Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis budding: zuidwesten in 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
budding
Amerikafan

Re: Reis budding: zuidwesten in 2014

Bericht door budding »

Hallo

Bedankt voor je reactie. Vorig jaar hebben we een rondje Las Vegas gedaan en daar zaten Zion-Bryce-Moab-Mon.Valley-Page- South Rim al bij in. Hier hebben we toen volop tijd voor genomen. Nu willen we paar nieuwe parken (Yosemite-Sequoia-Death Valley- North Rim-Joshua Tree) en steden (San Fransisco en Los Angeles) voor het eerst doen en zoals Las Vegas- Zion (vorige keer 2 nachten wat wij tekort vonden), Page (Antillope Canyon gemist) nog een keer doen.
Vandaar deze keuze.

Jan
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou een dag bij Sequoia & Kings Canyon NP doen en op het eind van die dag overnachten bij Kernville (lake Isabella) of Ridgecrest, dat geeft je de dag erna ook wat meer tijd voor death valley. De enige dag waar je dit mijns inziens op kunt pakken is de dag LA - santa Barbara/santa barbara - Pismo Beach. Verder een leuke route hoor. Jammer dat je de tioga pass mist, maar goed, dat is dan voor een 3e trip ;)
budding
Amerikafan

Bericht door budding »

Inderdaad mis ik dan de Tioga Pass. Niet aan gedacht.

Een optie is om van San Fransisco naar Sequioa (geen idee of dit een mooie route is?) te gaan, daar overnachten en dan vervolgens naar Yosemite- Bishop-Death Valley.
Of Sequioa overslaan ten gunste van de Tioga P.
Dan wordt het San Fransisco-Yosemite- Bishop-Death Valley.

Wat is mooier?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hmm, dat is lastig te zeggen. Er is namelijk een redelijke kans dat de tioga pass eind mei nog niet open is en dan kun je die route niet eens nemen. Aan de andere kant was het vorig jaar begin mei al geopend. Maar als ik nu een topic over de tioga road lees zit er een redelijke kans in dat dat nu dus niet zo is
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een extra dag - of zelfs 2 - voor Sequoia (en Kings Canyon) lijkt me wel prettig. Het is anders een behoorlijke omweg door het park terwijl je nauwelijks tijd hebt om iets te zien. Let op de resticties voor campers op de generals highway. De route via de Tioga Pass is heel mooi, maar als je in mei gaat is de kans dat de pas open is erg klein, zeker als je Yosemite in het begin van de route hebt. De route omdraaien en iets later gaan helpt al natuuurlijk.
Zitten jullie vast aan die 21 dagen? Met 1 of 2 extra dagen heb je net iets meer tijd Sequoia, en ook voor de GC. Voor de North Rim (pas vanaf 15 mei open) is een extra dag ook wel prettig. Het is heerlijk kamperen daar, en je hebt er dan een paar rijdagen opzitten, dus even een paar nachten op dezelfde plaats is dan wel lekker.
Van SF naar Sequoia NP is niet echt een mooie route, maar dat geldt ook voor het stuk van SF naar Yosemite, dus eerst naar Sequoia en dan naar Yosemite is zeker een mogelijkheid als de Tioga Pass open is. Je zou dan ook eerst een stuk van de kust kunnen doen, en dan vanuit Cambria naar Sequoia. Je kunt dan eindigen in LA. Geen idee of dat met een camper een mogelijkheid is om hem ergens anders in te leveren?

Marianne
budding
Amerikafan

Bericht door budding »

Bedankt voor jullie reacties.

Als ik op Google maps kijk kun je van Sequoia via de 198 en 190 (door Sequoia Forest) naar Lake Isabella. Is dit een goed te rijden weg met de camper?

Ik denk dat ik inderdaad Santa Barbara laat vallen. Twee stops langs de kust tussen LA en San Fransisco moet toch genoeg zijn?

We hebben in 2012 Grand Canyon South Rim gedaan. Vonden we erg mooi. Ik heb begrepen dat de North Rim een beetje gelijkend is?

Ik wacht nog even met het invullen van de extra dag (Santa Barbara). Ik ben eerst benieuwd naar jullie reacties.

Jan
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

LENGTH LIMITS AND ADVISORIES

Generals Highway Length Limit
Some sections of the Generals Highway, or the main road through Sequoia and Kings Canyon National Parks, are subject to the general rules about vehicle lengths, e.g., single vehicles longer than 40 feet (12 m) or vehicle plus tow unit longer than 50 feet (15 m) are prohibited along the Generals Highway.

Important! The Generals Highway between Hospital Rock and the Giant Forest Museum is closed to vehicles longer than 22 feet (6.7 m). This includes vehicles towing units - the combined length must be less than 22 feet. This closure affects those who wish to enter or exit through Sequoia National Park.

Crystal Cave Road Length Limit
Single vehicles longer than 22 feet (6.7 m) are prohibited. Open during cave tour season, May through late November, weather permitting.

Mineral King Road Length Warning
Extremely narrow and winding road. Open May through October, weather permitting.

Moro Rock/Crescent Meadow Road Length Limit
Single vehicles longer than 22 feet (6.7 m) and towed units are prohibited during shuttle operation season, May through Labor Day weekend. Closes with snow.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met een camper die langer is dan 22 feet is het volgens dat bericht niet toegestaan om het stuk tussen Hospital Rock en het Giant Forest Museum te rijden. Deze beperking geldt al een hele tijd hoewel ik het idee had dat het een tijdelijk maatregel was. Het kan goed zijn dat je daar in 2004 geen last meer van hebt, hoewel er wel altijd het advies geldt om niet met RV's langer dan 22 ft de Generals Highway te rijden. Als je niet de Generals Highway kunt rijden kun je dus niet van noord naar zuid door het park rijden.

Zie onderstaand kaartje voor het deel dat afgesloten is. Op http://www.nps.gov/seki kun je een complete kaart vinden (onder de link "view park map" links).

Marianne
Bijlagen
seki kaart.JPG
budding
Amerikafan

Bericht door budding »

Hallo

We hebben een switch gemaakt en gaan niet in 2014, maar in 2015 naar Amerika. Zoals in voorgaande is te zien hebben we in 2012 al een "rondje Las Vegas"gemaakt.

Ik wil graag San Fransisco een keer bezoeken en dat moet dan ook het begin van onze volgende reis worden.

We willen van San Fransisco- Yosemite- Death Valley naar Las Vegas. Vanuit Las Vegas willen we naar Denver en de Rockies aandoen.

We willen 21 dagen een camper huren, periode is nog niet bekend. In 2012 hebben Las Vegas, Zion, Bryce Canyon, Capitol Reef, Arches, Monument Valley, Page, Grand Canyon, route 66 (stukje) en Las Vegas gedaan.

Mijn vraag is, wie er een mooie route weet van Las Vegas naar Denver. Zoals gezegd willen we de Rockies aandoen en als het niet te ver uit de route ligt, Mount Rusmore.
We gaan echt voor de natuur en de mooie parken.

gr
Jan Budding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer