Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

SUV ipv convertible en zo ja, welke? Trip ZuidWest 2 weken

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
JohnS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

SUV ipv convertible en zo ja, welke? Trip ZuidWest 2 weken

Bericht door JohnS »

Als ontdekker heb ik, ook na het 2 dagen doorspitten van veel auto-draadjes, blijven er vragen over. En hoewel niemand koffiedik kan kijken (glazen bollen-kijkers graag reageren...) wil ik een aantal vragen stellen waarop het antwoord misschien moeilijk te geven is.

Van 2 t/m 16 april wil ik rondrijden (grfoweg: SFO - stukje kust - LV - Page - richting/stukje R66 - Joshua Tree - LA). Onderweg wil ik graag door Death Valley, Valley of Fire, Zion NP of Bryce NP, mogelijk Monument Valley en Joshua Tree NP. Verder rijden zoals het uitkomt. Volgens heel wat weer/klimaat-sites is het rond die tijd ergens tussen de 17 en 24 graden overdag, maar op plakken niet veel boven het vriespunt 's nachts. Een deel van de wegen zal stoffig zijn. Bovendien zal soms wat spul in de auto liggen, waarbij een cabrio toch "toegankelijker" is dan een gesloten auto, al is de eerste makkelijker met rondom fotograferen.

Een tijd geleden heb ik al een auto gehuurd, convertible bij Avis. Inmiddels vraag ik mij af of ik niet beter een SUV zou kunnen nemen. Ga alleen rijden, 1 koffer, 1 rugzak, da's het probleem niet. Meer de soort wegen, deels frisse uren en highway/interstate, waar het dak niet veel open zal zijn. Tuurlijk is open rijden ook bij lagere temperatuur mogelijk, maar ik denk dat de momenten begin april spaarzaam zijn.
Vraag 1: Switch naar SUV nodig / verstandig?

Dan de vraag welke SUV. De boeking is kosteloos te wijzigen. Een standaardSUV is hetzelfde tarief, een intermediate iets goedkoper (70 USD dacht ik). Fullsize is volgens site niet beschikbaar bij one way (SFO naar LAX). Sommigen zullen altijd de grootste willen, maar ik ben nogal "kieskeurig". Kern van de zaak is smaak. De standaardSUV bij Avis volgens site is een Ford Edge en die vind ik - sorry - spuuglelijk. Dat geldt voor alles wat afgerond en druppelvormig is, qua auto's. De nieuwe Escape vind ik beduidend minder mooi dan de vorige, die vaak als midsize of intermediate wordt meegegeven. Ik heb een uitgesproken voorkeur voor "vierkante, lompe bakken" (Escape 2012, Explorer, Yukon, Nitro, Trailblazer enz. Een Grand Cherokee kan nog net bij wijze van spreken). Voordeel van wijzigen naar standaard is dat er meer keuze is; ik zou tenslotte ook een midsize kunnen nemen als ik standard betaald heb, toch? Een upgrade ter plaatse kan natuurlijk ook. Als ik midsize neem, kan ik altijd proberen een upgrade te krijgen (Avis preferred kan helpen, evt Flying Blue-pas) of een aantal dollars, al zal dat meer zijn dan het verschil nu is.
Vraag 2: Standaard kiezen of midsize/intermediate?

Maakt het enig verschil of je op de luchthaven of in de stad huurt? Ik zie dat veel mensen hier bij Alamo huren en dat soms in de stadse vestitingen juist wel of juist niet een bepaalde auto aanwezig is. Als ik auto ophaal zit ik vlakbij O'Farellstreet maar ik vermoed dat daar minder keuze zal zijn dan op SFO. Ik zou een dag eerder kunnen informeren wat ze hebben staan aan eind van de dag, maar ik weet niet of ik dan nog kan omboeken.
Vraag 3: Is het aan te raden luchthaven te kiezen als ophaalpunt ivm keuze auto's in San Francisco?

Ten slotte: Iemand specifiek ervaring met wijzigen autotype ter plaatse en dan bij Avis?

Vast bedankt voor jullie adviezen!
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: SUV ipv convertible en zo ja, welke? Trip ZuidWest 2 wek

Bericht door Hans_Belgium »

Wat uw persoonlijke keuze is kan niemand van de forummers uitmaken, maar mijn persoonlijke keuze is een SUV ivm de betere en hogere en rechtere zitpositie maar ja dat is persoonlijk.
Hopelijk kom je er uit en maak je voor jouw de beste keuze.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

In jouw situatie zou ik voor de SUV gaan. Tijdens onze laatste vakanties hadden we bij de midsizes SUV steeds jeeps liberty. Ook andere auto's, maar de jeep was er steeds bij. Ik weet niet of die je goedkeuring heeft? ;-)
Groetjes,
Carine
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Zonder enige aarzeling : SUV. In die periode zal je niet al te veel met open dak rijden, behalve dan echt op de middag. Kijk maar eens naar ons verslag van afgelopen april...koud, koud, koud... Bovendien, zoals je ook al schrijft, vliegt er op nogal wat plaatsen in het ZW behoorlijk wat stof en dan zit je véél liever in n behoorlijk afgesloten wagen....
aronneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door aronneke »

Hoi John

Ook ik zou absoluut kiezen voor een SUV. Een cabrio lijkt lekker omdat je dat hier niet gewend bent, maar vooral in April kan het nog aardig frisjes zijn met een open dak. Thuis rijden wij een Mustang Cabrio uit 2009. De meeste cabrios die je rond ziet rijden daar in de USA zijn gelijksoortig. Het zijn gave wagens, maar het comfort valt in het niets bij een SUV. Aangezien het geen extra kosten met zich mee zal brengen voor jou, absoluut voor de SUV gaan.
Wat als "standaard" wordt aangegeven betekend niet dat je ook daadwerkelijk dié auto mee krijgt. Wij haalden onze huurauto ook downtown SF op, meer dan genoeg keuze!
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
JohnS
Amerika-ontdekker

Bericht door JohnS »

Dank voor jullie reacties!

De Mustang convertible-keuze was ingegeven door het idee dat je dan in elk geval (bij Avis) een "Amerikaan" krijgt; ook bij een andere dan de voorbeeld-auto.
Andere klasses zie je steeds meer Koreaanse, Japanse enz auto's. Normaal geen bezwaar tegen, maar in de VS eigenlijk wel. En zoals ik al zei: mijn opvatting over al dat op elkaar lijkende afgeronde... nou nee.

@ Hans: Tuurlijk is het mijn keuze, maar ik ben blij met reacties en ervaringen van anderen; dat helpt wel een (goede) keuze te maken.
@ Sachasenne: De Liberty is "lomp, vierkant" dus :mrgreen:. Wat kaler van binnen vind ik niet zo erg. In oktober paar dagen Wrangler beviel prima, zij het op een eiland met slechte wegen.
@ Kalaman en Arroneke: Ook jullie input helpt. Ook als de kosten wat hoger zouden zijn, zou ik het niet erg vinden. Beter dan twee weken met spijt rondrijden. Wat frisser valt mee te leven; rij ook motor.

Tenzij iemand nog met sterke argumenten voor de Mustang/convertible komt of weet te melden dat Avis alleen nog Hyundai's en Captiva's heeft, is mijn keus wel gemaakt denk ik.
Edit: misschien kan ik auto laatste dag of twee dagen in LA of omgeving nog ruilen voor een Mustang.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Ik zou voor de Mustang gaan. Ik ben helemaal gek op die wagens.

Trouwens, in juni 2012 heb ik een model van 2013 meegekregen. De auto zat nog helemaal onder het plastic en ik mocht zelf al het plastic van de binnenkant weghalen. De auto had 500km gereden.

Ik reis altijd trouwens alleen naar de VS, dus ik zie mezelf niet in zo'n grote lompe SUV rijden. Dan houd ik liever van een zeer mooie sportwagen.
Ik heb trouwens helemaal geen last gehad van het dak als die dicht zit. Geen rare geluiden en ook goed zicht.

Ik zou voor een open dak gaan, want je kunt altijd nog kiezen of je je dak dicht of open doet. Bij een auto zonder die optie heb je dat niet. Plus het ziet er veel mooier uit.

Afbeelding

Afbeelding

Hier een paar foto's van mijn Mustang die ik gehuurd heb vorig jaar.
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Wij hebben een "Standard SUV" geboekt bij Alamo, net omdat dit type wagen polyvalenter gebruikt kan worden op bijvoorbeeld dirtroads enz. Alamo heeft bijvoorbeeld de Chevrolet Equinox in zijn park zitten, en wat dit voertuig heel interessant maakt is zijn hoge mpg, rond de 25 als ik me niet vergis. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Jeep Grand Cherokee, zelfde klasse bij Alamo, maar gesitueerd rond de 16-17 mpg. En als je zoals ons er een 3000 mijl plant door te sleuren, dan zal ik opteren om de Equinox in San Francisco buiten te sleuren.

Een Mustang is idd een fantastisch toffe wagen, en heb daar ook naar gekeken, maar vind hem niet erg praktisch wegens lage bagagecapaciteit, en het feit dat ik hem nooit over hobbelwegjes zou durven sturen.

Sowieso een keuze die je zelf moet maken, wat is het belangrijkste en wat weegt het meeste door? Ik wou echt met een Amerikaan rondrijden, dus geen RAV4 voor mij, maar een Chevy SUV is minstens even Amerikaans als een Mustang, veel minder sexy, maar veel praktischer, dat was voor ons de doorslag. Veel succes!

used chev equinox ontario 4.jpg
[/img]

images.jpg
images.jpg (7.57 KiB) 1558 keer bekeken
[/img]
JohnS
Amerika-ontdekker

Bericht door JohnS »

Dank voor de reacties. Moest wel lachen om de auto van Tetouani, voor cafe Marrakech :wink:

Idd de Mustang is mooi en Amerikaans, maar met Radarlove denk ik dat die auto minder geschikt is voor bepaalde wegen waar ik kom.
Het grote lompe vind ik dan net weer wel passen bij 'n Amerikaan. De Equinox is wel Amerikaans (itt de Captiva, net als de Opel meer Aziaat), maar voor mij geen "echte" want te rond, te glad.
Je hebt een punt wat betreft verbruik (en dus ook uitstoot) maar dat maakt me dan minder uit; vakantie tenslotte.

Inmiddels heb ik de auto gewijzigd en ben gegaan voor standard SUV. Als dat alleen Edges en Sorrento's zijn, kan ik altijd nog kiezen voor intermediate als dat beter bevalt.
Ik vrees dat er bij Avis niet uit een vak te kiezen valt. Edit: Zie net dat SFO airport (met Avis Preferred pas) de mogelijkheid van Select&Go heeft: Auto wordt geselecteerd, maar je mag ruilen.
Tom$
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Tom$ »

tetouani schreef:Ik zou voor de Mustang gaan. Ik ben helemaal gek op die wagens.

Trouwens, in juni 2012 heb ik een model van 2013 meegekregen. De auto zat nog helemaal onder het plastic en ik mocht zelf al het plastic van de binnenkant weghalen. De auto had 500km gereden.

Ik reis altijd trouwens alleen naar de VS, dus ik zie mezelf niet in zo'n grote lompe SUV rijden. Dan houd ik liever van een zeer mooie sportwagen.
Ik heb trouwens helemaal geen last gehad van het dak als die dicht zit. Geen rare geluiden en ook goed zicht.

Ik zou voor een open dak gaan, want je kunt altijd nog kiezen of je je dak dicht of open doet. Bij een auto zonder die optie heb je dat niet. Plus het ziet er veel mooier uit.

Afbeelding

Afbeelding

Hier een paar foto's van mijn Mustang die ik gehuurd heb vorig jaar.
Ik hoop zo dat ik er ook zo een mee krijg. Ik heb bij Dollar op LAX gehuurd, waar had jij deze gehuurd? En qua bagage, beetje proppen moet toch wel lukken, en je hebt de achterbank nog. Past ook wel wat op.
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

Ik heb deze gehuurd bij Dollar in Las Vegas.

Ik mocht zelf een auto uitkiezen, dus de keuze was snel gemaakt. In Las Vegas zat het trouwens helemaal vol met Mustang cabrio's. Ik heb namelijk geen ander soort cabrio gezien. Alleen moet je dan wel zoeken naar de 2013 versie zoals de mijne op de foto. Daar zijn er wel minder van, maar misschien dat er dit jaar meer van zijn gezien het nu echt 2013 is haha.

Ik ga dit jaar weer en hoop ook dat ik m weer mee kan krijgen, nu wel een andere kleur uitkiezen voor de foto's, anders denkt iedereen dat het dezelfde vakantie is haha.

Over de kofferbak gesproken. Ik reis alleen, ik heb altijd 1 grote koffer mee, 1 grote backpack rugzak en een normale rugzak.
De grote koffer en de grote backpack rugzak gaan de kofferbak in en er is nog ruimte voor een 2e grote backpack rugzak, dus de kofferbak is zo klein nog niet. Mijn normale rugzak past er ook wel bij alleen die houd ik op de bijrijdersstoel voor het gemak.
Ik ging er ook eerst vanuit dat mijn backpack rugzak op de achterbank moest door de verhalen van mensen hier, maar gelukkig viel het mee.

Enige nadeel is, is dat de kofferbakopening erg onhandig en heel klein is. Maar eenmaal in de opening gepropt, past alles er wel in.

Hier kun je het goed zien, filmpje van youtube geplukt.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tom$
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom$ »

Heb er zin in. Dan moet de bagage wel lukken met wat wij meenemen. Was het een V8 of V6?
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

Ik denk dat alle Mustangs en Camaro's een V6 motor hebben die ze standaard verhuren. Alleen exclusieve huurbakken hebben een V8. Die hebben ze trouwens daar ook wel staan, maar daar betaal je het dubbele voor.

Trouwens, de nieuwe V6 Mustangs zijn even krachtig als de 2010/2011 V8. Mijne had namelijk 305pk.
Tom$
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom$ »

tetouani schreef:
Trouwens, de nieuwe V6 Mustangs zijn even krachtig als de 2010/2011 V8. Mijne had namelijk 305pk.
En een stuk gunstiger voor het gebruik.
ermers1973
Amerika-ontdekker

Bericht door ermers1973 »

Ik zou gewoon gaan en je eigen hart volgen.
Wij zijn in Maart 2012 geweest en hadden 'n SUV omdat we met 5 personen reisden.
Het weer was toen gewoon top 15/25c, als we toen 'n cabrio hadden konden we bijna alles open rijden.
Bij 15c kun je goed open cruisen, zelf hebben we 'n cabrio en zo gauw de zon schijnt gaat het dak eraf.
Gewoon 'n goede jas en de kachel goed op je richten, geen probleem.

Succes ermee
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik rij de laatste 7 jaar een cabrio hier...als het even kan dan is het dak naar beneden...ook in de winter rij ik zonder dak, maar met de ramen omhoog en de kachel aan... :thumbup:

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer