Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Openbaar vervoer New york

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Openbaar vervoer New york

Bericht door henriette »

Nog een paar weekjes dan is het zover en vertrekken we naar het noordoosten.
De laatste 4 dagen van onze reis zijn we in New York, in het Wellington hotel op Times Square.
Nu zijn we aan denken in plaats van de metro de bus te nemen voor lange afstanden, (bv. naar battery Park of naar het American Museum Of Natural History) dit lijkt ons gemakkelijker in verband met de rolstoel die we mee moeten nemen.
Nu mijn vraagjes.

Waar kan je tickets voor de bus kopen? Gewoon op de bus? Of moet je de tickets op voorhand kopen en waar dan?
Ik heb eens een verslag gelezen hier op het forum van iemand die met een electrische rolstoel in New York was maar kan het niet meer vinden.
Een taxi is ook een mogelijkheid en misschien nog gemakkelijker maar kunnen ze een rolstoel meenemen? Onze zoon kan gewoon in de auto zitten.

Henriette
Steffanie
Amerikafan

Re: Openbaar vervoer New york

Bericht door Steffanie »

Als jullie een aantal dagen met de bus willen gaan of meerdere ritjes met de bus wilen maken dan kan je bij een kantoor (volgens mij een MTA) een buspas kopen, is goedkoper dan elke keer per rit afrekenen en natuurlijk ook een stuk makkelijker.

Ik weet niet wat voor rolstoel jullie zoon heeft maar als dit er een is die je in kan klappen dan moet het volgens mij wel mogelijk zijn om met de taxi te gaan.
henriette
Amerikafan

Bericht door henriette »

Bedankt Steffanie.

Het is een gewone duw rolstoel inklapbaar en de voetsteunen kunnen er heel makkelijk vanaf.

Henriette
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Hey,

Je hebt waarschijnlijk mijn verslag gelezen, onder mijn bericht kun je de link vinden van mijn verslag.
Ik vond het super om in NY met het openbaar vervoer te reizen, zo goed aangepast allemaal.
De metro is o ok goed te doen hoor!

Wij hebben echt onze hele vakantie in NY gebruik gemaakt van het OV.
Er zijn kaartjes te koop voor 1 dag of voor verschillende dagen, deze zijn te gebruiken voor metro en bus. Je kunt ook met geld betalen in de bus maar dat moet echt gepast.
henriette
Amerikafan

Bericht door henriette »

Bedankt USAfan.

Dit was inderdaad het verslag dat ik gelezen had.
Fijn te lezen dat alles zo goed is meegevallen, en jullie een leuke vankantie hebben gehad.

Groetjes
Henriette
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

henriette schreef:Waar kan je tickets voor de bus kopen?
Via de site MTA NY kan je veel info vinden over je vraag, suc6.
Ankie
Amerika-newbie

Bericht door Ankie »

Tickets voor de bus kun je gewoon op alle metrostrations kopen! Dat zijn dan natuurlijk dezelfde als die je voor de metro gebruikt :)
MaGiCSuN
Amerika-ontdekker

Bericht door MaGiCSuN »

USAfan schreef:Hey,

Je hebt waarschijnlijk mijn verslag gelezen, onder mijn bericht kun je de link vinden van mijn verslag.
Ik vond het super om in NY met het openbaar vervoer te reizen, zo goed aangepast allemaal.
De metro is o ok goed te doen hoor!

Wij hebben echt onze hele vakantie in NY gebruik gemaakt van het OV.
Er zijn kaartjes te koop voor 1 dag of voor verschillende dagen, deze zijn te gebruiken voor metro en bus. Je kunt ook met geld betalen in de bus maar dat moet echt gepast.
Mag ik vragen waar jullie de tickets hebben gekocht ?
En hadden jullie een auto-gate pas? Volgens de site van MTA is dit verplicht, en als toerist kan je een tijdelijke aanvragen. Maar kan maar 1 kantoor vinden en die zit helemaal in het zuidelijkste puntje van NY.

Alvast bedankt !
Reisverslagen
2011 - Rondreis Florida + New York
Ama
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ama »

Dag allen,

Is de MTA pas voor al het OV of alleen de metro en de bus dus apart?

Al het apart is,wat raden jullie aan; meerdaagse kaarten voor beide of los kopen?

Ciao
NYC (3), Florida (4), Missisipi, Lousiana, Alabama
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Bus en metro; zie de website van de MTA.
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Wij zijn nu in New York en hebben een weekpas gekocht, kost 29 dollar. Deze is geldig voor subway en bus. Die koop je bij automaten op alle subwaystations. Erg makkelijk allemaal. Als je een iPhone hebt, download de app voor subway en bus, heb je gelijk het overzicht en vertrektijden van alle buslijnen bij de hand. Gratis en goed zijn NYC Subway en myBus.

Groet, Ferry
Ama
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ama »

Gaan we dat doen :), hebben ook iPhone; goede tip. Thnx
NYC (3), Florida (4), Missisipi, Lousiana, Alabama
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Vraagje over de 7-day unlimited pass: Als je deze voor de eerste keer gebruikt op bv dinsdagavond 20:00u, is hij dan geldig tot:
-maandagavond 23:59u
-dinsdagavond 20:00u
-dinsdagavond 23:59u
Wij komen nl pas rond 20:00u aan in New york en blijven 8 nachten dus we komen niet rond met 1 7-day unlimited pass en moeten we even kijken wat het meest praktisch is.
Aankomst dinsdagavond op JFK rond 18u, met taxi naar hotel in Queens, dus rond 20u mogelijk nog op pad naar Times Square. De week erna op woensdag vertrekken we rond 21u vanaf JFK dus die dag zullen we ook nog met de subway reizen. De vraag is dus of we de 7 day unlimited pass op dinsdagavond bij aankomst al kunnen gebruiken of dat het praktischer is om dit pas op woensdag te doen (zodat je de volle 7 dagen kunt gebruiken) ?
iceman
Amerika-ontdekker

Bericht door iceman »

Hallo Sanook ,
Ik zit met hetzelfde probleem. Jullie kaart kan gebruikt worden tot dinsdagavond als ik me niet vergis .Voor de overige dagen gebruikt pay per ride .Zie hier een link ( gekregen, van Marian op een ander forum .http://mta.info/metrocard/compare.htm .
En wat uitleg over de pay per ride ( van Jet )
" Pay per ride is vergelijkbaar met een pre-paid telefoonkaart. Je koopt een kaart voor minimaal 10 dollar en per ritje wordt er afgeschreven. Voordeel is dat je deze kaart voor meer personen tegelijk kan gebruiken t.o de 7 day unlimited pass die persoonlijk is. Bij het "tolpoortje" aan begin van de rit haal je het kaartje door een magneetlezer heen en dan schrijft die de kosten van de rit af, t.w. 2,25. Deze persoon loopt door en kan de kaart over het tolpoortje teruggeven aan de 2e persoon en die haalt hem er ook doorheen en dan wordt er weer 2,25 afgeschreven. Losse kaartjes kosten 2,50. Je kan een hoger bedrag op de kaart zetten als je zeker weet dat je meer keer gaat gebruiken, want nadeel is dat je overgebleven tegoed niet kan terugstorten."
Hopelijk u daar mee te hebben geholpen . :wink:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

hmmm, nou zou ik eerst de site moeten lezen, eigenlijk, maar dat doe ik niet ...
ik weet vrij zeker dat jouw kaart dan geldig is tot en met maandag. De dag dat je start met gebruik, is dag 1
waarschijnlijk dus het best om de eerste rit naar het hotel te betalen en pas de volgende dag met de metrocard te beginnen

zo, en dan ga ik nu even opzoeken om te kijken of ik gelijk heb, zo niet, dan koppel ik dat nog even terug :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Dat idee had ik ook en zelfde plan dus kaartjes op dinsdagavond los kopen en vanaf woensdag de 7 day pass gebruiken. En de laatste woensdag ook losse kaartjes kopen (of een prepaid kaart, dan hoef je niet continu met los geld op zak te lopen)
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Op de officiële site van MTA New York City Transit staat het volgende over de geldigheid van de metrocard:
7-Day Unlimited Pass
Cost: $29, reduced fare $14.50
Good for unlimited subway and local bus rides until midnight, 7 days from day of first use.

Bovendien kun je sinds deze maand een 7-dagen unlimited metrocard en pay per ride value op dezelfde kaart laden. Kijk hier, hoe het precies in zijn werk gaat:
http://www.mta.info/metrocard/mcCombinationValue.htm

Ook nieuw is, dat je vanaf 3 maart 2013 1 dollar voor een nieuwe metrocard moet betalen. Dit bedrag komt dus bovenop de kosten van een unlimited metrocard of bovenop de waarde, die je op de kaart gaat laden.

Alvast heel veel plezier! Groeten,
Franziska
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ja die informatie heb ik natuurlijk gelezen maar daar wordt mij niet 100% duidelijk hoe dat nu zit in geval van mijn voorbeeld :)
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Hoi Sanook,
Ik heb nog een andere site gevonden en daar stond, dat de unlimited ride metrocard geldig is tot middernacht op dag 7. In jouw voorbeeld met eerste gebruik op dinsdagavond zou dit betekenen, dat hij geldig is tot maandagavond 23.59 uur. Ik heb dit ook nog even gechecked op het tripadvisor forum en het verhaal werd daar bevestigd: de kaart is dus vanaf het eerste gebruik (first swipe) 7 kalenderdagen geldig en dus niet 7 keer 24 uur. Als je hem op dag 1 pas 's avonds in gebruik neemt, heb je dus gewoon pech en kun je dus eigenlijk niet de volle 7 dagen gebruik van de kaart maken. Ik hoop, dat het zo duidelijk is.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Reizen met het openbaar vervoer (bussen EN ondergrondse) in New York:

1. Ga naar een ondergrondsestation.

2. Loop naar een kaartjesautomaat (er is er altijd wel 1, ook bij ingangen waar er geen bemensd loket is).

3. Kies op het aanraakscherm wat je wilt: 1 ritje, een bepaalde hoeveelheid geld voor een aantal ritten ($2,50 per rit), een weekkaart, een maandkaart.

4. Stop contant geld in de automaat of je kredietkaart (mogelijk ook Nederlandse pinpas, maar daar heb ik geen ervaring mee, je kunt het altijd proberen).

5. Volg de aanwijzingen op het scherm en er komt dan een kaartje uit de machine (rekent $1 extra voor het kaartje).

6. Schuif die kaart zoals aangegeven door de sleuf bij een hekje om de ondergrondse binnen te kunnen, of 'dompel' die kaart in de automaat bij de chauffeur in een bus.

Als je al een kaartje hebt, maar waar niet genoeg geld op zit en je wilt daar meer geld op storten of als je dat kaartje wilt omzetten naar een week- of maandkaart:

Volg dezelfde procedure als aangegeven op het scherm van de machine, maar je hoeft die extra $1 niet te betalen als je al een kaartje hebt en dat kaartje op het juiste ogenblik in de machine steekt (je laadt in dat geval je kaartje op en je hoeft dus niet een nieuw kaartje te kopen).

Enige uitzondering: er rijden een aantal expresbussen (voornamelijk vanuit Manhattan naar de Bronx Zoo, bijvoorbeeld, of naar de uithoeken van de Bronx, Brooklyn, Queens, Staten Island). Daar betaal je meer voor (ik meen $6, maar dat staat duidelijk aangegeven). Gebruik je kaartje als er nog genoeg geld op staat of contant. En je kunt ook de chauffeur om hulp vragen (zet je accent extra aan en zeg dat je toerist bent).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer