Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)
Ook even gekeken bij Exit Reizen.
Beetje vreemd dat daar bij de formules o.a. staat vermeld: "Huurprijzen exclusief: Toeslag voor extra benodigdheden, bijv. kinderzitjes, GPS, sneeuwkettingen e.d." Terwijl je helemaal geen sneeuwkettingen op een huurauto mag gebruiken blijkbaar?
Beetje vreemd dat daar bij de formules o.a. staat vermeld: "Huurprijzen exclusief: Toeslag voor extra benodigdheden, bijv. kinderzitjes, GPS, sneeuwkettingen e.d." Terwijl je helemaal geen sneeuwkettingen op een huurauto mag gebruiken blijkbaar?
Memories...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
zoals de voorbije jaren ga ik mijn auto huren via usareisen.de aangezien ik daar nog nooit problemen mee heb gehad en "never change a good team" 
wanneer ik de prijs vergelijk tussen "Dollar" en "Alamo" (waar ik altijd al heb gehuurd) merk ik een groot verschil en mijn vraag "where is the catch"?
Alamo: 20/08/13 - 10/09/13 Phoenix - San Francisco (geen dropoff) Midsize SUV - superinklusiv plus : 863
Dollar: 20/08/13 - 10/09/13 Phoenix - San Francisco (geen dropoff) Midsize SUV - superinklusiv plus : 725
iemand positieve of negatieve ervaringen (wanneer ik een search op "dollar" doe krijg ik vooral veel info over de koersen...) of iemand die me het prijsverschil kan verklaren?

wanneer ik de prijs vergelijk tussen "Dollar" en "Alamo" (waar ik altijd al heb gehuurd) merk ik een groot verschil en mijn vraag "where is the catch"?
Alamo: 20/08/13 - 10/09/13 Phoenix - San Francisco (geen dropoff) Midsize SUV - superinklusiv plus : 863
Dollar: 20/08/13 - 10/09/13 Phoenix - San Francisco (geen dropoff) Midsize SUV - superinklusiv plus : 725
iemand positieve of negatieve ervaringen (wanneer ik een search op "dollar" doe krijg ik vooral veel info over de koersen...) of iemand die me het prijsverschil kan verklaren?
@PSVWally
Ik heb al offerte aangevraagd bij Exit reizen, de totaalprijs zou voor onze periode zo'n 50 euro goedkoper zijn dan alamo.co.uk. Ik vraag me dus af of dat verschil zit in een slechter verzekeringspakket, zeker omdat Exit ook een commissie rekent neem ik aan.
Ik heb al offerte aangevraagd bij Exit reizen, de totaalprijs zou voor onze periode zo'n 50 euro goedkoper zijn dan alamo.co.uk. Ik vraag me dus af of dat verschil zit in een slechter verzekeringspakket, zeker omdat Exit ook een commissie rekent neem ik aan.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zijn er mensen die ervaring hebben met http://www.fastcarhire.co.uk ? Ik heb via deze site in het verleden al diverse malen een auto gehuurd in Thailand en zie dat ze ook in de VS zeer goedkoop zijn (bv 8 dagen Chevy Blazer SUV voor € 333,- op JFK via National). Op usareisen.de en exit-reizen.nl kom ik ongeveer 100 euro duurder uit...
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
ik heb een website gevonden waar je een auto kan huren vanaf 19 jaar. Misschien interessant voor sommigen : http://www.foxrentacar.com
Iemand ervaring met http://www.usrentacar.co.uk?
Zij bieden o.a. wagens aan via Dollar en hebben een platinum formule die dit omvat:
"Unlimited miles, CDW, SLI, UMP, basic roadside cover, local taxes, airport fees, No excess, all additional drivers, tank of fuel, Windscreen, Tyre and Under Carriage Cover"
Is dat afdoende of ontbreekt er eventueel iets aan?
Zij bieden o.a. wagens aan via Dollar en hebben een platinum formule die dit omvat:
"Unlimited miles, CDW, SLI, UMP, basic roadside cover, local taxes, airport fees, No excess, all additional drivers, tank of fuel, Windscreen, Tyre and Under Carriage Cover"
Is dat afdoende of ontbreekt er eventueel iets aan?
Memories...
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik denk dat alles daarmee inbegrepen zit in de prijs.
Usrentacar is een gerenomeerde broker die soms heel scherpe prijzen hanteert.
Usrentacar is een gerenomeerde broker die soms heel scherpe prijzen hanteert.
Dat had ik gehoord, ja.
Maar in mijn geval scheelt het niet echt veel met usareisen. In elk geval bijlange na niet genoeg om mijn boeking daar te cancellen...
Maar in mijn geval scheelt het niet echt veel met usareisen. In elk geval bijlange na niet genoeg om mijn boeking daar te cancellen...
Memories...
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik heb vorig jaar ook geboekt via usareisen en is ons ook goed bevallen.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb nu elke keer bij eautohuur geboekt, ik kom daar altijd goedkoper uit.
Reisblog: thisisfraa.be
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik puur qua autohuur ook, maar aangezien ik nu met LAX - DEN met alle verhuurbedrijven, behalve Alamo (usareisen.de) met drop-off kosten zit, deze keer dus onze oosterburen. En na alle verhalen gelezen te hebben denk ik dat daarmee weinig mis is.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Dollar rent a car is alleszins ook een zeer grote verhuurder en ik denk dat er ook velen hier reeds bij Dollar een auto gehuurd hebben.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Heeft iemand al ervaring met cardelmar?
Zij komen goedkoper uit, volgens mij, dan usareisen en eautohuur.nl.
Meestal via Dollar. Maar door hier de reacties te lezen is Dollar niet de meest betrouwbaarste verhuurder.
Wij komen 9 mei rond 19.10u aan in LAX en zouden dan een hotel id buurt zoeken met gratis shuttle en de volgende ochtend op LAX de auto ophalen. Of is het beter om direct na het landen de auto op te halen. Ik heb helemaal geen ervaring met het huren van een auto en om dan savonds in het donker rond te moeten rijden in LA.
Bedankt alvast voor jullie antwoord.
Zij komen goedkoper uit, volgens mij, dan usareisen en eautohuur.nl.
Meestal via Dollar. Maar door hier de reacties te lezen is Dollar niet de meest betrouwbaarste verhuurder.
Wij komen 9 mei rond 19.10u aan in LAX en zouden dan een hotel id buurt zoeken met gratis shuttle en de volgende ochtend op LAX de auto ophalen. Of is het beter om direct na het landen de auto op te halen. Ik heb helemaal geen ervaring met het huren van een auto en om dan savonds in het donker rond te moeten rijden in LA.
Bedankt alvast voor jullie antwoord.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ook een vraag over autohuur 
Ik ben straks 23, dus zou in principe extra moeten betalen.
Nu zijn er reisbureaus (bv. kilroytravels.nl of usa-reisen.de) die geen underage fee berekeken.
Deze zijn dan altijd super-inclusief, gold etc.
Net heb ik op de website van Hertz.com ook een kortingscode voor geen underage fee gevonden (dus direct via Hertz huren).
Dit komt wat goedkoper uit dan de aanbiedingen van de reisbureaus, maar ik kan niet vinden of dit inclusief/gold is.
Weet iemand hier wat meer van?

Ik ben straks 23, dus zou in principe extra moeten betalen.
Nu zijn er reisbureaus (bv. kilroytravels.nl of usa-reisen.de) die geen underage fee berekeken.
Deze zijn dan altijd super-inclusief, gold etc.
Net heb ik op de website van Hertz.com ook een kortingscode voor geen underage fee gevonden (dus direct via Hertz huren).
Dit komt wat goedkoper uit dan de aanbiedingen van de reisbureaus, maar ik kan niet vinden of dit inclusief/gold is.
Weet iemand hier wat meer van?
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik denk dat je verkeerd hebt gekeken, deze websites bieden niet automatisch een underage fee aan. Je moet zelf het underage pakket selecteren! Het is namelijk wettelijk verplicht om een premie te betalen als je onder de 25 jaar bent in de VS, er is geen reisbureau die daar onder uit komt.
Kijk bijv. op usareisen.de, daar hebben ze een apart kopje 'Klick hier als Fahrer zwischen 21 - 24 Jahren!'
Mocht je (al dan niet perongeluk) een standaardpakket boeken dan moet je er op rekenen dat je bij het ophalen van je auto nog een gepeperde rekening krijgt van de underage toeslag OF je niet gedekt bent igv een ongeval.
Kijk bijv. op usareisen.de, daar hebben ze een apart kopje 'Klick hier als Fahrer zwischen 21 - 24 Jahren!'
Mocht je (al dan niet perongeluk) een standaardpakket boeken dan moet je er op rekenen dat je bij het ophalen van je auto nog een gepeperde rekening krijgt van de underage toeslag OF je niet gedekt bent igv een ongeval.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Heb je hier een bron voor?, ik heb nog nooit gehoord dat het een wet is om extra te betalen voor bestuurders onder de 25, en is het dan een federale wet of een wet die in één of een aantal staten geldig is?RNA schreef: Het is namelijk wettelijk verplicht om een premie te betalen als je onder de 25 jaar bent in de VS, er is geen reisbureau die daar onder uit komt.
Er moet inderdaad meestal extra betaald worden voor bestuurders onder de 25, maar dat is volgens mij iets van de verhuurders. Ik weet in ieder geval van iemand hier op het forum die lid geworden is van een verhuurders loyalty programma (ik meen Hertz gold) en op die manier geen extra kosten heeft betaald voor < 25
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
De bronnen zijn de verschillende verhuurbedrijven, ik wil namelijk een auto huren een week voordat ik 25 word. Heb er een aantal aangeschreven met de vraag of er toch niet iets geregeld kan worden zodat ik een lager tarief betaal, maar dat is onmogelijk ivm de verplichte toeslag. Dit geldt overigens voor Florida, maar gezien het feit dat je vrijwel overal in de VS een underage fee betaalt ga ik er vanuit dat dit overal geldt.

Die verplichte toeslag wordt opgelegd door de verzekeringsmaatschappijen, niet door de wetgever.
Alleen de staten New York en Michigan kennen een minimum leeftijd (18 jaar). Voor de rest is het inderdaad een zaak voor de verhuurbedrijven.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
De verhuurbedrijven gaan er in ieder geval niet over, dan is het dus de wetgever of zoals Hockey zegt de verzekering.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht