Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar een TomTom kopen in Las Vegas?
Re: Waar een TomTom kopen in Las Vegas?
@eddepet71
Dashcams zijn overal hot op dit moment, komt overgewaaid uit Rusland. Daar gebruiken ze het voor de verzekering en om gekke momenten in het verkeer te registreren (omdat dat daar heel vaak gebeurt).
Ik denk dat het in Amerika niet echt nodig is. Je zou het dan vooral doen voor de lol, maar dan kan je denk ik weer beter een GoPro aanschaffen en die met een zuignap aan je auto bevestigen.
Dashcams zijn overal hot op dit moment, komt overgewaaid uit Rusland. Daar gebruiken ze het voor de verzekering en om gekke momenten in het verkeer te registreren (omdat dat daar heel vaak gebeurt).
Ik denk dat het in Amerika niet echt nodig is. Je zou het dan vooral doen voor de lol, maar dan kan je denk ik weer beter een GoPro aanschaffen en die met een zuignap aan je auto bevestigen.
In Rusland zou ik echt niet in het verkeer willen deelnemen, dat is pas een gestoord volk die Russen!
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
wookie schreef:In Rusland zou ik echt niet in het verkeer willen deelnemen, dat is pas een gestoord volk die Russen!
Wat is dat nou weer voor opmerking?

Re: tom tom kopen in Las Vegas!!!
NenE schreef:Misschien is er een markt voor? Pawn shopNenE schreef: Of kun je de TomTom na je reis nog eenvoudig in Amerika zelf verkopen?
Aan wie en hoe wou je dat doen?? Ik heb ook geen idee. Er zijn hier vast meerdere mensen die ook een TomTom hebben gekocht in de VS en er daarna iets mee hebben gedaan.

Ik denk wel dat het forum als eis moeten stellen dat je minimaal een jaar lid moet zijn van dit forum en een behoorlijk aantal posts gedaan moet hebben om iets aan te mogen bieden.
Ik weet dat dit op een ander forum ( caravan) ook is mits je aan die eisen voldoet en dat werkt prima.
Ik heb bijv. nu ook kaarten gekocht van Hallwag en een road-atlas, best prijzig voor 1 bezoek en zou ze daarna ook graag door-verkopen aan een andere liefhebber.
En ik zou die kaarten bijvoorbeeld wel van je willen kopen 

-
- Amerika-newbie
Hoi,
Wij hebben een "Hollandse" TomTom en daar de kaart van heel Noord Amerika op gezet (gekocht via tomtom site, 40 euro). Weer terug in Nederland even de kaart van Europa erop zetten en klaar. Je kan de kaarten opslaan op je computer en je TomTom overal gebruiken. Lijkt mij dat je dat andersom dus ook kan doen. Daar tomtom kopen en kaart van Europa erop zetten als je thuis komt. Succes
.
Wij hebben een "Hollandse" TomTom en daar de kaart van heel Noord Amerika op gezet (gekocht via tomtom site, 40 euro). Weer terug in Nederland even de kaart van Europa erop zetten en klaar. Je kan de kaarten opslaan op je computer en je TomTom overal gebruiken. Lijkt mij dat je dat andersom dus ook kan doen. Daar tomtom kopen en kaart van Europa erop zetten als je thuis komt. Succes

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Werkt op het Florida Forum ook prima.moyzo schreef:Ik weet dat dit op een ander forum ( caravan) ook is mits je aan die eisen voldoet en dat werkt prima.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Wij hebben een Belgische tomtom, en eerst was ik ook van plan er gewoon een kaart v Noord Amerika op te zetten, maar omdat dat ding al vrij oud is, heb ik op de site van wallmart gekeken, en daar vind je al een nieuwe tomtom met usa kaarten voor dezelfde prijs als het kaartje hier via tomtom op onze te zetten, dus de keuze was snel gemaakt, hebben er ook nog effe aan gedacht om een gps mee te huren via avis, maar dat komt altijd een stuk duurder uit, en dan ist nog maar de vraag of dat ding nog goed zal werken de hele trip!
Daar heb ik ook naar gekeken maar uit ervaring betaal je toch zeker $100 of meer voor een TomTom bij Wallmart.
Als je een (redelijk nieuwe) Nederlandse TomTom hebt is de optie (zoals hierboven beschreven) om er een US-kaart op te zetten veel goedkoper (40 Euro).
Voor dat bedrag koop je geen nieuwe in de US...
Als je een (redelijk nieuwe) Nederlandse TomTom hebt is de optie (zoals hierboven beschreven) om er een US-kaart op te zetten veel goedkoper (40 Euro).
- eddepet71
- Amerikakenner
Als site to store niet meer niet meer werkt voor internationale klanten zou je gelijk kunnen hebben. In de afgelopen 2 jaar heb ik 5 TomToms (ook voor vrienden) onder de 70 dollar gekocht bij Walmart via Site to Store.cvr schreef:Daar heb ik ook naar gekeken maar uit ervaring betaal je toch zeker $100 of meer voor een TomTom bij Wallmart.
Bij de winkel Frys in Las Vegas waren ze ook voor die prijs te koop.
Hier werkt de site to store iig ook voor internationale klanten:
Bij Best Buy iets duurder maar wel met lifetime updates http://www.bestbuy.com/site/TomTom+-+XL ... cp=1&lp=13
Frys http://www.frys.com/search?query_string ... om=0&to=24
Hou eventueel ook Slickdeals in de gaten voor aanbiedingen http://slickdeals.net/
Let op: Site to store duurt zo'n 5 to 10 werkdagen. Werkt verder prima. Ik heb al diverse aanbiedingen (gezien op Slickdeals) via Site to Store van Walmart en Best Buy gekocht. Ik heb ook wel dingen bij Amazon gekocht en die in het hotel laten afleveren. (wel even vooraf vragen aan het hotel of ze dit ok vinden).
Maar het is net als bij goedkope vliegtickets zoeken...je moet er wel lol in hebben...anders gewoon vanuit NL of BE meenemen of daar huren...
Ed
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien moet je naar andere merken GPS kijken, Garmin bijvoorbeeld is in de US vrij groot en meestal goedkoper dan TomTom. Garmin Nuvi kun je in sommige winkels voor weinig meer krijgen met zowel US als EU kaarten erop. Een simpele Garmin heb je al voor rond $90 bij BestBuy, en als je het online elders goedkoper vindt, dan matchen ze die prijs.
Ik heb op aanraden van één van de forumleden Copilotlive HD gedownload voor op de ipad/iphone voor €13,99, ziet er goed uit en is met de thuis vooraf ge-uploade kaarten overal te gebruiken zonder internet.
Ik ben benieuwd of het werkt en mochten we niet tevreden zijn dan is een tomtom onderweg altijd nog te kopen.
Ik ben benieuwd of het werkt en mochten we niet tevreden zijn dan is een tomtom onderweg altijd nog te kopen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het grote voordeel van Garmin vind ik, dat de kaart met het gratis programma Basecamp ook als routeplanner is te gebruiken.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Wij hebben in 2012 ook een TomTom gekocht bij een Walmart, in de buurt van San Fransisco. Maar het gaat niet als in NL: hier loop je een winkel in en koopt er één. Dara dus niet. Je moet van te voren eerst uitzoeken welke TomTom je wilt kopen, er zijn veel verschillende en in diverse soorten en maten en prijsklassen. Reviews zijn ook niet onbelangrijk... Vervolgens ga je opzoeken bij welke Walmart in de buurt van, in jouw geval Las Vegas, ze die verkopen. En áls ze die al hebben daar moet je hem reserveren en kun je hem later ophalen. En dat reserveren kan niet zomaar heel lang van tevoren, maar dat verschilt ook weer per Walmart. Een heel gedoetje was het nog, maar uiteindelijk is het ons wel gelukt en we waren er erg blij mee (rondreis Californië, Nevada, Arizona)! Er zit een kaart in van VS en Canada, dat is standaard heb ik begrepen. En check even of er een raamhouder bij zit. Veel succes!
Hmmm ook lastig. Kun je bij geen enkele andere winkel gewoon eenvoudig naar binnen lopen en een TomTom kopen?
Wij dachten nadat we geland waren even langs de Walmart te hoppen en dan een TomTom en een GoPro op te halen.
Wij dachten nadat we geland waren even langs de Walmart te hoppen en dan een TomTom en een GoPro op te halen.
- eddepet71
- Amerikakenner
Tuurlijk wel. Alleen in de winkel is minder keus dan online en meestal heb je online ook betere aanbiedingen,NenE schreef:Hmmm ook lastig. Kun je bij geen enkele andere winkel gewoon eenvoudig naar binnen lopen en een TomTom kopen?
Ze liggen in bijna elke Walmart, Best Buy en Frys gewoon voor het grijpen.
Ik snap de reactie van Judith dan ook niet.
Is er eigenlijk in één van die outlet malls in Vegas geen shop waar ze gps verkopen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hadden de Tomtom van mijn vader mee met een Amerika kaartje erbij, tenminste, als we die niet op ons bureau hadden laten liggen
. Dus we zijn gewoon naar de electronica afdeling in de Walmart gegaan en de één van de goedkoopste Garmin's genomen voor 90 dollar dacht ik. Fantastisch ding, veel plezier van gehad. Alle POI's stonden erin, duidelijke aanduiding van wegen, met zuignap
. Ik begrijp de opmerking van Judith ook niet helemaal, tenzij je een heel specifiek model zoekt. Dan kan het een gedoe worden. Maar moet het perse een Tomtom zijn?

Als iemand nog een Amerikaanse TomTom/Garmin kwijt wil in de omgeving van Delft/Rotterdam dan hou ik me aanbevolen 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3905 Weergaves
-
Laatste bericht door HildetT
-
- 18 Reacties