Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is leukste staat in Amerika? En slechtste? Beste weer?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
xjustdo
Amerika-newbie

Wat is leukste staat in Amerika? En slechtste? Beste weer?

Bericht door xjustdo »

hoi allemaal,
ik wil graag naar amerika toe voor een jaar high school maar heb geen flauw idee wat voor een staten daar allemaal zijn en hoe het weer daar is..
kunnen jullie mij vertellen welke staat het leukst is en het beste weer heeft?
het liefst in een top 3 ?
en willen jullie ook de minst goede staten in een top 3 aangeven?

thankyouuu :thumbup:
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: leukste staat amerika

Bericht door Eve88 »

Ik denk niet dat er iets is als "leukste" en "minst leukste" staat, dat is erg subjectief. Elke staat zal wel eigenschappen hebben die je aanspreken en anderen die je minder aanspreken. Het is gewoon persoonlijk. Hou je van warmte en milde winters, of wil je veel sneeuw in de winter, ben je religieus of niet, hou je van grote steden of juist van platteland, of bergen, of ....
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Ik wist niet dat je je keuze kon specifiëren naar staat toe. Ik dacht dat je enkel een land kon opgeven.
Kan me best voorstellen dat de meeste aanvragen dan zouden zijn voor een hippe plaats in California of voor een grootstad in het Oosten.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

en het beste weer heeft
Wat versta je onder "beste"?
afgaande op temperatuur is Furnace Creek (Californie) "het beste", met 50c en hoger in de zomer :wink:
(persoonlijk vind ik Oregon "het beste")
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik ben dol op californië! je vind er echt ALLES woestijnen, bergketens, de gekst gevormde rotsen, prachtige stranden, fantastische steden, veel afwisseling, vriendelijke mensen, goed klimaat!
uiteraard vind ik bvb Utah ook super maar qua afswisseling, nee er kan voor mij niets toppen aan Californië.
British Columbia in Canada vind ik overigens ook een prachtige provincie!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Mag je kiezen? Leuk, dan zou ik Hawaii kiezen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Alaska, kans niet zo groot dat mn schoonmoeder langskomt.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik ben zelf totaal geen stadsmens, maar voor een jaar high school zou ik een grote stad kiezen (als je al kunt kiezen) zoals New York of LA. Aan "mooie" plekken heb je niet zoveel als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer om ergens te komen.

Wat betreft het weer: er zijn op het internet fraaie plaatjes te vinden van de klimaatzones in de VS. Dat geeft je een beetje een idee van temperatuur/vochtigheid in de verschillende regio's.
Oeboemoe
Amerikafan

Bericht door Oeboemoe »

Nevada (Las Vegas, Reno, Laughlin) is echt de bom! :thumbup:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dimona schreef:Ik ben zelf totaal geen stadsmens, maar voor een jaar high school zou ik een grote stad kiezen (als je al kunt kiezen) zoals New York of LA. Aan "mooie" plekken heb je niet zoveel als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer om ergens te komen.

Wat betreft het weer: er zijn op het internet fraaie plaatjes te vinden van de klimaatzones in de VS. Dat geeft je een beetje een idee van temperatuur/vochtigheid in de verschillende regio's.
Als je van openbaar vervoer afhankelijk moet zijn is LA niet bepaald de beste keuze naar mijn mening. Dan ben je beter af met New York, Washington, Chicago, Boston, Seattle en San Francisco om een paar steden te noemen met redelijk goed openbaar vervoer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

DejaVu schreef:Alaska, kans niet zo groot dat mn schoonmoeder langskomt.
Really? Ik dacht dat jouw schoonmoeder ijs en ijskoud was :lol:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja dat is waar...moet maar een plekje uitzoeken waar maar 1 keer per half jaar een vliegtuigje landt voor de post. 8)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

xjustdo schreef:ik wil graag naar amerika toe voor een jaar high school maar heb geen flauw idee wat voor een staten daar allemaal zijn en hoe het weer daar is..
Als je er zo graag naar toe wilt waarom doe je dan zelf niet wat research?

Kleine moeite om even wikipedia te lezen lijkt me: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigde_Staten

Je kunt dan ook wat gerichtere vragen stellen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

xjustdo schreef:ik wil graag naar amerika toe voor een jaar high school maar heb geen flauw idee wat voor een staten daar allemaal zijn en hoe het weer daar is..
Njit heeft je al een link gegeven aangaande de gehele VS, lees die eens door. Besef je ook dat sommige staten zo groot zijn dat het weer niet overal hetzelfde is. Als we Californië als voorbeeld nemen dan kan je het weer in San Diego niet vergelijken met dat van San Francisco. Terwijl beiden aan de kust liggen.
xjustdo schreef:kunnen jullie mij vertellen welke staat het leukst is en het beste weer heeft?
het liefst in een top 3 ?
en willen jullie ook de minst goede staten in een top 3 aangeven?
Zou je een definitie kunnen geven van "het beste weer" en "het leukst"? Ook hier zal het formaat van de staten een rol spelen. Californië is ongeveer net zo groot als Zweden. Dan is Noord Californië in een klein plaatsje boven San Francisco niet vergelijkbaar met hartje Los Angeles.

Een vervolgvraag aan jou is dan ook of je mag kiezen qua staat en zelfs binnen een staat qua plaats? Als jij een staat mag kiezen en je kiest bijvoorbeeld Montana dan is de hoofdstad nog best wel stads, maar kom je terecht in een klein plaatsje midden in de "rimboe" dan ga je een heel andere ervaring tegemoet.

Mijn advies aan jou zou zijn om je niet blind te staren op de staat of de plaats. Ik ken verscheidene mensen die een jaartje high school in de VS hebben gedaan en allemaal hebben ze een toptijd gehad, ongeacht waar ze heen gingen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Oeboemoe schreef:Nevada (Las Vegas, Reno, Laughlin) is echt de bom! :thumbup:
Als het zo is als de serie Reno911 geloof ik het gelijk
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Momenteel heb ik het helemaal gehad met de winter, dus staan Florida en Californië bovenaan mijn lijstje.
Cedrik
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Cedrik »

Ik ben er nog nooit geweest, dus objectief ben ik hierin niet, maar ik heb veel gelezen en gezien over Vermont, dat lijkt mij zo'n prachtige staat. Geen woorden voor, je hebt er alles (behalve echte grote steden) en er schijnt een zeer progressief en liberaal klimaat te heersen onder de bevolking (correct me if i'm wrong). Ook lijken staten zoals Oregon, Utah en Colorado mij fantastisch. Vooral om de natuur.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Florida, stranden, genoeg te doen, Miami, Orlando, Key West..............en natuurlijk het weer!!! :thumbup:
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

Eve88 schreef:Ik denk niet dat er iets is als "leukste" en "minst leukste" staat, dat is erg subjectief. Elke staat zal wel eigenschappen hebben die je aanspreken en anderen die je minder aanspreken. Het is gewoon persoonlijk. Hou je van warmte en milde winters, of wil je veel sneeuw in de winter, ben je religieus of niet, hou je van grote steden of juist van platteland, of bergen, of ....
Ik ben enkel in het Noord-Oosten geweest, maar ik denk niet dat het Noorden van de VS veel mensen zal aanspreken (Montana, North Dakota, South Dakota, Washington enz.) :P
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat is leukste staat in Amerika? En slechtste? Beste wee

Bericht door PSVwally »

Waarop baseer jij die mening nou weer??
lees eens op dit forum hoeveel mensen er wel niet naar Seattle, Glacier NP, Yellowstone en the Black Hills (mt rushmore) gaan?

Persoonlijk ben ik alleen in florida, california, nevada, arizona echt geweest. NY en Utah tel ik even niet mee en ik vind het allemaal compleet verschillende staten. Ik denk persoonlijk dat ik California het meest divers vond tot nu toe. Zowel qua weer, natuur, cultuur en stadtechnisch.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer