Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K-1 visum: wie wil er meepraten tijdens het wachten??

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Juliette
Amerika-ontdekker

Re: K-1 visum: wie wil er meepraten tijdens het wachten??

Bericht door Juliette »

adam747 schreef:Het interview bij het consulaat stelt niets voor. Doorgaans hebben ze slechts 2 of max 3 vragen; hoe vaak ben je in Amerika geweest, hoe hebben jullie elkaar ontmoet en wanneer hebben jullie elkaar voor het laatst gezien.
Je had gelijk! Ik heb vandaag mijn interview gehad en iedereen bij het consulaat was eigenlijk heel vriendelijk. Gelukkig is mijn aanvraag goedgekeurd :) De 23ste vertrek ik al naar de VS!
Inge1
Amerika-newbie

Bericht door Inge1 »

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen! Mijn verloofde en ik hebben eind Juli alle papieren voor het K-1 visum opgestuurd en 17 Januari eindelijk onze noa2 ontvangen. Ik heb nu komende Donderdag de medische keuring en 26 Februari het interview. Erg spannend allemaal :) En Juliette gefeliciteerd met je goedkeuring!!
Jurk
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurk »

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Helaas heb ik nog geen update over onze procedure, maar dat was eigenlijk wel te verwachten. Toch word ik er wel een beetje nerveus van! Ik wil zo graag dat alles klaar is zodat ik kan gaan! Ik heb inmiddels mijn verloofde wel weer gezien, dat is echt super fijn!! We kunnen er weer even tegenaan ;)
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Wij hebben ook nog geen update gehad, maar wij verwachten eind volgende maand te horen hoe of wat omtrent NOA2.
Het is nog even afwachten, maar het is inmiddels voor mij wel iets draaglijker nu ik mijn verblijf in de VS heb verlengd tot april (tenzij ik eerder terug moet voor het interview). :mrgreen:

Zal in mijn eigen topic even een updat hierover schrijven.
Inge1
Amerika-newbie

Bericht door Inge1 »

Ja dat wachten lijkt eeuwig te duren he? Als je eenmaal je NOA2 hebt gaat het wel enorm snel allemaal. Wat fijn dat je je verloofde net weer hebt gezien Jurk, dat scheelt wel :D Ik heb mijn verloofde nu voor het laatst met kerst gezien hier in Nederland, en dat geeft inderdaad weer nieuwe energie om weer verder te gaan met wachten. Volgen jullie ook een beetje de goedkeuringen op visajourney? Ik vond dat dat wel een redelijk goed beeld gaf van wanneer je de NOA2 kon verwachten. Waar in de VS gaan jullie trouwens naartoe? Ik heb inmiddels te medische keuring achter de rug, dat viel enorm mee. Volgende week heb ik dan het interview :o Ik ga trouwens naar New York verhuizen.
clair-leonardo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door clair-leonardo »

Hallo allemaal,
Ik lees even mee.Ik ben verloofd met een man die in New York woont.
Mijn aanvraag moet nog gestart worden want mijn aanstaande hubby zit voor werk nog in Engeland.Maar ondertussen ben ik al aan het inlezen enz.
Klopt het dat de aanvraag 6-10 maanden kan duren?

En ik heb een 14 jarige dochter uit een vorige relatie.Weet iemand welke documenten ik nog meer moet regelen?
Haar vader geeft toestemming voor de emigratie.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het is handiger als je hetzelfde onderwerp (welke documenten heb ik nodig om mijn kind mee te laten emigreren) niet in verschillende topics gaat bespreken. De conversatie wordt op die manier erg versnippert.
Ik stel voor dat forumleden hier verder antwoord geven, waar het ook beter past omdat het niet een specifieke 'babbelen tijdens K-1' is:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 67#p799473
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
clair-leonardo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door clair-leonardo »

kastelke schreef:Het is handiger als je hetzelfde onderwerp (welke documenten heb ik nodig om mijn kind mee te laten emigreren) niet in verschillende topics gaat bespreken. De conversatie wordt op die manier erg versnippert.
Ik stel voor dat forumleden hier verder antwoord geven, waar het ook beter past omdat het niet een specifieke 'babbelen tijdens K-1' is:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 67#p799473
Ok,is goed.
Em90
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Em90 »

Hallo!

Ik wil ook wel meepraten :)
Wij hebben net besloten dat we alles in orde willen brengen voor het K1 visum!
Al kijk er niet naar uit om zo lang te wachten...

Mijn vriend en ik hebben elkaar ontmoet vorige zomer in Texas, het is dit jaar voor ons alletwee ons laatste jaar van onze universitaire studies.
Ik studeer af in Juli, hij in mei!

Ons eerste plan was om een job te zoeken, ik studeer af als biomedisch ingenieur en we dachten eerst dat dit op 1 jaar tijd niet onhaalbaar was. Na veel teleurstellende gesprekken hebben we toch besloten om voor het K1 visum te gaan. Het is een turnaround in mijn leven deze zomer en dit leek ons het ideale moment!

Hij heeft al een job vanaf juli in Charleston, dat schijnt heel mooi te zijn! :)
Nu is het nog 4 maanden voor ik af studeer en zou het natuurlijk mooi zijn als deze 4 maanden deel kunnen zijn van het wacht process !

Dus nu willen we zo snel mogelijk er aan beginnen :)
Ik heb mij ook ingeschreven voor de loterij! dus daar kan ook nog wat uitkomen ( als ik heel veel geluk hebben ;) )

Zitten hier ook belgjes dat dit process hebben meegemaakt!
leuk allemaal van jullie te horen!
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Een aantal weken terug was the average processing time bij het CVC veranderd van 5 maanden naar 5,5 maanden.
Eind vorige week veranderde dat helaas in 6,5 maanden, maar vandaag is het veranderd naar 7,5 maanden.

Nu ging het bericht rond dat de beruchte 'lekkage' bij het CVC geen vertraging op zou leveren...
Wel apart dat dagen na dat bericht de processing time niet met 1 maar 2 maanden is verlengd.

We hadden gehoopt om tussen eind maart en half april bericht te krijgen over onze NOA2, maar zoals het er nu naar uit ziet zal dat ergens in juni worden.
Fijn dat papierwerk.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Ik ben niet verbaasd om te lezen dat het waarschijnlijk vertraging op gaat leveren, intern onderzoek en aanscherping van procedures leveren extra wachttijd op! Wel vind ik het erg vervelend voor je Vanka (en anderen). Het wachten is een intensief proces waarvan het vaak niet snel genoeg kan gaan. Een vertraging van weken of zelfs maanden is een enorme domper.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Ik zie op visajourney.com dat er inmiddels vele discussies gaande zijn betreft de K-1 visa van het CVC.
De gemiddelde processing tijd is in korte tijd van 5 naar 7,5 maanden gegaan.

Op de USCIS website staat nog steeds dat ze bezig zijn met K-1 aanvragen daterend van 18 juli 2012.
(Blijkbaar is dit al 4 maanden lang het geval.)

Het grote discussiepunt waar VELE K-1 applicants over vallen is dat er op dit moment aanvragen van voornamelijk files met een NOA1 uit november en december geaccepteerd worden,
terwijl er nog steeds files met een NOA1 uit juni (!) en juli goedgekeurd moeten worden.
Mensen denken dat de files uit november en december op dit moment bekeken en (goed)gekeurd worden, om zo de gemiddelde processing tijd weer terug te dringen.

Nu beginnen wij - nu we de 6 maanden grens gepasseerd zijn - al ietwat ongeduldig te worden, maar jeetje...
Al die mensen met een NOA1 uit juni en juli (eveneens die uit augustus en september - aangezien die ook nog voor ons waren) weten van gekheid niet meer wat te doen.
Ik mag nog steeds hopen dat we iets zullen horen binnen de 7,5 maanden grens die op dit moment als 'average' aangegeven staat voor het CVC.

Geduld is een schone zaak, al vind ik dit toch af en toe een vies zaakje als ik het zo lees. :roll:
Tonyr
Amerika-newbie

Bericht door Tonyr »

hallo allemaal...
na al het slechte nieuws te hebben gelezen over die langere wachttijden tussen noa1 en 2 is mijn verloofde in de us toch maar even gaan bellen met de emigratie dienst daar ..wij hebben noa1 in januarie ontvangen de dame van de emigratie dienst kon ons vertellen dat het zeker een maand of 10 kon gaan duren voor noa2 ik zit me nu toch echt wel af te vragen of er geen snellere manier is ......zijn er mensen die het anders hebben gedaan ???
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Als je er nu al drie maanden op hebt zitten, denk ik niet dat er nog een snellere oplossing is, nee. Sowieso hangt je processing time geloof ik heel erg af van het service center waar je bij terechtgekomen bent. Volgens mij mag je, als jouw looptijd boven de richttijd van het service center zit, wel een service request indienen. Ook kan je Amerikaanse partner eens overwegen om contact op te nemen met hun congrespersoon, of zo.

Succes, ik hoop dat je wachttijd meevalt.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

smittenimmigrant schreef: Sowieso hangt je processing time geloof ik heel erg af van het service center waar je bij terechtgekomen bent. Volgens mij mag je, als jouw looptijd boven de richttijd van het service center zit, wel een service request indienen.
Bij het VSC is de gemiddelde processing tijd 5 maanden en bij het CSC 7,5.
Voorlopig heeft het dus geen zin om een service request in te dienen voor mensen met een wacthtijd korter dan 5 maanden.
Wij zitten bijna aan de 6,5 maand op dit moment... Horen we volgende maand niks, zullen wij zeker een service request indienen.
Helaas is dat nog geen garantie voor succes, want zover ik weet zijn wij niet de enigen op dit moment bij het CVC die dat zullen doen.

Klein lichtpuntje; vandaag heeft iemand bericht gehad van zijn/haar senator met het nieuws dat het CVC vanaf aankomende week probeert terug te werken naar de eerdere aanvragen.
Misschien dat de 'black hole cases' (aanvragen van juli 2012 - augustus, september, oktober) zoals ze op dit moment te boek staan weer gaan lopen. *Fingers crossed*. :roll:
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Ik schop deze even omhoog.

Onze I-129F is vandaag eindelijk goedgekeurd.

NoA 1 datum: 6 november 2012
NoA 2 datum: 24 mei 2013

Aanvraag ging via Vermont dus die lopen ook al flink achter op de aangegeven 5 maanden. Intern lijkt het alsof ze die verwerkingstijd al aangepast hebben want tot en met gister nacht kregen we 'uw aanvraag zit nog binnen de verwerkingstijd' als we probeerden een e-request in te dienen. Er frusterend, vooral omdat er aanvragen uit dec - maart al verwerkt waren in de afgelopen weken en er naar onze aanvraag sinds begin december niet meer gekeken was. Moed zakte me echt even in schoenen maar nu kunnen we verder in elk geval.
Syrellaris
Amerika-ontdekker

Bericht door Syrellaris »

Hoi,

ik wil ook best wel meepraten hoor :). Onze aanvraag ligt er al sinds eind april 2012 en tot op heden nog geen bericht(los van het case nummer dan) ontvangen. Er is toen de tijd wel verteld dat het maximaal een jaar langer kon duren vanwege interne factoren en wetgevingen die aan het veranderen waren. Ach, gelukkig ga ik in augustus weer die kant op voor 6 weken.

Groet,

Ricardo
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Dit topic maar weer eens omhoog.

Ik zit nu in de laatste fase van de visum aanvraag. 6 augustus medische keuring en 15 augustus mn interview. Ik heb nog geen vertrek datum gepland aangezien ik nog best wel wat verhuiswerk heb. Joe is hier nu op vakantie dus we hebben gister wel de trouwringen gekocht. Als Nederlander met de instelling dat wat je niet hebt, je ook niet uit kunt geven, ben ik toch altijd nog nerveus als we zo'n groot bedrag op de creditcard zetten. Maarja, Joe heeft ook pas sinds een jaar zn Visacard dus we moeten nog best wat credit opbouwen. Zal blij zijn als ik mn visum heb, zodat ik eindelijk echt kan gaan opruimen/weggooien/verkopen zonder de 'wat als je dat nog nodig gaat hebben...' stemmetjes.
patjuh1983
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door patjuh1983 »

Mijn vriendin en ik kennen elkaar nu 5 bijna 6 maanden en de eerste 4 via internet, whatsapp en uiteraard skype. Na een tijdje besloten we elkaar te ontmoeten en vanwege geld en tijd kwam zij naar Nederland. We hebben besloten na een paar weekjes om te kijken of het mogelijk was haar hier te laten blijven via verblijfsvergunning (Partner), helaas werd overwachts alleen mijn contract vanwege bezuinigingen niet verlengd en valt mijn 12 maanden werk garantie weg waardoor ik haar niet mag laten blijven, aangezien dat 1 van de eisen was. Toch maar lang gedubt wat we willen en wat we voor elkaar voelen en besloten om de stap naar amerika te maken, om daar te trouwen. We zijn nu op de helft van de I-129 petitie en het is wel even goed kijken en goed lezen. We voldoen aan de eisen zover ik kan zien en het begrijp. Mijn vriendin is nog in Nl dus we kunnen het mooi samen doen om het vervolgens naar haar moeder te sturen zodat zij het kan nakijken en kan insturen.

Volgende week maar gaan kijken voor verlovingsringen en dan zal ik haar verassen op een onverwacht voorbereid moment met familie om op me knieeen te gaan... zoals het hoort.

Eind november moet ze helaas weer terug naar West Palm Beach FL, en dan maar hopen dat het een beetje voorspoedig mag gaan. Heb indd nu al momenten dat ik om me heen kijk en probeer te beseffen wat ik achterlaat en wat ik terug krijg. Maar ik weet zeker dat ze het waard is, want zij heeft het ook gedaan voor mij.

Ik hou jullie op de hoogte en tips en tricks zijn ook zeer welkom uiteraard

Groetjes Patrick
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer