Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Maatregelen bij orkaan in Florida
-
- Amerika-ontdekker
Maatregelen bij orkaan in Florida
Als in Florida een orkaan wordt verwacht, dan lees ik in krantenartikelen altijd dat "inwoners van Florida hun huizen dichttimmeren en een veiliger heenkomen zoeken".
Wat bedoelt men met een "veiliger heenkomen"? Een convention center in Florida, een plek in Florida waar de orkaan weinig kracht zal hebben of echt een plek buiten de staat Florida? Als je in de Florida Keys woont, dan is het erg lang reizen voor een veiliger heenkomen, of is er bij orkanen altijd een plek in Florida waar de orkaan minder kracht heeft, waardoor je op die plek wel kunt vertoeven?
Wat bedoelt men met een "veiliger heenkomen"? Een convention center in Florida, een plek in Florida waar de orkaan weinig kracht zal hebben of echt een plek buiten de staat Florida? Als je in de Florida Keys woont, dan is het erg lang reizen voor een veiliger heenkomen, of is er bij orkanen altijd een plek in Florida waar de orkaan minder kracht heeft, waardoor je op die plek wel kunt vertoeven?
Misschien herinner je Hurricane Andrew (augustus 1992) nog?
Tijdens deze orkaan zat ik in een shelter met nog vele Amerikanen,
hier was ik terecht gekomen door onderstaande borden te volgen.
Deze shelter bestond uit een groot stevig schoolgebouw met zeer weinig ramen.
(Wij zaten natuurlijk in zalen zonder ramen). Ik heb van de orkaan zelf
dan ook niets gezien, wel van de ravage achteraf!

Sept. 2004 was het weer raak, toen zaten we op Key West en kwam er
opnieuw een orkaan aan (Ivan). De bewoners en toeristen moesten toen
allemaal de Keys verlaten (Een orkaan kan vloedgolven veroorzaken) en
een veiliger heenkomen zoeken op het vasteland. Een orkaan zien ze
gelukkig al ver van te voren aan komen, alleen de baan die hij gaat
volgen is lastig te voorspellen.
Maurice
Tijdens deze orkaan zat ik in een shelter met nog vele Amerikanen,
hier was ik terecht gekomen door onderstaande borden te volgen.
Deze shelter bestond uit een groot stevig schoolgebouw met zeer weinig ramen.
(Wij zaten natuurlijk in zalen zonder ramen). Ik heb van de orkaan zelf
dan ook niets gezien, wel van de ravage achteraf!

Sept. 2004 was het weer raak, toen zaten we op Key West en kwam er
opnieuw een orkaan aan (Ivan). De bewoners en toeristen moesten toen
allemaal de Keys verlaten (Een orkaan kan vloedgolven veroorzaken) en
een veiliger heenkomen zoeken op het vasteland. Een orkaan zien ze
gelukkig al ver van te voren aan komen, alleen de baan die hij gaat
volgen is lastig te voorspellen.
Maurice
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de info!
Vraag 1: Worden bij de bouw van huizen in Florida palen in de grond geheid, zoals in Nederland, voor bescherming tegen orkanen? Welke voorzorgsmaatregelen tegen orkanen neemt men in Florida bij de bouw van huizen? (hurricane shutters, extra betonijzer in muren..?)
Vraag 2:
Als je je huis goed bouwt, kun je je huis dan hurricane proof bouwen, of is bij elke orkaan altijd wel een beetje schade aan je huis? Zijn zinkplaten als dakbedekking niet beter bestand tegen orkanen?
Vraag 3: Wat zijn de kosten van verzekering van je huis tegen schade door orkanen?
Vraag 1: Worden bij de bouw van huizen in Florida palen in de grond geheid, zoals in Nederland, voor bescherming tegen orkanen? Welke voorzorgsmaatregelen tegen orkanen neemt men in Florida bij de bouw van huizen? (hurricane shutters, extra betonijzer in muren..?)
Vraag 2:
Als je je huis goed bouwt, kun je je huis dan hurricane proof bouwen, of is bij elke orkaan altijd wel een beetje schade aan je huis? Zijn zinkplaten als dakbedekking niet beter bestand tegen orkanen?
Vraag 3: Wat zijn de kosten van verzekering van je huis tegen schade door orkanen?
Vaak moeten mensen die direct aan de kust wonen en degenen die in trailerparks en mobile homes, die vaak niet meer mobile zijn , maar helemaal uitgebouwd... wonen of medische zorg nodig hebben evacueren. Ook ivm. stroomuitval en overstromingen..een naloop van een hurricane..die soms lastiger is dan de storm zelf.
Hier in Brevard County is het dan vaak een openbare school die voor dat doel opengesteld worden.
Huizen worden wel extra beveiligd voor hurricanes....palen zie ik hier niet bij de bouw..veel is prefab, op een cement gestorte onderbouw.
Het appartementenbegouw waar ik woon is extra stevig gebouwd....alle binnenmuren zijn gestort cement en tussen elke 2 app. is een beschemingsmuur..extra dik ..voor overslaand brandgevaar en is bestand tegen zoveel miles storm per uur, net zoals ook hotels gebouwd worden....
Bij de nieuwe huizen die hier veel gebouwd worden wordt dat ook allemaal vermeld...tegen hoeveel wind per mijl per uur ze bouwtechnisch bestand zijn. Vaak is zijn dan de ramen ook extra gehard en heb je geen hurricane-shutters nodig..mits je zelf een raam open laat staan...en tijdens een hurricane moet je dat niet doen
.
Heb in mijn leven nu 3x een hurricane meegemaakt, de engste was destijds Hugo op St.Maarten, door kaalslag kwam een halve berg op het terrein waar ik verbleef door een hoge muur en de zee werd maar hoger en hoger...
Verder Wilma meegemaakt, viel bij ons ook wel mee en pas Ernesto dan die in Virginia eo. veel overlast gaf.
Hier in Brevard County is het dan vaak een openbare school die voor dat doel opengesteld worden.
Huizen worden wel extra beveiligd voor hurricanes....palen zie ik hier niet bij de bouw..veel is prefab, op een cement gestorte onderbouw.
Het appartementenbegouw waar ik woon is extra stevig gebouwd....alle binnenmuren zijn gestort cement en tussen elke 2 app. is een beschemingsmuur..extra dik ..voor overslaand brandgevaar en is bestand tegen zoveel miles storm per uur, net zoals ook hotels gebouwd worden....
Bij de nieuwe huizen die hier veel gebouwd worden wordt dat ook allemaal vermeld...tegen hoeveel wind per mijl per uur ze bouwtechnisch bestand zijn. Vaak is zijn dan de ramen ook extra gehard en heb je geen hurricane-shutters nodig..mits je zelf een raam open laat staan...en tijdens een hurricane moet je dat niet doen

Heb in mijn leven nu 3x een hurricane meegemaakt, de engste was destijds Hugo op St.Maarten, door kaalslag kwam een halve berg op het terrein waar ik verbleef door een hoge muur en de zee werd maar hoger en hoger...
Verder Wilma meegemaakt, viel bij ons ook wel mee en pas Ernesto dan die in Virginia eo. veel overlast gaf.
[quote="amerikafan"]
Weinig palen, meer een betongestorte ondergrond met betonijzer etc. Bij app en hotels gelden weer andere regels. Ook de ramen zijn vaak extra gehard etc.
Vraag 2:
Er kan altijd schade zijn, vooral van het dak...vaak valt er dan een boom op of er zit al iets los. Mijn schoonouders hadden dat in 2004, veel schade ondanks een "goed" huis. Ook is bijna een bovenraam ingeblazen , als dat gelukt was dan ziou het hele dak eraf vliegen. Mijn man was er gelukkig en heeft het toen dichtgetimmerd. Nu bij elke storm komt er een op maat gemaakte shutter voor.
Dat is momenteel HETgrootste probleem in Florida, de verzekering-premies zijn zo ontzetten hoog, soms zelfs met 400% verhoogd!
Veel mensen kunnen het dan ook niet meer betalen en hier staat bijna 1 op de 3 huizen te koop! Ook is het zo dat bijna 50% van alle huisverkopen van 2005 in forclosure is, dwz. men kan de kosten niet meer opbrengen en moet verkopen, voor de bank het doet!][/quote]
Wij persoonlijk willen graag kopen, kan momenteel nog niet, de hypotheek lukt wel, maar de bijkomende kosten....eerst maar afwachten wat men aan de verzekering doet....
Weinig palen, meer een betongestorte ondergrond met betonijzer etc. Bij app en hotels gelden weer andere regels. Ook de ramen zijn vaak extra gehard etc.
Vraag 2:
Er kan altijd schade zijn, vooral van het dak...vaak valt er dan een boom op of er zit al iets los. Mijn schoonouders hadden dat in 2004, veel schade ondanks een "goed" huis. Ook is bijna een bovenraam ingeblazen , als dat gelukt was dan ziou het hele dak eraf vliegen. Mijn man was er gelukkig en heeft het toen dichtgetimmerd. Nu bij elke storm komt er een op maat gemaakte shutter voor.
Dat is momenteel HETgrootste probleem in Florida, de verzekering-premies zijn zo ontzetten hoog, soms zelfs met 400% verhoogd!
Veel mensen kunnen het dan ook niet meer betalen en hier staat bijna 1 op de 3 huizen te koop! Ook is het zo dat bijna 50% van alle huisverkopen van 2005 in forclosure is, dwz. men kan de kosten niet meer opbrengen en moet verkopen, voor de bank het doet!][/quote]
Wij persoonlijk willen graag kopen, kan momenteel nog niet, de hypotheek lukt wel, maar de bijkomende kosten....eerst maar afwachten wat men aan de verzekering doet....
Laatst gewijzigd door wiepster op 17 sep 2006, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb altijd de indruk dat de huizen over het algemeen minder stevig gebouwd worden (is misschien maar een idee hoor, dat een volledig baksteken huis steviger is dan zo'n houten/prefab constructie);
Prefab en hout zijn in ieder geval goedkoper (om terug op te bouwen) dan een stenen huis.
Prefab en hout zijn in ieder geval goedkoper (om terug op te bouwen) dan een stenen huis.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikakenner
Soms wel
Veel huizen in de VS zijn van hout gemaakt. Zoals je vooral ook zag met de beelden over de Hurricane in New Orleans afgelopen jaar. Ook ik FLorida vindt je nog veel huizen van hout gemaakt maar men bouwt ook steeds meer veel stevigere huizen. Ons Complex is vorig jaar flink geraakt door Hurricanes en dergelijke. Daarom heeft men nu alle daken van alle huizen ( zo'n 360 ) afgehaald en vervangen met houten panelen en die stevig verankerd zijn. Daarover heen zijn dakpannen gespijkerd van een soort RVS. Deze daken en ook de vernieuwde omheiningen moeten 10 jaar lang Categorie 3 a 4 aankunnen. Dus als we een Hurricane Cat 5 of zwaarder krijgen is heel het huis waarschijnlijk weg.
We hebben zelf Hurricane Shutters voor de ramen geplaatst die meteen dicht kunnen als er een storm aankomt.
We hebben zelf Hurricane Shutters voor de ramen geplaatst die meteen dicht kunnen als er een storm aankomt.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 6258 Weergaves
-
Laatste bericht door Désirée
-
- 29 Reacties