Ik weet dat er al veel is over geschreven en veel topics over zijn gemaakt maar desondanks lukte het mij toch niet het antwoord te vinden op enkele vragen.
Ik zou zéér graag mijn Engels naar een zéér hoog niveau brengen, ookal is dit toch al redelijk optimaal. Ik lees echter veel verschillende meningen van mensen over het leren van deze taal, natuurlijk leert iedereen een taal op zijn eigen manier maar toch...
Het nemen van een cursus Engels wordt mij afgeraden, een curus business Engels zou dan weer wel een bijdrage leveren, jammer is dit (nog niet) mogelijk wegens het gebrek aan financiële middelen.
Ik luister elke dag naar de lokale radio van Louisville Kentucky, en lees elke dag een 3 tal artikels van de WSJ en NYT. Desondanks zie ik nog niet veel verbeteringen, mijn gebrek aan woordenschat lijkt het grootste probleem te zijn.
- Wat is voor jullie de beste manier om jullie Engelse vocabulary uit te breiden? Zoek ik de woorden best op in een Nederlands of Engels woordenboek? Wat doe ik als ik de betekenis heb opgeschreven, deze dagelijks herhalen?
- Heeft er iemand ervaring met boeken waarmee je snel en efficiënt je Engels verbeterd? Het boek "Thematische woordenschat Engels voor handel en economie" werd me al eens aangeraden?
- Aangezien het bewezen is dat je hersenen gevisualiseerde woorden 2x zo goed opslagen vroeg ik me af of er een woordenboek met plaatjes bestaat? Op het internet was niet veel te vinden ik kan het maar proberen

Graag hoor ik van jullie hoe jullie dit aanpakken