NenE schreef:Ik volg dit topic al een tijdje en ik heb een paar vragen.
Ik ga in juni van dit jaar een maand naar Amerika. De tickets en de auto (voor een deel) zijn al betaald.
We moeten alleen de overnachtingen nog reserveren en we willen wat cash geld hebben. Hoe kunnen we dit het beste doen? We boeken de overnachtingen rechtstreeks op de website en boeken dus in dollars. Wat is de beste en goedkoopste betaalmanier en wat is het beste moment?
Waar kunnen we het goedkoopst dollars inkopen om cash mee te nemen, of kan dat het beste in Amerika zelf?
Makkelijke manier om aan cash te komen is iets kopen bij bijv. de Walmart of Target met je debet carden een cashback doen. Max 60 dollar bij Targeg en 100 bij Walmart, althans dat was afgelopen jaar.
Maar pinnen kan ook overal. Of dat extra kosten meebrengt hangt af van je betaalpakket.
Ik weet niet of ze überhaupt een limiet hebben, maar ik heb bij Safeway ook wel eens 200 dollar cash back gekregen. Tegenwoordig pin ik dat soort grote bedragen liever, want ik vind het niet zo prettig dat de klanten achter mij precies kunnen meetellen met wat voor hoeveelheden cash ik de winkel uit loop.
Bij self check-out kassa's kun je ook cashback krijgen, maar dat is altijd maar maximaal 60 dollar ofzo (bij CVS zelfs maar 20 als ik me niet vergis).
Gewoon bijpinnen in de winkel of gewoon naar een pinautomaat is volgens mij het veiligste en goedkoopste.
Overigens is het helemaal geen "onzin" dat USD 100.00 niet overal geaccepteerd worden want er zijn wel degelijk winkels en restaurants die het niet doen (en dan staat het ook aangegeven) en als ze het wel doen dan is het vaak niet van harte omdat ze het 1)niet prettig vinden om zoveel geld te hebben 2)vaak geen wisselgeld hebben om terug te geven. Net als Dimona zie ik ook vrij weinig 100.00 en zelfs 50.00 biljetten en ik pin toch echt regelmatig grote bedragen zowel bij winkels als bij automaten.
Dus misschien wat minder snel conclusies trekken en iets afdoen als onzin als iemand aangeeft wat zijn of haar ervaringen zijn (en dan ook nog van iemand die in het land woont notabene...).
Radarlove schreef:en ik heb even gewacht met boeken tot de dollar de 1,30 onderdook.
Je wacht dus tot de dollar wat duurder wordt, wat is daar het voordeel van?
Onder de 1,30 of "lager" dan 1,30, eveneens als in "goedkoper" dan 1,30. In wisselkoersen is 1,35 dollar per euro bijvoorbeeld lager (synoniem van "minder duur") dan 1,30 dollar per euro.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.