xjustdo schreef:ik wil graag naar amerika toe voor een jaar high school maar heb geen flauw idee wat voor een staten daar allemaal zijn en hoe het weer daar is..
Njit heeft je al een link gegeven aangaande de gehele VS, lees die eens door. Besef je ook dat sommige staten zo groot zijn dat het weer niet overal hetzelfde is. Als we Californië als voorbeeld nemen dan kan je het weer in San Diego niet vergelijken met dat van San Francisco. Terwijl beiden aan de kust liggen.
xjustdo schreef:kunnen jullie mij vertellen welke staat het leukst is en het beste weer heeft?
het liefst in een top 3 ?
en willen jullie ook de minst goede staten in een top 3 aangeven?
Zou je een definitie kunnen geven van "het beste weer" en "het leukst"? Ook hier zal het formaat van de staten een rol spelen. Californië is ongeveer net zo groot als Zweden. Dan is Noord Californië in een klein plaatsje boven San Francisco niet vergelijkbaar met hartje Los Angeles.
Een vervolgvraag aan jou is dan ook of je mag kiezen qua staat en zelfs binnen een staat qua plaats? Als jij een staat mag kiezen en je kiest bijvoorbeeld Montana dan is de hoofdstad nog best wel stads, maar kom je terecht in een klein plaatsje midden in de "rimboe" dan ga je een heel andere ervaring tegemoet.
Mijn advies aan jou zou zijn om je niet blind te staren op de staat of de plaats. Ik ken verscheidene mensen die een jaartje high school in de VS hebben gedaan en allemaal hebben ze een toptijd gehad, ongeacht waar ze heen gingen.