Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis caatje85: terug naar zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
caatje85
Amerikafan

Reis caatje85: terug naar zuidwesten

Bericht door caatje85 »

Hallo allemaal.
Na een mega te gekke reis te hebben gehad in zw amerika eind 2011 gaat onze huwelijksreis a.s. Juni weer die kant op. :clap:

We hebben geboekt en zullen van 3 tm 14 juni bij vegas en omgeving zijn, waarna we nog n weekje richting new york gaan.

We zijn 4 & 5 juni in Vegas en willen vanaf 6 juni weer n auto huren om tot de 14e lekker rond e touren.
Nu is de raag, waar gaan we heen. We hebben maar 8 dagen en willen heeeel graag terug naar Yosemite en evt San Francisco. Is dit haalbaar? Wat zijn dan de kortste wegen daarnaartoe? Via de tiogaroad? Of via onderlangs?

Het is een vlugge reis, ik weet t maar we willen zo graag terug naar deze mooie plekken...

Dan zal t alsvolgt zijn.

6 juni ; las vegas - death valley
7 juni ; death valley - yosemite village (via tiogaroad. We hebben mono lake en bodie gezien dus daar hoeven we geen tijd voor uit te trekken)
8, 9, juni ; Yosemite
10 juni ; Yosemite - SF
11 juni SF
12 juni SF - Morro Bay (we vonden het heerlijk hier!!!)
13 juni ; Morro Bay - Las Vegas
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Terug naar zuidwesten Caatje85

Bericht door kalaman »

bij Yosemite kan ik jullie niet helpen, vermits we daar zelf pas voor de eerste keer naar toe gaan eind juni.
Anderzijds deden we in december ook een korte rondrit SF-LA-LV. Daarvan vind je ons verslag via onderstaande link en misschien kan het jullie helpen om één en ander samen te stellen. Veel succes :thumbup: .
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Morro Bay - Las Vegas is een fikse rit hoor. De Tiogapass is maar afwachten of het open is. Daar kun je nu nog niets over zeggen.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

PSVwally schreef:Morro Bay - Las Vegas is een fikse rit hoor. De Tiogapass is maar afwachten of het open is. Daar kun je nu nog niets over zeggen.
Ja dat is idd een hele rit , ongeveer 700 km en dat is toch niet niks...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

PSVwally schreef:Morro Bay - Las Vegas is een fikse rit hoor. De Tiogapass is maar afwachten of het open is. Daar kun je nu nog niets over zeggen.
Volgens mij is Morro Bay naar Las Vegas wel te doen hoor. Zeker vanaf Bakersfield. De 58 en de I-15 zijn prima wegen. Cruise control er op en rijden maar!
Onderweg wel even stoppen/rusten bij Calico. 8)
http://en.wikipedia.org/wiki/Calico,_Sa ... California
caatje85
Amerikafan

Re: Reis caatje85: terug naar zuidwesten

Bericht door caatje85 »

Ja, ik ben me er bewust van dat Morro Bay - Las Vegas een flinke rit is, maar wij zijn vroege vogels en wij hóúden van autorijden. Dus als we lekker vroeg de weg op gaan en dan lekker een dagje in de auto zitten is dat voor ons géén probleem. We hebben eventueel nog speling om (mocht het écht te ver zijn, maar ik zag via googlemaps dat het wel in n dag te doen is), een tussen overnachting te doen. Maar ik denk niet dat dit nodig is.

Ik maak me inderdaad meer zorgen over de tiogaroad... Is de kans groter dat deze halverwege juni wél open is? Dat we het rondje andersom maken?

Death Valley - Morro Bay
Morro Bay - SF
SF - Yosemite

Maar dan verliezen we tijd...

Hmm wat zijn de gemiddelde dagen dat de tiogaroad weer open is? Meestal rond juni? Maar eerder begin juni? Of eind Juni?
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis caatje85: terug naar zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt dat vinden op de NPS-site, zie hier voor een overzicht.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer