Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Begin fiancée proces van I-129F naar K1

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Re: Begin fiancée proces van I-129F naar K1

Bericht door Vanka »

@ Ziva: Je hebt helemaal gelijk dat ik er hier ook nog een leuke tijd van moet maken voor ik volgend jaar vertrek. De tijd gaat inderdaad sneller als je jezelf bezig kunt houden en tijd kunt doorbrengen met familie en vrienden.
Het zal ook pas daadwerkelijk tot me doordringen dat ik écht weg ben zodra ik in Colorado woon. Het neemt alleen niet weg dat ik graag de tijd zou willen versnellen, haha! :D

@ amanda001: Ja, ik denk dat het voor allen persoonlijk is hoe ze ons landje vinden. Wij zijn voornamelijk in de Randstad geweest en daar zullen de indrukken misschien ook anders zijn dan wanneer we meer richting het oosten, etc. waren gegaan hier in Nederland. Hij heeft het wel naar z'n zin gehad hier hoor, er waren alleen een hoop dingen die voor hem 'ontbraken' of té anders waren. Het wachten is helaas iets wat er bij hoort, maar ik heb m'n tickets al geboekt voor mijn reis daarheen, dus ik ga van 20 januari t/m 1 februari die kant op. Toch weer iets om naar uit te kijken en aan mijn usaticker te zien zijn het niet eens 3 maanden meer dat ik daar op moet wachten. :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

't Is te hopen dat jij het leven ginder een stuk leuker gaat ervaren dan wat hij in Nederland ervaarde. Want ik vermoed dat jullie het financieel niet breed hebben als je vindt dat pasfoto's al heel duur zijn en je een uur moet wandelen om ergens te geraken:
Vanka schreef: Nu weten de meesten hier wel dat een setje pasfoto's laten maken niet goedkoop is, dus wordt je er niet vrolijk van als je ze nog een keer moet laten maken. [knip]
wat overigens ook alleen maar op afspraak mogelijk was, een stief uurtje lopen bij zijn appartement vandaan.
Dat krijg je als je in 'the middle of nowhere' woont.
Ergens afgelegen wonen is ook niet altijd het makkelijkste als je zelf een job wilt zoeken of iets zinvols wil doen. En qua integratie ben je dan ook wat beperkter.
Heb je al een zicht op wat je wilt/kan gaan doen als je ginder komt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Want ik vermoed dat jullie het financieel niet breed hebben als je vindt dat pasfoto's al heel duur zijn en je een uur moet wandelen om ergens te geraken
Hahaha, dat ik €15 of $20 voor 2 pasfoto's duur vind, staat even helemaal los van of wij het wel of niet breed hebben.
Het is dat je zelf geen pasfoto's kunt/mag maken i.v.m. de officiële afmetingen, achtergrondkleur en gezichtsuitdrukking anders had ik dat liever gedaan.
Punt is dat je een 'normale' foto al gauw voor €0,29 kunt laten afdrukken, dus vind ik het bedrag voor de pasfoto's relatief gezien hoog.
Zou het normaal gesproken zonde van het geld vinden, maar het is nu eenmaal voor een goed doel. :wink:

Ik zou niet willen zeggen dat er helemaal niks in de buurt zit, maar je zou voor de gein de plaats Winter Park eens kunnen googlen.
Het is een wintersportgebied en dus enorm druk in het winterseizoen. In de zomer wordt alles omgetoverd voor 'downhill biking', festivals, etc. en ook dan is het erg druk.
Helaas is er 2 keer per jaar zoiets als 'mud season' waarbij het 'resort' 4 - 6 weken gesloten is.

Cory is head maintenance voor het belangrijkste hotel in de buurt daar, maar dat ligt langs de snelweg, tegenover het resort met alle restaurants, winkels, activiteiten etc.
Nu kun je in de winter en in de zomer 'even naar de overkant' om wat te eten, de hoognodige boodschapjes te doen en je te vermaken, maar het daadwerkelijke dorp is 50 à 60 minuten lopen.
Hij heeft inmiddels een fiets aangeschaft, dus dan ben je er in een half uurtje en dalijk in het winterseizoen (wat volgende maand begint) rijdt de bus van en naar het dorp.

De bedoeling is dat zodra ik daar ben we wel een auto kopen, maar omdat hij op dit moment ook in employee housing woont in zijn eentje, vindt hij het nu de moeite niet om een auto te nemen.
Hij werkt 5 dagen in de week en straks gedurende het seizoen kan het zijn dat dat veranderd naar 6, hij woont aan het hotel en hij hoeft voor de boodschappen niet per se naar de grote supermarkt, omdat hij ook eten bij het restaurant van het hotel kan krijgen. Dat is de reden dat hij het op dit moment meer als een kostenpost zou zien, aangezien hij toch niet veel gebruik zou maken van de auto in zijn eentje.

Als je vanaf Winter Park richting Denver rijdt, rijd je eerst drie kwartier tot een uur in de bergen zonder ook maar iets tegen te komen voor je de highway bereikt.
Als je vanaf Winter Park naar het dorp wilt, zou een auto wel zo snel en makkelijk zijn. Vooral als je de grote (wekelijkse) boodschappen wilt doen is een auto makkelijk, omdat de dichtstbijzijnde Safeway een dorp verderop is.
Dat gezegd hebbende... 'The middle of nowhere' is misschien wat overdreven, maar dat is hoe mijn eerste indruk was. Het is er wel gezellig, maar zeker gedurende 'mud season' lijkt het verlaten.
De bedoeling is dan ook om naar Denver te verhuizen zodra volgend jaar alles rond is met mijn visum, greencard, etc.

Zijn zus is manager bij een Starbucks en heeft al gezegd zodra ik mag beginnen met werken, ik daar voor zo lang kan beginnen.
In de eerste maanden dat ik nog niet mag werken is het de bedoeling dat ik voorlopig zal babysitten op haar zoontje (Cory zijn neefje).
Wat er na de verhuizing zal komen, wacht ik eerlijk gezegd daarna af. Ik ben in ieder geval al verzekerd van een baantje om mee te starten.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Hebben wij weer... :roll:

Cory woont in employee housing van het hotel waar hij werkt. Als adres hebben wij voor onze formulieren dus zijn 'physical address' opgegeven, het adres waar hij daadwerkelijk woont.
Nu is de 'receipt notice' teruggestuurd naar de USCIS, omdat het niet afgeleverd kon worden op zijn adres.

Wij heen en weer mailen met de advocate, omdat Fedex en UPS sowieso wél alles afleveren op dát adres. Misschien iets misgegaan bij de postbode zelf?
Tegelijkertijd maakt het hotel ook gebruik van een PO Box, maar blijkbaar kan het niet nog een keer opgestuurd worden door zomaar even de PO Box toe te voegen.
Nu wordt er gezegd dat we het AR-11 formulier in moeten vullen, omdat het een adreswijziging is.

Na het AR-11 formulier gezien te hebben, zijn we er toch van overtuigd dat dit een formulier is wat een verhuizing aangeeft.
Cory is níét verhuisd, dus dat zou dan verkeerd veranderd worden in ons dossier.
Blijkt alleen dat je niet zomaar een 'mailing address' kan toevoegen/wijzigen. :blink:

Wacht even af wat we nu moeten doen, want het is niet de bedoeling dat als we het AR-11 formulier invullen ze de PO Box dalijk als ons 'physical address' gaan zien aangezien dat onmogelijk is.
Verwarrend! :|
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bij mijn weten is USCIS een van de instanties die niet een P.O. box accepteert voor het bezorgen van documenten enz. Dit om fraude tegen te gaan. (Mail-in rebates aceepteren ook geen P.O.box maar dit terzijde.)
Het simpelst is als Cory naar de lokale UPS store gaat, een kleine mailbox huurt, en dat adres gebruikt - dat is nl. een straat adres.
En dan gewoon de adreswijziging invullen. Het gaat om een adres dat anders is dan wat USCIS on file heeft.
Probeer geen logica te vinden in de regels van USCIS, volg ze gewoon op.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Naja, we begrepen gewoon niet waarom in eerste instantie de post al niet afgeleverd kon worden, omdat het enige adres dat ze hebben het normale straatadres is waar hij nu woont.
Misschien inderdaad gewoon een foutje van de postbode, dus we wachten het heel even af.

Ik denk namelijk dat de dichtstbijzijnde UPS store in Denver is, wat met de auto 2 uur rijden is...
Mocht het nodig zijn, kunnen we dat alsnog regelen. Bedankt voor de tip. =)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dan begreep ik je verkeerd, ik dacht dat hij alleen een POBox had. Maar als hij een straat adres heeft dan hoort USPS daar gewoon te bezorgen.
Je kunt altijd het postkantoor (dichtstbijzijnd) bellen en vragen of er een probleem is. Bv. dat er een algemeen adres is met meerdere namen ?
Ik liet een keer iets opsturen (uit Europa) naar het straatadres van het bedrijf waar mijn man werkte. Dat werd niet bezorgd en teruggestuurd omdat naam (van het bedrijf) en naam van de geadresseerde (Mr. Oor) niet overeenkwamen. Terwijl er gewoon een portier zat met een boekje met alle namen van employees.
Wij hebben waar we nu wonen ook een tijd gehad dat ontstellend veel post of niet bezorgd, of verkeerd bezorgd werd.
Sterkte ! Ook voor Cory !
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Een vriend van me heeft een PO Box en daarom bezorgt de USPS niet meer aan hun huisadres. Misschien is dat voor het hotel ook zo.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

@ Dutchess: Het hotel heeft een 'huisadres' waar gewoonlijk door Fedex en U(S)PS bezorgd wordt. De 'regular mail' daarentegen wordt gewoonlijk naar de PO Box gestuurd.
Het hotel maakt dus eigenlijk gebruik van zowel het huisadres als de PO Box, alleen voor andere soorten post.

@ oortjes: Weet je 100% zeker dat de USCIS de post (o.a. de 'receipt notice' van deze keer) met de USPS bezorgt?
In dat geval moet het inderdaad een foutje geweest zijn en zullen ze het binnenkort toch afleveren.

Ik kreeg namelijk van Cory te horen als er 'regular mail' bezorgd wordt, dus niet door een bepaalde carrier zoals Fedex of U(S)PS, de post van het hotel gewoonlijk wel naar de PO Box moet.
Punt is dat de USCIS dat inderdaad niet doet. Volgens de advocate heeft hij in dit geval ook een uitzondelijk adres wat post bezorgen betreft.
We hopen dat het deze komende weken alsnog bezorgd wordt en anders moeten we inderdaad alsnog een adreswijziging doorgeven, omdat het belangrijk is dat Cory wel een adres heeft waar hij post kan ontvangen.
(Nu is er afgelopen mei met mijn verjaardag ook 'regular mail' aan het hotel bezorgd, terwijl er toen ook een PO Box nummer vergeten was, dus misschien hebben we hier ook geluk mee.)

Ik laat nog even weten hoe 't afloopt met de post. :roll:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Misschien het straatadres van de advocate/advocatenkantoor gebruiken?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

@ Bennogr: De advocate krijgt sowieso een copy van alles wat naar Cory gestuurd wordt, maar ze zei dat het beter is om een werkend adres te hebben voor het geval zij een copy niet ontvangt.
Het scheelt wel dat zij ook alles ontvangt, want als er iets mis loopt kunnen we natuurlijk altijd aan haar vragen iets door te sturen naar ons.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Het is al even geleden dat ik hier wat heb geschreven, maar ik wil toch even een korte update geven.

Wat betreft het adres:
We hebben uiteindelijk - in overleg met de advocate - besloten om het adres van Cory zijn zus te gebruiken.
Hiermee was het probleem omtrent de P.O. box situatie niet opgelost, omdat de USCIS in principe geen P.O. box accepteert.
Helaas was 'the physical address' van het hotel ook geen optie, omdat die per definitie geen post ontvangen tenzij 't van FedEx of UPS is.
Uiteindelijk hebben we de advocate online het adres laten wijzigen in dat van Cory zijn zus, ondanks dat het een P.O. box is.
We wilden zien of dat ze het bij uitzondering toch zouden accepteren en dan liever die P.O. box waar alleen wij en zijn zus toegang toe hebben, dan de P.O. box van het hotel waar in principe iedere medewerker toegang toe heeft zodra zij de post halen. Een geluk dat we van de USCIS een bevestiging hebben gekregen dat het adres veranderd en geaccepteerd is. :thumbup:

Wat betreft mijn V.S. bezoek in januari:
Ik had in eerste instantie een verblijf gepland van 12 dagen, omdat ik twee weken vrij kon krijgen van mijn werk en ik geen onnodige argwaan wilde wekken bij de douane.
We hadden een fijne twee weken in Winter Park gehad en ook nog een aantal dagen in Denver geweest, toen we de huurauto terug moesten brengen bij het vliegveld en ik weer naar huis moest. Ware het niet dat we de avond daarvoor een gesprek hadden gehad, waarin ik duidelijk maakte dat ik eigenlijk nog niet naar huis wilde.
(Tsja... logisch lijkt mij, als je elkaar van de afgelopen 6 maanden maar 4 weken hebt gezien.)

We hebben toen we naar het vliegveld gingen de auto teruggebracht en nagevraagd of ik mijn verlijf eventueel met een week zou kunnen verlengen.
Natuurlijk kon dat - tegen een kleine vergoeding weliswaar - maar ik zou dus een week langer blijven.
We hebben die week geen huurauto meer gehad, maar gelukkig rijden er van/naar het hotel en het dorp bussen gedurende het winterseizoen.
Helaas kwam er aan die week sneller een eind dan gehoopt, want zoals wij zeggen 'times fly when you're having fun'.
Ik moest toch echt terug naar huis...

De shuttle naar het vliegveld kwam mij 's ochtends ophalen en ik heb me tijdens de 2-uur durende rit goed gehouden al zeg ik het zelf.
Uiteindelijk aangekomen netjes ingecheckt, koffer afgegeven en richting mijn gate gegaan.
Toen ik bij mijn gate aankwam kreeg ik helaas een paniekaanval. Ik had echt het gevoel dat ik dit niet nog een keer maanden kon doen.
Naar huis gaan en elkaar niet zien, wachtende op het verlossende woord of het visum goedgekeurd wordt of niet.

Kon ik niet nog een keer mijn verblijf verlengen? Kon ik hier niet gewoon afwachten? Het is tenslotte maar een maand voordat we iets horen als het goed is...
Mijn moeder gebeld, een lang (en duur) gesprek gevoerd over dat ik echt graag rechtsomkeerd zou maken en terug naar Cory zou gaan.
Ik had hem vijf keer geprobeerd te bellen, maar hij nam niet op. Een aantal sms-jes gestuud, maar hij stuurde niks terug. Dat kwam natuurlijk omdat hij aan 't werk was.
Uiteindelijk heb ik aan een medewerkster bij de gate gevraagd of ze het telefoonnummer van het hotel waar hij werkt op kon zoeken, zodat ik dat kon bellen.
Daarna heb ik het hotel gebeld, zijn werktelefoonnummer gekregen en hem nogmaals gebeld. Eindelijk nam hij op.

Ik heb nogmaals een lang (en duur) gesprek gevoerd en als ik zeker wist dat het geen problemen kon opleveren met de visumaanvraag kon ik navragen of ik mijn ticket nogmaals kon verzetten naar een latere datum. Ik zou dit doen naar een datum binnen de 90-dagen periode van het ESTA en navragen aan de advocate.
Het was helaas zondag, ik had haar nummer zo gauw niet bij de hand en dus moest ik het risico maar nemen om mijn ticket te veranderen en haar een dag later te informeren.

Punt was nu dat ik bij mijn gate stond, de mevrouw mij verwees naar 'customer service', terwijl het boarden over 1,5 uur zou beginnen.
Kom ik aan bij 'customer service', zie ik een eindeloos lange rij... Uiteindelijk heb ik ook daadwerkelijk 1,5 uur in de rij gestaan voordat ik aan de beurt was.
De vrouw achter de balie moest alleen navraag doen of ik mijn ticket kon verzetten en ze hebben mijn ESTA nogmaals na moeten kijken.
Gelukkig is ook dat goedgekomen en ben ik op dit moment nog steeds in de V.S. en is mijn terugvlucht 18 april (tenzij ik eerder terug moet i.v.m. het interview voor het visum).

Natuurlijk heb ik de volgende dag nog voor de zekerheid nagevraagd bij de advocate of dit voor problemen kan zorgen, maar volgens haar is alles in orde en is er geen probleem als ik binnen de 90-dagen periode van mijn ESTA blijf. Heb hierna ook meteen mijn collega gebeld om alles uit te leggen en alles te regelen m.b.t. en ik mag wel zeggen dat ik de meest fantastische collega's heb die er bestaan, want niemand heeft er problemen mee en ze wensen mij het allerbeste de komende tijd.

Ik ben zo blij dat ik nu in principe kan afwachten terwijl ik toch bij Cory ben. Dit maakt het wachten toch een stuk draaglijker. :mrgreen:
Oeboemoe
Amerikafan

Bericht door Oeboemoe »

Niet werken al die maanden kost natuurlijk wel een hoop poen lijkt me. Plus dat je vast lasten in NL gewoon doorlopen. :shock:

Maar goed: als je er gelukkig mee bent dan heb je de juiste keuze gemaakt lijkt me. :thumbup:
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Het is drie maanden niet werken, maar ik heb wat betreft kosten etc. alles wel geregeld natuurlijk.
Anders zou dit inderdaad een duur geintje zijn.
Heb er wel over nagedacht en overlegd met de mensen om me heen voor ik daadwerkelijk m'n ticket had veranderd. :wink:
Oeboemoe
Amerikafan

Bericht door Oeboemoe »

Prima. Ik vind het altijd grappig hoe verschillende mensen op hun eigen manier met situaties omgaan.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Het is zover!
We hebben na lang wachten (6 maanden, 3 weken en 3 dagen) eindelijk onze NOA2!!!

"On April 29, 2013, we mailed you a notice that we have approved this I129F PETITION FOR FIANCE(E). Please follow any instructions on the notice. If you move before you receive the notice, call customer service at 1-800-375-5283"

Ik keek iedere dag even naar de status updates op visajourney en naar onze eigen case status (in ieder geval de afgelopen 2 weken toen er weer wat schot in kwam bij het CSC) en vandaag las ik dit nieuws.
Beter kan de dag niet beginnen. :D
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Gefeliciteerd!! Nu zou het zomaar eens veel sneller kunnen gaan. :clap:
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Ik heb vandaag (vrijdag) in de brievenbus gekeken, na het twee dagen niet geleegd te hebben en daar trof ik mijn 'pakket 3' aan.
De brief van het consulaat in Amsterdam, met de bevestiging dat ze onze visa petitie hebben ontvangen en dat ik naar de website moet gaan voor verdere instructies;
het voorbereiden van de laatste documenten om op te sturen, zodat ze daarna mijn interview kunnen plannen.

Helaas had Cory nog geen officiële werkgeversverklaring gekregen (als attachment voor de 'Affidavit of Support') en dus moet ik wat langer op zijn spullen wachten, aangezien hij vandaag voor 10 dagen op vakantie is gegaan.
Dit stond al langer in de planning, maar het komt nu toch even vervelend uit haha.
Merk toch dat nu het einde nadert, ik toch ietwat ongeduldig word. :lol:

Ach, nog even volhouden. Ik kan in ieder geval mijn formulieren alvast voorbereiden en dan hoef ik alleen nog te wachten op zijn spullen zodra hij terug komt van vakantie.
Laat die interviewdatum maar komen! :D
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Gefeliciteerd Vanka! Nu komt het vast ineens dichtbij :)

Klopt het nu dus dat K1-petities niet via het NVC lopen, of lijkt dat maar zo?
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Dat lijkt maar zo. De case wordt wel eerst naar het NVC gestuurd, maar net als velen hebben wij ook geen notice gekregen met dat zij het hebben ontvangen en daarna hebben doorgestuurd.
Denk dat van de NOA2 tot aan deze brief het sneller is gegaan dan we dachten.
Maar goed, zoals ik al zei...
Moet nu even op vriendlief wachten tot hij terug van vakantie is, voor hij de laatste benodigde documenten naar mij op kan sturen.

Ik zal over een week of 3 wel weten wanneer mijn interviewdatum is, dus dan zal ik dat hier ook doorgeven. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer