Hier is het ook gelukt. We hebben echt een super plekje! We staan op Lower Pines nr. 38. Met uitzicht op Half Dome
We zaten met 4 mensen met elk 10 tabbladen. Meteen hadden we met z'n 2-en bij de eerste poging raak.
Toen hebben we dus niet verder meer gekeken. We hebben per ongeluk twee plekken gereserveerd (man zat bij de buren) waarvan we er nu 1 gaan annuleren. Dus als iemand op zoek is naar een mooie plek op 25 juni stuur maar een prive berichtje. Deze plek wordt dan weer vrijgegeven.
Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
hier was het ook gelukt .
We zaten met 3 computers klaar en mijn zoon had het eerste beet, gelijk maar genomen ( upper pines nr 36 ).
T`was wel even stressen maar blij dat dit geboekt is de rest doen we op de bonne fooi
Marianne_ schreef:Hier ook gelukt! Ik en mijn vriend hadden elk 5 plaatsen open staan. Ik had er 2 en mijn vriend zelfs 3. Hebben leukste plek uitgezocht.
pff, dat hebben we ook weer gehad...
Kun je op 1 account 3 plekken krijgen? Bij mij geeft de site na 2 aan dat dat het maximum is. Of heb je meerdere accounts? Voor mij was het overigens nog oefenen, volgende maand zijn we echt aan de beurt.
Volgens mij kun je wel meerdere plekken krijgen dat wel als het maar op verschillende campings is. Per camping max 2. Wij hadden twee plekken op upper en dan gaat het niet verder maar ook een plek op lower.
Ik ben vast de plekjes aan het uitzoeken voor 15 maart, nu staan er verschillende plekken die wat lichter zijn gekleurd, RV nonelectric, deze zijn toch alleen voor RV's bestemd, mag je daar niet met de tent op?? Voor de tent zijn alleen de standard non electric en tent only plekken?
Ik wil vast de plekken afkruisen die ik niet kan boeken zoals invalide en RV sites....?
Laatst gewijzigd door ina op 20 feb 2013, 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Op de 15e van de maand begint het reserveren om 7 uur plaatselijke tijd, 16 uur Nederlandse tijd. Let op: op 15 maart is dit 15 uur Nederlandse tijd.
Bovenstaande tekst staat op dit forum onder "Alles over Yosemite National Park: reserveer een camping". Zijn deze gegevens nog actueel voor 2013 of begint de zomertijd dit jaar op een andere datum?
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
Toch zie ik wel degelijk plekken waar RV only bij staat, ik ben toch een beetje bang dat ik straks met moeite een plekje heb en er dan niet met de tent mag/kan staan?? Bijv. North pines de plekken; 111, 116, 125, 128, 135, 323, 403, en 404.
Wij stonden op een plek RV only waar je ook makke lijk je tent kunt neerzetten. Sommige plekken past een RV niet maar een tent past eigenlijk altijd. Ik zie trouwens meer mensen met tent op deze campings dan RV's; veel amerikanen met grote bakken staan gewoon buiten het park. Evt kun je even kijken of je het bij FAQ kan vinden. Of mailtje sturen/ bellen via het contactformulier van Res GOV
IK zou de info liever van Recreation.gov krijgen dan een andere website.. die je noemt is niet van de officiële website.
These campsites are listed as RV-only because they don't have much tent space. It is legal to use a tent in these sites, but you may find your tent doesn't fit within them (and we won't be able to assign you to a different campsite if your tent doesn't fit).
Jeffrey
National Park Service
Yosemite National Park
Toch maar andere sites kiezen, ik wil het risico niet nemen dat onze tentjes niet passen.
These campsites are listed as RV-only because they don't have much tent space. It is legal to use a tent in these sites, but you may find your tent doesn't fit within them (and we won't be able to assign you to a different campsite if your tent doesn't fit).
Jeffrey
National Park Service
Yosemite National Park
Toch maar andere sites kiezen, ik wil het risico niet nemen dat onze tentjes niet passen.
Wat hier staat is volgens mij wel correct. Dit zij sites waar je naast een RV geen extra tent kunt plaatsen omdat ze daar te klein voor zijn. Je kunt er natuurlijk wel alleen een tent plaatsen. Die zijn meestal niet groter dan de RV's Of je de tent daar handig neer kunt zetten in verband met eventuele verharding weet ik niet, maar qua ruimte kan het wel. De term "RV only" is dus niet dat je er alleen een RV neer kunt zetten, maar dat er naast een RV geen ruimte is voor wat extra's. Zo lees ik het tenminste. Wellicht dat Amerikanen er niet aan denken dat je met een tent alleen ook daar zou willen staan.
Succes in ieder geval, zolang ik vrijdag ook maar een plekje kan 'veroveren'.
Haha, krijg nu toch een beetje de bibbers, ben plekjes aan het zoeken, welke?? voor de tabbladen die open moeten staan, dan kan je dus het best niet de "most requested" nemen of juist wel omdat iedereen zo denkt. Zit allerlei foto's van plekken te bekijken maar dat is zo moeilijk in te schatten. Ik zal zowiezo de sitelists open zetten voor als daar iets blauw blijft de eerste minuut.
Ik herken dat wel, heb dezelfde gedachten. Voor ons is het ook de eerste keer... Eerste keer USA, eerste keer camper en eerste keer Yosemity. Hoewel de vorige keer met oefenen we een paar plaatsen konden krijgen, maar toch, als het echt is zal je zien dat het weer anders loopt. Was er maar een manier om elkaar te helpen via dit forum. Hoewel, de handleiding al een hele hulp is. Hulde daarvoor!!
We horen over vrijdag wel de reacties weer. Ik ben benieuwd.
Dank voor de hulde, het document heb ik gemaakt nav mijn eigen ervaringen in 2010. Mochten er updates nodig zijn of verbeter-tips, dan hoor ik dat graag en geef ik dat wel door bij allesamerika. Het blijft een stressvol gebeuren, ik mag morgen voor een vriendin een plek reserveren (samen met nog wat mensen). WIj lopen echter tegen probleem aan dat gisteren het reserveren op andere campgrounds bij Arches en Zion niet lukte. We kwamen er niet in. Hebben anderen hier ook last van?
In het licht van morgen 15:00uur wel goed om even te checken of alles werkt.
Wat betreft USA-ers tentjes en alleen tentjes.. Op de Pines cg's van Yosemite zie je juist veel mensen met alleen tenten.
ina schreef:Haha, krijg nu toch een beetje de bibbers, ben plekjes aan het zoeken, welke?? voor de tabbladen die open moeten staan, dan kan je dus het best niet de "most requested" nemen of juist wel omdat iedereen zo denkt. Zit allerlei foto's van plekken te bekijken maar dat is zo moeilijk in te schatten. Ik zal zowiezo de sitelists open zetten voor als daar iets blauw blijft de eerste minuut.
Ik zou gewoon in de site-list een plek aan klikken die blauw is... want een plek is een plek. Wellicht kun je afspreken dat je -as je bv met 3 bent- er 2 gewoon een willekeurige plek nemen en de andere een paar specifieke plekken. Het blijft een soort loterij. Soms denk je ja blauw en dan klik je en is ie toch al weg.. heel irri en niet goed voor hartslag en bloeddruk.
Ik zet zowiezo de sitelist open, vorige keer(oefenen) was ik zo bezig met book now van de tabbladen en had ik uiteindelijk via de sitelist nog een plekje die overbleef, alleen heb je bij de sitelist een extra klik nodig dan kan je ook net te laat zijn dus doe ik het maar beiden...idd stresssss
Ook ik ga morgen een poging wagen voor een campingplaats in Yosemite. Vorige maand al "geoefend" en ervaren dat het inderdaad heeeeeel snel vol zit...
Vraagje: om onze kansen te vergroten gaan mijn vader en mijn zusje ook proberen om een campingplaats voor mij te boeken. Kunnen zij (op hun eigen computer) inloggen met mijn account? Of moeten zij een eigen account aanmaken? En als dat het geval is, hoe gaat dat dan met het doorgeven van de persoonlijke gegevens van de reizigers; ik ben immers degene die straks in de VS is, en niet mijn vader of mijn zusje
wij hebben vorige maand geboekt, gelukt dus !!
Allemaal ingeboekt op hetzelfde account, is geen probleem. . MIjn man begon 1 sec voor 16.00 uur ( was de tijd bij ons)op de satelietklok , te klikken en had meteen prijs, je ziet direct dat de site gaat lopen en dan heb je 15 min om de boeking af te ronden. we hadden op alle 3 de campings in de vallei ingezet, en keus uit 3 plekken. Ik begon iets eerder te klikken en had niks....
Veel succes allemaal.
Je familie moet geen eigen account aanmaken, de plek staat op naam, je moet je daar legitimeren en dat wordt moeilijk met een account op naam van familie of vrienden, die zijn er dan niet bij neem ik aan, dan krijg je de plek niet, dus echt op jouw account inloggen! Succes!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.