Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bedrijf als LLC oprichten in de VS
Re: Bedrijf als LLC oprichten in de VS
Ik heb dit ook al eerder aangegeven, als het mis gaat dan hoor je niets meer van de posters. Is misschien ook wel logisch, is natuurlijk niet iets om meteen van de daken te schreeuwen. (en al helemaal niet al het deels je eigen 'schuld' is)
Onze poster uit Belgie met de tattoo shop is een van de uitzonderingen.(zonder dat eigen schuld) Wat me eigenlijk meer irriteert is als je niets meer hoort als het antwoord niet zo als zoals ze het zouden willen horen. Zoals Benno al aangeeft, even emigreren naar Amerika, even een postje, niet de antwoorden die je wilt en dan totale stilte.
Onze poster uit Belgie met de tattoo shop is een van de uitzonderingen.(zonder dat eigen schuld) Wat me eigenlijk meer irriteert is als je niets meer hoort als het antwoord niet zo als zoals ze het zouden willen horen. Zoals Benno al aangeeft, even emigreren naar Amerika, even een postje, niet de antwoorden die je wilt en dan totale stilte.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Nu we weer allen "vriend" zijn
heb ik nog een vraagje?
(als de Mod's hier een nieuw topic van willen maken is dit uiteraard O.K. voor mij)
Een van de andere mogelijkheden om een GC te verkrijgen is via een EB-5 investering visum.
Dit heb ik nog niet tegengekomen op een forum.
Ik weet dat dit niet voor iedereen weggelegd is om min. $500.000,- te investeren maar iemand zal het toch al wel eens op deze manier gedaan hebben mag ik veronderstellen?
Graag wilde ik hierover wat meer weten zoals: Hoelang duurde het voor je je visum had? Hoe makkelijk/moeilijk was de overgang naar een GC? Heb je ondertussen de Amerikaanse nationaliteit aangevraagd en waarom? En misschien ook interessant? Welke business ben je begonnen?

(als de Mod's hier een nieuw topic van willen maken is dit uiteraard O.K. voor mij)
Een van de andere mogelijkheden om een GC te verkrijgen is via een EB-5 investering visum.
Ik weet dat dit niet voor iedereen weggelegd is om min. $500.000,- te investeren maar iemand zal het toch al wel eens op deze manier gedaan hebben mag ik veronderstellen?
Graag wilde ik hierover wat meer weten zoals: Hoelang duurde het voor je je visum had? Hoe makkelijk/moeilijk was de overgang naar een GC? Heb je ondertussen de Amerikaanse nationaliteit aangevraagd en waarom? En misschien ook interessant? Welke business ben je begonnen?

Veel mensen hebben een bevlieging op basis van vakantie en/of film en TV. Zodra ze dan leren dat de realiteit heel anders is (inkomen / ziektekosten / onderwijs / papierwinkel emigratie / moeilijkheid verkrijgen verblijfsvergunning) dan gaat de bevlieging weer snel over.
Zelf al een paar keer vrienden van me uit NL gehad die dachten dat de VS zo geweldig was. Zodra ze leren dat je weinig vakantiedagen hebt, zonder werk geen ziektekostenverzekering, geen ontslagbescherming hebt en ga zo maar door dan is het snel voorbij.

Zelf al een paar keer vrienden van me uit NL gehad die dachten dat de VS zo geweldig was. Zodra ze leren dat je weinig vakantiedagen hebt, zonder werk geen ziektekostenverzekering, geen ontslagbescherming hebt en ga zo maar door dan is het snel voorbij.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Klopt maar veel van bovenstaande punten heb ik als zelfstandig ondernemer ook niet in EuropaOeboemoe schreef:Veel mensen hebben een bevlieging op basis van vakantie en/of film en TV. Zodra ze dan leren dat de realiteit heel anders is (inkomen / ziektekosten / onderwijs / papierwinkel emigratie / moeilijkheid verkrijgen verblijfsvergunning) dan gaat de bevlieging weer snel over.![]()
Dus dat weet je al als je eraan begint !
Maar bv 350 dagen zon de ganse dag geeft me ook al wat extra power !
En werken moeten we toch of beter : ik toch

Prettig weekend
Kingair
Laatst gewijzigd door Kingair op 03 mar 2013, 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Tuurlijk zijn we vriend.Disney-Golf schreef:Nu we weer allen "vriend" zijnheb ik nog een vraagje?
Graag wilde ik hierover wat meer weten zoals: Hoelang duurde het voor je je visum had? Hoe makkelijk/moeilijk was de overgang naar een GC? Heb je ondertussen de Amerikaanse nationaliteit aangevraagd en waarom? En misschien ook interessant? Welke business ben je begonnen?![]()
![]()
Ik veronderstel dat AA maar 1 doelstelling heeft en dat is elkaar helpen en aan de zelfde koord te trekken!
Hier is wat info over een EB-5 (heb ik een tijdje geleden gepost hier op AA)
Lees maar eens aandachtig !
Prettig weekend
Kingair
Hallo,
Heb over dit gegeven al andere minder leuke dingen gelezen
Indien de 'instelling' niet voldoende aanwervingen doet, 10 werknemers per investeerder, gaat het verhaal van de Green Card niet door desondanks de aanbetaling van de $ 500.000.00
En dit is al in meerdere projecten het geval
Ik vermeld nogmaals gelezen, ik heb er geen rechtstreekse ervaring mee . . . maar blijkbaar is het allemaal niet zo simpel desondanks de grote investering.
Hier is een voorbeeld van een EB-5 investeringsproject . . .
http://houstoneb5.com/featuredproject.html
Maar hoe ga je 10 jobs creëren in een flatgebouw ?
En zo zijn er meerdere projecten lopende met alle gevolgen vandien voor de EB-5 investeerder
Hier is bv een probleemgeval . . . . (copy van een mail) en er zijn er zo tientallen.
So watch out before you jump into the black hole !
Problems at Amlife EB5 Investor
We came to the Us in Dec 2009 on an EB5 Visa after Investing in the Amlife 1531 project in Seattle. Everything went fine and the project went ahead without problem with 118 investors building a $58 million dollar 6 storey Multi purpose Ofice Block in Seattle which was completed in 2010
The first 54 investors filed their I-829 petitions for removal of conditions of conditional residence without problem and we thought everything was going to be fine when we filed our I-829 petition in October 2011
However after waiting for 6 months the Immigration services have requested further evidence in our petition with a quite agressive RFE and now we are very very worried in case our I-829 Petition is denied . The main request of the RFE from the Immigration services is a detailed account of job creation that the project has created.
At the time of our initial I-829 Submission in October 2011 the office building only had 1 tennant as it was a just finished building with an occupancy rate of only 2.5%.
At the time of writing the building has a lot more tennants with an occupancy rate of 68% which we sincerely hope when informed to the Immigration services will allow our I-829 to be approved
I was just wondering if anyone on this forum is also in the Amlife 1531 Utah Avenue partnership and in a similiar position to us
The crazy thing is that in a partnership such as ours the job creation is supposed to be equally spread amongst the full 118 partners which in this case the Immigration services do not appear to have followed as they have issued 54 I-829 approvals before requesting RFE information.
Upon the first I-829 that was submitted for this project they should have examined the project fully to see if the project was on course for creating the required jobs for the full 118 investors
I will post an update as more information becomes available and our Immigration lawyer works on our RFE Submission
I just wanted to post this in order that potential Investoirs are aware that their are pitfalls all the way through the EB5 visa process and even when a project has been accepted by the Immigration services for EB5 investment and the project has followed its project plan in detail pitfalls are still likely AND NOTHING IS GUARANTEED
If our I-829 is denied it will lead to a very long legal battle between Amlife and the Immigration services with us been in Limbo and unable to leave the USA until our appeal has been processed. In a lot of cases this will not be a problem but I am a merchant navy Capt and thus have to leave the USA on a regular basis to return to my vessel in Brazil in order to maintain my income
We can only hope that the RFE submission that our immigration lawyer submits with the assistance of the Amlife legal team will be enough to satisfy the Immigration services and allow our I-829 and the further 64 Investors with I-829 petitions to be approved or else we will probably have to return to the UK. It will be a wasted 4 years of our lifes and an expenditure of over 1 milion dollars (house purchase and purchase of my wife business)in a country that does not appear at the moment to appreciate outside investment.
Regards
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Natuurlijk zijn we vrienden Kingair, was ook maar een grapje hé!
Dit soort verhalen had ik ook al gelezen maar ik vermoed/hoop dat er ook andere zijn?
Die wil ik ook graag eens horen en zijn m.i. ook nuttig voor het forum.
Maar thanks alvast voor je imput!

Dit soort verhalen had ik ook al gelezen maar ik vermoed/hoop dat er ook andere zijn?

-
- Amerikakenner
Ik zal er eens achter horen en als er wat binnenkomt post ik het hier op AADisney-Golf schreef:Natuurlijk zijn we vrienden Kingair, was ook maar een grapje hé!![]()
Er zullen er toch ook positieve tussenzitten veronderstel ik ?
Prettige zondag
Kingair
-
- Amerikakenner
Misschien even wat updaten over onze 'relocation to the US'
We zijn dus van januari tot nu 3 keer in LA en Palm Springs geweest betreffende onze L1-A visum.
Het is niet de eerste de beste beslissing die men neemt en tenslotte ook een hoop verantwoordelijkheden ten opzichte van je gezin.
Maar de beslissing is genomen en CA zal het worden.
Ondertussen hebben we het VS bedrijf opgestart, we hebben een lease agreement voor de kantoren en loods , de corporate accounts zijn geopend.
Het houdt allemaal niet zoveel in maar tenslotte koste het allemaal een hoop tijd (en uiteindelijk ook geld) en vanuit Belgie krijg je het alvast niet rond.
Ondertussen hebben we eveneens de immo markt gaan afschuimen en we hebben telkens een 30 tal huizen per reis bezocht.
Je kent het wel, te klein, te duur, geen tuin, geen pool, oud, teveel kosten om te renoveren, niets gedaan in de laatste 30 jaar, etc
Maar we hebben ook een nieuwbouw gezien die zeker en vast in aanmerking komt.
Ligt wel een stuk boven het budget dat we voorzien hadden maar het is dan ook kompleet en uiteindelijk wat we willen.
Gisteren hebben we nog met onze Imm Att gesproken en het L1-A dossier gaat begin mei binnen.
Dus vanaf nu aan stilletjes beginnen te duimen en hopelijk hebben binnen een week of 6 tot 8 positief nieuws.
En als er een RFE komt gaat het wat langer duren.
Onze Imm Att heeft ons wel aangeraden van geen expedited procedure te nemen aangezien het een stuk meerkost en blijkbaar in CA men het dossier behandelt als een gewone aanvraag.
Mei zitten we terug in CA en juni staat ook al vast.
'Vooruit met de geit' is wat we willen
Groeten
Kingair
We zijn dus van januari tot nu 3 keer in LA en Palm Springs geweest betreffende onze L1-A visum.
Het is niet de eerste de beste beslissing die men neemt en tenslotte ook een hoop verantwoordelijkheden ten opzichte van je gezin.
Maar de beslissing is genomen en CA zal het worden.
Ondertussen hebben we het VS bedrijf opgestart, we hebben een lease agreement voor de kantoren en loods , de corporate accounts zijn geopend.
Het houdt allemaal niet zoveel in maar tenslotte koste het allemaal een hoop tijd (en uiteindelijk ook geld) en vanuit Belgie krijg je het alvast niet rond.
Ondertussen hebben we eveneens de immo markt gaan afschuimen en we hebben telkens een 30 tal huizen per reis bezocht.
Je kent het wel, te klein, te duur, geen tuin, geen pool, oud, teveel kosten om te renoveren, niets gedaan in de laatste 30 jaar, etc
Maar we hebben ook een nieuwbouw gezien die zeker en vast in aanmerking komt.
Ligt wel een stuk boven het budget dat we voorzien hadden maar het is dan ook kompleet en uiteindelijk wat we willen.
Gisteren hebben we nog met onze Imm Att gesproken en het L1-A dossier gaat begin mei binnen.
Dus vanaf nu aan stilletjes beginnen te duimen en hopelijk hebben binnen een week of 6 tot 8 positief nieuws.
En als er een RFE komt gaat het wat langer duren.
Onze Imm Att heeft ons wel aangeraden van geen expedited procedure te nemen aangezien het een stuk meerkost en blijkbaar in CA men het dossier behandelt als een gewone aanvraag.
Mei zitten we terug in CA en juni staat ook al vast.
'Vooruit met de geit' is wat we willen

Groeten
Kingair
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Leuk de vorderingen te lezen, jullie zijn duidelijk goed bezig!
Nog veel succes en hou ons verder op de hoogte.

-
- Amerikakenner
Goed bezig hoop ik toch !Disney-Golf schreef:Leuk de vorderingen te lezen, jullie zijn duidelijk goed bezig!
Zullen we binnenkort weten
Groeten
Kingair
KingAir, niet helemaal terecht wat je schrijft.
Er zijn deelnemers waaronder ik mezelf ook reken, die op dit forum veel bijdrages geschreven hebben over emigratie perikelen, hoe lang het geduurd heeft, wat er allemaal mis kan gaan en wat men eventueel kan doen om deze problemen te voorkomen. Ook ben ikzelf altijd duidelijk geweest over wat het mij/ons heeft gekost en dat ik de prijs achteraf te hoog vind.
Ik ben ook redelijk kritisch als het om de US als geheel gaat en zeker CA. Probeer hier voortdurend duidelijk te maken dat niet heel CA bestaat uit alleen San Francisco, Yosemite. Zon is even leuk als je er weinig van krijgt in je thuisland, maar waar ik woon zit men ternauwernood in de tuin. Overdag is het veel te warm/heet binnenkort (90, 100 graden F.) en iedereen blijft binnen. Mede vanwege de slechte kwaliteit van de lucht hier op veel dagen.
Maar de meeste deelnemers hier willen dat niet wil horen heb ik de indruk. Ik krijg weinig reakties waarin men om verduidelijking vraagt van wat ik schrijf. Wel veel reakties dat het in Ned. - Belgie - Europa ook moeilijk gaat enz. dan wel niet deugt in veel opzichten. Maar dat is de issue niet denk ik dan, het gaat om de US hier.
Dan denk ik bekijk het maar en zoek het zelf verder maar uit. Want uiteindelijk moet iedereen de keuze maken die hem/haar het beste lijkt en dan ontdekt men in de jaren daarna pas of dat inderdaad zo'n goede keuze was. Een andere deelnemer hier die niet zo positief is wordt vaak ook afgebrand als hijm (zij ?) bijdraagt. Nu doet deze persoon dat ook minder geslaagd, maar ook hier wordt zelden/nooit om verduidelijking gevraagd.
Ik heb uit jouw bijdrages ook nu en dan de indruk gekregen dat je geen kritische geluiden wilt ? Maar dan bedenk ik ook dat je enorm positief moet zijn in je instelling om een avontuur aan te gaan zoals jullie klaarblijkelijk van plan zijn.
Ik ben altijd bereid PM's te beantwoorden en heb een aantal deelnemers mijn tel.nr. gegeven als ze meer info willen.
Er zijn deelnemers waaronder ik mezelf ook reken, die op dit forum veel bijdrages geschreven hebben over emigratie perikelen, hoe lang het geduurd heeft, wat er allemaal mis kan gaan en wat men eventueel kan doen om deze problemen te voorkomen. Ook ben ikzelf altijd duidelijk geweest over wat het mij/ons heeft gekost en dat ik de prijs achteraf te hoog vind.
Ik ben ook redelijk kritisch als het om de US als geheel gaat en zeker CA. Probeer hier voortdurend duidelijk te maken dat niet heel CA bestaat uit alleen San Francisco, Yosemite. Zon is even leuk als je er weinig van krijgt in je thuisland, maar waar ik woon zit men ternauwernood in de tuin. Overdag is het veel te warm/heet binnenkort (90, 100 graden F.) en iedereen blijft binnen. Mede vanwege de slechte kwaliteit van de lucht hier op veel dagen.
Maar de meeste deelnemers hier willen dat niet wil horen heb ik de indruk. Ik krijg weinig reakties waarin men om verduidelijking vraagt van wat ik schrijf. Wel veel reakties dat het in Ned. - Belgie - Europa ook moeilijk gaat enz. dan wel niet deugt in veel opzichten. Maar dat is de issue niet denk ik dan, het gaat om de US hier.
Dan denk ik bekijk het maar en zoek het zelf verder maar uit. Want uiteindelijk moet iedereen de keuze maken die hem/haar het beste lijkt en dan ontdekt men in de jaren daarna pas of dat inderdaad zo'n goede keuze was. Een andere deelnemer hier die niet zo positief is wordt vaak ook afgebrand als hijm (zij ?) bijdraagt. Nu doet deze persoon dat ook minder geslaagd, maar ook hier wordt zelden/nooit om verduidelijking gevraagd.
Ik heb uit jouw bijdrages ook nu en dan de indruk gekregen dat je geen kritische geluiden wilt ? Maar dan bedenk ik ook dat je enorm positief moet zijn in je instelling om een avontuur aan te gaan zoals jullie klaarblijkelijk van plan zijn.
Ik ben altijd bereid PM's te beantwoorden en heb een aantal deelnemers mijn tel.nr. gegeven als ze meer info willen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 25 apr 2013, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het "probleem" hier is natuurlijk dat er, vooral als je wat langer meeleest, heel veel onrealistische dromers voorbij komen die denken dat ze wel eventjes naar Amerika gaan, en daar gelijk werk, een huis, zes maanden per jaar tijd om te reizen en drie miljoen op de bank hebben.
Die types vragen zes keer wat, worden boos als ze antwoorden krijgen die zeniet willen horen, verdwijnen en komen nooit meer terug, om de simpele reden dat ze onzin posten en vragen.
Ik ken er zo wat in het echt, en die types blijven dromen en rommelen, en komen uiteindelijk nergens.
Dat allemaal gezegd, veel succes Kingair, jullie zijn duidelijk srieus bezig!
Die types vragen zes keer wat, worden boos als ze antwoorden krijgen die zeniet willen horen, verdwijnen en komen nooit meer terug, om de simpele reden dat ze onzin posten en vragen.
Ik ken er zo wat in het echt, en die types blijven dromen en rommelen, en komen uiteindelijk nergens.

-
- Amerikakenner
Hallo allemaal,
Ik ga zeker en vast niet vertellen dat het in de VS allemaal koek en ei is of zoveel beter als hier in Belgie / Nederland.
Maar ik ben er nu 43 keer geweest, heb er een tijdje gewoond (wel heel lang geleden) en er gaan relocaten is "The American Dream" voor mij.
Feitelijk zit het wat 'in mijn bloed' en is de drang zo hoog om er te geraken.
En ik ga alles hier niet positiever voorstellen als dat het is.
Is het beter in de EU of in de VS ?
De EU ken in ondertussen want ik woon er al bijna 44 jaar
De VS, dat zal de tijd wel uitwijzen.
Maar de punten die bv Oortjes aanhaalt weet je volgens mij ook al voordat je vertrekt.
Of toch al deels een aantal punten ervan.
De kwaliteit van de lucht in CA (afhankelijk van waar je woont) is er minder of laten we zeggen slecht (om het negatiever te maken
, het is er warm (of te warm), de benzine is er duur als je er woont (of te duur), het eten is er slecht (of slechter als in Europa)
Just kidding
Maar zoals ik al vertelde, dit zijn toch dingen die je ZOU MOETEN WETEN voordat je de stap neemt en anders moet je een andere locatie bekijken.
De VS is groot genoeg voor ieders wil, zon, zee, woestijn, bergen, whatever.
Wij hadden eerst FL op het oog maar nadat we er een keer of 10 geweest zijn hebben we beslist om naar CA te moven.
Waarom : wel omdat ik het er te vochtig vindt en omdat er veel te veel muggen zitten.
Nu kan je denken is dat nu een reden om zich niet in FL te vestigen ?
Ja voor ons wel dus een negatief punt
Betreffende negatieve kritiek, ik sta voor alles open en we moeten het ons inderdaad niet rooskleuriger inbeelden.
Dat doen wij ook niet.
Maar sommige van de leden hier op AA zijn toch wel echte zwartkijkers.
Dikwijls worden 'nieuwe leden' zo negatief beantwoord (vindt ik persoonlijk)
En het is inderdaad zo dat 'die vraag' voor de 500e keer gesteld wordt maar de doelstelling van dit forum is tenslotte de leden te helpen en niet af te knallen
Ik moet wel zeggen dat het de laatste weken een heel stuk minder is waarvoor ik alle AA members heel graag bedank !
Tenslotte hebben we allemaal maar 1 doel en dat is onze dagen in de VS slijten
En laten we hieraan allemaal samen werken in the positive way !
No offense to all of you maar het mag ook eens verteld worden . . . denk ik toch
En dan wil ik jullie er ook nog eens graag bij vertellen dat ik heel wat extra kennis heb opgestoken heb op AA wat zeker en vast een dikke pluim verdient !
Groeten,
Kingair
Ik ga zeker en vast niet vertellen dat het in de VS allemaal koek en ei is of zoveel beter als hier in Belgie / Nederland.
Maar ik ben er nu 43 keer geweest, heb er een tijdje gewoond (wel heel lang geleden) en er gaan relocaten is "The American Dream" voor mij.
Feitelijk zit het wat 'in mijn bloed' en is de drang zo hoog om er te geraken.
En ik ga alles hier niet positiever voorstellen als dat het is.
Is het beter in de EU of in de VS ?
De EU ken in ondertussen want ik woon er al bijna 44 jaar

De VS, dat zal de tijd wel uitwijzen.
Maar de punten die bv Oortjes aanhaalt weet je volgens mij ook al voordat je vertrekt.
Of toch al deels een aantal punten ervan.
De kwaliteit van de lucht in CA (afhankelijk van waar je woont) is er minder of laten we zeggen slecht (om het negatiever te maken

Just kidding

Maar zoals ik al vertelde, dit zijn toch dingen die je ZOU MOETEN WETEN voordat je de stap neemt en anders moet je een andere locatie bekijken.
De VS is groot genoeg voor ieders wil, zon, zee, woestijn, bergen, whatever.
Wij hadden eerst FL op het oog maar nadat we er een keer of 10 geweest zijn hebben we beslist om naar CA te moven.
Waarom : wel omdat ik het er te vochtig vindt en omdat er veel te veel muggen zitten.
Nu kan je denken is dat nu een reden om zich niet in FL te vestigen ?
Ja voor ons wel dus een negatief punt

Betreffende negatieve kritiek, ik sta voor alles open en we moeten het ons inderdaad niet rooskleuriger inbeelden.
Dat doen wij ook niet.
Maar sommige van de leden hier op AA zijn toch wel echte zwartkijkers.
Dikwijls worden 'nieuwe leden' zo negatief beantwoord (vindt ik persoonlijk)
En het is inderdaad zo dat 'die vraag' voor de 500e keer gesteld wordt maar de doelstelling van dit forum is tenslotte de leden te helpen en niet af te knallen
Ik moet wel zeggen dat het de laatste weken een heel stuk minder is waarvoor ik alle AA members heel graag bedank !
Tenslotte hebben we allemaal maar 1 doel en dat is onze dagen in de VS slijten

En laten we hieraan allemaal samen werken in the positive way !
No offense to all of you maar het mag ook eens verteld worden . . . denk ik toch

En dan wil ik jullie er ook nog eens graag bij vertellen dat ik heel wat extra kennis heb opgestoken heb op AA wat zeker en vast een dikke pluim verdient !
Groeten,
Kingair
Laatst gewijzigd door Kingair op 25 apr 2013, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Thanks,Pete.Z schreef:
We werken er dagelijks aan en hopelijk mogen we 'ooit' bij de gelukkigen zijn.
Het is een droom voor ons
Groeten,
Kingair
edit: laat maar, mijn vraag is al eerder beantwoord
Was gewoon een interessevraag "wat voor een bedrijf is het"

-
- Amerikakenner
Bedoel je ons bedrijf ?DejaVu schreef:edit: laat maar, mijn vraag is al eerder beantwoord![]()
Iets in de Luchtvaartsector.
Als alles rond is zullen we het geheel uitleggen in geuren en kleuren

Groeten,
Kingair
Ik vind het nogal logisch dat mensen die op het punt staan te emigreren helemaal niet zitten te wachten op verhalen over wat er allemaal mis KAN gaan. Wat heb je daar nou aan? Dat het bij iemand anders fout ging wil toch niet zeggen dat het dan ook bij een ander fout moet gaan? Misschien wel, misschien niet en als het mis gaat is het ook maar net hoe je er zelf mee omgaat.
Ik denk dat de meeste mensen die echt willen emigreren ook wel door de procedure op zich worden afgeschrikt door het moeilijke proces dat ze door moeten gaan en dat ze zich tijdens dit proces veelal afvragen of ze het er allemaal wel voor over hebben. Dan is het laatste waar je op zit te wachten verhalen van mensen die negatief zijn voordat je gaat emigeren. Bovendien is er een belangrijk verschil tussen realisme en negativisme. Ik ben zelf na 2 jaar veel realistischer geworden dan voordat ik emigreerde maar als ik te negatief zou worden zou ik zo weer terugkeren nar Nederland. Maar dan realiseer ik me ook direct weer dat in Nederland ook genoeg dingen zijn die ik niet leuk vind.
En zo heb je dus altijd wat
Ik denk dat de meeste mensen die echt willen emigreren ook wel door de procedure op zich worden afgeschrikt door het moeilijke proces dat ze door moeten gaan en dat ze zich tijdens dit proces veelal afvragen of ze het er allemaal wel voor over hebben. Dan is het laatste waar je op zit te wachten verhalen van mensen die negatief zijn voordat je gaat emigeren. Bovendien is er een belangrijk verschil tussen realisme en negativisme. Ik ben zelf na 2 jaar veel realistischer geworden dan voordat ik emigreerde maar als ik te negatief zou worden zou ik zo weer terugkeren nar Nederland. Maar dan realiseer ik me ook direct weer dat in Nederland ook genoeg dingen zijn die ik niet leuk vind.
En zo heb je dus altijd wat

Dank u, Kingair. Ik vind dat altijd wel interessant 

Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat wijzen op mogelijke problemen, negative issues, heel nuttig is. Een gewaarschuwd mens telt voor twee enzo.
Ik ga er ook altijd vanuit dat gemotiveerde emigranten-in-spe zich niet door wat negatieve elementen van hun idee af laten brengen. Wel dat ze kunnen proberen bepaalde problemen te voorkomen. Wij vertrokken niet gehinderd door enige kennis, en dat heeft ons gekost. Inmiddels heb ik zo'n 20 jaar ervaring in diverse delen van de US.
Bv. KingAir heeft zich al gerealiseerd dat Florida leuk enzo maar dat je op bepaalde plekken bijna opgevroten wordt door de muggen.
Dus komt hij naar CA. CA heeft echter enorm veel regelegeving waar het om bedrijvigheid gaat. Dus is het van belang dat KingAir daar alles van weet via zijn advokaat en bedrijfsadviseur.
Jij hebt ooit een groene kaart gewonnen, dat betekent dat je meteen van alles kon doen hier, werken etc. Echter wie op een werkgebonden of ander (tijdelijk) visum naar de US komt loopt tegen vele beperkingen aan. Wat is er mis mee daarop te wijzen ?
En ja als H-4 for life buitenstaander kijk ik anders tegen de US samenleving aan. Ik ga niet zo voor al dat 'melting pot' gezever, evenmin voor hoe de US het land of opportunity is. Of hoe welcoming it is to immigrants ! Voor bepaalde groepen duidelijk niet. En het is van belang dat tevoren te weten.
Ik heb ook veel tijd (gehad) om te praten met mensen in mijn buurt, in winkels, bij benzinestations, in doctors offices enz. enz. USers zowel als immigranten. Mijn vriendin hier pleegde zelfmoord vanwege een veelheid aan problemen inherent aan (proberen te) leven in de US. Mijn Yemenitische buren vertelden me dat hun US 'dream' wel heel duur betaald was. Mijn Hmong buren vertrokken op een nacht nadat hun huis tever onder water was geraakt. Mijn US buurvrouw heeft twee keer in mijn armen staan brullen vanwege ontslagen op haar werk, de tweede keer was haar ontslag. Mijn 'tuinman' stortte ook regelmatig zijn hard uit over wat het betekende een bedrijfje te hebben hier. De Filipina waar we naar een huis gingen kijken smeekte ons dat huis te kopen, ze was dankzij de gelegaliseerde diefstal hier enige jaren geleden, alles kwijtgeraakt en een foreclosure maakte dat nog ernstiger. En zo kan ik nog even doorgaan.
Kortom de US is niet beter of slechter dan Europa. Het is hier gewoon anders. Sommigen zal de manier waarop het anders is, aanspreken. Anderen niet. Als je de info daarover niet hier krijgt, waar dan ? het is niet zo dat het consukaat voorlichtingsavonden geeft ofzo. Dus crowsourcing is the word.
Ik ga er altijd van uit dat degenen die willen immigreren hier heus wel kunnen inschatten wat betrekking heeft op hun situatie en wat niet. Kunnen ze dat niet dan moeten ze al helemaal niet aan een emigratie beginnen denk ik zo. En ja wat ik zie als realisme - en wat allemaal gebaseerd is op ervaringen - zie kun jij als negativisme zien. Maar dat is jouw perceptie.
Ik ga er ook altijd vanuit dat gemotiveerde emigranten-in-spe zich niet door wat negatieve elementen van hun idee af laten brengen. Wel dat ze kunnen proberen bepaalde problemen te voorkomen. Wij vertrokken niet gehinderd door enige kennis, en dat heeft ons gekost. Inmiddels heb ik zo'n 20 jaar ervaring in diverse delen van de US.
Bv. KingAir heeft zich al gerealiseerd dat Florida leuk enzo maar dat je op bepaalde plekken bijna opgevroten wordt door de muggen.
Dus komt hij naar CA. CA heeft echter enorm veel regelegeving waar het om bedrijvigheid gaat. Dus is het van belang dat KingAir daar alles van weet via zijn advokaat en bedrijfsadviseur.
Jij hebt ooit een groene kaart gewonnen, dat betekent dat je meteen van alles kon doen hier, werken etc. Echter wie op een werkgebonden of ander (tijdelijk) visum naar de US komt loopt tegen vele beperkingen aan. Wat is er mis mee daarop te wijzen ?
En ja als H-4 for life buitenstaander kijk ik anders tegen de US samenleving aan. Ik ga niet zo voor al dat 'melting pot' gezever, evenmin voor hoe de US het land of opportunity is. Of hoe welcoming it is to immigrants ! Voor bepaalde groepen duidelijk niet. En het is van belang dat tevoren te weten.
Ik heb ook veel tijd (gehad) om te praten met mensen in mijn buurt, in winkels, bij benzinestations, in doctors offices enz. enz. USers zowel als immigranten. Mijn vriendin hier pleegde zelfmoord vanwege een veelheid aan problemen inherent aan (proberen te) leven in de US. Mijn Yemenitische buren vertelden me dat hun US 'dream' wel heel duur betaald was. Mijn Hmong buren vertrokken op een nacht nadat hun huis tever onder water was geraakt. Mijn US buurvrouw heeft twee keer in mijn armen staan brullen vanwege ontslagen op haar werk, de tweede keer was haar ontslag. Mijn 'tuinman' stortte ook regelmatig zijn hard uit over wat het betekende een bedrijfje te hebben hier. De Filipina waar we naar een huis gingen kijken smeekte ons dat huis te kopen, ze was dankzij de gelegaliseerde diefstal hier enige jaren geleden, alles kwijtgeraakt en een foreclosure maakte dat nog ernstiger. En zo kan ik nog even doorgaan.
Kortom de US is niet beter of slechter dan Europa. Het is hier gewoon anders. Sommigen zal de manier waarop het anders is, aanspreken. Anderen niet. Als je de info daarover niet hier krijgt, waar dan ? het is niet zo dat het consukaat voorlichtingsavonden geeft ofzo. Dus crowsourcing is the word.
Ik ga er altijd van uit dat degenen die willen immigreren hier heus wel kunnen inschatten wat betrekking heeft op hun situatie en wat niet. Kunnen ze dat niet dan moeten ze al helemaal niet aan een emigratie beginnen denk ik zo. En ja wat ik zie als realisme - en wat allemaal gebaseerd is op ervaringen - zie kun jij als negativisme zien. Maar dat is jouw perceptie.
Laatst gewijzigd door USInsider op 25 apr 2013, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar zou je echt van kunnen verschieten hoor! Er zijn echt immigranten die door heel het proces gaan zonder een REALISTISCH beeld te hebben van wat hun te wachten staat. Ze geloven wat ze willen geloven (en al die negativiteit komt toch alleen maar van mensen bij wie de emigratie mislukt is en die het een ander niet gunnen, maar dat gaat hun niet overkomen, zeggen ze), ze zien wat ze willen zien. En soms kan de realiteit dan hard toeslaan als de realiteit toeslaat.Ziva schreef:Ik denk dat de meeste mensen die echt willen emigreren ook wel door de procedure op zich worden afgeschrikt door het moeilijke proces dat ze door moeten gaan en dat ze zich tijdens dit proces veelal afvragen of ze het er allemaal wel voor over hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 6446 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve