Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Openbaar vervoer New york
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Openbaar vervoer New york
Thanks Swissdutchie, we gaan de kaart dus pas op woensdagochtend voor het eerst gebruiken 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Graag gedaan, hoor!
Wil je toch op dinsdagavond al met de metro, dan kun je dus op dinsdag alvast wat geld op een metrocard laden en gewoon 'per ride' betalen. Woensdag kun je dan op dezelfde kaart een 7 daagse unlimited ride card laden. Bij de volgende keer, dat je de kaart gebruikt, gaan de 7 dagen unlimited rides in. Als je nog tegoed over hebt van dinsdag, blijft dit gewoon op de kaart staan. Zodra je 7 dagen unlimited rides voorbij zijn, kun je voor de volgende ritten weer het nog openstaande tegoed gebruiken.
Wil je toch op dinsdagavond al met de metro, dan kun je dus op dinsdag alvast wat geld op een metrocard laden en gewoon 'per ride' betalen. Woensdag kun je dan op dezelfde kaart een 7 daagse unlimited ride card laden. Bij de volgende keer, dat je de kaart gebruikt, gaan de 7 dagen unlimited rides in. Als je nog tegoed over hebt van dinsdag, blijft dit gewoon op de kaart staan. Zodra je 7 dagen unlimited rides voorbij zijn, kun je voor de volgende ritten weer het nog openstaande tegoed gebruiken.
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
Wij gaan met mijn ouders en zij zijn 70. Iemand die weet hoe en of zij senioren korting kunnen krijgen?
-
- Amerika-expert
Ik denk niet dat dat de moeite waard is, een weekkaart is waarschijnlijk niet zoveel duurder en is overal te krijgen in plaats van dat je in de rij moet staan in een kantoor van de ondergrondse helemaal downtown.
Ik vermoed verder dat je een adres in New York moet hebben.
Kijk anders eens op http://mta.info/nyct/fare/rfindex.htm Daar kun je dan ook een formulier neerladen om een seniorenkaart aan te vragen.
Overigens: in Nederland moet je ook een speciale kaart hebben en je moet daarvoor betalen voordat je korting kunt krijgen als 65+ er. Waardoor dat nauwelijks de moeite waard is. Geldt zelfs voor NederAmerikanen, heb ik gemerkt.
Ik vermoed verder dat je een adres in New York moet hebben.
Kijk anders eens op http://mta.info/nyct/fare/rfindex.htm Daar kun je dan ook een formulier neerladen om een seniorenkaart aan te vragen.
Overigens: in Nederland moet je ook een speciale kaart hebben en je moet daarvoor betalen voordat je korting kunt krijgen als 65+ er. Waardoor dat nauwelijks de moeite waard is. Geldt zelfs voor NederAmerikanen, heb ik gemerkt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Voor degene met een iPhone en makkelijker de juist uitgang in de NY subway willen vinden, het geeft zelfs aan welk treinstel je moet hebben: Exit Strategy NYC Subway Map. Werkt geweldig kost 3,59 euro, ik heb het er graag voor over.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1062 Weergaves
-
Laatste bericht door Jules40
-
- 11 Reacties