Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rudy_W; Vegas, Yellowstone etc

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Rudy_W
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Rudy_W; Vegas, Yellowstone etc

Bericht door Rudy_W »

Na 2 succesvolle vakanties ;
2010: LA, Joshua Three, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosimite en San Francisco
2011: New York, Washington, Niagarafalls, Boston en Cape Cod
(en een uitstapje richting Azie)

Zou ik in 2013 graag een ander stuk van het beloofde land bezoeken; Yellowstone en omgeving. Vlucht naar Las Vegas is geboekt (Delta), en ook de auto is gehuurd. Reisdata is van 10 tot 31 mei (1 juni land ik weer in NL).
Afbeelding
Route in Google Maps

Ik denk dat grofweg de route best aardig in elkaar zit. Wil graag 25 mei in Denver zijn vanwege een AMA motocross werdstrijd (mocht dit echt niet uitkomen in het programma is dit eventueel te schrappen). Daarnaast heb ik tijdens de vorige reis Arches en Antelope Canyon niet gezien. Mooie kans dit op te terugweg mee te pakken.

Alleen wat te doen;
-tijdens de terug weg vanaf Badlands?.
-Is er meer interessants in die buurt,
-is een plaats als Cheyenne de moeite waard?
-Salt Lake City? (edit: na het lezen van de review op de website, lijkt me niet de moeite waard)

Gezien het vrij drukke programma na mijn bezoek aan Denver misschien een dagje rust in plannen?, of al na Yellowstone.
Probleem waar ik bij een paar parken mogelijk tegenaan loop is sneeuw, hier zijn recent meer topics over geweest. O.a. het Rocky Mountain Park zit waarschijnlijk dicht, rest zal vermoedelijk gewoon open zijn..?.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Rudy_W; Vegas, Yellowstone etc

Bericht door PSVwally »

Hej ik zie dat we op dezelfde dagen in Jackson en een aantal in Yellowstone zijn. Behalve RMNP is het ook maar te hopen dat de zuidingang van Yellowstone open is cq. de verbinding met Grand Teton. Ik kan je routetechnisch weinig helpen, want ik pak na Yellowstone ook de black hills, badlands en RMNP pas mee.

Als je daar wat meer zekerheid zou willen hebben zou je misschien ook eerst page, monument valley en moab en dan naar SLC kunnen doen, dan ben je een paar dagen later in Yellowstone, alleen dan mis je denk ik de AMA en moet je het stuk Denver - Las Vegas wat anders indelen.
Rudy_W
Amerika-ontdekker

Bericht door Rudy_W »

PSVwally schreef:Hej ik zie dat we op dezelfde dagen in Jackson en een aantal in Yellowstone zijn. Behalve RMNP is het ook maar te hopen dat de zuidingang van Yellowstone open is cq. de verbinding met Grand Teton. Ik kan je routetechnisch weinig helpen, want ik pak na Yellowstone ook de black hills, badlands en RMNP pas mee.

Als je daar wat meer zekerheid zou willen hebben zou je misschien ook eerst page, monument valley en moab en dan naar SLC kunnen doen, dan ben je een paar dagen later in Yellowstone, alleen dan mis je denk ik de AMA en moet je het stuk Denver - Las Vegas wat anders indelen.
Grappig!, de wereld is klein soms ;). Route omdraaien zou qua Yellowstone misschien beter uitkomen, dit is natuurlijk altijd nog mogelijk. Alleen de motocross werdstrijd gaat dan niet meer lukken, voor de rest maakt het weinig uit.

Verder niemand advies of tips? :?:
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Wereld wordt nog iets kleiner.. Mogelijk hebben wij dezelfde vlucht terug. :wink: We vliegen op dezelfde dag terug vanuit Vegas (ook KLM/Delta).

Ook wij pakken een vergelijkbaar rondje met o.a. Yellowstone NP + Moab. Zijn alleen wel meer aan het einde van de reis in Yellowstone (rond 20 mei). Enige wat ik zou doen - indien de South Entrance van Yellowstone open is: Jackson - Grand Teton - overnachten in Yellowstone/al doorrijden tot West Yellowstone (op 14 mei), scheelt je mogelijk wat reistijd op de 15e..

Ook zou een dagje extra in Moab (voor o.a. Canyonlands) niet verkeerd zijn. Nu heb je een behoorlijk rij-dag (Denver - Moab), dus waarsch zul je dan niets meer doen in Moab, heb je de dag erna voor Arches NP en ga je dan alweer (via MV) naar Page.
Rudy_W
Amerika-ontdekker

Bericht door Rudy_W »

Wij vliegen de 31e om 09:50 vanuit Las Vegas naar Portland, om vanuit daar naar Amsterdam te vliegen :wink:.
Heb even overlegd met mijn broer, en toch maar besloten om de route om te draaien. Zo houden we de rust dagen aan het eind van de vakantie en kan ik The Great Sand Dunes direct meepakken.
Dit gaat de route worden waarschijnlijk;
http://goo.gl/I9tJu

Grofweg komt de route neer op:
Las Vegas
Page (Antelope Canyon)
Moab (Arches)
Great Sand Dunes NP
*Garden of the Gods / Pikes Peak*
Badlands NP
MT Rushmore en Crazy Horse
Yellowstone
Grand Teton
Las Vegas
Totaal ~ krappe 5000 km.

Hotels in Page en Arches zijn geboekt, rest doe ik later / onderweg wel.
Hou volgens mijn planning minimaal 1 volle dag in Las Vegas over, hoop er 2 van te maken zodat we ook even kunnen luieren.. Vanaf Grand Teton in 1x terug naar Las Vegas, zou dat haalbaar zijn?.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waar ga je overnachten in GT? Zelfs vanaf Jackson lijkt het me te ver om in 1 keer naar LV te rijden.
Ik weet niet wanneer je nu waar zit, maar rond Memorial Day zou ik wel iets gaan reserveren.
Zie voor het stuk van Denver naar South dakota (en ook voor Yellowstone etc) ons 2004-verslag.

Marianne
Rudy_W
Amerika-ontdekker

Bericht door Rudy_W »

Afbeelding
Dit is het nieuwe overzicht incl data etc.

Ik zit dus op Memorial Day in Grand Teton en mijn bedoeling was te overnachten in Jackson. Wel een goeie tip, want ik heb er totaal niet aan gedacht dat het dan Memorial Day is!.
Ik ga jou reisverslag van 2004 eens even rustig doorlezen!.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is ook wel mooi om in Monument Valley te overnachten. Dus 1 nacht Page en dan 1 nacht MV. Je kunt dan in de ochtend Antelope Canyon bezoeken. Je ziet MV dan bij het mooiste licht, en je hebt wat meer tijd rondom Moab of voor bezienswaardigheden onderweg.
Ik heb als tip hier op het forum voor Great Sand Dunes de Great Sand Dunes Lodge gekregen. Waarom Pueblo? Ik ben er nog niet geweest, maar ben even benieuwd omdat wij aan Manitou Springs of Colorado Springs zaten te denken (ook op de 17e :wink: ).
Voor Rocky Mountain NP zul je nauwelijks tijd hebben, misschien kun je beter wat meer tijd voor South Dakota uittrekken. Het is wel wat veel allemaal vind ik.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In Pueblo is niet veel. Drukke plaats met veel autodealers. We hebben ooit in Pueblo West gelogeerd in een prachtig hotel maar dat bestaat helaas niet meer. Ik zou doorrijden naar Colorado Springs of Manitou Springs.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Mooie route! Lijkt veel op onze route van afgelopen jaar, misschien heb je wat aan ons reisverslag (zie onderschrift).

Wat zijn je plannen in Pine Ridge? Je kunt prima in een dag van Cheyenne naar Rapid City rijden. Daarmee win je een overnachting die je eventueel extra in Rapid City kunt gebruiken, zodat je wat meer rust hebt in South Dakota. Of op het eind bij Las Vegas voegen.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer