Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper huur en campgrounds rules
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Camper huur en campgrounds rules
Bedankt!
En hoe zit dat met kinderzitjes, weet iemand dat?
En hoe zit dat met kinderzitjes, weet iemand dat?
Uiteraard gewoon autostoeltjes nodig, voor een camper gelden dezelfde regels als voor een auto.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Goeie tip om even de openingspost te lezen, zo zijn al veel van m'n vragen beantwoord!
-
- Amerika-ontdekker
Hemmie, hoe werkt dat dan, want de campers die ik zie hebben allemaal twee stoelen voorin. Zijn er verder in de camper nog autogordels? Waar bevestig ik de kinderzitjes dan?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bij het zitje zitten ook autogordels. Meestal heeft een camper zoveel auto gordels als dat er zit plaatsen zijn.
Met het bevestigen van kinderen stoeltjes heb ik geen ervaring. Maar er zijn vast wel anderen hier die dat wel hebben.
Met het bevestigen van kinderen stoeltjes heb ik geen ervaring. Maar er zijn vast wel anderen hier die dat wel hebben.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat moet volgens mij slaapplaatsen zijn, niet op alle zitplaatsen zit een gordel.Marenko schreef:Bij het zitje zitten ook autogordels. Meestal heeft een camper zoveel auto gordels als dat er zit plaatsen zijn.
Dacht dat de achteruit rijdende bank van de dinette geen gordels heeft.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de campers die wij gehuurd hebben bij Roadbear wel. Maar je kan wel gelijk hebben met het aantal slaapplaatsen. In ieder geval zaten er overal gordels. Alhoewel wij ze nooit uitgetest hebben. 

-
- Amerika-ontdekker
Okee, dat is fijn om te weten! Dank!
Volgens mij kun je het vaak wel zien op de tekening die op de website van de verhuurder staat, en anders navragen. Maar ik denk ook dat je minimaal per slaapplaats een zitplaats met gordel hebt. Ik weet niet of dat inmiddels veranderd is, maar voorheen was dat wel meestal alleen ene heupgordel, dus dan kan het lastig zijn om de stoel vast te zetten.
Terug in Texas!
Je moet er rekening mee houden dat de autogordels allemaal 2 punts gordels zijn. Je moet het autostoeltje dus wel kunnen bevestigen met zo'n gordel. De meeste autostoeltjes van hier zijn gemaakt voor 'onze' 3-puntsgordels.Waar bevestig ik de kinderzitjes dan?
Wij wilden eerst ons eigen stoeltje meenemen en spanbanden gebruiken, maar uiteindelijk hebben we toch daar een stoeltje gekocht. Die had aan de achterkant een soort frame waardoor je hem (ook) heel goed met alleen de heupgordel vast kon zetten. Die hebben we erna meegenomen naar Nederland en is nu in gebruik bij opa en oma.
En komende vakantie gaat het weer mee naar Amerika en gebruiken we hem weer in de camper!
Het fijnst is om ze in de rijrichting te zetten. Wij hadden de fout gemaakt om dat eerst niet te doen, want toen zat de eettafel helemaal achterin de camper. Dat vonden we niet fijn en hadden hem op de bank achter de bestuurder gezet (hij reed dus in feite opzij daardaar). Daar hadden wij vrij snel spijt van

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Een 4X4 camper. Had ik nog nooit gezien. Zou je zo'n ding kunnen huren?
Rob, is dat niets voor jullie?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob, is dat niets voor jullie?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Carine
Carine
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee te klein en geen doorgang van chauffeurscap naar woongedeelte, je moet iedere dag de tafel naar bed ombouwen en er zit meestal geen douche en toilet in.
De opzet campers zie je wel meer, zijn ook te huur (voornamelijk in Canada) maar dan staan ze meestal op en gewone pickup truck niet op een 4X4
De opzet campers zie je wel meer, zijn ook te huur (voornamelijk in Canada) maar dan staan ze meestal op en gewone pickup truck niet op een 4X4
Nou,.... zo 4x4 als wat hoor!!Rob schreef:Nee te klein en geen doorgang van chauffeurscap naar woongedeelte, je moet iedere dag de tafel naar bed ombouwen en er zit meestal geen douche en toilet in.
En dikke dodge 3500 is zeker geen gewone pickup! Zelfs amerikanen hebben hun ogen uitgekeken vorig jaar in Yellowstone.
Ik vind ze echt heerlijk. Alles zit erin Douche en WC vast bed, grote koelkast met aparte vriezer. Lekker kacheltje (die we echt nodig hadden).
Maar vooral heerlijk rustig met rijden je hebt echt niet door dat er 1.5 ton in je bak zit.
Onze voorkeur gaat altijd uit naar de Truckcamper. Dit jaar omdat het verschil te groot was een kleine campert

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
weet iemand waar ik kan bestellen wat een aantal forummers "de campingbijbel" noemen?
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik denk dat je de Woodall's bedoelt, die kan je beter in Amerika kopen bij een boekwinkel of campingwinkel en daar achter laten want dat ding is nogal groot en zwaar voor in de koffer...
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Woodall ligt bij veel camperverhuurders al in de camper, dus dan hoef je hem helemaal niet te kopen. Wij hebben hem trouwens nog maar twee keer gebruikt op vier reizen.
Ik zoek thuis al uit welke campings ons mooi/leuk lijken en ik noteer die adressen. Mochten we echt van de route afwijken dan gebruik ik internet of gewoon de TomTom. Ook daar staan al diverse campings in bij de POI's.
Ik zoek thuis al uit welke campings ons mooi/leuk lijken en ik noteer die adressen. Mochten we echt van de route afwijken dan gebruik ik internet of gewoon de TomTom. Ook daar staan al diverse campings in bij de POI's.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Na gisteravond bijna dit hele topic doorgelezen te hebben, heb ik toch nog wat vragen.
Ik begrijp dat je niet voor 50Amp hoeft te kiezen maar voor 30Amp. Soms is er echter ook nog de keuze voor 15 of 20Amp. Kan dat ook?
Is het ook mogelijk om de hele reis helemaal geen hook-ups te nemen? Of praat ik nu onzin
Wat stroom betreft missen we dan alleen de magnetron, dat vinden we niet zo'n probleem. De airco hebben we waarschijnlijk toch niet nodig omdat we vroeg in het seizoen gaan. Ik heb begrepen dat je dan toch gewoon verlichting hebt via die 2e accu. Heeft die 2e accu ook een aansluitpunt voor de omvormer of is dat altijd via de gewone accu?
Ook vraag ik me af of de kachel op gas is of electrisch. In dat laatste geval moeten we misschien wel een hook-up nemen soms.
Ik heb ook begrepen dat het over het algemeen niet zo'n probleem is om je vuil water te lozen en nieuw in te nemen op campings. Klopt dat?
Dit zijn allemaal vragen van iemand die gewend is met de tent te kamperen en het al heel luxe vindt om in een "echt bed" te slapen op de camping
Wij reizen met een C25 camper van Cruise Canada.
Elly
Ik begrijp dat je niet voor 50Amp hoeft te kiezen maar voor 30Amp. Soms is er echter ook nog de keuze voor 15 of 20Amp. Kan dat ook?
Is het ook mogelijk om de hele reis helemaal geen hook-ups te nemen? Of praat ik nu onzin

Wat stroom betreft missen we dan alleen de magnetron, dat vinden we niet zo'n probleem. De airco hebben we waarschijnlijk toch niet nodig omdat we vroeg in het seizoen gaan. Ik heb begrepen dat je dan toch gewoon verlichting hebt via die 2e accu. Heeft die 2e accu ook een aansluitpunt voor de omvormer of is dat altijd via de gewone accu?
Ook vraag ik me af of de kachel op gas is of electrisch. In dat laatste geval moeten we misschien wel een hook-up nemen soms.
Ik heb ook begrepen dat het over het algemeen niet zo'n probleem is om je vuil water te lozen en nieuw in te nemen op campings. Klopt dat?
Dit zijn allemaal vragen van iemand die gewend is met de tent te kamperen en het al heel luxe vindt om in een "echt bed" te slapen op de camping

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even vanuit onze ervaring met Roadbear campers, maar denk dat het voor Cruise niet anders is.
Je kunt de hele reis zonder hook-up. Zolang je maar af en toe (om de 2 a 3 dagen) kunt dumpen en water vullen. Stroom is handig voor het opladen van de spullen als camera's e.d.
De verwarming gaat op gas, de airco gaat op stroom, maar daar kun je eventueel ook de generator voor gebruiken. Ook de magnetron kun je gebruiken met de generator.
Je kunt de hele reis zonder hook-up. Zolang je maar af en toe (om de 2 a 3 dagen) kunt dumpen en water vullen. Stroom is handig voor het opladen van de spullen als camera's e.d.
De verwarming gaat op gas, de airco gaat op stroom, maar daar kun je eventueel ook de generator voor gebruiken. Ook de magnetron kun je gebruiken met de generator.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
michelly schreef:Na gisteravond bijna dit hele topic doorgelezen te hebben, heb ik toch nog wat vragen.
Kan ook, kijk bij het ophalen van de camper of er een verloopstekker van 30 naar 20 amp in de camper zit of vraag er even naar, bij El Monte zit hij standaard in de camper maar dat kan per verhuurder verschillen.
Is het ook mogelijk om de hele reis helemaal geen hook-ups te nemen? Of praat ik nu onzin![]()
Is goed mogelijk
2de accu heeft geen losse aansluitpunten die is puur voor het woongedeelte, de omvormer trekt zo veel stroom dat je accu binnen de kortste keren leeg is die kan je alleen gebruiken bij draaiende motor, wij gebruiken hem altijd als we onder weg zijn, let er dan wel op dat je hem uitzet als je stopt om te winkelen anders sta je mogelijk met een lege accu als je weer verder wil.
Kachel werkt op gas en de ventilator van de kachel werkt op de huisaccu kan dus gemakkelijk zonder stroom, wij hebben hem in o.a. Yellowstone meerdere avonden en nachten gebruikt zonder problemen.
Klopt maar sommige campgrounds vragen wel een fee ( $5,00 tot $ 10,00) om de dump te gebruiken zeker als je alleen maar komt om te dumpen zonder overnachting, in de NP's en SP's zijn de dumpstations naar mijn weten (tot op heden)overal gratis.
Dit zijn allemaal vragen van iemand die gewend is met de tent te kamperen en het al heel luxe vindt om in een "echt bed" te slapen op de camping![]()
Elly
Iemand ervaring met Cruise America in Las Vegas? Wij gaan in juli 2 campers ophalen met een early-bird pakket. We vliegen op maandag en komen na sluitingstijd van CA in LV aan.
Kunnen we op zaterdagochtend of zelfs op vrijdag al CA bellen om door te geven waar we overnachten? We willen dat niet pas op dinsdagochtend doen, vlak voordat ze ons op komen halen. We zijn met 11 personen, en willen uiteraard graag tegelijkertijd naar CA vervoerd worden.
Bedankt.
Kunnen we op zaterdagochtend of zelfs op vrijdag al CA bellen om door te geven waar we overnachten? We willen dat niet pas op dinsdagochtend doen, vlak voordat ze ons op komen halen. We zijn met 11 personen, en willen uiteraard graag tegelijkertijd naar CA vervoerd worden.
Bedankt.
Groetjes,
Annette
Living the life in Raleigh, NC
Annette
Living the life in Raleigh, NC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht