Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(UPDATE: Weg is weer open) LET OP, AFGESLOTEN: Highway 89 ten zuiden van Page, AZ

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: LET OP, AFGESLOTEN: Highway 89 ten zuiden van Page, AZ

Bericht door Jean-Paul »

Martin & Marianne schreef:
Brandjes schreef:Tuurlijk, maar ik verheug me al zo lang op de Horseshoe Bend, zou dat heel jammer vinden. :cry: Dan zullen we toch echt een keer terug moeten komen :thumbup:
Ik hoop ook dat het niet te lang gaat duren. Of dat ze in elk geval het stuk naar Horseshoe Bend en Water Holes Slotcanyon niet de hele tijd afgesloten laten want die laatste hebben wij in mei in de planning staan.
Maar een keer terugkomen is ook geen straf. :wink:

Marianne
Geldt ook voor mij, staat voor mei op de planning. Het is net zo'n mooi stuk daar. Het zal mijn reis wel een beetje op zijn kop gaan zetten. :(
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens moet je die waterholes canyon, als je een stuk wilt gaan, zowieso met een permit doen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat afgesloten hebben, alhoewel het zo rond milemarker 542 ligt, wat dus in het afgesloten gebied ligt.

Description closed due to road surface collapse
Location On US Highway 89, NS-bound from mile post 544.50, at PAGE to mile post 524.0, at U S 89 A
Duration from Wed, 20 Feb 2013 5:16 AM Until Further Notice
Public Notes Traffic is being detoured around closure utilizing SR-98 & US-160

Wat je zou kunnen doen is even een mailtje sturen met de vraag of het ondanks de afgesloten US89 nog te doen is. Zou me niets verbazen als ze het evt naar de copper mine road verplaatsen. Die Indianen willen ook geld verdienen.
Lake Powell Navajo Tribal Park Office -
Antelope Canyon
P.O. Box 4803
Page, AZ 86040
tel: 928.698.2808
fax: 928.698.3360
email: ac@navajonationparks.org

The office is located next to the LeChee Chapter House, which is 3 miles south of Page, Arizona on Coppermine Road (Navajo Route 20). Information and permits can be obtained for Rainbow Bridge trails, the Water Holes Canyon and the Lee Chee area.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

PSVwally schreef:Wat je zou kunnen doen is even een mailtje sturen met de vraag of het ondanks de afgesloten US89 nog te doen is. Zou me niets verbazen als ze het evt naar de copper mine road verplaatsen. Die Indianen willen ook geld verdienen.
Voor Waterholes Slot Canyon moet je inderdaad een permit hebben. Dat kan je gewoon halen aan het betaalhokje voor Antelope Canyon. En daar geraak je toch sowieso?
Ik snap niet goed wat je wil zeggen met "naar de copper mine road verplaatsen"? :-) Je kan Waterholes SC toch niet verplaatsen naar daar? ;-)

Of Waterholes SC te bereiken is, zal je inderdaad moeten navragen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

PSVwally schreef:Wat je zou kunnen doen is even een mailtje sturen met de vraag of het ondanks de afgesloten US89 nog te doen is.
Heb ik deze morgen inmiddels gedaan. Zodra ik een antwoord heb, post ik het.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Doockles schreef:
PSVwally schreef:Wat je zou kunnen doen is even een mailtje sturen met de vraag of het ondanks de afgesloten US89 nog te doen is. Zou me niets verbazen als ze het evt naar de copper mine road verplaatsen. Die Indianen willen ook geld verdienen.
Voor Waterholes Slot Canyon moet je inderdaad een permit hebben. Dat kan je gewoon halen aan het betaalhokje voor Antelope Canyon. En daar geraak je toch sowieso?
Ik snap niet goed wat je wil zeggen met "naar de copper mine road verplaatsen"? :-) Je kan Waterholes SC toch niet verplaatsen naar daar? ;-)

Of Waterholes SC te bereiken is, zal je inderdaad moeten navragen.
Ik bedoelde vooral het laatste eigenlijk, of het te bereiken is. Er zijn ook tours die van de coper mine road starten.
Ik wist niet dat je de permit bij de antelope canyon kon halen. Ik heb eerlijk gezegd alleen een adres van de copper mine road waar je die kon bestellen. Dus weer wat geleerd nu. Verder maar even afwachten of rudi een mailtje terug krijgt.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Zoals beloofd :
Good Morning,
Yes you still can visit the water holes canyon. Local traffic can pass thru up to water holes canyon. We can obtain the hiking permit from our office here in LeChee.
Thank you,
:thumbup: :thumbup:
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Bedankt voor het delen!
Bij ons staat deze ook op de planning voor eind juni.
Ik lees (of zie) in jullie verslag (film) vast wel hoe het er daar uitziet!

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kom er wel niet eens in de buurt deze vakantie, maar altijd handig om te weten :thumbup:
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ik kan het mij nog niet 100% voor de geest halen: als ik het goed begrijp is Marble Canyon dus niet meer bereikbaar als je van uit het zuiden (89 vanuit Cameron) komt? Dus afslaand bij Bitter Springs op de Alt89? Het PDFje van ADOT lijkt te duiden dat de weg alleen tussen Bitter Springs en Page is afgesloten, waardoor je wel vanuit Cameron bij Marble Canyon kan komen. Zie ik dat goed?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat zie je goed. Je kan gewoon naar Marble Canyon, Navajo Bridges en Lees Ferry maar als je daarna naar Page wil is het geen 50 miles maar 180.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Thanks Yeehaw! Ik rekende eigenlijk al een beetje op jouw input! :wink:
Wij slaan Page deze keer over dus dat is verder geen probleem voor ons.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Is er trouwens al nieuws hoe/wat/hoelang???
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

ina schreef:Is er trouwens al nieuws hoe/wat/hoelang???
" onclick="window.open(this.href);return false;

En

http://www.azfamily.com/news/ADOT-Lands ... 83671.html

Citaat: "The road is closed indefinitely. The highway is built in rugged terrain so engineers will have to take a look at the whole hillside in order to plan a long-term fix."
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Yeehaw schreef:Dat zie je goed. Je kan gewoon naar Marble Canyon, Navajo Bridges en Lees Ferry maar als je daarna naar Page wil is het geen 50 miles maar 180.
:evil: dus als wij van page naar kanab willen via marble canyon/lees ferry dan moeten wij ofwel de house rock valley road nemen en dan stuk terugrijden ofwel die lange ommetour.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is niet anders Tipsy...
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Ohhh die weg moeten we hebben in Mei :( , dat wordt een stukje omrijden dan.
Hebben de route een weekje geleden aangepast, we gaan van de Grand Canyon via Page ( overnachting ) naar Zion National Park.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We zullen ons op 1-2-3 april ter plaatse zo goed mogelijk proberen te informeren en het forum inlichten. In elk geval denk ik dat het wishfull thinking is om vóór de zomer over die weg te rijden. Eigenlijk hebben we vorig jaar in onze video "te koesteren beelden" vastgelegd :wink: . En uitgerekend op de plaats waar de grondverschuiving gebeurd is zijn we dan nog gestopt om die foto's van de vallei te nemen :shock: .
Laatst gewijzigd door kalaman op 27 feb 2013, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

We zullen jullie nauwgezet volgen in jullie reisverslag :thumbup:
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

kalaman schreef:We zullen ons op 1-2-3 april ter plaatse zo goed mogelijk proberen te informeren en het forum inlichten. In elk geval denk ik dat het wishfull thinking is om vóór de zomer over die weg te rijden. Eigenlijk hebben we vorig jaar in onze video "te koesteren beelden" vastgelegd :wink: . En uitgerekend op de plaats waar de grondverschuiving gebeurd is zijn we dan nog gestopt om die foto's van de vallei te nemen :shock: .
Hoe ben je van plan om deze weg te vermijden? Via de dirt routes of toch maar de aangegeven omleiding?

Mijn plan was om op 1 dag vanuit Page naar de Grand Canyon te rijden (South Rim) en vervolgens de Balanced Rock en de Coal Mine Canyon te bezoeken. We overnachten die dag in Tuba City. Zou dit te doen zijn op 1 dag?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is hier al aangegeven dat de beste route via de 160 en de 98 is. Met dirt roads schiet je helemaal niets op.
Als je toch al via Coalmine Canyon rijdt is de omweg nog minder groot dan wanneer je rechtstreeks van Page naar de GC zou rijden.
Ik begrijp niet helemaal wat je van plan bent; je wilt in 1 dag van Page naar de GC, maar in Tuba City overnachten?
Logisch lijkt me: Page - Tuba City - GC.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer