Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
afspraak consulaat
afspraak consulaat
Beste allen,
vraagje: als ik in mei/juni een afspraak wil maken op het consulaat voor het aanvragen van een J-1 visum, hoe snel/op welke termijn kan ik dan daar terecht voor de afspraak?
Bedankt!
vraagje: als ik in mei/juni een afspraak wil maken op het consulaat voor het aanvragen van een J-1 visum, hoe snel/op welke termijn kan ik dan daar terecht voor de afspraak?
Bedankt!
Re: afspraak consulaat
Ik heb vorige week gebeld en ik kon een week later terecht. Niet voor een J-1 visum, maar volgens mij is dat allemaal gelijk voor alle non-immigrant visa.
Ik ben twee keer voor een (J-1) visum langs geweest (consulaat in Amsterdam) en kon binnen 1-2 weken terecht.
Wij konden zomer 2011 pas 4 weken later terecht, maar dat kwam deels doordat ze vanwege verbouwing een week dicht waren geweest. Maar er is dan in geval van nood wel een oplossing, wij konden een paar dagen later al in Brussel terecht.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat de zomermaanden wel drukker zijn, omdat sommige toeristen een visum nodig hebben + vooral ook de studenten (of academici) moeten hun visum hebben om in september te kunnen starten. Dus daar zou ik rekening houden met minstens 4 weken wachttijd. Is het minder, dan is dat leuk. Wordt het 5 weken, dan is dat minder erg dan wanneer je dacht het binnen de 2 weken te hebben.
Veel zal ook afhangen van je aanvraag en je achtergrond. Je forumnaam is 'Boef'. Ik hoop niet dat dat wil zeggen dat je een strafblad hebt? Want dat kan de dingen aardig vertragen.
Veel zal ook afhangen van je aanvraag en je achtergrond. Je forumnaam is 'Boef'. Ik hoop niet dat dat wil zeggen dat je een strafblad hebt? Want dat kan de dingen aardig vertragen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht