Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zonsopkomst en zonsondergang

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rina
Amerika-ontdekker

Zonsopkomst en zonsondergang

Bericht door rina »

Hallo allemaal,

Ik hou er van de zonsopkomst en de zonsondergang.
Kunnen jullie me informeren over de mooiste plaatsen waar ik deze kan zien in de diverse Parken in Colorado, Utah, Neveda en uiteraard alle plaatsen die bij jullie een onvergetelijke indruk hebben achtergelaten.

bedankt
Rina
yarrah
Amerika-expert

Re: Zonsopkomst en zonsondergang

Bericht door yarrah »

ff googlen op sunrice and sunset waar je bent of waar je denk te zijn.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de parken kun je op de NPS-site zoeken op sunrise of sunset (zoekkader rechtsbovenin). Zoeken op sunrise op bijvoorbeeld http://www.nps.gov/gra voor de Grand Canyon levert dan dit overzicht met links op (je moet dus nog wel even zoeken): http://www.nps.gov/search/index.htm?que ... gov%2Fgrca
Je kunt ter plekke ook altijd in het visitor center informeren, ook voor de beste tijden.
Denk eraan dat het vaak de uren vóór zonsondergang mooier zijn, zeker daar waar de zon achter de bergen verdwijnt.

Een van mijn mooiste ervaringen was de zonsopgang bij Zabriskie Point, zie hier.
En bij Bryce was zowel de avond als vroege ochtend prachtig.
Maar in beide gevallen was het niet zozeer de lucht als wel de kleuren op de rotsen die het zo mooi maakten.

Marianne
rdesmense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rdesmense »

Ik vond de zonsondergang bij de grand canyon een geweldige ervaring. Zo mooi!
Eigenlijk moet je met je rug naar de zon gaan staan en dan eens kijken wat de zon met de grand canyon doet! Die kleuren zo geweldig mooi!
Ik weet niet meer precies op welk punt we stonden, maar dat staat overigens wel goed aangegeven.Bedenk wel, je bent er niet alleen, maar ook dat is een hele ervaring!

Groet Rieky
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

In Utah hadden we zelfs in ons kleine stadje de prachtigste zonsopgangen/ondergangen. Had te maken met de luchtvervuiling (of dat werd me verteld door een of andere expert) maar het was echt prachtig! Als ik 's ochtends met de kinderen op de schoolbus stond te wachten kon ik daar zo van genieten.

In Texas hebben we vaak heel mistige zonsopgang, vind ik ook zo prachtig. Als ik dan met m'n kopje koffie op de veranda zit en over het veld kijk, echt spectaculair als het dan langzaam licht wordt en de herten ineens zichtbaar zijn.

Eigenlijk denk ik dat je overal ter wereld mooie zonsopgangen hebt, vooral als je buiten de stad bent of tenminste uitzicht hebt op 'wildernis' i.p,.v. gebouwen.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij maakten een mooie zonsondergang mee in Grand Canyon, lekker zitten op een muurtje bij een van de viewpoints, lekker genieten
ook in Zion Park, waar de zon achter de bergen verdween

voorbije zomer ook een mooie ondergang gezien vanop een ranch bij de badlands, maar die was extra mooi omdat er 'vuur' in de lucht zat, er waren verschillende wildfires op niet zo verre afstand van de ranch, wat een extra intense kleur gaf aan de zonsondergang
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer