaande dat je een middenmaat (bijvoorbeeld een full size car) hebt geboekt, als je al iets heel specifieks hebt geboekt zoals een convertible wordt het lastiger.Martin & Marianne schreef:Wat bedoel je daar precies mee? Een andere auto meekrijgen dan je gereserveerd hebt? Of ter plekke een upgrade vragen?Jrabakker schreef:Waar huren jullie de auto? Als het een plaats zoals las vegas is, daar is het aanbod van huurauto's zo groot dat je daar vaak prima deals kunt vinden
Marianne
De rental agents aan de balie verdienen meer door upgrades aan de man te brengen, dus als je iets goedkoper reserveert dan wat je uit wilt geven, kun je er vaak best mooie deals uitslepen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Wij gaan ook altijd met 4pers.Maar nemen steeds een minivan en laten de 3ébank naar beneden.
als we de eerste dag naar de supermarkt gaan nemen we genoeg drinken mee, minstens 2 karton van 24 blikjes frisdrank en water.
als je dat allemaal niet in een grote koffer krijgt,dan moet je alle dagen gaan winkelen.
als we de eerste dag naar de supermarkt gaan nemen we genoeg drinken mee, minstens 2 karton van 24 blikjes frisdrank en water.
als je dat allemaal niet in een grote koffer krijgt,dan moet je alle dagen gaan winkelen.
Wij reisden vroeger ook altijd met een grote harde koffer en we hebben het toch wel een paar keer meegemaakt dat die koffer echt een probleem was in huurauto's. Ook als je met een camper reist, kun je hem maar met moeite kwijt (we moesten afgelopen zomer een paar plankjes losschroeven om onze koffer een plek te kunnen geven). Tegenwoordig reizen we met 6 (zachte) trolleys formaat cabin luggage. Veel prettiger: door het formaat zijn ze veel handzamer en je kunt er ook nog lichtelijk mee proppen als het net (niet) past.Hockey schreef:Wie heeft jullie harde koffers afgeraden? Ik reis altijd met een harde koffer en dat is nog nooit een probleem geweest.
Hebben alle SUV's tegenwoordig geen getinte ruiten? Wij rijden in een Toyota Sienna, en daar zie je echt niks liggen als je door de ruiten naar binnen probeert te kijken.eddepet71 schreef:Koop dan wel even een zwart kleedje zodat je e.e.a. een beetje aan het zicht kan onttrekken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Daar kan je doorkijken als de zon in een bepaalde hoek staat.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
dimona schreef:Hebben alle SUV's tegenwoordig geen getinte ruiten? Wij rijden in een Toyota Sienna, en daar zie je echt niks liggen als je door de ruiten naar binnen probeert te kijken.
Ook 's nachts als de auto geparkeerd staat bij bijvoorbeeld een hotel en er schijnt een lantarenpaal op de auto. Dit hebben wij bij meerdere auto's met donker getinte achterramen gehad. Ook wij legden een donkere plaid over de spullen in de achterbak, waardoor de bagage minder makkelijk zichtbaar was.Chi Sin X schreef:Daar kan je doorkijken als de zon in een bepaalde hoek staat.
Wij gaan dit jaar met 4 volwassenen en een kind van 1. Ik ben aan het kijken voor een SUV/4WD maar ik vraag me af of dat genoeg is. We gaan met 4 koffers heen en waarschijnlijk komen we met 6 koffers terug. Daarbij komt nog een buggy.
Ik heb op youtube gezocht naar Ford Escape capacity en daar lijkt t alsof t genoeg is maar ik wil natuurlijk wel zekerheid hebben. Een minivan heb ik ook bekeken maar die zijn stukken duurder en verbruiken ongeveer 1 gallon per 24 miles.
Iemand ervaring??
Ik heb op youtube gezocht naar Ford Escape capacity en daar lijkt t alsof t genoeg is maar ik wil natuurlijk wel zekerheid hebben. Een minivan heb ik ook bekeken maar die zijn stukken duurder en verbruiken ongeveer 1 gallon per 24 miles.
Iemand ervaring??
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Een Ford Escape zal te klein zijn voor jullie.
Als je wil weten hoe groot de Escape is, ga eens kijken bij een Ford verdeler naar de nieuwe Kuga, dat is een exacte copie van de Escape.
Als je wil weten hoe groot de Escape is, ga eens kijken bij een Ford verdeler naar de nieuwe Kuga, dat is een exacte copie van de Escape.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2439 Weergaves
-
Laatste bericht door katrienenluc
-
- 4 Reacties