Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikanen leven korter dan andere westerlingen.

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Amerikanen leven korter dan andere westerlingen.

Bericht door Loek »

vana schreef:
dimona schreef:
Maar weet je zeker dat daar frisdrank in zit? Ik zie om mij heen ook overal mensen met van die joekels van bekers, maar daar zit altijd óf koffie óf water in. En als ik iemand over de vloer krijg en ik vraag wat hij/zij wil drinken, dan is dat 99 van de 100 keer ook water. Kinderfeestje? alle kinderen willen water :thumbup:
In de gevallen die ik gezien heb op tv was het inderdaad frisdrank maar ik geloof direct dat sommige mensen er water in hebben.
Het is ook mogelijk dat er een diet soda in zit. Ook niet gezond natuurlijk, maar in ieder geval geen caloriën.
Bij ons vragen de gasten ook 9 van de 10 keer om water.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wat voor water geven jullie dan? kraan of flesjes?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik drink gewoon kraanwater en heb dat inderdaad ook in voor Nederlandse begrippen grote bakken, want ik drink heel veel water op een dag. Veel mensen hebben ook filters, zoals van Brita. Alleen als ik rondleidingen doe heb ik een flesje mee en vul dat de hele dag door bij de drinkfonteinen waar we langskomen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bij ons thuis krijg je gewoon kraanwater, maar ons water komt van eigen bron dus geen chloorsmaakje. Als je persé wilt kan ik wel een flesje water opscharrelen, maar meestal hoeft men dat niet.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hier net als bij Loek. Dat chloorwater zou ik mijn gasten echt niet durven voorzetten (ook al hebben ze er schijnbaar zelf weinig moeite mee).
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik drink altijd water uit de ijskast, gekoeld en gefilterd. Onze ijskast is aangesloten op het water, en maakt dan ook ijsklontjes met gefilterd water.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

flesjes - poland spring is mijn favoriet. Ik vind het water hier een vieze smaak hebben. Ons putwater is Maine is wel lekker, maar dat komt uit dezelfde bronnen als waar Poland Spring het uittapt :).
Oeboemoe
Amerikafan

Bericht door Oeboemoe »

Mijn favoriete drankje:
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vind ik ook lekker en ik ben geen bierliefhebster ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

yarrah schreef:Dat de amerikaan gemiddeld korter leeft, vind ik niet raar. Het verbaast me steeds weer dat ze nauwelijks de auto uitkomen en eten naar binnenschuiven waar je bang van wordt.
Waarom eten ze niet gezonder en bewegen wat meer is dat echt zo moeilijk?
En gezond leven begint bij jezelf en niet pas als je met 120 kilo naar een huisarts gaat die je moet vertellen dat je toch echt wat aan je eetgedrag moet veranderen en wat meer moet bewegen.

Sorry, maar ik snap het echt niet!!
Ja, ik ben hier pas net, en de 1e Amerikaan die ik zag op het vliegveld in JFK (buiten het personeel in het vliegtuig om, dat zijn namelijk sowieso goed verzorgde mensen), was een hele dikke jonge donkere vrouw (minstens 150 kilo als ik haar zo zag). Dat was letterlijk de 1e die ik zag :P. En geen van de anderen 4 die ons aan het begeleiden waren, waren slank. Allemaal erg dik. De beveiliging / paspoort controle /politie/douane waren wel slank/gezond uitziende mensen.

Wat in Nederland als 'obesitas' wordt gezien, is in de VS waarschijnlijk 'gewoon overgewicht'? :P
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer