Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welk type wagen huren voor ons gezin?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Welk type wagen huren voor ons gezin?

Bericht door eddepet71 »

Alper schreef:Wij gaan dit jaar met 4 volwassenen en een kind van 1. Ik ben aan het kijken voor een SUV/4WD maar ik vraag me af of dat genoeg is. We gaan met 4 koffers heen en waarschijnlijk komen we met 6 koffers terug. Daarbij komt nog een buggy.
Ik heb op youtube gezocht naar Ford Escape capacity en daar lijkt t alsof t genoeg is maar ik wil natuurlijk wel zekerheid hebben. Een minivan heb ik ook bekeken maar die zijn stukken duurder en verbruiken ongeveer 1 gallon per 24 miles.

Iemand ervaring??
Wij hebben de Escape 2x gehad. Wij reisden met 2 volwassen en 2 jonge kinderen. Heen nemen we altijd heel weinig mee, maar kopen zoveel dat we volbepakt eindigen. Het is de laatste dagen volle bak. Ik gok dat jullie dit niet gaan redden met 6 koffers en een buggy. Een minivan klinkt in jullie geval het meest comfortabel.

Wij nemen overigens nooit (harde) koffers mee maar zgn roltassen. Die zijn veel flexibeler als je een beetje moet puzzelen om het allemaal in de auto te krijgen.

En zwart kleedje( 3 euro bij de Wibra) hoort bij onze standaard uitrusting :D Leuk voor een nieuw topic...wat neem je altijd standaard mee op je rondreis....

Je kan nog overwegen om te gokken op een grote mid suv ter plekke of een gratis upgrade. Lukt dat niet dan kan je ter plekke nog upgraden...maar je bent dan wel afhankelijk van je afding kwaliteiten of dat dan niet duurder uit gaat vallen dan vooraf een full size suv of minivan boeken.
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Bedankt voor de reacties mensen ik zal toch een minivan moeten boeken helaas.
Afbeelding

Get your kicks on route 66
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

minivan lijkt me de juiste keuze
al 2x met 2 volwassenen geweest = 4 koffers en 4 trolleys in de koffer (zetels plat) en met de frigobox er dan nog bij is het comfortabel reizen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Alper schreef:Wij gaan dit jaar met 4 volwassenen en een kind van 1. Ik ben aan het kijken voor een SUV/4WD maar ik vraag me af of dat genoeg is. We gaan met 4 koffers heen en waarschijnlijk komen we met 6 koffers terug. Daarbij komt nog een buggy.
Ik heb op youtube gezocht naar Ford Escape capacity en daar lijkt t alsof t genoeg is maar ik wil natuurlijk wel zekerheid hebben. Een minivan heb ik ook bekeken maar die zijn stukken duurder en verbruiken ongeveer 1 gallon per 24 miles.

Iemand ervaring??
Je kunt op de sites van verhuurders/aanbieders een omschrijving van het type zien met daarbij het aantal personen en stuks bagage. Met 4/6 koffers lijkt een Full SIze SUV mij nodig, een midsize zal te klein zijn. Een minivan lijkt mij qua ruimte heel mooi. Zal een SUV niet een vergelijkbaar (of hoger) verbruik hebben?

http://www.usareisen.de heeft wel een aardige tip: Verstauen Sie Ihr Reisegepäck doch mal in ihrem eigenen Wagen. Sie können so viel besser entscheiden, welcher Mietwagen-Typ für Sie am besten geeignet ist. Bitte beachten Sie, dass der Minivan im Verhältnis zur Sitzplananzahl (ST) über verhältnismäßg wenig Stauraum verfügt.

Marianne
ermers1973
Amerika-ontdekker

Bericht door ermers1973 »

Wij hebben afgelopen jaar ook met 4 volwassenen en 1 baby gereisd.
2500 mijl in 19 dagen gereden gewoon 'n top auto.

Kijk ff voor onze auto zie :
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 00#p697400

Succes ermee
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Toen onze kinderen klein waren huurden we ook een minivan, bij ons gingen er ook 2 buggy´s mee, en onderweg heb je dan ook een pak luiers etc wat je nog kwijt moet. Ik vond die minivan wel prettig.
Met 2 grotere kinderen paste onze bagage prima in de standard suv. Wij hadden een echt grote koffer mee (wel zacht) een hele grote tas (ook met wieltjes), een kleinere koffer en nog een gewone maat sporttas. Zelfs op het laatst met alle plastic tasjes met extra inkopen (voor we het netjes herinpakten voor de terugvlucht) paste alles goed in de auto. De koelbox stond tussen dekinderen in, en dat vonden wij ook prima gaan. (ook wel handig tijdens het rijden :wink: )
olkasemar
Amerika-ontdekker

Bericht door olkasemar »

Aan iedereen hartelijk dank voor de info. Het is een minivan geworden. Reden: terug naar het reisbureau gegaan om op basis van de reacties een standaard SUV vast te leggen. Het prijsverschil bedroeg 5 maanden terug circa 500 euro voor de periode in vergelijking met de gewone gezinswagen die we tot nu toe hadden gereserveerd. Wat bleek: door de evolutie van de prijzen (promotie?, koers dollar?) hebben we nu een minivan kunnen reserveren voor 100 euro meer dan de gezinswagen circa 5 maanden geleden. Dus niet getwijfeld en vastgelegd.
Michael van Vonderen
Amerika-newbie

Bericht door Michael van Vonderen »

Fijn dat je eruit bent. Ik ben het overigens eens met het feit dat tassen slimmer zijn dan harde koffers als je niet zeker bent van de ruimte die je hebt in je auto.

Ik wens jullie heel veel plezier en rij voorzichtig! :)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Michael van Vonderen schreef:De website die ik altijd gebruik bij het huren van een auto is http://www.cardelmar.nl. Per land en stad krijg je een overzicht van de beschikbare auto's.
Via welk klikpad kom je bij dat overzicht? Ik heb het op die site nog nooit gevonden, dus ben wel benieuwd.
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Aan de reacties te zien heb ik indd genoeg aan een Fullsize SUV. Maar ik wacht nog even op antwoord op mn vraag over netflights.com of die betrouwbaar is of niet
Afbeelding

Get your kicks on route 66
Michael van Vonderen
Amerika-newbie

Hockey schreef:
Michael van Vonderen schreef:De website die ik altijd gebruik bij het huren van een auto is http://www.cardelmar.nl. Per land en stad krijg je een overzicht van de beschikbare auto's.
Via welk klikpad kom je bij dat overzicht? Ik heb het op die site nog nooit gevonden, dus ben wel benieuwd.
Via de link 'autohuur wereldwijd' --> uw gekozen land --> rechts: plaats van ophaling en de betreffende periode --> toon prijzen.
Zo vind je het overzicht van de gekozen bestemming.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Michael, dank voor je reactie. Maar het klopt niet wat je zegt. Cardelmar doet hetzelfde als alle andere sites, per categorie geven ze een voorbeeldauto aan. Zoals je het schreef had ik verwacht dat er een overzicht van alle beschikbare auto's zou zijn. Wat voor Dollar LAX zou neerkomen op Crown Vics en Mercure Grand Marquis voor de fullsize categorie.
Michael van Vonderen
Amerika-newbie

Hockey schreef:@Michael, dank voor je reactie. Maar het klopt niet wat je zegt. Cardelmar doet hetzelfde als alle andere sites, per categorie geven ze een voorbeeldauto aan. Zoals je het schreef had ik verwacht dat er een overzicht van alle beschikbare auto's zou zijn. Wat voor Dollar LAX zou neerkomen op Crown Vics en Mercure Grand Marquis voor de fullsize categorie.
Mijn excuses als ik voor verwarring heb gezorgd. Het is inderdaad een voorbeeldauto, echter zullen de auto's weinig van elkaar verschillen qua specificaties. De auto die ik heb gekregen heeft mij altijd enthousiast gemaakt!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Michael komt op mij over als een wel heel enthousiaste Car del Mar gebruiker. En dat bij een eerste post op het Forum.
Niet toevallig aandelen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

olkasemar schreef:Aan iedereen hartelijk dank voor de info. Het is een minivan geworden. Reden: terug naar het reisbureau gegaan om op basis van de reacties een standaard SUV vast te leggen. Het prijsverschil bedroeg 5 maanden terug circa 500 euro voor de periode in vergelijking met de gewone gezinswagen die we tot nu toe hadden gereserveerd. Wat bleek: door de evolutie van de prijzen (promotie?, koers dollar?) hebben we nu een minivan kunnen reserveren voor 100 euro meer dan de gezinswagen circa 5 maanden geleden. Dus niet getwijfeld en vastgelegd.

Valt me op dat de prijzen nu weer flink gestegen zijn op http://www.alamo.co.uk/brits. Voor dezelfde drie weken ruim 60 pond, vergeleken met een prijscheck van vorige week.
Ursula
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Ursula »

Wij gaan met 5 volwassenen, dus 5 koffers en handbagage, en hebben een minivan Dodge gehuurd. Na jullie verhalen vraag ik me af of we genoeg ruimte hebben.
Afbeelding
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

@Ursula Je zal zeker plaats genoeg hebben met een minivan voor 5 personen met elk een valies en zelfs nog handbagage.
Ursula
Amerika-ontdekker

Bericht door Ursula »

Dank je, Hans. Is een valies een koffer? Ik ken het woord niet.

De minivan is 7-persoons. Met alle bagage en een koelbox zal het vast erg vol zitten. Of vergis ik me?
Afbeelding
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Ja, een valies is een reiskoffer, er is enorm veel ruimte in die mini van's zoals de dodge grand-caravan kan je alles makkelijk vervoeren in comfort.
Ursula
Amerika-ontdekker

Bericht door Ursula »

O, heel fijn om te weten dat we achterin niet op elkaar gepropt zullen zitten. Ik heb begrepen dat wij zo'n wagen zullen hebben.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer