Een B1/B2 visum zal ze voorlopig niet meer krijgen om diezelfde reden denk ik.Amsterdammerd schreef:Beste Emmie,
De kunst is nu om een B1/B2 visum te verkrijgen zonder op te geven dat je naar die school gaat. Een andere optie is om een erkende school te vinden en een J1 aan te vragen.
)
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
B2 visum geweigerd, ESTA ook niet mogelijk, wat nu?
Re: B2 visum geweigerd, ESTA ook niet mogelijk, wat nu?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Beste mtl,
Ik denk dat de strijd niet verloren is. Maar zoals ik al eerder zei - het is slechts mijn mening gebaseerd op eigen ervaring.
@Emmie: onder welke sectie ben je geweigerd?
Ik denk dat de strijd niet verloren is. Maar zoals ik al eerder zei - het is slechts mijn mening gebaseerd op eigen ervaring.
@Emmie: onder welke sectie ben je geweigerd?
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb afgelopen maandag een mail gestuurd naar het consulaat om te vragen wat nou precies de status is van mijn visum aanvraag. Of deze geweigerd is, of misschien niet eens in behandeling is genomen. Ik heb hierbij aangegeven dat ik in juni 2 weken naar Amerika wil, als vakantie, en me afvraag of ik dan nog gewoon via het ESTA formulier kan gaan.
Ik neem aan dat als ze hierop reageren, dat ik ook te horen krijg onder welke sectie ik geweigerd ben (áls het geweigerd is)? Wat kan je hier dan uit halen? Of je überhaupt nog met een B1/B2 visum kan reizen?
Bedankt voor de reacties!
Ik neem aan dat als ze hierop reageren, dat ik ook te horen krijg onder welke sectie ik geweigerd ben (áls het geweigerd is)? Wat kan je hier dan uit halen? Of je überhaupt nog met een B1/B2 visum kan reizen?
Bedankt voor de reacties!
-
- Amerika-ontdekker
Beste Emmie,Emmiepemmie schreef:Wat kan je hier dan uit halen? Of je überhaupt nog met een B1/B2 visum kan reizen?
Geval A: Het meest gunstige voor je: Je bent formeel niet afgewezen. Je kunt op ESTA reizen en je hebt, indien je langer dan 90 dagen in de VS wenst te verblijven, de mogelijkheid om clean sheet een B1/B2 visa aan te vragen met in je achterhoofd de getrokken lessen uit je eerdere interview.
Geval B: Je bent formeel afgewezen onder een sectie anders dan 214(b). Dan moeten we per geval (letter) het bekijken wat dit in je situatie betekent.
Geval C: het minst gunstige en doch de meest waarschijnlijke: Je bent afgewezen onder 214(b). Je kunt nooit meer op ESTA reizen. Je hebt dan nog even de tijd om tegen augustus een nieuwe aanvraag te doen. Mocht het je wel lukken om een B1/B2 visa te krijgen dan is deze 10 jaar geldig en bij aankomst in de VS krijg je standaard! 180 dagen verblijf.
Je kunt evt een J1 aanvragen, mits je naar een erkende school gaat.
Ben benieuwd naar de reply van het consulaat.
Gr,
- bedeve
- Amerika-expert
Amsterdammerd schreef: Ik denk dat de strijd niet verloren is. Maar zoals ik al eerder zei - het is slechts mijn mening gebaseerd op eigen ervaring.

Jij bent echt ervaringsdeskundige geworden he'?

Was het een leuk uitje in NY met je fel bevochten visum ?

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
Haha, jaa. Door al die ellende kan ik nu ten minste andere US visitors op weg helpen 
NYC was werkelijk fantastisch, veel indruk op mij achtergelaten. Ben erg blij dat het gelukt is om ernaartoe te gaan. Off the wishlist!
Aantal dingen mbt Immigration Policy schrokken mij tijdens de reis.
Vertrek uit NL: Een US border beambte, samen met een handvol Schiphol beveiligers, controleerde vooraf de vlucht of je alle benodigde visas, estas etc. hebt. Ook kregen we consulaatvragen "Wat ga je doen? Mag ik je terugreisticket zien? Heeft iemand je electronische apparatuur gebruikt? Wat is jullie relatie met elkaar?"
Aankomst - we hebben 1,5 uur in de rij van 200 man moeten wachten. Kregen beiden steeds dezelfde vragen als bij boarding. Desondanks dat ik maar 5 dagen wilde blijven kreeg ik op mijn i94 formulier 6 maanden verblijf
Bij vertrek uit de VS: is er GEEN border control. Het i94 knipsel, welke ik gestempeld kreeg bij binnenkomst, mocht ik aan board bij de KLM stewardessen afgeven! Ik heb dus geen stempel in de paspoort of wat dan ook om te bewijzen dat ik land uit ben. Ik hoop dat ik geen discussie ga krijgen bij volgende entries in de VS.
Dat soort dingen weet je!

NYC was werkelijk fantastisch, veel indruk op mij achtergelaten. Ben erg blij dat het gelukt is om ernaartoe te gaan. Off the wishlist!

Aantal dingen mbt Immigration Policy schrokken mij tijdens de reis.
Vertrek uit NL: Een US border beambte, samen met een handvol Schiphol beveiligers, controleerde vooraf de vlucht of je alle benodigde visas, estas etc. hebt. Ook kregen we consulaatvragen "Wat ga je doen? Mag ik je terugreisticket zien? Heeft iemand je electronische apparatuur gebruikt? Wat is jullie relatie met elkaar?"
Aankomst - we hebben 1,5 uur in de rij van 200 man moeten wachten. Kregen beiden steeds dezelfde vragen als bij boarding. Desondanks dat ik maar 5 dagen wilde blijven kreeg ik op mijn i94 formulier 6 maanden verblijf

Bij vertrek uit de VS: is er GEEN border control. Het i94 knipsel, welke ik gestempeld kreeg bij binnenkomst, mocht ik aan board bij de KLM stewardessen afgeven! Ik heb dus geen stempel in de paspoort of wat dan ook om te bewijzen dat ik land uit ben. Ik hoop dat ik geen discussie ga krijgen bij volgende entries in de VS.
Dat soort dingen weet je!

Jouw paspoort is - net als dat van alle andere reizigers mét of zónder visum - bij het boarden gescand. Daarmee is je vertrek geregistreerd. De I94 zou dat bewijs nog eens moeten versterken, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat daar nog iets mee wordt gedaan, met al die strookjes. Ze vergeten ze bovendien regelmatig uit je paspoort te halen.Amsterdammerd schreef:Het i94 knipsel, welke ik gestempeld kreeg bij binnenkomst, mocht ik bij de KLM stewardessen afgeven! Ik heb dus geen stempel of wat dan ook om te bewijzen dat ik land uit ben. Ik hoop dat ik geen discussie ga krijgen bij volgende entries in de VS.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb zojuist een mail gekregen van het consulaat dat mijn visum inderdaad geweigerd is en dat ik niet meer met ESTA/VWP kan reizen.
Alleen staat er niets in over onder welke sectie dit is, dus deze vraag heb ik zojuist weer teruggestuurd...
Het vervelende aan dit gedoe vind ik nog wel dat je nooit een duidelijk antwoord krijgt. Ik stel mijn vragen heel duidelijk in de de mail, en vervolgens krijg ik (misschien) antwoord op 1 vraag...
Ben weer benieuwd naar hun respons!
Alleen staat er niets in over onder welke sectie dit is, dus deze vraag heb ik zojuist weer teruggestuurd...
Het vervelende aan dit gedoe vind ik nog wel dat je nooit een duidelijk antwoord krijgt. Ik stel mijn vragen heel duidelijk in de de mail, en vervolgens krijg ik (misschien) antwoord op 1 vraag...
Ben weer benieuwd naar hun respons!
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor je update Emmie.
Geval A vervalt helaas. Het is dan een van deze:
http://www.travel.state.gov/visa/frvi/d ... _1361.html
Ik hoop dat een 221(g) is, maar grote kans dat het 214(b) is:
Did not sufficiently demonstrate to the consular officer that you qualify for the non-immigrant visa category you applied for.
Laat ons het weten onder welke sectie is.
Chin-up, het is nog niet voorbij!
Geval A vervalt helaas. Het is dan een van deze:
http://www.travel.state.gov/visa/frvi/d ... _1361.html
Ik hoop dat een 221(g) is, maar grote kans dat het 214(b) is:
Did not sufficiently demonstrate to the consular officer that you qualify for the non-immigrant visa category you applied for.
Laat ons het weten onder welke sectie is.
Chin-up, het is nog niet voorbij!
-
- Amerika-ontdekker
Ik krijg nu terug:
You were informed by the consul when you had your interview at the Consulate.
I take it you understood what he discussed with you.
Daarop heb ik weer gereageerd:
Actually he never told me anything about my visa being denied, so I thought it wasn't considered. He only said it wasn't possible for me to go on a B2 visa.
I didn't got any further information about my status or under what section my visa was denied.
Waarop ik weer een mail terug kreeg van het consulaat:
The consul informed you that you cannot travel to the US on a B1/B2 visa but that you require an F visa.
Please see our website for info and instructions.
You don’t need to make a new appointment. You can come back to the Consulate when/if you have the I-20 form which is necessary to apply for the F-visa.
Dus, ik weet nog steeds niet onder welke sectie dit dan valt. Ik ga me hier morgen weer verder in verdiepen en de website (weer) doorspitten.
Bedankt voor alle reacties!!
You were informed by the consul when you had your interview at the Consulate.
I take it you understood what he discussed with you.
Daarop heb ik weer gereageerd:
Actually he never told me anything about my visa being denied, so I thought it wasn't considered. He only said it wasn't possible for me to go on a B2 visa.
I didn't got any further information about my status or under what section my visa was denied.
Waarop ik weer een mail terug kreeg van het consulaat:
The consul informed you that you cannot travel to the US on a B1/B2 visa but that you require an F visa.
Please see our website for info and instructions.
You don’t need to make a new appointment. You can come back to the Consulate when/if you have the I-20 form which is necessary to apply for the F-visa.
Dus, ik weet nog steeds niet onder welke sectie dit dan valt. Ik ga me hier morgen weer verder in verdiepen en de website (weer) doorspitten.
Bedankt voor alle reacties!!
-
- Amerika-ontdekker
Nou, het ziet er nu "ineens" goed uit. Als je zonder afspraak weer terug mag naar het consulaat is het (in mijn optiek) niet echt slecht gegaan.
Kijk wat de mogelijkheden zijn om aan een F-visa aanvraag te voldoen.
Kijk wat de mogelijkheden zijn om aan een F-visa aanvraag te voldoen.
Hoi! Ik ben Hanne, ik volg momenteel KSO (muziek) en heb ook als grote droom om in NY een cursus muziek (zang) te volgen.
Zou ik mogen vragen naar welke school jij zou gaan ?
Groetjes
Zou ik mogen vragen naar welke school jij zou gaan ?
Groetjes
Wat geven ze toch van die lekker behulpzame antwoorden bij het consulaat 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor een F-1 studentenvisum heb je een school nodig die erkend is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Is er een optie dat je "gewoon" een andere erkende school kan zoeken in NY? Of wil je per se naar die ene? Want een B1/2 zit er precies niet echt in, of toch niet onmiddellijk, als ik het zo lees.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb nu een school gevonden die een programma aanbiedt van september t/m november. Ik kan via de school een I20 formulier aanvragen voor het M1 visum. Ik kan met dat visum ook nog 30 dagen ná het afronden van die 'studie' in Amerika blijven, dus t/m (midden)december als ik dat zou willen. In principe klinkt dit goed. Ik zou zelfs nog in die laatste 30 dagen een aantal lessen kunnen volgen op de andere school?
Hopelijk gaat dit lukken.
Ik ben verder op zoek naar andere scholen waar ik bijvoorbeeld alleen zangles kan volgen, en misschien daarnaast alsnog naar de niet erkende school kan (maar op die school waar ik alleen zangles volg een visum voor aanvragen).
De reden dat ik niet helemaal voor een andere school wil kiezen is het volgende:
Ik ben al vanaf 2010 aan 't zoeken naar scholen omdat ik eerst al misschien in m'n 3e jaar wilde gaan. De meeste scholen in New York zijn óf alleen klassiek óf alleen jazz. Scholen die wel de juiste stijlen voor mij te bieden hebben, zijn weer 20.000/30.000 dollar voor een half jaar studeren. Andere scholen die dan bv én de juiste stijl én niet te duur zijn, bieden geen programma aan voor studenten die een half jaar komen (dan moet je bijvoorbeeld een heel jaar blijven). Zo is er steeds wel íéts...
Hopelijk gaat dit lukken.
Ik ben verder op zoek naar andere scholen waar ik bijvoorbeeld alleen zangles kan volgen, en misschien daarnaast alsnog naar de niet erkende school kan (maar op die school waar ik alleen zangles volg een visum voor aanvragen).
De reden dat ik niet helemaal voor een andere school wil kiezen is het volgende:
Ik ben al vanaf 2010 aan 't zoeken naar scholen omdat ik eerst al misschien in m'n 3e jaar wilde gaan. De meeste scholen in New York zijn óf alleen klassiek óf alleen jazz. Scholen die wel de juiste stijlen voor mij te bieden hebben, zijn weer 20.000/30.000 dollar voor een half jaar studeren. Andere scholen die dan bv én de juiste stijl én niet te duur zijn, bieden geen programma aan voor studenten die een half jaar komen (dan moet je bijvoorbeeld een heel jaar blijven). Zo is er steeds wel íéts...
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben op een andere school aangenomen en heb een scholarship gekregen waardoor ik er ook echt naartoe kan gaan. Ik kon via deze school gewoon een studentenvisum (M1) aanvragen en vorige week ben ik weer bij het consulaat geweest.
Goed nieuws: Ik heb het visum gekregen!!
Dus alles is goedgekomen!
Iedereen ontzettend bedankt voor alle hulp!
Goed nieuws: Ik heb het visum gekregen!!
Dus alles is goedgekomen!

He ! Wat goed ! En leuk dat je even laat weten hoe het is afgelopen. Een scholarship dat klinkt goed. En het visum is nu ook rond. De volhouder heeft dit keer inderdaad gewonnen ! Prima gedaan !
Veel succes op de opleiding, en een fijne periode in de US gewenst.
Veel succes op de opleiding, en een fijne periode in de US gewenst.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gefeliciteerd Emmiepemmie! Veel plezier.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Toppie hoor, ook goed doorgezet trouwens!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht